Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Modificări importante pentru medicii de familie și pacienți. Cum vor fi realizate serviciile medicale de la 1 aprilie 2021

Publicat

Executivul a aprobat două acte normative care reglementează  condițiile de acordare a serviciilor medicale în sistemul de sănătate în trimestrul II al anului 2021, urmând ca până la data de 1 iulie 2021 să fie elaborate și aprobate actele normative necesare pentru punerea în aplicare a unor noi reglementări.

Documentele sunt importante pentru decontarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale contractate, precum și reglementările aplicabile în contextul epidemiei cu virusul SARS-CoV-2, pentru trimestrul II al anului 2021, anunță CNAS, într-un comunicat de presă.

Consultațiile medicală pot fi acordate la distanță

Consultațiile medicale acordate în asistența medicală primară și în ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog și logoped, pot fi acordate și la distanță, utilizând orice mijloace de comunicare.

Consultațiile medicale la distanță se acordă și se validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia; toate celelalte servicii medicale vor fi validate cu cardul de sănătate.

Consultațiile la distanță din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, precum și cele de îngrijiri paliative în ambulatoriu se acordă fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere.

Pentru toate celelalte consultații este necesar biletul de trimitere.

Medicii de familie pot prescrie inclusiv medicamentele restricționate

Medicii de familie pot prescrie în continuare pentru pacienții cronici inclusiv medicamentele restricționate din lista de medicamente compensate și gratuite care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate, cu mențiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice și a unor formulare specifice (medicamente notate cu (**)1, (**)1Ω și (**)β în Lista de medicamente compensate și gratuite) este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale.

Medicii de familie inițiază tratamentul specific și în absența unei scrisori medicale emise de medicul din ambulatoriul de specialitate/spital pentru medicamentele notate cu * din Lista de medicamente compensate și gratuite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.

Medicii de familie pot emite prescripție medicală în continuare pentru pacienții cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului de către medicul specialist – scrisoare medicală și/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere, și pentru medicamentele care se prescriu de către medicii specialiști în conformitate cu limitările de prescriere prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.

Documentele pot fi trimise online

Pentru situațiile care necesită prezentarea de documente casei de asigurări de sănătate de către asigurat, documentele pot fi transmise prin mijloace electronice de comunicare sau pot fi depuse în numele asiguratului de orice persoană.

Mijloacele electronice de comunicare se pot folosi și pentru transmiterea de către casele de asigurări de sănătate a documentelor eliberate necesare asiguraților.

O serie de documente își vor pierde valabilitatea

Important! O serie de documente, a căror valabilitate a fost prelungită în repetate rânduri pe perioada stării de alertă, își vor pierde valabilitatea în data de 31 martie, fiind necesară o nouă evaluare a medicului specialist pentru emiterea de noi documente:

  • biletele de trimitere pentru specialități clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică și de reabilitare;
  • biletele de trimitere pentru specialități paraclinice;
  • recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate;
  • deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor și dispozitivelor asistive.

Valabilitatea biletelor de trimitere

Conform reglementărilor în vigoare, perioada de valabilitate a acestor documente este următoarea:

Biletul de trimitere pentru specialități clinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

Excepții:Pentru toate bolile cronice, biletele de trimitere pentru specialitățile clinice și pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu au valabilitate de până la 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru specialități clinice recomandate de medicul de familie, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare are o valabilitate de maximum 60 de zile calendaristice de la data emiterii.

Biletul de trimitere pentru specialități paraclinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

Prin excepție: Pentru toate bolile cronice, valabilitatea biletului de trimitere pentru investigații paraclinice este de până la 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigații paraclinice – examinări histopatologice și citologice are termen de valabilitate 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigații paraclinice recomandate de medicul de familie/medicul de specialitate din ambulatoriu, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de  zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigații medicale paraclinice de înaltă performanță (RMN, CT, scintigrafie și angiografie) are valabilitate 90 de zile.

Recomandarea medicală pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive își pierde valabilitatea dacă nu este depusă la casa de asigurări de sănătate în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

În situația pacienților cu stome permanente, pentru obținerea dispozitivelor de protezare stomii, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

În situația pacienților cu incontinență urinară permanentă, pentru obținerea dispozitivelor de incontinență urinară, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

Cum se pot obține dispozitive medicale

Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie și ventilare noninvazivă prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 90/91/92 de zile, în funcție de starea clinică și evoluția afecțiunii pentru persoanele care nu sunt încadrate în grad de handicap și de maximum 12 luni pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav.

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical are un termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii de către casa de asigurări de sănătate, cu excepția următoarelor situații:

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este însoțită de o anexă cu 3 taloane sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice.

Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, respectiv maximum 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

Pentru aparatele de ventilație noninvazivă decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală și nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

Aparate cu oxigen și ventilație și închirierea fotoliilor rulante

Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante, aparatelor pentru administrarea continuă cu oxigen și ventilație noninvazivă este însoțită de o anexă cu 3 sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

„În condițiile determinate de evoluția situației epidemiologice, aceste noi măsuri asigură accesul neîntrerupt și nediscriminatoriu al asiguraților la servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale necesare pentru diagnosticarea, tratarea și monitorizarea bolilor, inclusiv a celor cu impact major asupra stării de sănătate”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

Reglementările fac obiectul celor două acte normative aprobate de guvern în data de 25 martie 2021: Hotărârea de Guvern care prevede prelungirea termenului de aplicare a prevederilor HG nr. 140/2018 și Ordonanța de Urgență pentru stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în contextul evoluției situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru abrogarea unor prevederi din OUG nr. 70/2020.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Casa Verde Fotovoltaice 2022: O nouă sesiune de finanțare demarează în iunie. Procedură simplificată, sume și condiții

Publicat

Programul finanțat de stat Casa Verde Fotovoltaice va fi accesibil din nou românilor. Aceștia vor putea aplica pentru finanțare din luna iunie, când va demara o nouă sesiune a programului, potrivit  președintelui Administrației Fondului pentru Mediu (AFM), Laurențiu‑Adrian Neculaescu. În plus, procedura de finanțare a instalării panourilor fotovoltaice va fi simplificată.

Programul a fost oprit deja de două ori în 2019 și în 2021.

„Estimez că undeva în luna iunie va porni programul cu noua metodologie și, după ce programul va porni, ține de instalatori cât de repede vor reuși să instaleze panourile pe fiecare gospodărie în parte.

Toate cererile care au fost depuse și vor fi declarate eligibile, AFM le va finanța, chiar dacă va depăși un pic bugetul alocat.

Noi am mers pe o contractare de 150%, vom finanța absolut toate cererile care au fost depuse”, a declarat președintele AFM Laurențiu‑Adrian Neculaescu, potrivit Antena 3.

AFM a încercat, în 22 decembrie 2021, să lanseze o nouă ediție a programului Casa Verde Fotovoltaice, însă procedura a fost suspendată după ce aplicaţia a funcţionat cu intermitenţe. Atunci, AFM a anunțat ca oprește pe termen nedefinit programul Casa Verde Fotovoltaice, până ce dezvoltă o nouă aplicație.

Și în anul 2019 Programul Casa Verde Fotovoltaice a fost oprit la numai șase ore după ce a fost lansat, pe fondul suspiciunilor de fraudă la înscrierea unor dosare.

Președintele AFM a anunțat vineri că lucrurile vor merge mult mai rapid deoarece instalatorii se vor ocupa atât de evaluarea proiectului, cât și de instalarea panourilor.

Programul care presupune acordarea unei finanțări în valoare de 20.000 de lei celor care vor să devină prosumatori, adică să-și producă singuri energia electrică, va porni în luna iunie.

„Facem modificări asupra ghidului de finanțare pentru ușurarea programului şi în același timp datorită modificărilor pe care le facem pentru ghidul va trebui modificată şi aplicația informatică noi estimam într-un maxim de 2 săptămâni noua variantă de ghid va fi publicată şi pentru dezbatere publică şi va începe procesul de evaluare.

Prin modificarea ghidului de finanțare estimăm că lucrurile vor merge extrem de rapid deoarece instalatorii vor face ei singuri evaluarea şi vor monta.

În același timp AFM-ul asumându-si un termen de 30 de zile pentru plată după ce vom primi documentele de recepție finală.

Sunt peste 44 de mii de cereri depuse.

Suntem într-o procedura de externalizare a evaluării, suntem în curs cu aceasta procedură şi imediat după ce vom publica noua metodologie din noul ghid lucrurile vor merge mai repede” a mai menționat reprezentantul AFM.

Condiții și finanțare pentru Casa Verde Fotovoltaice 2022

Prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, AFM acordă facilităţi de finanţare de panouri solare în limita sumei de 20.000 lei şi respectiv de 25.000 de lei în cazul locuinţelor izolate.

Cheltuielile care pot fi acoperite cu aceşti bani sunt:

  • cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp (sistemul de panouri fotovoltaice, invertor, conexiuni, tablou electric)
  • cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice (15% din costurile echipamentelor şi instalaţiilor electrice)
  • TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Suma reprezintă 90% din valoarea totală a unui astfel de sistem, iar restul de 10% trebuie plătit de către beneficiarul sistemului.

De exemplu, în situaţia unei investiţii cu valoarea totală de 22.230 lei, finanţarea acordată este de 20.000 lei, iar contribuţia proprie a persoanei fizice este de 2.230 lei.

 Cheltuielile eligibile în cadrul programului Casa Fotovoltaice 2022

a) cheltuielile cu achiziţia sistemului de panouri fotovoltaice cu putere minimă instalată de 3kWp, având ca principale părţi componente: panouri fotovoltaice; invertor/invertoare; structura de susținere a sistemului; tablou electric curent continuu/curent alternativ;

b) cheltuielile cu montajul şi punerea în funcţiune a sistemului de panouri fotovoltaice;

c) TVA aferentă cheltuielilor eligibile.

Sunt considerate eligibile numai cheltuielile efectuate după semnarea contractului de finanţare nerambursabilă încheiat între beneficiarul final şi Autoritate.

Înscrierea solicitantului persoană fizică se va face la unul dintre instalatorii validaţi care au încheiat contract de participare cu AFM, în limita procentului stabilit prin dispoziția președintelui AFM, raportat la sumele alocate regiunii în care se află imobilul pe care se implementează proiectul.

Administrația Fondului pentru Mediu analizează documentele depuse de persoanele fizice la momentul înscrierii și introduse de instalator în aplicația informatică și  publică pe site-ul propriu listele cu persoanele fizice aprobate.

Eliminarea obligativității prezentării Avizului tehnic de racordare, rămânând obligația depunerii certificatului de racordare.

Implementarea proiectului se realizează în termen de cel mult 12 luni de la semnarea contractului de finanțare nerambursabilă, termen în care trebuie realizată instalația și încheiate formalitățile privind recepția sistemului de panouri fotovoltaice și obținerea certificatului de racordare.

Monitorizarea finanţării acordate în cadrul programului, a investiţiilor realizate, precum şi a respectării condiţiilor prevăzute în prezentul ghid se face de către AFM, pe o perioadă de 6 ani de la data obţinerii de către beneficiarul final a certificatului de racordare.

sursa: Antena 3, economedia.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noul sediu al Tribunalului Alba, un vis îndepărtat, îngreunat de birocrație de aproape 10 ani. Când ar putea începe construcția

Publicat

sediu nou tribunal

Magistrații, avocații, dar și cei care sunt părți în procese mai au de așteptat ani buni, până când să își desfășoare activitatea într-o nouă clădire a Tribunalului Alba: un clasic caz al birocrației din România. 

De aproape 10 ani se tot vorbește și se fac pași mici, pentru o nouă clădire a Tribunalului, însă fără a se finaliza ceva concret. De curând a fost propus un nou termen pentru începerea construcțiilor: undeva în anul 2026.

Momentan clădirea din Piața Iuliu Maniu este împărțită de două Parchete și de două instanțe de judecată. Parchetele de pe lângă Judecătoria Alba Iulia și Tribunalul Alba și respectiv cele două instanțe de judecată.

Procurorii și judecătorii își desfășoară activitatea în birouri mici, undeva la cinci metri pătrați suprafaţă de birou pe persoană.

CITEȘTE ȘI: Construirea noului sediu al Tribunalului Alba ar putea începe în 2019. Se actualizează documentaţia

În cea mai recentă ședință de Consiliu Local al Municipiului Alba Iulia, reprezentații Tribunalului Alba au cerut prelungirea cu încă cinci ani a termenului de începere a construcției.

Este a doua prelungire cerută după ce în 2017 a mai fost solicitată încă o prelungire tot cu cinci ani. Mai exact, în 2015, terenul pe care se va ridica noua clădire a instanței, pe strada Târgului, a fost trecut din domeniul public al Municipiului Alba Iulia, în domeniul public al Statului Român sub administrarea Tribunalului Alba.

Însă a fost pusă o clauză: în caz că nu va fi demarată construcția în termen de doi ani, terenul va reintra în domeniul public al municipiului.

Au existat mai multe etape și licitații pentru mai multe studii, licitații realizate de Compania Națională de Investiții.

CITEȘTE ȘI: Un nou pas pentru construirea sediului Tribunalului Alba. CNI a scos la licitație servicii de proiectare pentru diverse studii

Acum, potrivit documentului care a ajuns pe masa consilierilor locali, banii pentru construcția sediului vor veni prin PNRR.

În acest sens au fost și anunțate mai multe etape și ce termene au:

  • Potrivit documentului citat în iunie 2022, ar urma să fie avizați/aprobați indicatorii tehnico-ecnomici.
  • Derulare procedură achiziție și contractare proiectare și execuție lucrări- octombrie 2022.
  • Elaborare proiect tehnic și obținere autorizație de construire – martie 2023.
  • Avizare documentație tehnică și emitere ordin începere lucrări – aprilie 2023.
  • Execuție lucrări – aprilie 2026.

Când au fost făcute primele demersuri pentru construcția noului Tribunal 2014 – 2022

Demersurile pentru construirea noului sediu au început în 2014, prin transferul terenului în suprafaţă de 14.818 mp, situat pe strada Târgului, FN, din domeniul public al Municipiului Alba Iulia şi administrarea Consiliului Local, în domeniul public al Statului Român, prin hotărâre de Consiliu Local.

Apoi în 2015 într-un proiect la nivel guvernamental a fost introdus și un punct care prevedea construirea clădirii.

sediu nou tribunal

La începutul anului 2015, Ministerul Dezvoltării Regionale a demarat Programul naţional de investiţii în infrastructura instanţelor şi parchetelor din reşedinţele de judeţ, incluzând ”Programul naţional de consolidare a infrastructurii instanţelor de judecată aflate în municipiile reşedinţă de judeţ, ce are ca obiectiv principal îmbunătăţirea infrastructurii sediilor instanţelor prin reabilitarea sediilor instanţelor, dar şi execuţia unor noi sedii.

În anul 2017, Ministerul Justiției a finalizat Tema cadru pentru proiectarea instanțelor, iar în baza acesteia Tribunalul Alba a întocmit și înaintat Ministerului Justiției ”Nota conceptuală pentru construirea Sediului Tribunalului Alba”.

CITEȘTE ȘI: FOTO: Noul sediu al Tribunalului Alba şi extinderea cartierului Anghel Saligny din Alba Iulia. Proiect în consultare publică

Ca urmare a solicitării Companiei Naţionale de Investiţii, s-a întocmit „Tema de proiectare pentru Sediu Tribunalul Alba”, cu respectarea conţinutului cadru prevăzut la anexa 2 la Hotărârea de Guvern nr.907/2016, temă care a fost transmisă şi spre ştiinţă Ministerului Justiţiei în iunie 2018.

În 2019 au fost descoperite mai multe neconcordanţe privind suprafeţele necesare şi apoi demararea licitaţiei pentru proiectare şi construire a noului sediu.

În 2020 au fost remediate și au fost scoase la licitație mai multe studii.

Acum în 2022 s-a mai cerut prelungirea cu încă cinci ani pentru demararea construcției.

sursă foto: arhiva alba24.ro.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

 

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Alba Iulia: Circulația pietonală pe podul de la poarta a VI-a din Cetatea Alba Carolina a fost redeschisă vineri

Publicat

Circulația pietonală pe podul de la poarta a VI-a a fost redeschisă, vineri, în urma finalizării reparațiilor, potrivit primarului Municipiului Alba Iulia.
”Pregătim orașul pentru vară!

Părțile din lemn care erau deteriorate au fost reparate, și a fost aplicat un strat de protecție a lemnului.

Astăzi au fost făcute ultimele retușuri, iar traficului pietonal a fost redeschis” a scris primarul Gabriel Pleșa, vineri, într-o postare pe Facebook.

sursa foto: Facebook Gabriel Pleșa
 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA până în 20 iunie: temperaturi până la 30 de grade Celsius, ploi puține. Prognoza meteo pe patru săptămâni

Publicat

Vremea va avea variații de temperatură în următoarea săptămână, însă maximele vor ajunge până la 30 de grade Celsius. Ușor mai răcoros va fi în 23 mai și în intervalul 5-12 iunie.

Vor mai fi perioade cu ploi și furtuni, însă cantitățile de precipitații vor fi deficitare.

Administrația Națională de Meteorologie (ANM) a prezentat prognoza de vreme pentru următoarele patru săptămâni, până în 20 iunie.

Prognoza meteo: săptămâna 23-29 mai

Valorile termice vor fi mai coborâte decât cele specifice pentru această săptămână în regiunile estice și sud-estice, dar și ușor mai ridicate în cele sud-vestice, iar în rest vor fi apropiate de cele normale.

Regimul pluviometric va fi deficitar în regiunile sudice, iar în rest va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval.

Temperaturi: maxime între 19 și 30 de grade (mai cald în vest, în jurul datei de 25 mai)

Precipitații: ploi în 26-29 mai în Transilvania; în 29 mai și în restul țării

Prognoza meteo: săptămâna 30 mai – 5 iunie

Temperatura medie a aerului se va situa în jurul celei normale pentru această perioadă, în toate regiunile.

Cantitățile de precipitații vor fi deficitare în toată țara, dar mai ales în zonele montane.

Temperaturi: maxime între 19 și 28 de grade (mai cald în vest și sud)

Precipitații: ploi în 30-31 mai în sud, nord-est și pe litoral; ploi-furtuni în 31 mai – 3 iunie în Transilvania

Prognoza meteo: săptămâna 6-12 iunie

Temperaturile medii vor fi în general apropiate de cele normale pentru acest interval, posibil ușor mai ridicate în extremitatea sudică a țării, dar și ușor mai coborâte în nord.

Regimul pluviometric va fi deficitar în regiunile sudice și sudvestice, iar în rest va fi în general apropiat de cel normal pentru acest interval, cu posibilitatea unui ușor excedent în nordul extrem al țării.

Temperaturi: maxime între 19 și 27 de grade (mai cald în sud)

Precipitații: ploi în 6-7 iunie, în sudul Transilvaniei

Prognoza meteo: săptămâna 13-20 iunie

Mediile valorilor termice se vor situa în jurul celor specifice pentru această săptămână, posibil ușor mai ridicate în regiunile sudice, dar și ușor mai coborâte în cele nordice.

Cantitățile de precipitații estimate pentru această perioadă vor avea o tendință deficitară în regiunile sudice și vestice, iar în rest vor fi apropiate de cele normale.

Temperaturi: maxime între 20 și 29 de grade (mai cald în sud)

Precipitații: furtuni în 17-20 iunie, în majoritatea regiunilor

surse: meteoromania.ro, accuweather.com

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax