Administrație
Programul ”Rabla Local” la Alba Iulia: procedura a fost modificată. Termenul pentru depunerea documentelor. Precizările primăriei
Programul ”Rabla Local 2023”: Primăria Alba Iulia a anunțat că a fost actualizată procedura internă pentru program. Până la termenul-limită din 29 septembrie, s-au înscris 351 de locuitori. Bugetul era pentru 1000 de mașini pentru casat.
În noul document, se precizează că persoanele înscrise în program pot depune documentele justificative până în 29 decembrie 2023.
Programul Rabla Local 2023 Alba Iulia: modificările din procedură
”Persoanele fizice interesate de participare vor depune cererea și documentele justificative prevăzute
- prin e-mail la adresa rablalocal@apulum.ro
sau
- fizic, prin prezentarea documentelor la sediul Primăriei Alba Iulia (Alba Iulia, Str. Calea Moților, nr. 5A), Camera 8 – Registratură, până la 29.12.2023, inclusiv.
Grupul de lucru numit prin Dispoziția Primarului verifică îndeplinirea criteriilor de eligibilitate stabilite prin Ordinul de aprobare a Ghidului, va stabili care sunt solicitanții eligibili și va comunica în scris candidaților situația privind documentele depuse.
Depunerea contestațiilor
După primirea înștiințării privind eligibilitatea documentelor depuse, fiecare solicitant poate depune completări sau contestații la înștiințare.
După înregistrarea contestației/completării, Grupul de lucru va verifica și va emite o nouă înștiințare cu noul status al cererii.
Dacă pe perioada evaluării sunt sesizate erori materiale în Lista persoanelor fizice înscrise în programul „Casarea autovehiculelor uzate”, respectiv: CNP, nume, prenume, serie șasiu etc., prezenta precedură permite acceptarea acestor erori materiale, urmând ca acestea să fie consemnate la momentul transmiterii raportului de finalizare către AFM.
Se vor considera erori materiale, cu titlu de exemplu (listă neexhaustivă) următoarele:
- serie de șasiu completată eronat;
- completarea numelui în locul prenumelui și invers;
- completarea eronată a numelui/prenumelui (litere în minus/plus);
- completarea de două ori a numelui și omiterea prenumelui și invers, cu condiția ca CNP să fie completat corect
Se are în vedere că Autoritatea Finanțatoare – Administrația Fondului pentru Mediu solicită primăriilor să nu considere erori materiale înlocuirea integrală a numelui și prenumelui sau a CNP (exemple fictive: Croitoru Marian în loc de Movilă Denisa, CNP 1381205161808 în loc de 2580815161507), motiv pentru care o astfel de situație nu va putea fi considerată eroare materială fără acordul în prealabil al finanțatorului.
Rabla Local 2023 Alba Iulia: condiții pentru beneficiari, documente
Primăria municipiul Alba Iulia va acorda stimulentul pentru casare în cuantum de 3.000 de lei doar proprietarilor ale căror documente sunt considerate eligibile/admise și care:
- încheie și semnează contracte de finanțare cu Primăria municipiul Alba Iulia
- casează autovehiculul numai prin intermediul colectorilor autorizați și prezintă dovada casării, respectiv certificatul de distrugere, ulterior semnării contractului de finanțare
- radiază din circulație și din evidența fiscală a Municipiului Alba Iulia și prezintă certificatului de radiere.
Grupul de lucru al Primăriei municipiului Alba Iulia va analiza documentele depuse etapizat, în ordinea depunerii acestora, iar contractele de finanțare vor fi semnate în baza unor programări prealabile.
Aici, model contract de finanțare, actualizat.
Prima de casare
Suma de 3.000 de lei va fi virată de către Primăria Municipiului Alba Iulia în contul bancar indicat de beneficiar.
Direcția Venituri din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia va urmări în baza actelor administrativ-fiscale (declarații privind dobândirea vehiculelor) dacă beneficiarii programului respectă angajamentul conform căruia nu vor achiziționa un autoturism cu norma de poluare 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
Un solicitant de finanţare se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru casarea unuia sau mai multor autovehicule uzate”.
Lista firmelor autorizate pentru casarea autovehiculelor – Alba
Procedura Rabla Local 2023 la Alba Iulia – alte detalii, neschimbate
Programul privind casarea autovehiculelor uzate are ca scop eliminarea din circulație a mașinilor uzate, cu o vechime egală sau mai mare de 15 ani, cu grad ridicat de poluare. Astfel, sunt create condiții pentru creșterea calității aerului, protecția spațiilor verzi, stimularea înnoirii parcului auto și utilizarea rațională a locurilor publice de parcare în Municipiul Alba Iulia.
Programul se adresează cetăţenilor din Alba Iulia care doresc să caseze maşini, dar nu neapărat să îşi achiziţioneze una nouă, fiind o oportunitate pentru posesorii de mașini mai vechi de 15 ani să beneficieze de suma de 3.000 lei ca și stimulent pentru casare.
Pentru a beneficia de stimulentul pentru casare proprietarul autovehiculului uzat va încheia un contract de finanțare cu Primăria municipiului Alba Iulia.
Beneficiarii Programului sunt proprietarii de autovehicule uzate, înmatriculate pe numele lor de cel puțin 5 ani, persoane fizice, cu domiciliul sau reședința pe raza teritorială a Municipiului Alba Iulia.
Termenul “autovehicul uzat” desemnează orice autoturism, microbuz, autoutilitară ușoară sau autospecială/autospecializată ușoară care îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute în Ghidul de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
Criterii de eligibilitate a solicitantului de finanţare
Este considerat eligibil solicitantul de finanţare care, la data solicitării stimulentului pentru casare, îndeplineşte următoarele condiţii:
- este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a Municipiului Alba Iulia
- deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani
- se află în evidenţele fiscale ale Primăriei municipiului Alba Iulia
- cu excepţia persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale
- nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local
- nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice
- nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă
- se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscal autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare
- se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.
În situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la Primăria municipiului Alba Iulia:
- declaraţia pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât şi pentru proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice
În situaţia în care autovehiculul uzat este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la Municipiul Alba Iulia şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.
Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat
Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:
- este înregistrat în evidenţele fiscale ale Primăriei municipiului Alba Iulia
- la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării
- are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară
- conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.
Documente necesare
Candidații vor aplica la acest Program în baza următoarelor documente:
- cerere-tip. AICI, model
- actul de identitate al proprietarului autoturismului în copie1 , cu mențiunea ”conform cu originalul” și prin semnarea acestuia
- actele de proprietate ale autoturismului (cartea de identitate și certificatul de înmatriculare), în copie, cu mențiunea ”conform cu originalul” și prin semnarea acestora
- în cazul persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar, dovada deținerii proprietății, respectiv hotărârea judecătorească
- împuternicire notarială (dacă este cazul)
- certificat de atestare fiscală emis de Direcția Venituri a Municipiului Alba Iulia care să ateste că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul local
- certificat de atestare fiscală emis de ANAF care să ateste că titularul nu este înregistrat cu obligații restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor și contribuțiilor către bugetul de stat
- cazier judiciar
- contul IBAN unde se va face transferul stimulentului pentru casare.
Potrivit unor surse din cadrul administrației locale, o nouă sesiune ”Rabla local” ar putea fi organizată anul viitor.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News