Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Liber la muzică și televizoare pe terase la Alba Iulia. Vor fi deschise din martie până în noiembrie. PROIECT


Publicat

Regulamentul de amplasare, organizare și funcționare a teraselor sezoniere la Alba Iulia a fost pus în consultare publică, cu modificări, de către primărie. Se extinde perioada de funcționare a acestora, cu includerea lunilor martie și noiembrie în sezon, vor fi permise televizoarele și muzica, în anumite condiții și va putea fi utilizat și mobilier din plastic.

Potrivit regulamentului aprobat acum șase ani, la Alba Iulia, activitatea teraselor sezoniere se desfășoară în perioada 1 aprilie – 31 octombrie, cu condiţia ca, în prealabil, să aibă autorizaţii de funcţionare. Acum, se propune extinderea perioadei, iar terasele să poată fi deschise din 1 martie până în 30 noiembrie.

Tot în 2014, s-a stabilit ca ultima servire a clienţilor să fie la ora 23.00, închiderea terasei la miezul nopţii şi să nu aibă muzică și televizoare, de la ora 8.00 la 24.00. Acum, se păstrează termenul pentru ultima comandă, dar se elimină interdicția pentru muzică și televizoare pe terase, cu condiția să respecte normele în vigoare și să nu fie deranjant pentru vecini.

Prin urmare, activitatea teraselor sezoniere se va desfășura numai între orele 8.00 – 24.00 (ultima comandă se va face la ora 23.00) pe perioada 1 martie – 30 noiembrie.

Se elimină obligativitatea amplasării mochetei de culoare verde în terase și se acceptă și mobilier din plastic.

Zonele „consacrate” unde albaiulienii şi vizitatorii se pot relaxa la terasă în oraş sunt Bulevardul Transilvaniei din cartierul Cetate, spaţii din Cetatea Alba Carolina – în Piaţa Cetăţii şi în şanţuri, dar şi în centru, în zona Piaţa Iuliu Maniu – Parcul central.

Detalii din regulamentul de funcționare a teraselor la Alba Iulia, aflat în dezbatere

Regulamentul aflat în consultare publică stabileşte cadrul unitar pentru funcţionarea teraselor sezoniere de alimentaţie publică pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia. Nu fac obiectul acestuia, însă, terasele de alimentație publică amplasate pe terenurile din zona istorică – Cetatea Vauban din municipiul Alba Iulia.

Potrivit documentului, ”terenurile aparținând domeniului public sau privat al municipiului Alba Iulia, pot fi ocupate ocazional, contra cost și pe o perioadă determinată, fără licitație publică, pentru efectuarea comerțului stradal ocazional în fața spațiilor comerciale de alimentație publică autorizate, de către comercianții autorizați pe fondul propriu de comerț și numai pentru amplasarea de terase sezoniere pentru desfacerea produselor de alimentație publică. În alte locuri decât în fața punctului de lucru propriu – stabilite de către Serviciul Urbanism – atribuirea terenurilor pentru amplasarea de terase sezoniere se va face prin licitație publică organizată conform legii, prețul de pornire al licitației fiind echivalent cu taxa pentru terenul ocupat de terasele sezoniere, taxă care se stabilește anual prin Hotărârea Consiliului Local privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele și taxele locale, alte taxe asimilate, taxe speciale, precum și amenzile aplicabile”.

Suprafața maximă ce poate fi ocupată temporar cu terase sezoniere se determină de către Serviciul Urbanism și nu poate depăși frontul la stradă al unității proprii de lucru. Prin excepție, aceasta poate fi depășită cu acordul proprietarului spațiului vecin, în cazul în care spațiul comercial vecin are o destinație ce nu permite o astfel de amenajare.

Pe B-dul Transilvaniei, terasele sezoniere vor putea fi amenajate cu lungimea egală cu frontul la stradă al unității de alimentație publică aferente și lățimea între 3 m și 6 m (în prezent, maximum 5,5 m).

Pentru amplasarea de terase sezoniere pe domeniul public sau privat al municipiului, solicitanții vor cere Serviciului Urbanism eliberarea unui Certificat de urbanism.

După semnarea contractului de închiriere, solicitantul are termen 10 zile să termine amenajarea terasei. În prezent, termenul este de 30 de zile.

”După semnarea contractului de închiriere, reprezentanții Serviciului Urbanism, ai Serviciului Administrarea Domeniului Public și  Privat și ai Serviciului Poliția Locală a municipiului Alba Iulia,  se vor deplasa la fața locului, vor identifica amplasamentul pe care se va amenaja terasa sezonieră și vor verifica modul în care solicitantul execută lucrările în termen de cel mult 10 zile de la data semnării contractului să termine lucrările de amenajare a terasei sezoniere”.

Primăria acceptă și mobilier din plastic, ce era interzis până acum pe terase, doar să fie de calitate superioară și să aibă avizul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism. Se va utiliza un singur set de mobilier urban de acelaşi fel (scaune, mese), care va fi din materiale rezistente, având cromatica asortată, în context cu ambientul architectural.

Cromatica elementelor de umbrire se va încadra în culorile: alb, bej, crem. Suprafaţa terasei poate fi delimitată prin parapeţi de protecţie din sticlă securizată transparentă și/sau jardiniere cu vegetaţie având înălţimea totală de maxim 1,50 m.

Se interzice amplasarea teraselor pe carosabil, în parcări sau pe spaţiul verde.

Tipurile de elemente de umbrire permise: copertine retractabile sau fixe cu sistem propriu de ancorare şi care nu vor depăşi limita terasei sezoniere;umbrele, cu diametrul mai mic sau egal cu lăţimea culoarului pe care se va amplasa mobilier, poziţionate astfel încât să nu depăşească limitele culoarului respectiv;  pergole textile retractabile, doar în cazul teraselor amplasate în zone exclusiv pietonale; umbrelele, copertinele și pergolele vor fi unicolore. Este permisă doar imprimarea de sigle într-un chenar cu înălţimea de maxim 50 cm., poziţionat pe limitele laterale ale sistemului de umbrire ales; sistemul de umbrire ales va avea înălţimea liberă de minim 2,00 m.

Amplasarea de televizoare sau de mijloace audio–video și difuzarea de muzică se va realiza doar cu respectarea prevederilor art. 16 privind nivelul maxim admis al presiunii acustice, din Ordinului nr. 119/2014 cu modificările și completările ulterioare.

Alte condiții:

Nu este permisă construirea de podeste, cu excepția situațiilor când este necesară asigurarea planeităţii suprafeţei de călcare, fără a afecta suprafaţa spaţiului verde existent sau a pavimentului. Mobilierul folosit pentru amenajarea terasei sezoniere nu va fi încastrat în teren și se va utiliza un singur tip, unitare de mobilier pentru o terasă.

Terasele sezoniere trebuie să fie dotate cu umbrele sau copertine amplasate pe sol, fără a se deteriora pavimentul existent, inscripționate cu brand-ul/logou-ul turistic al municipiului Alba Iulia sau o altă soluție agreată de Primăria municipiului Alba Iulia.

În situația în care umbrele sau copertinele sunt inscripționate și cu mesaje publicitare ale agentului economic care a amenajat terasa sau cu brand-ul firmei care a amplasat/furnizat umbrelele, deținătorul terasei va achita taxa de publicitate la Direcția Taxe și Impozite Locale. Se interzice realizarea de construcții cu caracter permanent sau care să prezinte elemente de fixare în teren. Închiderea terasei pe laturile sale exterioare cu paravane de orice fel se va face strict cu avizul Comisie Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism.

Terasele se vor amplasa cu respectarea unui culoar de trecere între ele pentru pietoni, de minim 1,5 m, cu exceptia B-dului Transilvaniei unde culoarul pentru circulația pietonală va fi de minim 4 m. Se interzice depozitarea mărfurilor în perimetrul terasei sezoniere sau în zona adiacentă acesteia. Deținătorii de terase sezoniere nu au dreptul de a subînchiria terasa. Amplasarea frigiderelor și a vitrinelor frigorifice în perimetrul terasei, inclusiv celor destinate vânzării de înghețată se va realiza numai cu avizul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism.

În cazul în care se produc stricăciuni domeniului public, datorate culpei utilizatorilor și/sau beneficiarilor teraselor sezoniere, acestea se vor repara pe cheltuiala beneficiarilor. În perimetrul teraselor nu se vor autoriza alte acte de comerţ sau prestări servicii. Este interzisă amplasarea mobilierului de servire, de preparare a produselor sau de spălare a veselei. Iluminatul teraselor va fi asigurat de iluminatul public şi prin surse proprii de iluminare. În situațiile în care terenurile pe care sunt amplasate terase sezoniere urmează a fi afectate de lucrări de construcții, modernizări, reparatii, amenajări sau utilităti publice, deținătorii de terase vor elibera terenurile necondiționat, în termen de 5 zile de la comunicare. Functionarea terasei este condiționată de existența unui grup sanitar propriu, care trebuie să fie dotat corespunzător și compartimentat pe sexe. Distanța de la terasă la grupul sanitar va fi de maxim 50 m.

Sancțiuni

Amenzile rămân aceleași pentru nerespectarea orarului de funcționare: între 1000 de lei și 2000 de lei. Au fost scoase sancțiunile pentru utilizarea televizoarelor și a muzicii pe terase, dar se va sancționa cu amendă nerespectarea liniștii și ordinii publice: de la 1.500 la 2.500 lei. Utilizarea altui mobilier decât cel autorizat se sancționează cu amendă de la 1.000 până la 2.000 lei. Restul sancțiunilor rămân la fel.

AICI, regulamentul în vigoare.

Vezi AICI proiect integral Regulamentul pus în dezbatere.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. dolfi

    duminică, 09.02.2020 at 08:56

    Asa, foarte bine. Patronasii de cacao se vor duela între ei cu așa-zisa muzica de cacao, respectiv „folbal” totul pe nervii celor care locuiesc în apropiere și muncesc cel puțin 8 ore pe zi! Trepanați bautori-de-cernealã dacã voi aveți zone „rezidențiale” unde nici musca nu se aude, de ce insistați sa existe „zone de relaxare” între blocuri !? . L
    Mențineți interdicția gălăgiei pentru că cei ce locuiesc în apropiere nu vor sa aibă creierul făcut varza!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Peste 3.000 de companii au obținut finanţare prin programul IMM Invest. Anunțul făcut de ministrul Finanțelor

Publicat

Peste 3.000 de companii au obținut finanţare prin platforma IMM Invest, a anunțat joi ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, spunând că programul funcţionează „foarte bine”.

„Am eliminat câteva bariere acum câteva săptămâni, am aprobat ordonanţă de urgenţă, astăzi venim cu hotărârea de Guvern pentru aprobarea normelor. Programul IMM Invest funcţionează foarte bine. Avem 3.083 de companii care au fost aprobate atât de bancă, cât și de Fondul de Garantare. Asta înseamnă că din plafon (15 miliarde de lei – n.r.) s-au consumat 2,45 miliarde de lei, deja.

Se vede clar că ritmul s-a accelerat și după discuția cu sistemul finaciar bancar și faptul că am eliminat din bariere, lucrurile merg din ce în ce mai bine. Sper să depășim în perioada următoare, două săptămâni, 10 mii de companii. Ca un nivel de comparație, anul trecut în România aveau credite de la bănci 25 de mii de IMM-uri. Prin acest program sperăm să ajungem la 40 de mii de IMM-uri care să aibă acces la finanțare. (…) La rectificare, dacă este nevoie, vom suplimenta plafonul”, a spus Florin Cîțu, joi, la începutul şedinţei de Guvern.

„Programul acesta practic l-am gândit ca să stimulăm băncile să finanțeze companiile”, a completat premierul Ludovic Orban.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Acces pe plajă permis și fără șezlong. Vor trebui respectate regulile de distanțare socială

Publicat

Guvernul a modificat în ședința de joi hotărârea privind deschiderea plajelor pentru turiști, în sensul că este permis accesul și pentru persoanele care nu închiriază șezlong, a anunțat purtătorul de cuvânt al Executivului, Ionel Dancă. 

Astfel, turiștii vor putea merge la plajă și cu prosopul sau cu cearşaful, de exemplu.

„Pentru persoanele care nu folosesc șezlonguri a fost adoptat un proiect de hotărâre pentru modificarea anexei 3 la Hotărârea 394/2020, astfel încât să fie permis accesul pe plajă și persoanelor care nu sunt practic în cadrul plajelor amenajate cu șezlonguri, popular spus, pentru cei care doresc să facă plajă la marginea mării, fără șezlonguri.

Aceste persoane vor trebuie să respecte aceleași reguli de distanțare socială și reguli impuse pentru persoanele care fac plajă pe șezlonguri”, a precizat Ionel Dancă.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Investiții uriașe în sistemul de urgență. 3,2 miliarde de lei pentru 16 elicoptere, sute de autospeciale și o navă multirol

Publicat

Guvernul vrea să doteze sistemul național de urgență pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre. Executivul a adoptat joi o hotărâre pentru aprobarea notei de fundamentare referitoare la finanțarea proiectului „Viziune 2020”, un „mega-proiect” în valoare totală de peste 3,2 miliarde de lei, din care UE va susține peste 2,7 miliarde de lei.

Proiectul prevede, printre altele, achiziția unui centru național de răspuns la dezastre, a 12 elicoptere, a unei nave multirol, a zeci de autospeciale de descarcerare și peste 270 de autospeciale de stingere incendii. 

„Guvernul României a adoptat o hotărâre prin care a aprobat nota de fundamentare referitoare la necesitatea și oportunitatea efectuării cheluielilor aferente proiectului de investiții <Viziune 2020>. Este vorba despre finanțarea proiectului care se realizează din fonduri externe nerambursabile, în limita sumelor aprobate anual cu această destinație. Suma totală este de 3.263.410.000 de lei, echivalentul a 681.904.797 de euro, din care UE susține în lei echivalentul a 2.767.255.000 de lei, reprezintă finanțarea de 84,4%. Cofinanțarea este de 15%, în valoare de 489.000.000 de lei, iar o cheltuială neeligibilă de 0,2% de 6.644.000 de lei. Din această sumă extrem de mare pentru o investiție de asemenea anvergură, 2,7 miliarde sunt susținute din fonduri europene.

Proiectul vizează creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție. Principala noastră preocupare este protejarea vieții, protejarea cetățenilor. Trebuie să fim pregătiți pentru a răspunde eficient și operativ în toate situațiile de criză, în situații de calamități sau atunci când este nevoie pentru a proteja viața și bunurile cetățenilor”, a explicat, la finalul ședinței de Guvern, ministrul de Interne, Marcel Vela.

Pe lista de achiziții sunt incluse un număr de:

– 60 de autospeciale de descarcerare,

– 49 de containere cu echipamente individuale de protecție,

– 63 de camioane cu sistem hidraulic de încărcare / descărcare,

– 276 de autospeciale de stingere cu apă și spumă,

– 33 de centre de comunicații pentru punctele de comandă mobilă medii,

– 18 autoplatforme,

– 42 de autospeciale de primă intervenție pentru lucrul cu apă la înaltă presiune și hidroperforare,

– o navă multirol,

– 3 șalupe multirol,

– un centru național de răspuns la dezastre,

– 12 elicoptere (6 elicoptere ușoare și 6 elicoptere medii și grele, pentru uscat și pentru zona maritimă),

„Dorința noastră este pentru a dota cât mai bine și Inspectoratul General pentru SItuații de Urgență și Inspectoratul General de Aviație din cadrul MAI pentru a face față oricăror provocări.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Olimpiadă Internațională de esee pe tema istoriei și evoluției Uniunii Europene, pentru elevii militari

Publicat

Elevii din clasele a XI-a din colegiile militare vor putea participa la Olimpiada Internațională de esee pe tema istoriei și evoluției Uniunii Europene. Organizarea unei astefel de olimpiade a fost decisă miercuri, în cadrul celei de-a treia reuniunii a Forumului European al Școlilor Militare de Învățământ Secundar.

Cele mai bune 10 lucrări ale elevilor vor fi publicate de către EUMSS Forum într-o carte online iar premierea celor mai bune lucrări va avea loc la Bruxelles în mai 2021.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a VIII-a

Cea de-a treia reuniune a Forumului European al Școlilor Militare de Învățământ Secundar s-a desfășurat sub forma unei videocenferințe având în vedere situația epidemiologică actuală. La această ediție au participat reprezentanți ai liceelor militare din Cipru, Portugalia, Italia, Franța, Austria și România, și cu statut de invitat Serbia și Ucraina.

Colegiul Național Militar „Mihai Viteazul” a fost reprezentat la această întâlnire de comandantul instituției, colonel Marcel Domșa, alături de care s-a aflat și colonelul Sorin-Gabriel Hazu din partea Direcției generale management resurse umane.

Forumul reprezintă un proiect inițiat la nivelul Uniunii Europene și își propune printre altele crearea de module comune de instruire privind istoria, geografia Uniunii Europene și valorile comune europene, schimbul de bune practici, crearea de parteneriate și proiecte comune în cadrul ERASMUS+, schimbul de elevi și profesori.

Numărul de participanți la acest forum a crescut de la o întâlnire la alta, ceea ce demonstrează atractivitatea problematicii dezbătute, au transmis reprezentanții Colegiului Militar Mihai Viteazul din Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate