Connect with us
Advertisement

Educație

Noi reguli pentru transportul elevilor navetiști. Șoferii vor primi liste cu numele acestora. Reacția asociațiilor de elevi

Publicat

Proiectul privind transportul elevilor în noul an școlar aduce noi reguli, iar unele dintre ele au fost semnalate ca posibile încălcări ale regulamentului privind protecția datelor personale – GDPR.

Este vorba despre normele privind transportul rutier județean pentru elevii care fac școală în altă localitate.

”Pot depune solicitări elevii sau reprezentanții legali ai acestora doar dacă nu există asigurat transport public local, inclusiv metropolitan între localitatea de domiciliu și localitatea în care se află unitatea de învățământ”, se arată în proiect.

De asemenea, ”operatorii de transport au obligația de a transmite conducătorilor auto de pe fiecare mijloc de transport lista elevilor care se deplasează pe ruta respectivă, cu menționarea stației de urcare, respective coborâre”.

Această ultimă prevedere a atras atenția asociațiilor de elevi.

”Ne exprimăm îngrijorarea cu privire la încălcarea principiului GDPR cu privire la colectarea și prelucrarea minimă a datelor personal.

Conform prevederilor proiectului, toți șoferii din cadrul firmelor de transport ce asigură transport județean vor primi liste cu numele elevilor, stațiile la care aceștia urcă și la care coboară”, au transmis aceștia, potrivit edupedu.ro

Noi reguli pentru transportul elevilor navetiști. Cum se va asigura transportul elevilor. Noua procedură

Potrivit proiectului, în fiecare an, până la data începerii cursurilor anului școlar, consiliile județene transmit ISJ/ISMB lista operatorilor de transport public județean și rutele pe care aceștia operează.

ISJ/ISMB transmit lista către toate unitățile de învățământ din județ.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii transmite Ministerului Educației lista operatorilor de transport public interjudețean cu care au fost încheiate contracte comerciale pe bază de licențe de traseu eliberate de Autoritatea Rutieră Română și rutele pe care aceștia operează.

Ministerul Educației transmite lista unităților de învățământ, prin inspectoratele școlare.

Părintele/reprezentantul legal/elevul major comunică unității de învățământ, în scris, în primele 5 zile lucrătoare de la începutul anului școlar, cu privire la traseul și operatorul de transport folosit.

Toți conducătorii auto din cadrul firmelor de transport vor primi liste cu numele elevilor, dar și stațiile la care aceștia urcă și coboară

Comunicarea trebuie să cuprindă următoarele date:

  • numele și prenumele elevului
  • CNP
  • adresa de domiciliu de la care se deplasează zilnic către unitatea de învățământ, adresă care trebuie să coincidă cu adresa cu care elevul este înregistrat în Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR)
  • traseul pe care circulă de la domiciliu la unitatea de învățământ și de la unitatea de învățământ către domiciliu
  • distanța în kilometri dintre localitatea de domiciliu și localitatea în care se află unitatea de învățământ
  • operatorul de transport folosit și tipul de serviciu public de transport executat, respectiv, local, metropolitan, județean, interjudețean.

În baza solicitărilor, unitățile de învățământ realizează:

  • tabele nominale cu elevii navetiști pentru fiecare traseu/operator de transport județean care deservește traseul pe care se deplasează elevul, cu menționarea stației de urcare, respectiv coborâre, pe care le transmit fiecărui operator de transport. Tabelele nominale sunt însoțite de centralizarea numerică realizată pe fiecare operator de transport
  • tabele nominale cu elevii navetiști pentru fiecare traseu/operator de transport interjudețean care deservește traseul pe care se deplasează elevul, cu menționarea stației de urcare, respectiv coborâre, pe care le transmit fiecărui operator de transport.
  • tabele nominale cu elevii navetiști care nu sunt școlarizați în unitatea administrativ-teritorială de domiciliu și nu beneficiază de existența serviciilor de transport public și nici transport asigurat de unitatea de învățământ sau autoritatea locală. Tabelele vor conține obligatoriu numărul de km dintre localitatea de domiciliu a elevului până la localitatea în care se află unitatea de învățământ.

Unitățile de învățământ preuniversitar vor completa/modifica, după caz, tabelele nominale cu elevii navetiști ori de câte ori este nevoie (transfer, schimbarea domiciliului elevului, alte situații legale).

Operatorii de transport au obligația de a elibera lunar elevilor documente de transport individuale, fără a solicita contravaloarea acestora.

Documentele de transport vor avea înscrise distanța pentru care sunt valabile și valoarea acestora.

Operatorii de transport au obligația de a transmite conducătorilor auto de pe fiecare mijloc de transport lista elevilor care se deplasează pe ruta respectivă, cu menționarea stației de urcare, respectiv coborâre.

Documentele necesare pentru elevii navetiști

Elevii primesc acces în mijloacele de transport pe baza documentului de transport menționat și a unuia dintre următoarele documente școlare:

  • cardul naţional de elev valabil
  • carnetul sau legitimația de elev emis/emisă de unitatea de învățământ de apartenență
  • carnetul/legitimația de elev conține minim următoarelele elemente: nume și prenume elev, CNP elev, nr matricol, viza pentru anul școlar în curs
  • adeverința emisă de unitatea de învățământ de apartenență

Decontarea pentru operatorii de transport

După încheierea fiecărei luni, în primele 5 zile lucrătoare ale lunii următoare, fiecare operator de transport emite către ISJ/ISMB o factură unică la nivelul județului/municipiului București, însoțită de o anexă care va conține tabelele nominale, structurate pe fiecare unitate de învățământ, precum și decontul.

Pentru efectuarea plății, unitățile de învățământ transmit lunar către ISJ/ISMB, copii după documentele de transport eliberate elevilor.

ISJ/ISMB solicită Ministerului Educației, lunar, până la data de 15 a fiecărei luni, suma necesară pentru decontarea facturilor emise.

Ministerul Educației deschide creditele bugetare până la data de 20 a fiecărei luni.

ISJ/ISMB efectuează plata facturilor conform termenelor scadente.

Decontarea cheltuielilor pentru elevii cazați în internate sau în gazdă

Elevilor care sunt cazaţi la internat sau în gazdă în localitatea unde studiază li se asigură decontarea cheltuielilor de transport între localitatea în care studiază şi localitatea de domiciliu, astfel:

  • contravaloarea a 4 călătorii dus-întors/lună, din bugetul Ministerului Educaţiei, prin unităţile de învăţământ unde sunt şcolarizaţi. Decontarea se face pe baza documentelor de transport
  • contravaloarea unei călătorii dus-întors efectuate cu maxim 2 zile inainte și 2 zile după fiecare sărbătoare legală, din bugetul Ministerului Educaţiei, prin unităţile de învăţământ unde sunt şcolarizaţi. Decontarea se face pe baza documentelor de transport.

Cum se acordă suma forfetară pentru elevii care nu au acces la transport public

În cazul în care elevii nu pot fi școlarizați în satul, comuna, orașul sau municipiul de domiciliu și nu beneficiază de existența serviciilor de transport public, serviciu de transport comercial de transport de tip curse școlare și nici de transport cu mijloacele de transport aparținând unităților de învățământ sau consiliilor locale, aceștia beneficiază, pe durata cursurilor școlare, de o sumă forfetară lunară.

Până la data de 10 septembrie a fiecărui an, consiliile județene adoptă hotărâri prin care stabilesc cuantumul sumei forfetare lunare, cu avizul conform al ANRSC, în funcție dedistanța dintre unitatea de învățământ și domiciliu.

Suma forfetară este unică la nivelul județului și stabilește tariful mediu lei/kilometru de care beneficiază elevii din unitățile de învățământ preuniversitar din județul respectiv.

Asigurarea sumelor forfetare se face pe baza tarifelor aprobate de consiliile județene, cu avizul conform al ANRSC.

  • Unitățile de învățământ preuniversitar întocmesc, până la data de 5 a fiecărei luni, situația centralizatoare a beneficiarilor de sume forfetare, și solicită ISJ/ISMB sumele necesare efectuării plății acestora.
  • ISJ/ISMB solicită Ministerului Educației, lunar, până la data de 15 a fiecărei luni, suma necesară pentru plata sumelor forfetare.
  • Ministerul Educației deschide creditele bugetare până la data de 20 a fiecărei luni.
  • ISJ/ISMB repartizează creditele bugetare unităților de învățământ preuniversitar până la data de 25 a fiecărei luni.
  • Unitățile de învățământ preuniversitar acordă sumele forfetare elevilor cu cel puțin 3 zile lucrătoare înainte de sfârșitul lunii, pentru luna următoare.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement