Connect with us
Publicitate

Uncategorized

Regulamentul de funcţionare pentru Unitatea Medico-Socială din Ocna Mureş. Serviciile pentru persoanele internate şi atribuţiile medicilor


Publicat

Consilierii locali din Ocna Mureş au avut pe ordinea de zi din şedinţa de luni de aprobat acte necesare organizării şi funcţionării Unităţii Medico-Sociale Ocna Mureş, instituţie publică specializată, cu personalitate juridică proprie, aflată în subordinea Consiliului Local. Este vorba despre regulamentul de organizare, organigrama şi statul de funcţii, regulamentul intern, carta beneficiarilor de servicii, codul etic al personalului şi manualul de proceduri pentru unitate.

Unitatea funcţionează din 2004, fiind finanţată prin Ministerul Sănătăţii pentru partea de cheltuieli personal şi medicamente şi de la CL Ocna Mureş pentru segmentul de asistenţă socială.

În regulamentul de organizare şi funcţionare a Unităţii Medico-Sociale (UMS) Ocna Mureş se prevăd următoarele:

– UMS acordă servicii de îngrijire, servidii medicale, precum şi servicii sociale, persoanelor cu nevoi medico-sociale, fiind înfiinţată din HCL 79 din 2003, cu avizul MS şi MAI, ca instituţie rezidenţială; reorganizarea acesteia s-a realizat după evaluarea de către DSP Alba şi DGMSS Alba;

persoanele care beneficiază de serviciile enumerate sunt cele care necesită supraveghere, asistare, îngrijire, tratament şi servicii de inserţie şi reinserţie socială

internarea în UMS se face la recomandarea unităţilor sanitare sau la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, în baza unei grile de evaluare medico-socială a persoanei; dosarul pentru internare cuprinde: grila menţionată, declaraţie pe proprie răspundere a reprezentantului legal (la notar), copii acte identitate pacient şi aparţinător, cupon de pensie, cerere de internare (la sediul unităţii), angajament de plată (la sediul unităţii), instituirea curatelei (tutelei – reprezentantul legal), dacă este cazul; internarea se face pe perioadă nedeterminată, în funcţie de evaluările medicală şi socială;

– asigurarea continuităţii asistenţei medicale se asigură prin linie de gardă sau prin chemări de la domiciliu

serviciile sociale: asigurarea unui nivel maxim posibil de autonomie şi siguranţă, a unor condiţii de îngrijire care să respecte identitatea, integritatea şi demnitatea, menţinerea capacităţilor fizice şi intelectuale, asigurarea consilierii şi informării pentru asistaţi şi familiile acestora privind probleme familiale, psihologice; internarea pentru prevenirea şi combaterea instituţionalizării prelungite, stimularea participării la viaţa socială, facilitarea şi învurajarea legăturilor interumane, inclusive cu familiile proprii; organizarea de activităţi psiho-sociale şi culturale identificarea mediilor în care poate fi integrată persoana internată pe timp îndelungat; serviciile sociale sunt asigurate de personal specializat, angajat al UMS sau al serviciilor publice locale de asistenţă socială

conducerea UMS este asigurată de un director numit prin HCL şi un consiliu consultative cu cinci membri desemnaţi (reprezentant al autorităţii publice locale, reprezentant DSP Alba, reprezentant DGMSS Alba, CAS Alba, al societăţii civile)

atribuţiile medicilor: organizează şi răspund de activitatea de asistenţă medicală, examinează, la internare şi, după caz, la externare persoanele pe care le au în îngrijire, întocmesc foile de observaţie, asigură înscrierea tratamentului şi evoluţiei bolii, precum şi păstrarea documentelor medicale, instituie sau urmăresc aplicarea tratamentelor medicale şi dietetice, le supraveghează sau le aplică personal; asigură respectarea recomandărilor din biletele de ieşire, scrisori medicale, planuri de recuperare; trimit la spital cazurile care necesită îngrijirea spitalicească, asigură asistenţa medicală în timpul transportului; controlează calitatea alimentaţiei înainte servirii meselor principale; confirmă decesul, participă la autopsii, asigură instruirea proprie a personalului din subordine, controlează zilnic prezenţa la serviciu, ţinuta şi comportamentul personalului; selecţionează persoanele care pot fi cuprinse în acţiuni de imunizare activă, stabilesc contraindicaţiile medicale; efectuează ancheta epidemiologică preliminară în caz de focar de boli transmisibile: răspund de păstrarea substanţelor stupefiante, de utilizarea aparaturii medicale şi instrumentarului, participă la analizele periodice ale activităţii unităţilor de asistenţă medico-sociale.

De asemenea, regulamentul stabileşte atribuţiile asistenţilor medicali, ale asistenţilor sociali şi ale infirmierelor, angajaţi ai UMS, precum şi serviciile medicale. Detalii în foto mai jos.

În ceea ce priveşte personalul, este prevăzut un medic la 25-30 paturi, un cadru sanitar mediu la 15-20 de paturi pe tură, o infirmieră la 8-12 paturi pe tură, o îngrijitoare de curăţenie la 200 mp.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

AIUD

Echipamente și aparatură medicală de peste 12,3 milioane de lei pentru dotarea Spitalului COVID din Aiud. Licitație, în SEAP

Publicat

spital aiud

Spitalul Municipal din Aiud cumpără echipamente și aparatură medicală de peste 12,3 milioane de lei, pentru asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul Sars-Cov-2. De asemenea, se urmărește creșterea capacității de îngrijire și tratament a cazurilor de Covid-19. 

Spitalul Municipal Aiud a lansat marți, 13 aprilie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de echipamente și aparatură medicală.

Valoarea totală estimată este de 12.316.547,9 lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, de la declanșarea pandemiei până în prezent, în cadrul spitalului au fost tratați un număr de 403 pacienți confirmați pozitiv SARS-CoV-2 din care 43 au decedat, aceștia fiind internați în cadrul Serviciului de Anestezie Terapie Intensivă (20 de paturi), Boli Infecțioase (8 paturi), Secției de Medicină Internă (30 paturi), Obst-Ginecologie (18 paturi).

Proiectul are în vedere achiziționarea de echipamente și aparatură medicală pentru comparțimentele ATI, Boli Infecțioase, Ginecologie-Obstetrică, Radiologie și Imagistică Medicală, zona desemnată de către DSP cu destinația de lzolator/zonă tampon, dar și pentru celelalte compartimente/secții, care nu dețin aparatura necesră pentru a putea fi tratați pacienții COVID-19, luând în considerare posibilitatea de a interna și trata un număr mai mare de pacienți în 6 saloane cu posibilitatea de extensie la 48 de paturi.

Se dorește astfel creșterea capacității de tratare a pacienților cu infecție COVID-19 în cadrul spitalului, ridicarea nivelului calitativ al actului medical, scăderea timpului necesar pentru diagnosticare și tratament, scăderea numărului de pacienți COVID-19 redirecționați către alte spitale și scăderea numărului de persoane infectate cu virusul Sars-Cov-2.

Achiziția este împărțită pe șase loturi, astfel:

Lot 1 – Bloc operator

  • linie de chirurgie laparoscopică – 1 buc.
  • aparat ligasure – 1 buc.
  • instrumentar complet pentru sală operații și sală nașteri – 4 set.
  • trusă chiuretaj – 2 set.
  • masă chirurgicală sală operație ginecologie – 2 buc.
  • lampă sală operație ginecologie – 3 buc.
  • trusă instrumentar chirurgie – sala de operații – 2 buc.
  • trusă instrumentar chirurgie plastică – 2 buc.
  • linie de artroscopie – 1 set.
  • masă chirurgicală sală operație traumatologie – ortopedie – 1 buc.
  • trusă instrumentar traumatologie – ortopedie – 2 set.
  • trusă instrumentar chirurgie – secție chirurgie – 2 buc.
  • videoendoscoape (gastroscop + colonoscop) – 1 buc.
  • ventilator mecanic pacient – 5 buc.
  • scaun operator – 1 buc.

Lot 2 – diverse aparate medicale

  • dispozitiv de dezinfecție cu lumină ultravioletă – 10 buc.
  • lampă scialitică cu picior – 2 buc.
  • cozoroc cu lupă și lanternă led – 2 buc.
  • motor de osteosinteză – 2 buc.
  • aparat EKG mobil – 5 buc.
  • electrocardiograf 12 canale – 5 buc.
  • holter EKG – 3 buc.
  • holter TA – 3 buc,
  • tensiometru electronic – 5 buc.
  • pulsoximetru – 10 buc.
  • defibrilator – 5 buc.
  • monitoare funcții vitale – 12 buc.
  • monitoare mobile pacienți – 7 buc.
  • trusă de reanimare – 2 buc.
  • truse de urgență – 2 buc.
  • electroencefalograf – EEG – 1 buc.
  • diapazon multifuncțional de stimulare neurologică – 2 buc.
  • cântar sugari – 3 buc.
  • tensiometru cu manșetă pentru copii – 5 buc.
  • incubator – 3 buc.
  • spirometru – 2 buc.
  • unit. ORL cu scaun de consultație – 1 buc.
  • biomicroscop oftalmologic operator – 1 buc.
  • facoemulsificator – 1 buc.
  • termometru/termoscaner non contact – 10 buc.

Lot 3 – echipamente pentru sterilizare

  • dispozitiv dezinfecție prin nebulizare – 3 buc.
  • autoclav cu abur saturat – 7 buc.
  • pupinel – 1 buc.
  • sterilizator cu aburi, capacitate minim 340 litri, cu 2 uși – 1 buc.
  • sigilator automat de pungi – 2 buc.
  • mașină de spălat și dezinfectat instrumentar, capacitate minim 265 litri, cu 2 uși – 1 buc

Lot 4 – ecografe

  • ecograf (eco abdominal) cu sondă convexă și liniară – 1 buc.
  • ecograf (eco cardiac) cu sondă de cord și sondă liniară – 1 buc.
  • ecograf multifuncțional cu minimum sondă cord, sondă părți moi – 1 buc.
  • ecograf părți moi – Secția Traumatologie – Ortopedie – 1 buc.
  • ecograf sondă convexă și liniară – Laborator Radiologie și Imagistică Medicală – 1 buc.
  • ecograf portabil – 2 buc.

Lot 5 – radiologie

  • aparat roentgen portabil – 1 buc.
  • osteodensitometru Dexa Whole Body – 1 buc.
  • aparat de roentgen diagnostic C-Arm – 1 buc.

Lot 6 – mobilier medical

  • masă de consultație ginecologie – 1 buc.
  • tăvițe renale – 5 buc.
  • brancard cu suporți laterali rabatabili, butelie oxigen, ventilator transport, monitor transport, seringi automate – 3 buc.
  • targă transport pacienți – 3 buc.
  • rampă acces și transport pacienți – 1 buc.
  • saltele antiescară – 18 buc.
  • noptiere cu măsuțe – 108 buc.
  • paturi medicale cu stativ și saltea – 93 buc.
  • cadru metalic de mers cu două roți – 5 buc.
  • canapele consultație pacienți – 7 buc.
  • paturi mari școlari – 10 buc.
  • paturi mici sugari – 10 buc.
  • paturi electrice ATI – 7 buc.
  • paturi pacienți speciale pentru ortopedie – 15 buc.
  • scaune vizitatori – 13 buc.
  • scaun toaletă pacienți – 13 buc.
  • frigidere pentru salon pacienți – 5 buc.
  • cărucioare pentru tratament la patul bolnavului – 8 buc.
  • cărucior lenjerie – 1 buc.
  • cărucior medicamente/pansamente – 1 buc.
  • cărucior pentru curățenie – 7 buc.
  • cărucior pentru rufe din inox cu sac de depozitare rufe murdare și rafturi, pe roți – 7 buc.
  • cărucior tratament cu cadru aluminiu, 3 etajere și 2 sertare – 2 buc.
  • masă instrumente cu poliță – 1 buc.
  • scaun pentru recoltat analize sânge – 1 buc.
  • stativ perfuzie – 5 buc.
  • cărucior pacienți – 8 buc.
  • masă pentru salon – 10 buc.
  • banchetă sală așteptare – 7 buc.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

RABLA pentru ELECTROCASNICE: Ministerul Mediului modifică valoarea voucherului. LISTA sumelor acordate pe categorii de produse

Publicat

Se schimbă programul Rabla pentru electrocasnice după ce Ministerul Mediului a lansat un nou proiect de ordin privind programul lansat de AFM. Astfel valoarea voucherelor se modifică în funcție de clasa energetică a fiecărui tip de produse.

În noile condiții voucherul are valoare mai mare pentru laptopuri și mașini de spălat cu uscător din cea mai nouă clasă A sau pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A+++.

Rabla pentru Electrocasnice 2021 este de fapt o amânare a programului lansat la finalul anului trecut. În acest moment, lista magazinelor participante în cadrul programului din 2021 este validată și cunoaștem bugetul alocat – 40 de milioane de lei.

Proiectul Ministerului Mediului propune ca valoarea voucherelor rabla electrocasnice 2021 să fie în funcție de noile clase de eficiență energetică.

S-a ținut cont în luarea deciziei de modificarea claselor de eficiență energetică la o serie de echipamente electronice și electrocasnice începând cu 1 martie 2021.

Rabla pentru electrocasnice: Cum se modifică valoarea voucherelor

La edițiile anterioare vale programului, voucherul Rabla Electrocasnice avea aceeași valoare, fixă, indiferent de clasa de eficiență energetică a echipamentului cumpărat.

De exemplu, fie că voiai să cumperi un televizor din vechea clasă A+ sau unul clasa A++, voucherul oferit era de 400 de lei.Acum valoarea este diferențiată în funcție de categoriile de produse dar și de clasa energetică a fiecăruia.

În proiectul al Ministerului Mediului, lansat spre dezbatere publică în data de 8 aprilie 2021, se propune diferențierea valorii voucherelor rabla electrocasnice în funcție de clasa de eficiență energetică a echipamentului nou cumpărat scrie DCNews.ro

Potrivit acestuia, cei care vor să-și înlocuiască electrocasnicele vechi, cu consum mare de energie electrică, cu unele noi, vor putea cere bani de la stat, iar în schimb, vor primi vouchere cu valori diferențiate în funcție de clasa de eficiență, pornind de la clasa C.

Cu toate acestea, valoarea suportată de către stat nu va putea depăși 50% din prețul produsului achiziționat.

Pentru moment, proiectul de ordin nu a intrat în vigoare, pentru că acesta are nevoie de semnătura Ministrului Mediului și de publicarea în Monitorul Oficial.

DOCUMENTUL poate fi consultat AICI: Proiect Ordin Ministru Rabla pentru electrocasnice 2021

„În conformitate cu prevederile Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică, republicată, Ministerul Mediului, Apelor și Pădurilor (MMAP) supune dezbaterii publice, proiectul de ordin pentru modificarea și completarea Ghidului de finanţare a Programului naţional de înlocuire a echipamentelor electrice şi electronice uzate cu unele mai performante din punct de vedere energetic, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor și pădurilor nr. 2089/2020, însoţit de Referatul de aprobare – instrument de prezentare şi motivare, însuşite de către reprezentantul legal al Administraţiei Fondului pentru Mediu”, se arată în proiectul dat de Ministerul Mediului.

Rabla pentru electrocasnice: Sumele acordate, conform proiectului de ordin al Ministrului Mediului

Finanțarea se acordă sub formă de vouchere, pentru achiziționarea de echipamente electrice şi electronice de uz casnic, denumite în continuare echipamente, după cum urmează:

a) 300 lei pentru mașini de spălat rufe cu noua clasa energetică A;

b) 250 lei pentru maşini de spălat rufe cu noua clasa energetică B;

c) 200 lei pentru maşini de spălat rufe cu noua clasa energetică C;

d) 500 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică A;

e) 450 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică B;

f) 400 de lei pentru mașini de spălat rufe cu uscător cu noua clasă energetică C;

g) 400 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică A;

h) 350 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică B;

i) 300 lei pentru mașini de spălat vase cu noua clasă energetică C;

j) 400 lei pentru aparate de aer condiționat, inclusiv aparate de aer condiționat portabile, cu eficiență energetică la răcire cel puțin A++;

k) 400 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică A;

l) 350 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică B;

m) 300 lei pentru categoria frigidere/combine frigorifice/lăzi frigorifice/congelatoare cu noua clasă energetică C;

n) 400 lei pentru televizoare cu noua clasă energetică A;

o) 350 lei pentru televizoare cu nouă clasă energetică B;

p) 300 lei pentru televizoare cu nouă clasă energetică C;

q) 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A++;

r) 500 lei pentru uscătoare de rufe cu eficiență energetică A+++;

s) 200 lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an;

t) 500 lei pentru laptopuri;

u) 300 lei pentru tablete.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Compania Johnson & Johnson amână livrarea vaccinului în Europa, după decizia din SUA

Publicat

Compania Johnson & Johnson a amânat livrarea vaccinului său în Europa după „pauza” impusă în Statele Unite, din cauza mai multor persoane care au dezvoltat cheaguri de sânge după ce au fost vaccinate.

Administraţia Naţională a Alimentelor şi Medicamentului (FDA) din Statele Unite ale Americii, precum şi Centrele de Control al Bolilor (CDC) au anunțat marți oprirea vaccinării cu serul produs de Johnson & Johnson, după ce șase persoane au dezvoltat o tulburare rară de coagulare a sângelui.

FDA a spus că recomandarea este „din precauție extremă”, adăugând că evenimentele adverse observate sunt deocamdată extrem de rare, potrivit The New York Times.

Toate cele șase cazuri cu tulburare rară de coagulare a sângelui au apărut la femei cu vârste cuprinse între 18 și 48 de ani, simptomele apărând la șase până la 13 zile după vaccinare.

Coordonatorul campaniei de vaccinare din România, Valeriu Gheorghiță, spune, în cazul vaccinului Johnson & Johnson, că așteaptă recomandarea Agenției Europene a Medicamentului, după cazurile de tromboză din SUA.

„Am văzut această informație (privind solicitarea FDA de întrerupre a vaccinării cu Johnson & Johnson în SUA – n.r.).

Așteptăm o recomandare de la Agenția Europeană a Medicamentului și dacă va fi nevoie să nu demarăm încă utilizarea acestui tip de vaccin putem face acest lucru.

Avem capacitatea de stocare, nu ne forțează nimeni să începem atâta timp cât nu avem suficiente date de siguranță”, a spus dr. Valeriu Gheorghiță, marți.

El consideră că din moment ce FDA a recomandat acest lucru, EMA va face cât de curând o precizare, mai ales că în Europa nu s-a folosit acest tip de vaccin.

„Tocmai de aceea este importantă experiența acumulată până la acest moment în SUA, unde sunt aproape 7 milioane de doze de vaccin utilizate”, a spus Valeriu Gheorghiță.

Coordonatorul campaniei de vaccinare din România a mai spus că frecvența acestor cazuri de evenimente trombotice după utilizarea serului de la Johnson&Johnson par a fi de circa un caz la un milion, o frecvență extrem de rară.

În România ar fi trebuit să ajungă în această săptămână 60.000 de doze de vaccin Johnson & Johnson.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO UPDATE: Un bărbat a fost găsit decedat într-o fântână din cartierul Micești din Alba Iulia

Publicat

Pompierii din Alba Iulia intervin marți seara pentru extragerea cadavrului unei bărbat de aproximativ 53 de ani, căzut într-o fântână din cartierul Micești, din Alba Iulia. 

Potrivit ISU Alba, cadavrul bărbatului se afla în fântână la o adâncime de aproximativ 13 metri.

În jurul orei 22.5o, pompierii din Alba Iulia interveneau pentru extragerea corpului neînsuflețit.

UPDATE 23.00: Potrivit surselor alba24.ro, cadavrul bărbatului ar fi fost descoperit de fratele acestuia. Bărbatul căzut nu ar mai fi răspuns la telefon încă de marți dimineață.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate