Connect with us
Publicitate

Administrație

Nu se vor mai rezerva locuri de veci în Cimitirul Municipal Alba Iulia. Tariful de întreținere va fi majorat. Proiect în CL

Publicat

Persoanele care vor dori să-și rezerve locuri de veci în Cimitirul Municipal Alba Iulia nu vor mai avea această posibilitate. Firma care administrează locația susține că nu mai este spațiu pentru această facilitate.

Iar tariful de întreținere al mormintelor se va majora cu 12%.

Propunerile intră la aprobare în ședința Consiliului Local Alba Iulia din 25 noiembrie.

Majorarea tarifului de întreținere (aprobat prin HCL 156/2011, modificat prin HCL 313/2017, HCL 33/2019, HCL 297/2019) este propusă să fie aplicată din 1 ianuarie 2022. Tariful va crește de la 48 lei/loc înhumare/an la 54 lei/loc înhumare/an, în contextul scumpirii energiei electrice și colectării deșeurilor.

Firma ce administrează cimitirul, Prometeu SRL, mai cere eliminarea posibilității atribuirii cu anticipație a locurilor de înhumare persoanelor cu vârsta peste 60 de ani. Societatea motivează că în cimitir au mai rămas puține locuri și dacă acestea se vor atribui anticipat, s-ar epuiza într-un interval de timp scurt și nu se vor mai putea înhuma persoanele decedate.

De asemenea, firma mai solicită înlocuirea procentului de 5%, redus de la 15% în acest an pentru lucrări efectuate de firme alese de beneficiari, în interiorul cimitirului, cu sume fixe pe tipuri de operațiuni. Motivează că au fost cazuri  în care unele firme au facturat valori foarte mici, sub prețul pieței, pentru minimalizarea procentului de 5%.

Explicațiile din documentația proiectului de CL: ”datorită problemelor întâmpinate în perioada care s-a scurs de când încasează comisionul de 5%, existând situații în care anumite persoane se prezentau la administrația cimitirului cu acte doveditoare care nu corespundeau cu realitatea, firmele specializate facturând valori foarte mici sau sub prețul pieței pentru lucrările funerare pe care le executau, în scopul minimalizării procentului de 5% din valoarea lucrărilor executate pe care trebuiau să-l achite către administrația cimitirului, producând astfel un prejudiciu atât administrației cimitirului, cât și bugetului local prin diminuarea sumelor care se cuveneau acetora și apărând fenomenul de concurență neloială față de administrația cimitirului și firmele care prevedeau în contractele încheiate prețuri la nivelul celor de pe piață”.

Prin urmare firma propune modificarea ”având în vedere faptul că aceleași comisioane și aceleași cuantumuri ale acestora se practică și de către parohiile ortodoxe Maieri I și Marieri II care administrează cimitirul parochial în imediata vecinătate a Cimitirului Municipal, iar prin alinierea la acestea s-ar rezolva problemele de mai sus și s-ar menține prețurile la un nivel considerat de petentă corect și echilibrat”.

Firma mai solicită eliminarea posibilității ca persoanele/firmele de construcții să aibă acces la sursele de apă, energie electric și să poată depozita material în spațiile special amenajate din cimitir”.

De asemenea, cere și reglementarea accesului în cimitir cu autovehicule.

Modificările propuse la Regulamentul de funcționare a Cimitirului Municipal Alba Iulia

Regulament în vigoare – aprobat prin HCL 156/2011 și modificat prin HCL 356/2020 și 76/2021

Art.7 (varianta în vigoare)

”Locurile de înhumare vor fi atribuite în folosinţă familiilor decedaţilor şi, anticipat, persoanelor care au peste 60 ani pe baza unei cereri aprobate de către Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat, cu plata integrală a taxei de folosinţă a unui loc de înhumare stabilite prin Hotărâre a Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia, pe o durată de 25 ani, cu posibilitate de prelungire”.

Varianta propusă (modificare):

”Locurile de înhumare vor fi atribuite în folosinţă familiilor decedaţilor, pe baza unei cereri aprobate de catre Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat, cu plata integrală a taxei de folosinţă a unui loc de înhumare stabilite prin Hotarâre a Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia, pe o durată de 25 ani, cu posibilitate de prelungire”.

Art.26 (în vigoare)

”Intrarea persoanelor în cimitir este permisă între orele 8-21 pe perioada mai-septembrie şi 8-18 pe perioada octombrie-aprilie.

De la această regulă fac excepţie persoanele care participă la privegherea decedaţilor depuşi la capelă, conform programului de funcţionare a capelei”.

Varianta propusă (modificare):

”Intrarea persoanelor în cimitir este permisă între orele 8-21 pe perioada mai-septembrie şi 8-18 pe perioada octombrie-aprilie.

Accesul cu autovehicule în incinta cimitirului se poate efectua de luni până vineri între orele 8.00-17.00 cu solicitare prealabilă adresată administrației cimitirului”.

Art. 33 (în vigoare)

”(1) Lucrările menționate la art.32 pot fi executate de aparținătorii persoanelor decedate sau de către beneficiarii unor locuri de înhumare acordate anticipat în temeiul art.7 din Regulament, prin intermediul unor persoane juridice sau persoane fizice autorizate, care au ca obiect de activitate realizarea de construcții, în următoarele condiții:

a) să prezinte Administrației Cimitirului Municipal contractul încheiat cu o persoană juridică sau cu o persoană fizică autorizată care au ca domeniu de activitate realizarea de construcții

b) să semneze un angajament prin care se obligă să nu deterioreze aleile cimitirului sau mormintele învecinate, în caz contrar obligându-se să remedieze stricăciunile produse pe cheltuiala sa

c) să achite către Administrația Cimitirului un comision pentru lucrările funerare executate, în cuantum de 5% din valoarea contractului menționat la lit ”a”.

(2) În schimbul acestui comision, persoanele prevăzute la alin. (1) vor beneficia de acces la sursa de apă, energie electrică și vor putea depozita materiale în spațiile special amenajate de administratorul cimitirului.

(3) În afara situațiilor prevăzute la alin.(1), lucrările funerare prevăzute la art.31 din Regulament vor fi executate, contra cost, la cererea titularilor dreptului de folosință asupra locurilor de înhumare sau a aparținătorilor persoanelor decedate, de către societatea care administrează cimitirul”.

Varianta propusă (modificare):

”(1) Lucrările menţionate la art.32 pot fi executate de aparținătorii persoanelor decedate, prin intermediul unor persoane juridice sau persoane fizice autorizate care au ca obiect de activitate realizarea de construcții, în următoarele condiții:

a) să prezinte Administrației Cimitirului Municipal contractul încheiat cu o persoană juridică sau cu o persoană fizică autorizată, care au ca obiect de activitate realizarea de construcții

b) să semneze un angajament prin care se obligă să nu deterioreze aleile cimitirului sau mormintele învecinate, în caz contrar obligându-se să remedieze stricăciunile produse pe cheltuiala sa

c) să achite către Administrația Cimitirului un comision fix pentru lucrările funerare executate, după cum urmează:

  • amenajare bordură simplă – 400 de lei
  • amenajare bordură dublă – 800 lei
  • amenajare cavou dublu – 1.500 lei
  • montat capac simplu – 250 lei
  • montat capac dublu – 500 lei
  • lucrări de reparație ce nu necesită manopere complexe – 500 lei

(3) În afara situațiilor prevăzute la alin. (1), lucrările funerare prevăzute la art.31 din Regulament vor fi executate, contra cost, la cererea titularilor dreptului de folosință asupra locurilor de înhumare sau a aparținătorilor persoanelor decedate, de către societatea care administrează cimitirul”.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. Nelu

    marți, 23.11.2021 at 22:54

    Toate bune si frumoase pana aici cu tot felul de propuneri din partea primariei si ai firmei Prometeu. Firma Prometeu este o firma ca si oricare alta, dar are si obligatia legala sa afiseze preturile la fiecare lucrare care se efectueaza în cazul unui loc de veci, la fel si Corona care se ocupa de inhumare, de toate serviciile care intervin, nimic de comentat in privinta organizarii, a calitatii serviilor, de nota 10. Dar fac ce fac, indiferent ca e o seara de priveghi, ca sunt 2 seri, din ajutorul de inormantare nu mai vezi sa-ti dea 1 leu inapoi, multi sunt nevoiti sa mai duca de acasa. Si in piata esti obligat sa afisezi pretul si la legatura de patrunjel, astia de la Cimitirul Municipal nu. Ce face primaria, institutiile care ar trebui sa se autosesize. Trebuie spus oamenilor ce intretine firma respectiva, ca nici coroanele nu le aduna de pe morminte, nu smulg o buruiana, nimic.
    Asa cum ati afisat c) să achite către Administrația Cimitirului un comision fix pentru lucrările funerare executate, după cum urmează:
    amenajare bordură simplă – 400 de lei
    amenajare bordură dublă – 800 lei
    amenajare cavou dublu – 1.500 lei
    montat capac simplu – 250 lei
    montat capac dublu – 500 lei
    lucrări de reparație ce nu necesită manopere complexe – 500 lei
    asa trebuie sa fie afisate preturile pentru asemenea lucrari facute de firma Prometeu, atat la sediu cat si pe site. Este un furt pe fata.

  2. Gilu

    miercuri, 24.11.2021 at 11:12

    Tariful va crește de la 48 lei/loc înhumare/an la 54 lei/loc înhumare/an, în contextul scumpirii energiei electrice și colectării deșeurilor.🤣🤣🤣.
    Bani, bani, bani. Buna afacere cimitirul ăsta!!!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate