Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Precizări CNCAV despre imunizarea în situații speciale, pentru cei care s-au vaccinat cu doza 1 Astrazeneca

Publicat

Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) a emis nouă instrucțiune privind vaccinarea în situații speciale.

Se permite vaccinarea cu un alt tip de vaccin pe bază de ARN Mesager, pentru toate persoanele care au fost vaccinate cu prima doză de Vaxzevria/ AstraZeneca și care au decis amânarea rapelului mai mult de 3 luni.

În acest caz, nu este nevoie de recomandare medicală specială.

Totodată, pentru persoanele vaccinate cu prima doză de Vaxzevria/AstraZeneca, care se află în primele 3 luni de la administrarea acesteia, decizia de schimbare a tipului de vaccin, la doza 2, se va stabili în urma unei recomandări medicale, conform contraindicațiilor și precauțiilor din Rezumatul Caracteristicilor Produsului (RCP).

Atunci când o persoană dezvoltă infecție cu SARS-CoV-2, după administrarea primei doze, schema de vaccinare va fi continuată, după vindecare, cu același tip de vaccin.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

ADMINISTRATIE

LIVE VIDEO: S-a deschis Târgul de Crăciun din Alba Iulia: Concert de colinde și surprize pentru cei mici

Publicat

Târgul de Crăciun din Alba Iulia este deschis în seara de 6 decembrie, în Șanțurile Cetății din Alba Iulia. Deschiderea târgului este urmată de un concert de colinde pe care alba24.ro îl transmite live pe pagina de Facebook a publicației. 

Bradul natural de mari dimensiuni pentru Târgul de Crăciun din Alba Iulia a ajuns, luni seara, pe Latura de Vest a Cetății Alba Carolina, locația unde este și patinoarul și celelalte distracții de sărbători.

Bradul are în jur de 20 de metri și va sta în mijlocul târgului de Crăciun.  În târg se află un patinoar în aer liber, bradul de Crăciun, 20 de căsuțe cu produse de sezon, dulciuri și mâncare.

Târgul va funcționa în perioada 6 decembrie 2022 – 15 ianuarie 2023.

La fiecare sfârșit de săptămână vor avea loc concerte și multe surprize pentru cei mici, potrivit primăriei.

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

Trenurile vor merge cu 120 de kilometri la oră între Teiuș și Războieni. Reparații de peste 300 de milioane de lei la calea ferată

Publicat

Peste 300 de milioane de lei sunt alocate prin PNRR, pentru repararea a 67 de kilometri de cale ferată dintre Teiuș și Războieni. Contractele, 17 la număr au fost semnate marți, și în teorie lucrările vor dura timp de 18 luni. 

Anunțul a fost făcut de ministrul transportului pe pagina sa de Facebook. Potrivit reprezentanților CFR și a Guvernului, după ce lucrările vor fi finalizate, pe tronsoanele CFR modernizate, trenurile vor merge cu 120 de kilometri la oră.

Regionala de Căi Ferate Braşov a semnat marţi noi contracte pentru reparaţii de tip Quick Wins, finanţate prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, în valoare de 300,15 milioane lei (fără TVA), a anunţat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

„Noi contracte finanţate prin PNRR au fost semnate astăzi. Valoarea totală a celor 17 contracte pentru reparaţii de tip Quick Wins (67 km) semnate astăzi de Regionala de Căi Ferate Braşov este de 300,15 milioane de lei (fără TVA). Prin lucrările derulate se urmăreşte ridicarea restricţiilor de viteză prin restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii ferate pe mai multe sectoare ale tronsonului Bucureşti-Braşov: Teiuş – Aiud, Aiud-Unirea, Unirea – Războieni”, a scris ministrul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, în următoarele 18 luni, asocierea de constructori români şi polonezi trebuie să înlocuiască punctual, cu materiale noi, o serie elemente ale suprastructurii feroviare, respectiv, şină, traverse, aparate de cale şi piatra spartă.

Finanţarea este asigurată din fonduri nerambursabile PNRR şi au drept scop ridicarea restricţiilor de viteză pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii căii şi creşterea vitezei de circulaţie la 120 km/h, pe următoarele loturi:

Lot 3 Teiuş – Aiud, km 399+900 – 400+650 (fir I+II);

Lot 4 Teiuş – Aiud, km 400+650 – 403+700 (fir II);

Lot 5 Teiuş – Aiud, km 400+650 – 403+700 (fir I);

Lot 6 Teiuş – Aiud, km 403+700 – 407+200 (fir II);

Lot 7 Teiuş – Aiud, km 403+700 – 407+200 (fir I);

Lot 8 Teiuş – Aiud, km 407+200 – 411+750 (fir II);

Lot 9 Teiuş – Aiud, km 407+200 – 411+750 (fir I);

Lot 10 Teiuş – Aiud, km 411+750 – 412+850 (fir I+II);

Lot 11 Aiud – Unirea, km 412+850 – 414+800 (fir I+II);

Lot 12 Aiud – Unirea, km 414+800 – 417+100 (fir I+II);

Lot 13 Aiud – Unirea, km 417+100 – 419+250 (fir I+II);

Lot 14 Aiud – Unirea, km 419+250 – 421+800 (fir I+II);

Lot 15 Aiud – Unirea, km 421+800 – 424+500 (fir I+II);

Lot 16 Unirea – Războieni, km 424+500 – 427+000 (fir I+II);

Lot 17 Unirea – Războieni, 427+000 – 429+700 (fir I+II);

Lot 18 Unirea – Războieni, 429+700 – 432+200 (fir I+II);

Lot 19 Unirea – Războieni, 432+200 – 433+200 (fir I+II).

„Menţionăm faptul că, în cadrul celor 17 contracte, fiecare cu durata de implementare de 18 de luni, antreprenorul va executa lucrări de tip Quick Wins, pe o lungime totală de 66,6 de km CF, cu materiale de cale noi achiziţionate de constructor, lucrări care vizează înlocuirea punctuală a elementelor componente ale suprastructurii căii – şină, traverse, aparate de cale, piatră spartă – sau orice alt element care va conduce la creşterea vitezei de circulaţie pentru trenurile de călători şi marfă, cu impact direct şi imediat asupra duratei de călătorie şi/sau asupra creşterii siguranţei şi a confortului călătorilor”, subliniază comunicatul, citat de agerpres.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ce culoare ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini și ce autorisme se vând cel mai greu. STUDIU

Publicat

Culoarea care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini este galbenul, potrivit unui studiu realizat de platforma carVertical.

Locul doi este ocupat de argintiu, iar locul trei de negru. La polul opus, mașinile vopsite în culoarea bej se vând cel mai greu.

Conform unei analize carVertical, primul loc de pe lista culorilor care ajută cel mai mult la vânzarea unei mașini este galbenul.

„Cu o medie de stat pe piață de doar 20,8 zile, se pare că mașinile la mâna a doua care au exteriorul colorat galben se vând cel mai repede.

Acest lucru se datorează probabil în parte rarității cât și coeficientului de sex-appeal pe care o mașină galbenă îl posedă intrinsec”, arată cei de la platforma online.

Locul doi, în schimb, este ocupat de argintiu. Cu o medie extrem de apropiată de primul loc, mașinile argintii se vând după aproximativ 21,6 zile.

Deloc surpinzător având în vedere versatilitatea culorii care poate fi folosită atât într-un mediu de business cât și pentru o mașină de familie.

Locul trei este ocupat de negru. La fel, ușor de asortat la orice gust, versatilitatea negrului face mașinile care poartă această nuanță foarte dezirabile, având o medie de doar 22,9 zile la vânzare.

Platforma citată a urmărit și evoluția VW Golf și spune că se vinde cel mai bine în culoarea maro, cu o medie de doar 18,6 zile la vânzare.

Un VW Golf maro se vinde în medie cu 35% mai rapid decât un VW Golf alb. Locul doi are o medie de 20,8 zile la vânzare și este ocupat de argintiu, iar locul trei confirmă și el trendul general, fiind ocupat de galben cu o medie la vânzare de 22,6 zile.

Dacă mașinile galbene dispar cel mai rapid de pe piață, la polul opus, culoarea care se vinde cel mai greu pe o mașină este bejul.

Deși bejul este o alegere neutră, foarte populară când vine vorba de design interior, se pare ca în lumea automobilelor șoferii se feresc de ea.

Cu o medie de 26,2 zile la vânzare, diferența dintre bej și culoarea de pe primul loc este de puțin peste 5 zile.

În procente, în schimb, diferențele sunt semnificative: e nevoie de 26% mai mult timp să se vândă o mașină bej decât una galbenă.

Greu de vândut sunt și mașinile albe și cele verzi cu o medie de 24,8 și respectiv 24,7 zile la vânzare.

În Europa, cele mai căutate culori sunt negrul (23,5% din întregul parc auto european), albul (21,1%) și argintiul (17,6%).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Contractele de închiriere, înregistrate obligatoriu la ANAF, din 1 ianuarie 2023. MODELUL cererii și instrucțiuni de completare

Publicat

Contractele de închiriere vor trebui înregistrate la Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), de la 1 ianuarie 2023. Ordinul pentru aprobarea procedurii de înregistrare a contractelor de locațiune, precum și a modelului și conținutului formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune” a fost publicat recent în Monitorul Oficial. 

Potrivit OG nr. 16 din 15 iulie 2022, pentru contractele încheiate începând cu 1 ianuarie 2023, contribuabilii care obţin venituri din cedarea folosinţei bunurilor din patrimoniul personal, altele decât veniturile din arendare şi cele din închirierea în scop turistic a camerelor situate în locuinţe proprietate personală, au obligaţia înregistrării contractului încheiat între părţi, precum şi a modificărilor survenite ulterior, în termen de cel mult 30 de zile de la încheierea/producerea modificării acestuia, la organul fiscal competent.

Începând cu 1 ianuarie 2023 în cazul contractelor de închiriere aflate în derulare la data de 1 ianuarie 2023, înregistrarea, la organul fiscal competent, a contractului încheiat între părţi şi a modificărilor survenite se efectuează în termen de cel mult 90 de zile de la data la care a intervenit obligaţia înregistrării acestora.

Dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, fiecare coproprietar are obligația înregistrării contractului de închiriere la organul fiscal competent.

Pentru înregistrarea contractului de închiriere, contribuabilii vor depune „Cererea de înregistrare a contractelor de locaţiune”.

Vezi AICI modelul cererii de înregistrare a contractelor de locațiune (.pdf)

Instrucțiuni de completare a formularului „Cerere de înregistrare a contractelor de locațiune”

Depunerea cererii

Cererea de înregistrare a contractelor de locațiune se completează și se depune de către:

  • persoanele fizice care obțin venituri din cedarea folosinței bunurilor și care au obligația înregistrării contractului la organul fiscal, potrivit legii;
  • locatorii care solicită înregistrarea contractului la organul fiscal pentru a constitui titlu executoriu pentru plata chiriei la termenele și modalitățile stabilite în contract sau, în lipsa
    acestora, prin lege.

Cererea se depune, direct sau prin împuternicit, la registratura organului fiscal competent, prin poștă cu scrisoare recomandată sau prin mijloace electronice de transmitere la distanță, după caz, la termenele stabilite de legislația în vigoare.

Cererea se completează în două exemplare, înscriindu-se cu majuscule, citeț și corect, toate datele prevăzute de formular.

Un exemplar al cererii, însoțit de copia contractului de locațiune, se depune la organul fiscal competent și un exemplar se păstrează de contribuabil.

Organul fiscal competent este:

a) organul fiscal în a cărui rază teritorială persoana fizică rezidentă are domiciliul fiscal, potrivit legii;

b) organul fiscal în a cărui rază teritorială se află bunul imobil care face obiectul contractului de închiriere, în cazul persoanelor fizice nerezidente/organul fiscal în a cărui rază teritorială se află domiciliul fiscal al împuternicitului, după caz, pentru persoanele fizice nerezidente;

c) organul fiscal în raza căruia se face constatarea închirierii bunului mobil, conform dispozițiilor legale fiscale, în cazul persoanelor fizice nerezidente;

d) organul fiscal în a cărui evidență este înregistrat ca plătitor de impozite, taxe și contribuții locatorul persoană juridică/altă entitate fără personalitate juridică.

Dacă bunul a cărui folosință se cedează este deținut în comun, fiecare coproprietar persoană fizică are obligația depunerii cererii la organul fiscal competent, în vederea înregistrării contractului de închiriere, potrivit legii.

Completarea cererii

Caseta „Anul” – se completează anul calendaristic în care se depune cererea.

Caseta „Cerere rectificativă” — se completează cu X în cazul cererilor rectificative.

Casetele „Modificare/Încetare” — se completează cu X în cazul mențiunilor privind modificarea sau încetarea contractului de locațiune.

Secțiunea A „Date despre locator”

Subsecțiunea a. „Date de identificare a locatorului”

Caseta „Denumire/Nume și prenume” – se completează cu numele și prenumele persoanei fizice care obține venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal. În cazul locatorilor, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se înscrie denumirea locatorului.

Caseta „Cod de identificare fiscală”- se completează cu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al persoanei fizice care obține venituri din cedarea folosinței bunurilor din patrimoniul personal. În cazul locatorilor, persoane juridice și alte entități fără personalitate juridică, se completează codul de înregistrare fiscală al contribuabilului care are calitatea de locator.

Casetele „Județ”, „Localitate”, „Sector”, „Strada”, „Număr”, „Bloc”, „Scară”, „Etaj”, „Apartament”, „Țară”, „Cod poștal”, „Telefon”, „Fax” și „E-mail” – se completează cu informații privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilită potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică, după caz.

Subsecțiunea b. „Cota-parte deținută” – se completează cu cota-parte deținută de locator din bunul mobil sau imobil (procent sau fracție).

Secțiunea B „Date de identificare a locatarului (chiriașului)”

Caseta „Nume și prenume/Denumire” – se completează cu numele și prenumele/denumirea persoanei care are calitatea de locatar.

Caseta „Cod de identificare fiscală” – se completează cu codul numeric personal sau numărul de identificare fiscală al persoanei fizice care are calitatea de locatar sau codul de înregistrare fiscală al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică care are calitatea de locatar, după caz.

Casetele „Județ”, „Localitate”, „Sector”, „Strada”, „Număr”, „Bloc”, „Scară”, „Etaj”, „Apartament”, „Țară”, „Cod poștal”, „Telefon”, „Fax” și „E-mail” – se completează cu informații privind adresa de domiciliu a persoanei fizice, stabilită potrivit legii, sau adresa domiciliului fiscal al persoanei juridice/entității fără personalitate juridică, după caz.

În situația în care într-un contract de locațiune sunt mai mulți locatari se completează câte o secțiune „date de identificare” pentru fiecare locatar.

Secțiunea C „Date despre contractul de locațiune”

Subsecțiunea a. „Contractul de locațiune inițial”

Casetele „Nr.”, „Data”, „Perioada contractului”, „Cuantumul chiriei lunare”, „Moneda”, „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului” și „Date de identificare ale bunului mobil
care face obiectul contractului” – se completează cu informații conform contractului de închiriere.

Casetele „Data” și „Perioada contractului” – se completează sub forma zz/ll/aaaa.

Caseta „Moneda” – se completează cu codul ISO al monedei [RON (LEU), EUR].

Caseta „Adresa bunului imobil care face obiectul contractului” – se completează cu adresa completă a bunului imobil.

Caseta „Date de identificare ale bunului mobil care face obiectul contractului” – se completează cu date de identificare ale bunului mobil (exemplu: număr de înmatriculare, serie șasiu,
serie certificat etc.).

Subsecțiunea b. „Modificări ale contractului de locațiune” – se completează numai în cazul în care s-a bifat caseta „Modificare”.

Casetele „Contract conex nr. ”, „Data”, „Perioada contractului”, „Cuantumul chiriei lunare” și „Moneda” – se completează cu informații conform actului adițional al contractului de închiriere.

Subsecțiunea c. „Încetarea contractului de locațiune” – se completează numai în cazul în care s-a bifat caseta „Încetare”.

Casetele „Documentul care atestă încetarea”, „Nr.”, „Data” și „Motivul încetării” – se completează cu informații conform actului de încetare a contractului de închiriere.

Declarația este însoțită în mod obligatoriu de copia contractului de închiriere.

În cazul modificării/încetării, după caz, a contractului de locațiune, toate casetele de la secțiunea A. „Date de identificare a locatorului” și B „Date despre contractul de locațiune” se
completează în mod obligatoriu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax