Educație
LISTA: Trei colegii din Alba devin Baze de Practică Pedagogică și mentorat pentru formarea profesorilor. Care e procedura
Trei colegii din Alba devin Baze de Practică Pedagogică, unități care vor funcționa cu statut de consorții școlare pentru practica pedagogică și pentru mentorat didactic. Acestea vor coordona până la șase alte unități și vor asigura formarea profesorilor.
Colegiul ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia, Colegiul Național ”Inochentie Micu Clain” Blaj și Colegiul Național ”Bethlen Gabor” Aiud, alături de alte 97 de unități din țară vor fi școli de aplicație coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unități de învățământ (între 4 și 6), în scopul organizării și desfășurării activităților de practică pedagogică și de mentorat didactic, constituind un consorțiu școlar, în cadrul proiectului PROF.
Prin intermediul acestui proiect vor fi formați, la nivel național, peste 28.000 de profesori.
Bazele de Practică Pedagogică trebuie să aibă profesori mentori și/sau profesori cu experiență didactică și cu activitate metodică și bază materială adecvată organizării și desfășurării stagiilor practice pedagogice din cadrul programelor de formare inițială și continuă.
Consorțiul include obligatoriu școala de aplicație coordonatoare — unitatea de învățământ liceal după care se va identifica și va fi denumită BPP, o unitate de învățământ care școlarizează elevi care provin din medii vulnerabile pe criteriul social/medical (școală de spital)/de rasă/etnie/economic/geografic, o unitate de învățământ care școlarizează pentru nivelurile primar și gimnazial și o unitate de învățământ de tip vocațional, potrivit edupedu.ro.
Bazele care cuprind mai mult de 4 unități pot fi formate prin asocierea școlii de aplicație coordonatoare și cu unități de învățământ din mediul rural și/sau cu unități care au structuri pentru educație timpurie și/sau cu alte unități de învățământ de același tip (unități de învățământ liceal teoretic, vocațional, tehnologic), aflate în același județ sau în zone învecinate.
Coordonatorul BPP este directorul sau directorul adjunct al unității coordonatoare.
Profesorul mentor coordonator din cadrul BPP este un profesor încadrat la școala de aplicație coordonatoare, care predă discipline pedagogice sau care are experiență metodică relevantă/de mentorat didactic în specialitatea uneia dintre disciplinele la care se organizează și se efectuează stagii practice pedagogice/activități pedagogice.
În cadrul BPP va fi selectat un număr adecvat de profesori mentori care să asigure organizarea și desfășurarea activităților de mentorat didactic.
Lista Bazelor de Practică Pedagogică:
Colegiul Național „Horea, Cloșca Și Crișan” Alba Iulia
Colegiul Național „Inochentie Micu Clain” Blaj
Colegiul Național „Bethlen Gabor” Aiud
Colegiul Național „Preparandia — Dimitrie Țichindeal” Arad
Liceul Teoretic „Adam Müller Gutenbrunn” Arad
Colegiul Național „Moise Nicoară” Arad
Colegiul Național Pedagogic „Carol I” Câmpulung Muscel
Colegiul Național „Vlaicu Vodă” Curtea De Argeș
Colegiul Tehnic „Armand Călinescu” Pitești
Colegiul Național „Zinca Golescu” Pitești
Colegiul Național Pedagogic „Ștefan Cel Mare” Bacău
Colegiul Sportiv „Nadia Comăneci” Onești
Colegiul Național „Iosif Vulcan” Oradea
Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș” Beiuș
Colegiul Național „Emanuil Gojdu” Oradea
Colegiul Național „George Coșbuc” Năsăud
Colegiul Național „Liviu Rebreanu” Bistrița
Liceul Pedagogic „Nicolae Iorga” Botoșani
Colegiul Național „A. T. Laurian” Botoșani
Liceul „Andrei Mureșanu” Brașov
Colegiul Național „Andrei Șaguna” Brașov
Colegiul Național „Johannes Honterus” Brașov
Liceul Pedagogic „D. P. Perpessicius” Brăila
Colegiul Național „Elena Cuza” București
Colegiul German „Goethe” București
Liceul Teoretic „Dante Alighieri” București
Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” București
Liceul Teoretic „Ady Endre” București
Colegiul Național „Școala Centrală” București
Colegiul Național „Iulia Hașdeu” București
Colegiul Național De Informatică „Tudor Vianu” București
Liceul Teoretic Bilingv „Miguel De Cervantes” București
Colegiul Național Bilingv „George Coșbuc” București
Colegiul Național De Muzică „George Enescu” București
Colegiul Economic „Virgil Madgearu” București
Seminarul Teologic Ortodox București
Colegiul Romano-Catolic „Sfântul Iosif” București
Colegiul Național „Sfântul Sava” București
Colegiul Național „Gheorghe Șincai” București
Liceul De Arte Plastice „Nicolae Tonitza” București
Colegiul Tehnic De Arhitectură Și Lucrări Publice „Ioan N. Socolescu” Bucuresti
Liceul Tehnologic Special „Regina Elisabeta” București
Colegiul Național „Grigore Moisil” București
Liceul Pedagogic „Spiru Haret” Buzău
Liceul Pedagogic „Ștefan Bănulescu” Călărași
Colegiul Național Pedagogic „Gheorghe Lazăr” Cluj-Napoca
Colegiul Național „George Barițiu” Cluj-Napoca
Colegiul Național „Emil Racoviță” Cluj-Napoca
Colegiul Național „George Coșbuc” Cluj-Napoca
Colegiul Tehnic „Napoca” Cluj-Napoca
Colegiul Național „Constantin Diaconovici Loga” Caransebeș
Colegiul Național Pedagogic „Constantin Brătescu” Constanța
Colegiul Național „Mircea Cel Bătrân” Constanța
Colegiul Național „Mihai Eminescu” Constanța
Colegiul Național „Mihai Viteazul” Sfântu Gheorghe
Liceul Pedagogic „Bod Peter” Târgu Secuiesc
Colegiul Național „Constantin Cantacuzino” Târgoviște
Colegiul Național „Ienăchiță Văcărescu” Târgoviște
Colegiul Național Pedagogic „Ștefan Velovan” Craiova
Colegiul Național „Carol I” Craiova
Colegiul Național „Frații Buzești” Craiova
Colegiul Național „Costache Negri” Galați
Colegiul Național „Vasile Alecsandri” Galați
Colegiul Național „Spiru Haret” Târgu Jiu
Liceul Teoretic „Nicolae Cartojan” Giurgiu
Liceul „Marin Preda” Odorheiu Secuiesc
Liceul Pedagogic „Benedek Elek” Odorheiu Secuiesc
Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” Deva
Liceul Pedagogic „Matei Basarab” Slobozia
Colegiul Pedagogic „Vasile Lupu” Iași
Colegiul Național „Costache Negruzzi” Iași
Colegiul Național Iași
Colegiul Național „Mihai Eminescu” Iași
Colegiul Tehnic „Ioan C. Ștefănescu” Iași
Liceul Pedagogic „Taras Sevcenko” Sighetu Marmației
Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare
Colegiul Național Pedagogic „Ștefan Odobleja” Drobeta-Turnu Severin
Colegiul Național Pedagogic „Mihai Eminescu” Târgu Mureș
Colegiul Național „Alexandru Papiu Ilarian” Târgu Mureș
Colegiul Național „Unirea” Târgu Mureș
Colegiul Național „Gheorghe Asachi” Piatra-Neamț
Colegiul Național Vocațional „Nicolae Titulescu” Slatina
Colegiul Național Pedagogic „Regina Maria” Ploiești
Colegiul Național „Mihai Viteazul” Ploiești
Colegiul Național „Ion Luca Caragiale” Ploiești
Colegiul Național Pedagogic „Andrei Șaguna” Sibiu
Colegiul Național „Samuel Brukenthal” Sibiu
Colegiul Național „Octavian Goga” Sibiu
Liceul Pedagogic „Gheorghe Șincai” Zalău
Colegiul Național „Ioan Slavici” Satu Mare
Colegiul Național „Mihai Eminescu” Suceava
Colegiul Național „Petru Rareș” Suceava
Colegiul Național Pedagogic „Mircea Scarlat” Alexandria
Colegiul Național Pedagogic „Carmen Sylva” Timișoara
Liceul Teoretic „Nikolaus Lenau” Timișoara
Colegiul Național „Constantin Diaconovici Loga” Timișoara
Liceul Teoretic „Ion Creangă” Tulcea
Liceul Pedagogic „Ioan Popescu” Bârlad
Colegiul Național De Informatică „Matei Basarab” Râmnicu Vâlcea
Colegiul Național Pedagogic „Spiru Haret” Focșani
Secretarul de stat Maria Manea a spus că proiectul PROF pleacă de la faptul că formarea cadrelor didactice este deficitară și că Ministerul Educației este într-un grup de lucru la nivel european, care va crea un cadru comun la nivelul Uniunii pentru stabilirea normativelor de formare inițială și continuă a cadrelor didactice.
sursă: edupedu.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News