Connect with us
Publicitate

Eveniment

Modernizarea unor drumuri în comuna Roșia Montană. Acord de mediu, solicitat la APM Alba

Publicat

Modernizarea unor drumuri în comuna Roșia Montană. Mai multe drumuri comunale și locale din comuna Roșia Montană, în lungime de 10,95 km, urmează să fi modernizate. O porțiune aflată în zona istorică va fi pietruită, iar restul drumurilor vor fi asfaltate. 

Primăria comunei a solicitat recent emiterea acordului de mediu. Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Alba a anunțat, pe 17 aprilie, depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Modernizare drumuri comunale și locale în comuna Roșia Montană”, propus a fi amplasat în satele Roșia Montană, Țarina, Gârda Bărbulești, Coasta Henții și Curături.

Ce prevede proiectul

Potrivit memoriului de prezentare, drumurile comunale și locale propuse spre modernizare au o lungime proiectată de 10.950 m, și sunt următoarele:

  • Drumul comunal DC 146 – își are începutul tronsonului proiectat în centrul istoric Roșia Montană, zona Casina, și sfârșitul tronsonului proiectat în satul Gârda Bărbulești, având o lungime proiectată de 3,15 km.
  • Drumul local Coasta Hentii – pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului din satul Coasta Henții și urcă pe versanții abrupti ai dealului Coasta Henții și Dăroaia, având o lungime proiectată de 2,10 km.
  • Drumul local Hondru Curături – Tronson I – pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului și după aproximativ 200 m se bifurcă, o ramură (dreapta) urcă pe versanții abrupți ai dealului Curături, până în zona de izvoare a Văii Uliului, până la limita administrativă cu orașul Câmpeni, iar cealaltă ramificație (stânga) urcă pe versanții abrupți ai dealului Curături, aproape de limita administrativă a orașului Câmpeni, având o lungime proiectată de 3,95 km.
  • Drumul local Hondru Curături – Tronson II – pornește din dreptul malului stâng al Văii Abrudului și urcă pe versanții abrupți ai dealului Curături, până în zona de izvoare a Văii Henții, până la cca. 500 de metri de limita administrativă cu comuna Sohodol, având o lungime proiectată de 1,75 km.

Elementele drumului comunal proiectat în profil transversal sunt următoarele:

  • platforma – 3,50 m;
  • partea carosabilă – 2,75 m;
  • acostamente – 2 x 0,375 m;

Modernizarea unor drumuri în comuna Roșia Montană. Piatră naturală în zona istorică

Pentru modernizarea drumului comunal DC 146 (km 0+000 – km 0+390), sector de drum situat în zona istorică Casina și zona istorică Berg, se va prevedea o structură rutieră suplă formată din următoarele straturi:

  • 10 cm strat de formă din balast;
  • 20 cm strat inferior de fundație din balast;
  • 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă;
  • 3 … 5 cm substrat de nisip pilonat;
  • 10 – 12 cm pavaj din piatră naturală.

Pentru modernizarea drumului comunal DC 146 (km 0+390 – km 3+150) și drumurile locale Coasta Henții ( km 0+000 – 1+750) și Hondru Curături Tronson I și Tronson II se va prevedea o structură rutieră suplă formată din următoarele straturi:

  • 15 cm strat de formă din balast;
  • 20 cm strat inferior de fundație din balast;
  • 25 cm strat superior de fundație din piatră spartă;
  • 6 cm strat de legatură din beton asfaltic deschis cu pietriș concasat;
  • 4 cm strat de uzură din beton asfaltic.

Acostamentele se vor realiza din aceiași structură rutieră ca și partea carosabilă.

Pentru modernizarea drumului local Coasta Henții (km 1+750 – km 2+100), sector de drum situat în zona cu declivități excepționale, se va prevedea o structura rutieră supla formată din următoarele straturi:

  • 15 cm strat de formă din balast;
  • 20 cm strat inferior de fundație din balast;
  • 25 cm strat superior de fundatie din piatra spartă;
  • 6 cm strat de legătură din beton asfaltic deschis cu pietriș concasat;
  • 4 cm strat de uzură din mixtura asfaltică stabilizată.

Acostamentele se vor realiza din aceiași structură rutieră ca și partea carosabilă.

Modernizarea unor drumuri în comuna Roșia Montană

Drumurile laterale ce se vor amenaja sunt în număr de 17, și se vor amenaja pe o lungime de cca. 10 – 15 m și o lățime de 3,5 m a platformei, cu aceiași structură rutieră a drumurilor modernizate.

Deoarece drumurile au fost proiectate cu o parte carosabilă de 2,75 m și o platformă de 3,5 m, au fost prevăzute 51 stații de încrucişare. Acestea vor avea o lăţime de 2,75 m, o lungime de 10 – 15 m şi pene de racordare de 2 x 5 m și vor fi amenajate cu o structură rutieră nouă, identică cu cea a drumurilor modernizate.

Scurgerea apelor de suprafaţă de pe platforma drumurilor se va realiza prin intermediul pantelor transversale de 2,5 % a părţii carosabile şi a acostamentelor.

În lungul drumului, scurgerea apelor se va face prin intermediul rigolelor existente și proiectate la marginea părții carosabile care vor deversa în podeţele existente și proiectate.

Pentru preluarea și descărcarea apelor subterane, în zonele cu izvoare, pe drumul comunal DC 146, se vor prevedea drenuri fund de șanț pe o lungime totală de 285 m, prevăzute cu cămine de vizitare pentru decolmatarea acestora în număr de cca. 6 bucăți. Drenurile fund de șanț vor avea o adâncime variabilă de 1,2 – 1,5 m.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate