Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Noi ALUNECĂRI de teren, pe AUTOSTRADA Sebeş-Turda, lângă Alba Iulia. Probleme și pe lotul 4, între Decea și Turda

Publicat

Alunecări de versant și de taluzuri au fost semnalate, săptămâna trecută, pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda, lângă Alba Iulia, pe lotul 4, între Decea și Turda, dar și pe lotul 3 al autostrăzii Orăștie- Sibiu. Constructorii au confirmat apariția alunecărilor, dar au spus că acestea nu afectează cu nimic buna desfășurare a construcției.

O alunecare de pământ s-a produs săptămâna trecută, la km 16+500, pe lotul 1 al autostrăzii Sebeș-Turda, lângă Alba Iulia, în zona Pârâul Iovului. Constructorii Pizzarotti și Pomponio au confirmat alunecările care s-au produs în timpul nopții în data de 9 – 10 mai. 2018. Aceștia au precizat, pentru Economica.net, că fenomenul s-a produs într-o zonă destul de restrânsă a dealului și că este monitorizat continuu, neafectând continuitatea lucrării sau calitatea acesteia. Totodată, reprezentanții constructorulului au mai transmis că în zona în care s-a produs alunecarea de teren s-au executat doar activități de săpătură, în vedera realizării profilului taluzelor, iar axul autostrăzii este cu mult în aval faţă de alunecarea de teren.

Potrivit ultimelor date de pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), lucrările pe lotul 1 al Autostrăzii Sebeș – Turda sunt finalizate în proporție de 44,50 % și ar urma să fie finalizate până în noiembrie 2019. Contractul pentru construirea celor 17 kilometri ai acestui lot a fost atribuit asocierii Impresa Pizzarotti& C. S.p.A. și Pomponio Constructii SRL, pentru 541 de milioane de lei.

Probleme au apărut și pe lotul 4 al Autostrăzii Sebeș – Turda, unde au fost semnalate alunecări de taluz între kilometrul 58 și 59, cauzate se pare de ploile din ultima perioadă. Constructorul Porr Construct România a confirmat pentru Economica.net existența alunecărilor, susținând că acestea ar reprezenta un fenomen obișnuit pe șantierele de autostrăzi din România.

Lucrările pe acest lot sunt în proporție de 99% realizate, iar contractul pentru 16,3 kilometri ai acestui lot a fost atribuit în urmă cu patru ani austriecilor de la Porr, pentru 470 de milioane de lei.

Nici lotul 3 al autostrăzii Orăștie-Sibiu nu scapă de alunecările de taluz după zona „scufundată” spre Sebeș. Lotul 3 al autostrăzii a fost dat în folosință în anul 2014 de către actualul director al CNAIR Ștefan Neaga, nefiind la acel moment terminat. Problemele de pe acest lot apar unele după altele. De curând au apărut și fisuri paralele.

Citește și FOTO: „Autostrada demolată” a CRĂPAT din nou pe lotul 3 între Sălişte şi Cunţa

Valoarea inițială a contractului semnat cu constructorul Salini Impregilo se ridica la 604 milioane de lei, iar după estimările șefilor de la drumuri pentru remedierea tuturor problemelor ar mai fi fost nevoie de încă 181 milioane de lei.

foto: forum.peundemerg.ro

sursa: economica.net.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. Mircea

    luni, 14.05.2018 at 14:03

    Făcute ca pt România, ar trebui băgați in Pușcărie pe viață ăștia care sunt responsabili , aici e vorba de siguranta oamenilor

  2. maria gheorghe

    luni, 14.05.2018 at 15:38

    Daca erau romani ii bagau dar sunt italieni si nu te pui cu coana Europa !!!!

  3. dorinteodor

    vineri, 18.05.2018 at 19:01

    nu stiu cum se face dar despre autostrada turda gilau facuta de bechtel nu a existat si nu exista nici o problema. Acum se vede cit de bine au lucrat cei de la bechtel fata de astia….

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax