Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Modificări importante pentru medicii de familie și pacienți. Cum vor fi realizate serviciile medicale de la 1 aprilie 2021


Publicat

Executivul a aprobat două acte normative care reglementează  condițiile de acordare a serviciilor medicale în sistemul de sănătate în trimestrul II al anului 2021, urmând ca până la data de 1 iulie 2021 să fie elaborate și aprobate actele normative necesare pentru punerea în aplicare a unor noi reglementări.

Documentele sunt importante pentru decontarea serviciilor medicale, medicamentelor și dispozitivelor medicale contractate, precum și reglementările aplicabile în contextul epidemiei cu virusul SARS-CoV-2, pentru trimestrul II al anului 2021, anunță CNAS, într-un comunicat de presă.

Consultațiile medicală pot fi acordate la distanță

Consultațiile medicale acordate în asistența medicală primară și în ambulatoriul de specialitate clinic, inclusiv serviciile conexe actului medical furnizate de psiholog și logoped, pot fi acordate și la distanță, utilizând orice mijloace de comunicare.

Consultațiile medicale la distanță se acordă și se validează fără a fi necesară utilizarea cardului național de asigurări sociale de sănătate sau a documentelor înlocuitoare ale acestuia; toate celelalte servicii medicale vor fi validate cu cardul de sănătate.

Consultațiile la distanță din ambulatoriul de specialitate pentru specialitățile clinice, inclusiv pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare, precum și cele de îngrijiri paliative în ambulatoriu se acordă fără a fi necesară prezentarea biletului de trimitere.

Pentru toate celelalte consultații este necesar biletul de trimitere.

Medicii de familie pot prescrie inclusiv medicamentele restricționate

Medicii de familie pot prescrie în continuare pentru pacienții cronici inclusiv medicamentele restricționate din lista de medicamente compensate și gratuite care se acordă în cadrul programelor naționale de sănătate, cu mențiunea că pentru medicamentele care se eliberează în baza unor protocoale terapeutice și a unor formulare specifice (medicamente notate cu (**)1, (**)1Ω și (**)β în Lista de medicamente compensate și gratuite) este necesară evaluarea periodică a medicului de specialitate pentru a confirma sau modifica schema de tratament, la termenele prevăzute în protocoalele terapeutice sau în scrisorile medicale.

Medicii de familie inițiază tratamentul specific și în absența unei scrisori medicale emise de medicul din ambulatoriul de specialitate/spital pentru medicamentele notate cu * din Lista de medicamente compensate și gratuite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.

Medicii de familie pot emite prescripție medicală în continuare pentru pacienții cu boli cronice cu schemă terapeutică stabilă, în baza documentelor medicale care au fost emise pacientului de către medicul specialist – scrisoare medicală și/sau confirmarea înregistrării formularului specific de prescriere, și pentru medicamentele care se prescriu de către medicii specialiști în conformitate cu limitările de prescriere prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 720/2008.

Documentele pot fi trimise online

Pentru situațiile care necesită prezentarea de documente casei de asigurări de sănătate de către asigurat, documentele pot fi transmise prin mijloace electronice de comunicare sau pot fi depuse în numele asiguratului de orice persoană.

Mijloacele electronice de comunicare se pot folosi și pentru transmiterea de către casele de asigurări de sănătate a documentelor eliberate necesare asiguraților.

O serie de documente își vor pierde valabilitatea

Important! O serie de documente, a căror valabilitate a fost prelungită în repetate rânduri pe perioada stării de alertă, își vor pierde valabilitatea în data de 31 martie, fiind necesară o nouă evaluare a medicului specialist pentru emiterea de noi documente:

  • biletele de trimitere pentru specialități clinice, inclusiv pentru specialitatea medicină fizică și de reabilitare;
  • biletele de trimitere pentru specialități paraclinice;
  • recomandările medicale pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive ce se depun/se transmit la casa de asigurări de sănătate;
  • deciziile de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical, tehnologiilor și dispozitivelor asistive.

Valabilitatea biletelor de trimitere

Conform reglementărilor în vigoare, perioada de valabilitate a acestor documente este următoarea:

Biletul de trimitere pentru specialități clinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

Excepții:Pentru toate bolile cronice, biletele de trimitere pentru specialitățile clinice și pentru îngrijiri paliative în ambulatoriu au valabilitate de până la 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru specialități clinice recomandate de medicul de familie, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru specialitatea clinică medicină fizică și de reabilitare are o valabilitate de maximum 60 de zile calendaristice de la data emiterii.

Biletul de trimitere pentru specialități paraclinice are o valabilitate de maximum 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

Prin excepție: Pentru toate bolile cronice, valabilitatea biletului de trimitere pentru investigații paraclinice este de până la 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigații paraclinice – examinări histopatologice și citologice are termen de valabilitate 90 de zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigații paraclinice recomandate de medicul de familie/medicul de specialitate din ambulatoriu, care are evidențiat „management de caz”, are o valabilitate de 90 de  zile calendaristice.

Biletul de trimitere pentru investigații medicale paraclinice de înaltă performanță (RMN, CT, scintigrafie și angiografie) are valabilitate 90 de zile.

Recomandarea medicală pentru dispozitive medicale, tehnologii și dispozitive asistive își pierde valabilitatea dacă nu este depusă la casa de asigurări de sănătate în termen de 30 de zile calendaristice de la data emiterii.

În situația pacienților cu stome permanente, pentru obținerea dispozitivelor de protezare stomii, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

În situația pacienților cu incontinență urinară permanentă, pentru obținerea dispozitivelor de incontinență urinară, prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 12 luni consecutive.

Cum se pot obține dispozitive medicale

Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie și ventilare noninvazivă prescripția medicală se depune împreună cu cererea la casa de asigurări de sănătate o singură dată pentru un interval de maximum 90/91/92 de zile, în funcție de starea clinică și evoluția afecțiunii pentru persoanele care nu sunt încadrate în grad de handicap și de maximum 12 luni pentru persoanele care sunt încadrate în grad de handicap accentuat sau grav.

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivului medical are un termen de valabilitate de 30 de zile calendaristice de la data emiterii de către casa de asigurări de sănătate, cu excepția următoarelor situații:

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

Decizia de aprobare pentru procurarea dispozitivelor de protezare stomii și incontinență urinară este însoțită de o anexă cu 3 taloane sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, care nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice.

Pentru echipamentele pentru oxigenoterapie decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală, respectiv maximum 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

Pentru aparatele de ventilație noninvazivă decizia de aprobare este valabilă pentru perioada prevăzută în prescripția medicală și nu poate fi mai mare de 90/91/92 de zile calendaristice sau maximum 12 luni consecutive, după caz.

Aparate cu oxigen și ventilație și închirierea fotoliilor rulante

Decizia de aprobare pentru închirierea fotoliilor rulante, aparatelor pentru administrarea continuă cu oxigen și ventilație noninvazivă este însoțită de o anexă cu 3 sau 12 taloane, după caz, corespunzător perioadelor lunare, pentru perioada prevăzută în prescripția medicală.

„În condițiile determinate de evoluția situației epidemiologice, aceste noi măsuri asigură accesul neîntrerupt și nediscriminatoriu al asiguraților la servicii medicale, medicamente și dispozitive medicale necesare pentru diagnosticarea, tratarea și monitorizarea bolilor, inclusiv a celor cu impact major asupra stării de sănătate”, a declarat Adrian Gheorghe, președintele CNAS.

Reglementările fac obiectul celor două acte normative aprobate de guvern în data de 25 martie 2021: Hotărârea de Guvern care prevede prelungirea termenului de aplicare a prevederilor HG nr. 140/2018 și Ordonanța de Urgență pentru stabilirea unor măsuri în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în contextul evoluției situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru abrogarea unor prevederi din OUG nr. 70/2020.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: CRIMA din Răhău. Polițiștii care l-au prins pe atacator sunt din Sebeș și l-au căutat cu motociclete enduro prin pădure

Publicat

Cei doi polițiști care l-au prins pe autorul crimei de la Răhău sunt de la Poliția Sebeș și au plecat în căutarea acestuia cu motociclete enduro. Atacatorul se ascunsese în pădure.

Detaliile au fost făcute publice pe pagina de Facebook Polițiști-Uniți suntem puternici.

Crețu Ionuț Dragoș din cadrul – Secției 7 Politie Rurală Sebeș și Pop Horea Cosmin din cadrul Poliției Sebeș – Biroul Rutier, în cursul zilei de azi, 19.04.2021, au reușit prinderea autorului infracțiunii de omor săvârșit în noaptea de 18/19.04.2021 în localitatea Răhău, jud. Alba, după ce acesta a fugit de la locul faptei și s-a ascuns în pădure.

Precizez că cei doi colegi au plecat în căutarea autorului cu 2 motociclete de teren, iar după mai multe ore de căutări au reușit să identifice și să rețină autorul care avea asupra sa un cuțit, fiind extrem de violent, într-o pădure din apropierea mun. Sebeș”, este mesajul menționat.

Unul dintre cei doi polițiști precizează că au fost ajutați de trei voluntari, că fără aportul acestora era posibil ca suspectul să nu fie găsit și le mulțumește pentru ajutor.

Reamintim că luni dimineața, în jurul orei 4.00, Alexandru P., bărbatul 36 de ani din Răhău, l-ar fi înjunghiat pe un tânăr de 22 de ani din sat, cu un cuțit, în zona inimii și a rănit-o pe iubita acesteia, o tânără de 21 de ani.

După ce i-ar fi atacat, bărbatul a fugit de la locul faptei. Atacatorul a fost prins luni, în jurul amiezii, într-o pădure din apropierea localității Răhău.

Vezi și FOTO-VIDEO: CRIMA de la Răhău. Principalul suspect, la audieri, la sediul Poliției Sebeș. Va fi prezentat Parchetului cu propunere de arestare preventivă

Acesta a fost reținut pentru 24 de ore și va fi propus pentru arestare preventivă.

sursă foto: Facebook (Polițiști – Uniți suntem puternici)

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Stenograme din ședința Coaliției. Cum l-ar accepta USR PLUS pe Florin Cîțu și ce spun liderii PNL

Publicat

Premierul Florin Cîțu are susținere totală din partea PNL, demiterea lui Vlad Voiculescu din funcția de ministru al Sănătății a fost corectă, iar declarațiile ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă au fost criticate – sunt câteva dintre ideile conturate în contextul ședinței de luni a liberalilor.

În ședința Coaliției, USR PLUS ar fi anunțat mai multe condiții pentru a-l accepta în continuare pe Florin Cîțu ca premier, după cum a prezentat Realitatea Plus, pe surse, potrivit dcnews.ro.

Condițiile ar fi:

– reguli noi pentru funcționarea Coaliției

– acord de non-agresiune

– remanierile să treacă prin filtrul Coaliției

– USR PLUS să vină cu un ministru la Sănătate

Vezi și Vlad Voiculescu spune că ar putea fi nominalizat din nou de USR PLUS pentru funcția de ministru al Sănătății

– l-ar accepta pe Cîțu dacă ar avea garanția că nu vor mai fi remaniați alți miniștri USR PLUS.

Totodată, Dan Barna ar fi declarat că „vrea să îi recupereze pe parteneri”. De cealaltă parte, Dragoș Tudorache, europarlamentar USR PLUS, ar fi spus: „Nu putem trece peste asta ca și cum nu s-a întâmplat nimic. S-a luat o decizie unilaterală, fără consultarea partidului”, făcând referire la decizia premierului Florin Cîțu de a-l demite pe Vlad Voiculescu din funcția de ministru al Sănătății.

Tot luni, în ședința PNL, Florin Cîțu, Rareș Bogdan și Ludovic Orban ar fi avut un schimb de replici, potrivit dcnews.ro.

Antena 3 a prezentat, pe surse, ce s-ar fi discutat, astăzi, la Partidul Naţional Liberal:

Florin Cîțu: Eu am tot spus, miniştrii sunt evaluaţi. Eu nu am luat o decizie peste noapte. Am tot amânat şi am analizat. Noi trebuie să ne concentrăm pe mesaje despre buna guvernare. Nu intrăm în jocurile USR PLUS. Nu poţi să faci asemenea declaraţii şi apoi să vii la şedinţa de guvern. Vă asigur că, data viitoare când un ministru va ataca un alt ministru sau prim-ministru, va pleca acasă. Nu poţi să fii şi la putere şi în opoziţie şi să îţi ataci premierul. Ei trăiesc din conflicte.

În cazul Drulă, dacă data viitoare se mai întâmplă, iau imediat o decizie, fără să mai întreb pe nimeni. Nu poţi să faci asemenea declaraţii, apoi să vii la şedinţa de Guvern. Guvernul are un singur premier. Nu există miniştri evaluaţi de USR, PNL, UDMR, ci de premier. Vlad Voiculescu a administrat prost ministerul, nu au fost făcute nici măcar bugete.

Ludovic Orban: Premierul face evaluări pentru toată lumea, indiferent de partid. Guvernul a fost făcut zdrenţe din cauza lui Vlad Voiculescu, a fost o catastrofă de management, iar premierul nu se poate schimba când un partiduleţ are mofturi.

Florin Cîțu: Varianta unui guvern minoritar este exclusă. Un guvern minoritar nu poate duce România înainte.

Rareş Bogdan: Nu se pune problema ca Florin Cîțu să plece. Voi propune şi un vot de susţinere pentru Cîțu. Politicile reformatoare vrem să le vedem cu toţii, legat de coaliţia USR de a face reforma promisă.

sursă: dcnews.ro

sursă foto: Facebook (Florin Cîțu)

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Când încep programele Rabla pentru mașini și electrocasnice. Precizările ministrului Mediului

Publicat

electrocasnice

Programele Rabla pentru mașini și pentru electrocasnice devin operaționale în scurt timp, după ce Guvernul va aproba, săptămâna aceasta, bugetul Administrației Fondului de Mediu, a anunțat telefonic la Digi24 ministrul Mediului Tanczos Barna.

„Se va aproba acest buget, sper, miercuri”, a spus ministrul, care a precizat că este vorba despre programele Rabla Clasic, Rabla Plus și Rabla Electrocasnice.

Ministrul spune că bugetul pentru Rabla Plus, care finanțează automobile plug-in și electrice, a fost dublat, și că a fost dublat astfel și numărul de mașini ce vor putea fi achiziționate, avansând și ideea unei suplimentări de buget pentru această zonă a pieței auto.

Pentru Rabla Clasic creșterea este de la 6.500 de lei la 7.500 de lei, adică aproximativ 1.500 de euro pentru un tichet, iar valoarea ecobonusului crește de la 1.000 la 1.500 de lei și de la 2.500 la 3.000 de lei, „astfel încât mașinile care au emisii mai scăzute să beneficieze de un sprijin în plus”, a precizat ministrul Mediului.

Tanczos Barna spune că după aprobarea bugetului AFM este o chestiune de zile până când programele vor deveni operaționale.

Ministrul a adăugat că platforma pentru Rabla Electrocasnice va fi funcțională, după problema de anul trecut.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Unde sunt locuri libere pentru vaccinare în Alba. Situația din centre, pentru imunizare cu Pfizer, Moderna și AstraZeneca

Publicat

Peste 3000 de locuri erau disponibile pentru vaccinare, luni seara, în județul Alba. Interesul pentru imunizarea cu AstraZeneca era în continuare scăzut.

Majoritatea celor înscriși pe listele de așteptare erau pentru vaccin Pfizer, cei mai mulți la centrul din Blaj, urmați de Alba Iulia – centrul de la Colegiul Militar și cel de la Cugir.

Cele mai multe locuri libere sunt pentru vaccinare cu AstraZeneca – peste 1.700, în timp ce pentru Pfizer mai erau aproximativ 400 și pentru Moderna aproape 900.

Situația pe centre era următoarea:

Centre Pfizer:

Alba Iulia – Sala de Sport UAB – 2 pe lista de așteptare

Alba Iulia – Centrul de la Colegiul Militar – 780 pe lista de așteptare

Blaj – 929 pe lista de așteptare

Aiud – 26 pe lista de așteptare

Câmpeni – 189 de locuri, 2 pe lista de așteptare

Cugir – 688 pe lista de așteptare

Ocna Mureș – 100 pe lista de așteptare

Sebeș – 104 pe lista de așteptare

Teiuș – 1 pe lista de așteptare

Zlatna – 230 de locuri, 3 pe lista de așteptare

Aiud – 26 pe lista de așteptare

Centru ModernaIghiu – 895 locuri, 7 pe lista de așteptare

Centre AstraZeneca

Alba Iulia – 1312 locuri, 7 pe lista de așteptare

Abrud – 440 locuri, 0 pe lista de așteptare

Potrivit CNCAV, în ultimele 24 de ore, la nivel național, au fost administrate 57.020 doze Pfizer BioNTech, 7.849 Moderna și 10.398 AstraZeneca.

Vezi, comparativ, care era situația locurilor libere la centrele de vaccinare din Alba în urmă cu o săptămână

sursă: vaccin.live

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate