Connect with us
Advertisement

Eveniment

Sancțiuni mai dure pentru cei care distrug drumurile publice. Noi metode de verificare pentru mijloacele de transport de marfă

Publicat

Un proiect de lege ce va fi dezbătut în plenul Parlamentului prevede amenzi mai mari pentru depășirea limitei de greutate admisă, în cazul autovehiculelor mari, pe drumurile județene și locale.

De asemenea, se propun sancțiuni mai mari și pentru cei care aruncă gunoaie pe marginea drumurilor.

Se propune și aplicarea unui sistem cu puncte fixe încastrate în drum pentru măsurarea greutății mijloacelor de transport marfă, după modelul din Ungaria.

”Am inițiat un proiect de lege prin care urmăresc sancționarea mai aspră a celor care distrug drumurile publice.

Consider că investițiile mari în drumuri trebuie protejate. Am propus corelarea amenzilor cu gravitatea faptelor, vor fi mai mari pentru cei care comit fapte foarte grave, adică depășesc cu mult limita de greutate admisă”, a anunțat deputatul PNL Sergiu Bîlcea.

Potrivit sursei citate, sunt propuse amenzi mai mari și pentru cei care aruncă sau depozitează deșeuri în zona de siguranță a drumurilor și în parcări.

”Astăzi, autoritățile locale nu pot da amenzi pentru astfel de fapte”, susține deputatul.

O altă prevedere este introducerea unor puncte fixe încastrate în suprafața drumurilor, cu cântărire automată, pentru mijloacele de transport de marfă.

Proiectul a fost inițiat împreună cu alți politicieni liberali, are avizul Uniunii Consiliilor Județene, a trecut de plenul Senatului și de comisiile Camerei Deputaților și urmează să intre în dezbaterea din plen, precizează deputatul.

Amenzile propuse

Potrivit OG 43/1997 privind regimul drumurilor, pe frumurile publice este înterzisă circulația vehiculelor rutiere înmatriculate/înregistrate în România/alte state, cu depășirea masei totale maxime admise, maxelor maxime admise pe axe și/sau dimensiunilor maxime admise în circulație.

Depășirea masei maxime admise, în speță 8 tone/axă, se sancționează cu amendă în funcție de gravitatea faptei.

Se propune majorarea cuantumului amenzilor pentru fapte grave și foarte grave, pentru prevenirea degradării drumurilor.

La constatarea masei totale prin cântărire nu se aplică tarife suplimentare, nu se eliberează AST și nu se aplică sancțiuni contravenționale dacă masa totală maximă admisă sau masa totală autorizată prin AST este depășită cu cel mult 5%.

Contravenții grave:

  • cu mai mult de 5%, dar nu mai mult de 10%  – de la 6.000 lei la 8.000 lei (în prezent de la 1.800 lei la 2.000 lei)
  • cu mai mult de 10%, dar nu mai mult de 20% – de la 10.000 lei la 12.000 lei (în prezent de la 2.000 lei la 2.400 lei).

Contravenții foarte grave:

  • cu mai mult de 20%, dar nu mai mult de 25% – de la 12.000 de lei la 15.000 de lei (în prezent, de la 2.400 lei la 2.600 lei)
  • cu mai mult de 25% – de la 15.000 de lei la 20.000 lei (în prezent, de la 8.000 lei la 10.000 lei

Refuzul de a supune vehiculul verificării prin cântărire/măsurare a dimensiunilor, refuzul de însoți vehiculul personalului cu atribuții de control în vederea cântăririi/măsurării, precum și refuzul de a prezenta documente se va sancționa cu amendă de la 10.000 de lei la 20.000 de lei (pentru șofer). Acum, aceasta este între 3000 de lei și 6000 de lei.

Cântărirea la puncte fixe

În momentul de față, cântărirea autovehiculelor se face cu sisteme mobile, aflate în dotarea unităților administrațiilor teritoriale. Se propune un sistem de puncte fixe de cântărire, încastrate în suprafețele de rulare a drumurilor județene. Vor permite cântărirea automată și fluență a tuturor mijloacelor de transport marfă ce depășesc 8 tone/axă.

Ungaria are din 2018 în aplicare acest sistem TMS pentru camioane.

De asemenea, amendă de la 10.000 de lei la 30.000 de lei va fi pentru aruncarea și depozitarea deșeurilor în zona de siguranță a drumurilor și podurilor, repsectiv pentru aruncarea și depozitarea deșeurilor în locurile de parcare, oprire și staționare, altele decât cele provenite din oprirea/staționarea participanților la trafic în locurile de parcare, oprire și staționare.

foto: arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Legea

    duminică, 12.03.2023 at 09:31

    Care va fi amenda pt. administratorii drumurilor care nu afișează tonaj maxim admis pt rulaj ?
    Cine trebuie sa urmărească tonajul aflat în tranzit si cine aplica amenzile ? Exista deja OG 43/1999 republicata, care prevede aproape tot ce enumerați, dar nu o respectă nimeni !!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement