Connect with us
Publicitate

Uncategorized

Regulamentul de funcţionare pentru Unitatea Medico-Socială din Ocna Mureş. Serviciile pentru persoanele internate şi atribuţiile medicilor

Publicat

Consilierii locali din Ocna Mureş au avut pe ordinea de zi din şedinţa de luni de aprobat acte necesare organizării şi funcţionării Unităţii Medico-Sociale Ocna Mureş, instituţie publică specializată, cu personalitate juridică proprie, aflată în subordinea Consiliului Local. Este vorba despre regulamentul de organizare, organigrama şi statul de funcţii, regulamentul intern, carta beneficiarilor de servicii, codul etic al personalului şi manualul de proceduri pentru unitate.

Unitatea funcţionează din 2004, fiind finanţată prin Ministerul Sănătăţii pentru partea de cheltuieli personal şi medicamente şi de la CL Ocna Mureş pentru segmentul de asistenţă socială.

În regulamentul de organizare şi funcţionare a Unităţii Medico-Sociale (UMS) Ocna Mureş se prevăd următoarele:

– UMS acordă servicii de îngrijire, servidii medicale, precum şi servicii sociale, persoanelor cu nevoi medico-sociale, fiind înfiinţată din HCL 79 din 2003, cu avizul MS şi MAI, ca instituţie rezidenţială; reorganizarea acesteia s-a realizat după evaluarea de către DSP Alba şi DGMSS Alba;

persoanele care beneficiază de serviciile enumerate sunt cele care necesită supraveghere, asistare, îngrijire, tratament şi servicii de inserţie şi reinserţie socială

internarea în UMS se face la recomandarea unităţilor sanitare sau la solicitarea persoanelor fizice sau juridice, în baza unei grile de evaluare medico-socială a persoanei; dosarul pentru internare cuprinde: grila menţionată, declaraţie pe proprie răspundere a reprezentantului legal (la notar), copii acte identitate pacient şi aparţinător, cupon de pensie, cerere de internare (la sediul unităţii), angajament de plată (la sediul unităţii), instituirea curatelei (tutelei – reprezentantul legal), dacă este cazul; internarea se face pe perioadă nedeterminată, în funcţie de evaluările medicală şi socială;

– asigurarea continuităţii asistenţei medicale se asigură prin linie de gardă sau prin chemări de la domiciliu

serviciile sociale: asigurarea unui nivel maxim posibil de autonomie şi siguranţă, a unor condiţii de îngrijire care să respecte identitatea, integritatea şi demnitatea, menţinerea capacităţilor fizice şi intelectuale, asigurarea consilierii şi informării pentru asistaţi şi familiile acestora privind probleme familiale, psihologice; internarea pentru prevenirea şi combaterea instituţionalizării prelungite, stimularea participării la viaţa socială, facilitarea şi învurajarea legăturilor interumane, inclusive cu familiile proprii; organizarea de activităţi psiho-sociale şi culturale identificarea mediilor în care poate fi integrată persoana internată pe timp îndelungat; serviciile sociale sunt asigurate de personal specializat, angajat al UMS sau al serviciilor publice locale de asistenţă socială

conducerea UMS este asigurată de un director numit prin HCL şi un consiliu consultative cu cinci membri desemnaţi (reprezentant al autorităţii publice locale, reprezentant DSP Alba, reprezentant DGMSS Alba, CAS Alba, al societăţii civile)

atribuţiile medicilor: organizează şi răspund de activitatea de asistenţă medicală, examinează, la internare şi, după caz, la externare persoanele pe care le au în îngrijire, întocmesc foile de observaţie, asigură înscrierea tratamentului şi evoluţiei bolii, precum şi păstrarea documentelor medicale, instituie sau urmăresc aplicarea tratamentelor medicale şi dietetice, le supraveghează sau le aplică personal; asigură respectarea recomandărilor din biletele de ieşire, scrisori medicale, planuri de recuperare; trimit la spital cazurile care necesită îngrijirea spitalicească, asigură asistenţa medicală în timpul transportului; controlează calitatea alimentaţiei înainte servirii meselor principale; confirmă decesul, participă la autopsii, asigură instruirea proprie a personalului din subordine, controlează zilnic prezenţa la serviciu, ţinuta şi comportamentul personalului; selecţionează persoanele care pot fi cuprinse în acţiuni de imunizare activă, stabilesc contraindicaţiile medicale; efectuează ancheta epidemiologică preliminară în caz de focar de boli transmisibile: răspund de păstrarea substanţelor stupefiante, de utilizarea aparaturii medicale şi instrumentarului, participă la analizele periodice ale activităţii unităţilor de asistenţă medico-sociale.

De asemenea, regulamentul stabileşte atribuţiile asistenţilor medicali, ale asistenţilor sociali şi ale infirmierelor, angajaţi ai UMS, precum şi serviciile medicale. Detalii în foto mai jos.

În ceea ce priveşte personalul, este prevăzut un medic la 25-30 paturi, un cadru sanitar mediu la 15-20 de paturi pe tură, o infirmieră la 8-12 paturi pe tură, o îngrijitoare de curăţenie la 200 mp.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax