Connect with us
Publicitate

Eveniment

Proiect CL: Noul REGULAMENT de funcţionare a TERASELOR sezoniere în municipiul Alba Iulia

Publicat

În şedinţa din 26 martie a consilierilor locali din Alba Iulia, se propune aprobarea unui nou Regulament privind amplasarea, organizarea şi funcţionarea teraselor sezoniere în municipiul Alba Iulia.

Potrivit Raportului de specialitate, „prin HCL nr.77/2010, a fost aprobat un Regulament de de amenajare a teraselor sezoniere pe raza municipiului Alba Iulia, însă pe parcursul aplicării sale în practică au apărut o serie de probleme care nu se puteau soluţiona prin aplicarea acestuia, având în vedere faptul că acest Regulament avea dispoziţii puţin numeroase şi care puteau da naştere la diferite interpretări.

Prin urmare, pentru stabilirea unei reglementări cât mai exacte şi exhaustive, care să poată acoperi (pe cât posibil) toate sau marea majoritate a problemelor apărute în activitatea de zi cu zi în acest domeniu, considerăm necesară încetarea aplicabilităţii HCL nr.77/2010 şi luarea în discuţie a unui nou Regulament (…), pentru ca acest tip de activitate să se desfăşoare în condiţii civilizate şi să dea un aspect plăcut zonelor în care se desfăşoară”.

Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat propune ca regulamentul să conţină următoarele prevederi:

– Terenurile aparţinând domeniului public sau domeniului privat al municipiului Alba Iulia pot fi ocupate ocazional, contra cost şi pe o perioadă determinată, fară licitaţie publică, pentru efectuarea comerţului stradal ocazional în faţa spaţiilor comerciale de alimentaţie publică autorizate, de către comercianţii autorizaţi pe fondul propriu de comerţ şi numai pentru amplasarea de terase sezoniere pentru desfacerea produselor de alimentaţie publică. În alte locuri decât în faţa punctului de lucru propriu – stabilite de către Serviciul Urbanism – atribuirea terenurilor pentru amplasarea de terase sezoniere se va face prin licitaţie publică organizată potrivit legii, preţul de pornire al licitaţiei fiind echivalent cu taxa pentru terenul ocupat de terasele sezoniere, taxă care se stabileşte anual prin Hotărârea Consiliului Local privind aprobarea nivelurilor pentru valorile impozabile, impozitele şi taxele locale, alte taxe asimilate, taxe speciale, precum şi amenzile aplicabile.

Suprafaţa maximă ce poate fi ocupată temporar în vederea amplasării de terase sezoniere se determină de către Serviciul Urbanism şi nu poate depăşi frontul la stradă al unităţii proprii de lucru. Suprafaţa poate fi depăşită în cazul în care spaţiul comercial vecin are o destinaţie ce nu permite o astfel de amenajare. Pe B-dul Transilvaniei, dimensiunile suprafeţei terasei sezoniere sunt determinate astfel: lungimea = frontul la stradă a unităţii de alimentaţie publică aferente terasei sezoniere; lăţimea = 5,5 m.

Nu se vor putea amplasa terase sezoniere pe B-dul Transilvaniei în zona cuprinsă între sediul BCR şi ORANGE SHOP.

Nu fac obiectul prezentului Regulament terasele sezoniere amplasate pe terenurile din zona istorică – Cetatea Vauban din municipiul Alba Iulia.

Perioada de funcţionare a teraselor sezoniere este cuprinsă între 1 aprilie – 31 octombrie. În afara acestei perioade, maxim admise, beneficiarul va elibera domeniul public de toate elementele care au făcut obiectul amenajării terasei.

– Pentru amplasarea de terase sezoniere pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia, solicitanţii vor cere Serviciului Urbanism eliberarea unui Certificat de Urbanism.

– Persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice care au deţinut în anii anteriori terase sezoniere pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia şi nu şi-au respectat obligaţiile rezultate din contractele de închiriere sau din regulamentele în vigoare la acea dată şi/sau care au fost sancţionate în mod repetat pentru nerespectarea condiţiilor impuse nu vor mai primi aprobare pentru amplasarea de terase sezoniere pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia.

Cererea de eliberare a Certificatului de Urbanism va fi însoţită de: certificatul de înmatriculare al societăţii (în copie plan de încadrare în zonă la scara 1:500, care să prezinte forma, suprafaţa terenului solicitat pentru terasă, distanţa dintre frontul la stradă al unităţii de alimentaţie publică şi terasa sezonieră, dacă este cazul, cu dimensiuni cotate, precum şi amplasarea mobilierului terasei); autorizaţie de alimentaţie publică eliberată de Primăria Municipiului Alba Iulia pentru spaţiul comercial în faţa căruia se solicită amplasarea terasei, în copie; dovada deţinerii legale a spaţiului (act de proprietate, extras CF recent care face dovada înscrierii în actul de proprietate a funcţiunii de alimentaţie publică şi/sau contract de închiriere, subînchiriere, asociere, locaţiune, leasing etc.), în copie; fotografia mobilierului ce urmează a fi amplasat şi/sau a spaţiului în faţa căruia urmează a fi amplasată terasa sezonieră;  certificat fiscal eliberat de Direcţia Taxe şi Impozite Locale din care să rezulte că solicitantul nu figurează cu datorii la bugetul local; adeverinţă de la Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat din care să rezulte că solicitantul nu are datorii rezultate din contractele gestionate de acesta; declaraţie pe proprie răspundere a solicitantului că nu se află în litigiu cu Municipiul Alba Iulia şi/sau Primarul municipiului Alba Iulia şi/sau Consiliul Local al Municipiului Alba Iulia şi serviciile sau societăţile comerciale aflate în subordinea Consiliului Local al municipiului Alba Iulia; declaraţie pe proprie răspundere a solicitantului că a luat cunoştinţă de prevederile Regulamentului privind amplasarea, organizarea şi funcţionarea teraselor sezoniere pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia aprobat prin HCL.

– După eliberarea Certificatului de Urbanism, Serviciul Urbanism va transmite Serviciului Public Administrarea Domeniului Public şi Privat Certificatul de Urbanism împreună cu copii după toate actele menţionate, în vederea încheierii unui contract de închiriere pentru suprafaţa ocupată de terasele sezoniere.

– În termen de cel mult 30 de zile de la data semnării contractului de închiriere, solicitantul are obligaţia de a amenaja terasa sezonieră şi să anunţe Serviciul Urbanism şi Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat; reprezentanţii acestora verifică în teren dacă solicitantul a respectat toate condiţiile impuse prin Regulament, prin Certificatul de urbanism şi prin contractul de închiriere şi vor încheia cu solicitantul un proces-verbal de predare-primire al amplasamentului terasei sezoniere sau vor putea dispune măsurile care se impun în cazul nerespectării acestora într-un anumit termen; dacă solicitantul nu rezolvă neconformităţile constatate, contractul de închiriere încetează de drept, terenul urmând a fi readus la starea iniţială de către solicitant în termen de 24 de ore, în caz contrar eliberarea terenului se va face de Primăria Municipiului Alba Iulia, pe cheltuiala solicitantului.

– Solicitantul nu va putea desfăşura nici un fel de activitate pe amplasamentul terasei sezoniere până la obţinerea de către acesta a contractului de închiriere şi a procesului-verbal de predare-primire al terenului pe care va fi amplasată aceasta, în caz contrar va fi sancţionat cu amendă şi va avea obligaţia readucerii terenului la starea iniţială în termen de 24 de ore, în caz contrar eliberarea terenului se va face de Primăria Municipiului Alba Iulia pe cheltuiala solicitantului.

– Plata taxei pentru terenul ocupat de terasa sezonieră se va face la caseria Serviciului Public Administrarea Domeniului Public şi Privat, până la finele fiecărei luni pentru luna în curs, începând cu data consemnată în procesul-verbal de predare-primire a terenului pe care este amplasată terasa sezonieră. Cuantumul taxei pentru terenul ocupat de terasele sezoniere se stabileşte anual prin hotărârea Consiliului Local. În caz de neplată a taxei pentru terenul ocupat de terasa sezonieră pentru o perioadă de cel puţin 2 luni consecutive, Primăria Municipiului Alba Iulia va putea rezilia unilateral contractul de închiriere, fără punere în întârziere şi fără altă formalitate prealabilă, situaţie în care solicitantul va avea obligaţia readucerii terenului la starea iniţială în termen de 24 de ore, în caz contrar eliberarea terenului se va face de Primăria Municipiului Alba Iulia pe cheltuiala solicitantului. Taxa pentru terenul ocupat de terasa sezonieră se datorează pentru întreaga durată de ocupare a terenului. Încetarea activităţii nu exonerează ocupantul terenului de plata taxei, decât de la data comunicării de către deţinătorul terasei sezoniere Primăriei Municipiului Alba Iulia despre încetarea activităţii, înşiinţarea neputând fi făcută retroactiv.

– Mobilierul folosit pentru amenajarea terasei sezoniere nu va fi încastrat în teren şi se va realiza din materiale de calitate superioară (lemn, aluminiu, inox, fier forjat, etc.) fără mobilier de grădină – bănci şi mese de tip pliant. Nu se acceptă mobilierul realizat din material plastic pentru mese şi scaune.

– La o terasă sezonieră se va utiliza un tip unitar de mobilier, având cromatica asortată, în context cu ambientul arhitectural.

Terasele sezoniere trebuie să fie dotate cu umbrele sau copertine amplasate pe sol, fară a se deteriora pavimentul existent, de culoare albă, inscripţionate cu brandul – logo-ul turistic al municipiului Alba Iulia sau o altă soluţie agreată de către Primăria Municipiului Alba Iulia.

– În situaţia în care umbrelele sau copertinele sunt inscripţionate şi cu mesaje publicitare ale agentului economic care a amenajat terasa sau cu brandul firmei care a amplasat/furnizat umbrelele, deţinătorul terasei va achita taxa de publicitate la Direcţia Taxe şi Impozite Locale.

OBLIGAŢIILE DEŢINĂTORILOR DE TERASE:

–          să respecte orarul de funcţionare stabilit prin HCL 7/2005 (până la ora 23.00)

–          la sfârşit de săptămână, programul de funcţionare poate fi extins până la ora 24.00

–          delimitarea suprafeţei terasei sezoniere se va face numai cu vegetaţie în jardiniere, ghivece sau alte forme mobile, realizate din materiale de calitate superioară (piatră, lemn, ceramică etc.), nefiind admise cele din plastic

–          pe B-dul Transilvaniei şi în zonele unde este necesară asigurarea planeităţii terasei, este obligatorie amplasarea terasei sezoniere pe o platformă cu dimensiuni identice cu suprafaţa ocupată de terasa sezonieră, alocată prin Certificatul de Urbanism, platformă cu înălţimea maximă de 15 cm, realizată din materiale care să asigure protejarea pavimentului în structura constructică a acesteia. Materialele agreate pentru realizarea platformei sunt lemnul finisat transparent, lemnul lăcuit şi băiţuit sau orice alt material compatibil şi care prezintă aceeaşi textură

–          amplasarea de recipiente pentru colectarea gunoiului la locul desfăşurării activităţii comerciale; este interzisă depozitarea deşeurilor în zona publică ocupată sau în perimetrul ei

–          se interzice amplasarea teraselor pe carosabil, în parcări, pe spaţiile verzi şi în zonele verzi de aliniament

–          se interzice amplasarea de televizoare sau alte mijloace audio-video şi difuzarea de muzică

–          în cazul amplasării teraselor pe trotuar, se va lăsa un culoar pentru circulaţia pietonală de minimum 1,5 metri, cu excepţia B-dului Transilvaniei, unde culoarul pentru circulaţia pietonală va fi de minimum 4 metri

–          se va asigura păstrarea ordinii şi liniştii publice în perimetrul terasei conform prevederilor legale în vigoare

–          se interzice prepararea în aer liber a oricăror sortimente culinare

–          deţinătorii de terase sezoniere nu au dreptul de a subînchiria terasa

–          în situaţiile în care terenurile pe care sunt amplasate terase sezoniere urmează a fi afectate de lucrări de construcţii, modernizări, reparaţii, amenajări sau utilităţi publice, deţinătorii de terase vor elibera terenurile necondiţionat şi fără trecerea vreunui alt termen, în termen de 5 zile de la comunicare

–          se interzice amplasarea frigiderelor şi a vitrinelor frigorifice în perimetrul terasei, cu excepţia celor destinate vânzării de îngheţată

–          funcţionarea terasei este condiţionată de existenţa unui grup social propriu, care trebuie să fie dotat corespunzător şi compartimentat pe sexe. Distanţa de la terasă la grupul social va fi de maxim 50 m

–          deţinătorii de terase sezoniere au obligaţia să-şi desfăşoare activitatea în perimetrul şi pe amplasamentul aprobat, fară posibilitatea de extindere în zonele învecinate

–          desfăşurarea activităţii se va face cu respectarea normelor legale privind igiena şi sănătatea publică, protecţia consumatorilor, provenienţa şi calitatea mărfurilor, protecţia muncii

–          terasele sezoniere vor fi iluminate cu ajutorul iluminatului public sau cu sisteme de iluminat proprii

–          deţinătorii de terase sezoniere au obligaţia plăţii taxelor şi impozitelor pentru terenurile ocupate de terasele sezoniere calculate potrivit dispoziţiilor legale în vigoare, în care scop se vor prezenta la Direcţia Taxe şi Impozite locale cu o copie a contractului de închiriere şi a procesului-verbal de predare-primire a amplasamentului în termen de cel mult 30 de zile de la data obţinerii acestora

–          în cazul în care se produc stricăciuni domeniului public, datorate culpei utilizatorilor teraselor sezoniere, acestea se vor repara pe cheltuiala acestora

–          se interzice realizarea de construcţii cu caracter permanent sau care prezintă elemente de fixare în teren

SANCŢIUNI:

–          nerespectarea amplasamentului şi/sau a suprafeţei aprobate se sancţionează cu amendă de la 500 până la 1.000 lei

–          utilizarea altui mobilier decât cel autorizat se sancţionează cu amendă de la 500 până la 1.000 lei

–          nerespectarea orarului de funcţionare stabilit prin hotărâri ale Consiliului Local se sancţionează cu amendă de la 500 până la 1.000.lei

–          nerespectarea obligaţiei de a preda terenul liber de sarcini la încetarea activităţii şi/sau ca urmare a somaţiei de eliberare a amplasamentului se sancţionează cu amendă de la 1.500 până la 2.500 lei

–          ocuparea fară drept a domeniului public sau privat al municipiului Alba Iulia şi desfăşurarea activităţii cu încălcarea dispoziţiilor art.5 din prezentul Regulament se sancţionează cu amendă de la 500 până la 1.000 lei

–          ocuparea domeniului public şi privat al municipiului Alba Iulia fară plata taxelor stabilite prin hotărâri ale Consiliului Local se sancţionează cu amendă de la 500 până la 1.000 lei

Sancţiuni contravenţionale complementare: suspendarea  activităţii până la remedierea deficienţelor, rezilierea unilaterală a contractului de închiriere, ridicarea terasei sezoniere.

Sancţiunile contravenţionale stabilite în prezentul Regulament se pot aplica contravenienţilor, persoane fizice sau juridice.

Constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se face de către agenţii constatatori din cadrul Serviciul Public Poliţia Locală a Municipiului Alba Iulia şi împuterniciţi ai Primarului Municipiului Alba Iulia.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. HH

    duminică, 24.03.2013 at 22:22

    CEL MAI IMPORTANT ESTE SA FIE RESPECTAT !!!

    • Nicolae

      luni, 27.05.2013 at 20:12

      Rog pe cei in masura sa verifice terasele TABOO,J’ADORE,LOOCK din zona unde locuiesc.Nu se respecta nici 50%din hotararea Primariei.Amenajare,ore de liniste,muzica.curatenia.zona verde,etc.Politia locala se complace in acesta situatie iar de la primarie nu verifica nimeni atata timp cat iau banii pe chirie.RUSINE!!

  2. Pingback: Reguli pentru proprietarii de terase din Alba Iulia: Fără TV şi muzică pe B-dul Transilvaniei şi învoire de la primar pentru vizionarea meciurilor în Şanţuri | Alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate