Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Protecția Consumatorului pregătește noi reguli pentru online. Ce obligații vor avea comercianții și prestatorii de servicii

Publicat

ANPC pregătește un nou set de reguli atât pentru cei care vând cât și pentru cei care oferă servicii prin intermediul platformelor online. Printre cele mai importante prevederi din ordin se află și obligativitatea publicării numelui site-ului și a denumirii societății.

Conform Ordinului pregătit de președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, vor deveni obligatorii următoarele:

Operatorii economici care desfășoară activitate de comercializare/prestare de servicii în mediul online, trebuie să informeze consumatorii prin afișarea documentelor în baza cărora funcționează.

Operatorii economici care administrează site-uri de vânzări, preluare comenzi online și/sau publicitate la produse și/sau servicii, servicii turistice, de comercializare de pachete turistice sau bilete de avion, inclusiv e-commerce – comerț electronic, sunt obligați să afișeze pe prima pagină a site-ului – home page următoarele elemente:

  • – denumirea unității,
  • – codul unic de înregistrare la registrul comerțului, din care să rezulte obiectul/obiectele de activitate al/ale societății pentru care este autorizată să funcționeze,
  • – autorizații/avize necesare desfășurării activității.

Documentele trebuie plasate în câmpul vizual al consumatorului, accesibil acestuia, astfel încât informațiile să fie ușor de identificat și nu trebuie să fie ascunse de alte materiale scrise sau fotografice.

 Noile modificări în comerțul online: de ce sunt necesare noile reguli

Potrivit Termene.ro, reprezentanții ANPC susțin că, în urma acțiunilor de control, au fost constatate anumite practici ale operatorilor economici care își desfășoară activitatea în mediul online, prin lipsa afișării pe site a documentelor de funcționare.

„Operatorii economici care își desfășoară activitatea în magazine/ spații fizice sunt obligați să afișeze documentele de funcționare astfel încât să asigure o informare corectă, completă și precisă a consumatorilor că aceștia funcționează în legalitate.

În cazul operatorilor economici care desfășoară activitate în mediul online nu se regăsesc afișate aceste documente, elemente de altfel esențiale în luarea deciziei de către consumatori în achiziționarea de produse și servicii sigure, pentru care au certitudinea că sunt comercializate de către persoane autorizate în desfășurarea de activități de comercializare”, transmit reprezentanții ANPC.

Când va intra în vigoare ordinul ANPC

scrie termene.ro – cea mai importantă platformă interactivă pentru analiza automată a datelor și informațiilor pentru afaceri.Astfel, „pe site-ul de prezentare a produselor/ serviciilor se afișează denumirea unității, a codului unic de înregistrare la registrul comerțului, din care să rezulte obiectul/ obiectele de activitate al/ ale societății pentru care este autorizată să funcționeze, autorizația de funcționare, toate acestea în câmpul vizual al consumatorului, astfel încât informațiile să fie ușor de identificat și respectiv de verificat”, au explicat reprezentanții de la Protecția Consumatorului.

„Având în vedere situația constatată, este evidentă existența pe piața a unor practici care urmăresc să determine consumatorul să ia o decizie de cumpărare, oferindu-se perspectiva unor date incorecte cu privire la modul de funcționare al operatorilor economici.

Având în vedere atribuțiile A.N.P.C., de supraveghere și control, precum și de asigurare a informării corecte a consumatorilor, considerăm că este necesar acest act normativ pentru protejarea consumatorilor”, motivează reprezentanții ANPC necesitatea noului Ordin, potrivit termene.ro – cea mai importantă platformă interactivă pentru analiza automată a datelor și informațiilor pentru afaceri.

Acesta va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I. În prezent este supus consultării publice, până pe 26 mai.

Comerțul electronic crește în România

Noile reguli au fost necesare pentru că în ultimii trei ani, reclamațiile legate de comerțul online sunt de zece ori mai multe, conform datelor de la Protecția Consumatorului. Acest fapt este explicat și prin creșterea achizițiilor realizate în mediul online.

Comerțul electronic este din ce în ce mai popular în România, atât la oraș, cât și în mediul urban, potrivit unei analize, care mai arată că numărul românilor din zonele rurale care comandă online a crescut cu 22,8% în 2022.

Conform datelor de la Institutul Național de Statistică (INS), citate într-o analiză a Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO), numărul românilor cu reședința în zone rurale care comandă online a crescut cu 22,8% în ultimele 12 luni, peste creșterea de 10% înregistrată în rândul clienților din urban.

Ce se cumpără în online

Topul produselor achiziționate în rural este format din fashion, încălțăminte sau accesorii (78,3%), produse cosmetice (24,9%), produse de curățare și de igienă personală (18,7%) potrivit termene.ro – cea mai importantă platformă interactivă pentru analiza automată a datelor și informațiilor pentru afaceri.

În același timp, în zonele urbane, utilizatorii de internet au cumpărat îmbrăcăminte, încălțăminte sau accesorii (76,6%), produselor cosmetice (27,1%) și a articolelor sportive (18,3%).

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:



ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate