Connect with us
Publicitate

Economie

România produce jumătate din cantitatea de prune din Uniunea Europeană. Majoritatea ajung în cazanele de țuică

Publicat

România produce jumătate din cantitatea de prune din UE. Cu toate acestea, numai un brand tradiţional românesc de magiun de prune ajunge în supermarketurile locale, restul… la țuică.

În anul 2020, România a pro­dus 775.000 de tone de prune, ceea ce înseamnă 47,5% din totalul producţiei din Uniunea Europeană, si­tuându-se pe primul loc, con­form catalogului „Cifre-che­ie pe lanţul ali­mentar european – 2021“, publicat recent de Comisia Europeană, citat de ZF.

România este urmată de Franţa, cu 12,6% din producţie, şi de Italia, cu 9,8% din producţia de prune a UE.

În ultimii cinci ani, pro­ducţia de prune din România a crescut cu 51%, în timp ce numărul de pruni s-a menţinut în jurul cifrei de 34 de milioane, arată datele de la Institutul Naţional de Statistică.

Prunele ajung la cazan

Cea mai marea cantitate de prune ajunge în cazane, transformându-se în ţuică şi palincă, şi nu în borcanele cu magiun, potrivit specialiştilor din domeniul fructelor şi legumelor din România.

De multe ori acest lucru se întâmplă acasă la om, artizanal, ceea ce nu apare în nici o statistică.

Deși țuica este produsul principal, România nu are un brand care să o facă celebră. Ne mulțumim să îi spunem țuică “de casă”, fără nume, adusă în sticle de apă minerală, de la țară.

În total, în țară sunt plantați peste 34 de milioane de pruni, iar ca să vă faceți o idee, meri sunt doar 24 de milioane. Producția de prune ne clasează pe primul loc în Uniunea Europeană.

„La nivel naţional, pomi­cultura nu este un sector organizat şi astfel producţia nu ajunge la piaţă. Piaţa o numim astăzi retailul modern, pentru că majoritatea vânzărilor de fructe şi legume, dar şi de produse procesate din industria alimentară are loc în super­marketuri şi hipermarketuri, nu în piaţa tradiţională sau în pieţele volante.

Pe de altă parte, producătorii se asociază greu şi nu ajung atât de uşor să proceseze. În plus, este dificil şi accesul producătorilor români în retail“, a spus Ionel Arion, pre­şedintele federaţiei naţio­nale Pro Agro, reprezentativă pentru agricultura, zootehnia şi industria alimentară româ­neşti.

Sursă: Cluj24.ro

Foto: Pixabay.com

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate