Câmpeni
Modernizarea infrastructurii rutiere, la Arieșeni. Mai multe drumuri din comună vor fi asfaltate. Acord de mediu, solicitat la APM
Modernizarea infrastructurii rutiere, la Arieșeni. Peste 3,7 km de drumuri de interes local din comuna Arieșeni, în lungime totală de peste 3,7 km, urmează să fie modernizate și asfaltate.
Agenția pentru Protecția Mediului (APM) a anunțat recent depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Modernizare drumuri de interes local în comuna Arieșeni, jud. Alba” propus a fi amplasat în Arieșeni, satele Galbena, Avramești, centru Arieșeni (Calea Bisericii), intravilan și extravilan.
Proiectul vizează modernizarea a 3.728 metri de drumuri, astfel:
- Drum comunal DC 255 – tronson 1 – 1.270 m
În prezent, drumul comunal DC255 – tronson 1 reprezintă o cale de acces cu rol multiplu deoarece deservește accesul la mai mulți agenți economici care își desfășoară activitatea în acea zonă.
- Drum comunal DC 255 – tronson 2 – 1.093 m
Drumul comunal DC255 – tronson 2 reprezintă o cale de acces cu rol multiplu deoarece deservește accesul la mai mulți agenți economici care își desfășoară activitatea în acea zonă.
- Ramificație – DC 255 – 136 m
- Drum comunal DC 275 – 810 m
Drumul comunal DC 275 – reprezintă o cale de acces cu rol multiplu deoarece deservește accesul spre satul Avrămești și începe din drumul național DN 75.
- Calea Bisericii – 419 m
În prezent, Calea Bisericii reprezintă o cale de acces cu rol multiplu deoarece deservește accesul la Bisericii de lemn „Înălțarea Domnului” amplasată în dreptul poziției kilometrice km 0+295 stânga și accesul la Liceul Tehnologic de Turism și Alimentație din comuna Arieșeni care se află la km 0+095 stânga.
Modernizarea infrastructurii rutiere la Arieșeni
Drumurile propuse spre modernizare prevăd căi de acces cu rol multiplu, asigurând accesibilizarea unui liceu, a unui număr multiplu de agenți economici și a unei unități de cult.
Drumurile sunt într-o stare avansată de degradare și necesită imediata intervenție. Traseul este unul de munte, cu lățimi mici ale părții carosabile și cu declivități relativ mari. Șanțurile sunt neregulate, sau lipsesc cu desăvârșire pe multe zone, cu secțiuni variabile, în mare parte colmatate cu vegetație și pământ. Acest lucru duce la staționarea apei în timp îndelungat pe platforma drumului, apa înfiltrându-se în corpul acestuia și produce degradări în structura rutieră. Există podețe tubulare, colmatate, care necesită înlocuite. Nu există indicatoare rutiere sau marcaje.
Principalele lucrări de intervenții prevăzute în proiect sunt:
- structură rutieră nouă formată din straturi de material granular și îmbrăcăminte bituminoasă;
- rigole de acostament, rigole carosabile și rigole pereate cu beton;
- podețe noi;
- sprijiniri din beton armat;
- lucrări de drenare a apelor subterane;
- parapeți direcționali;
- marcaje și indicatoare rutiere;
Valoarea investiției propuse va fi de aproximativ este de 6.428.391,64 de lei, cu TVA inclus.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News