Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Șeful CJ Alba și 30 de consilieri ar putea fi obligați să plătească din PROPRIUL BUZUNAR aproape 3 MILIOANE de euro. Artificiul juridic ce mută vina pe doi foști consilieri


Publicat

cjConsilierii județeni din Alba încearcă să își acopere spatele în cazul în care ar fi nevoiți să plătească despăgubiri de 13 milioane lei, adică aproape aproape 3 milioane de euro. Sumele sunt cerute în trei procese care de ani buni îi cam strică somnul președintelui CJ, Ion Dumitrel și consilierilor care au votat în martie 2008 un proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului serviciului de transport public județean de persoane. Mai exact, la acea dată, CJ a votat în unanimitate cedarea câtorva rute din județ către două firme la care erau acționari doi consilieri județeni, Eugen Popa (PSD) și Ioan Iviniș (PDL). Firmele care au pierdut licitația, Man Tour SRL, Arion Trans SRL și Transgilyen SRL, au contestat decizia și de acolo au început procese lungi și complexe.

În acest moment, pe rolul Tribunalului din Cluj se află trei procese care vizează obligaţia consilierilor și CJ să despăgubească cele trei firme cu bani grei. Pentru a încerca să iasă basma curată din această situație și pentru a mai trage de timp, consilierii au votat, joi, un proiect de hotărâre prin care să poată să îi acționeze în instanță pe cei doi foști consilieri aflați în incompatibilitate, care au votat, cu bună știință, proiectele în care erau chiar firmele acestora implicate.

În ședința ordinară a Consiliului Județean din februarie 2016, consilierii s-au trezit cu un proiect suplimentar prin care se cerea să voteze aprobarea promovării unei acțiuni civile având ca obiect pretenții reprezentând daunele solicitate în trei dosare ce decurg din sentința civilă a Tribunalului Cluj.

„La solicitarea celor trei, știți că am pierdut în contencios administrativ prin care nu s-a anulat o hotărâre prin care am aprobat un plan de transport, hotârâre care a rămas irevocabilă. Pe lângă acest dosar mai avem trei dosare la Tribunalul Cluj, toate din 2013, reclamate de cele trei societăți, Man Tour SRL, SC Arion Trans SRL și Transgilyen SRL, prin care aceste societăți ne cer niște despăgubiri din cauză că în opinia lor nu au putut opera pe traseele respective și au înregistrat un prejudiciu”, a explicat şeful Comisiei juridice din CJ, avocatul Marcel Simion, la şedinţă.

Sumele cerute de cele trei societăți sunt exorbitante. Man Tours SRL cere 8,1 milioane de lei, Arion Trans SRL solicită 1,8 milioane de lei și Transgilyen SRL cere 3,1 milioane de lei – „daune interese compensatorii”. Pe lângă aceste sume, s-au cerut și daune morale de 110.000 de euro total.

În momentul de față, procesul se află pe rolul tribunalului Cluj, în fază de întocmire a expertizei. Firmele au depus inițial plângerile la instanțele din Alba, dar, între timp, și-au făcut puncte de lucru la Cluj și au reușit să strămute cauzele.

Pentru a se proteja de o eventuală decizie nefavorabilă, consilierii județeni au votat artificiul juridic care nu le garantează că instanța le va da câștig de cauză, mai ales că toți cei care au votat proiectul știau incompatibilitatea celor doi consilieri, însă ar mai putea câștiga ceva timp.

„În situația în care noi (consilierii județeni – n.r.) putem cădea în pretenții în cele trei dosare, să fim obligați, Consiliul Județean să plătim de despăgubiri acestor firme, ca să ne protejăm interesele și bunul public putem să facem o cerere de chemare în judecată împotriva celor despre care se va constata printr-o hotărâre judecătorescă irevocabilă că sunt vinovați de anularea hotărârii noastre”, spune avocatul Marcel Simion.

Potrivit proiectului de hotărâre, responsabili de această situație sunt Eugen Popa și Ioan Iviniș, foști consilieri județeni, care în anul 2008 au votat un proiect de hotărâre, alături de colegii lor, prin care au fost atribuite curse de transport județean tocmai la firmele la care aceștia erau acționari. Incompatibilitatea celor doi a fost dovedită abia după trei ani de Agenția Națională de Integritate.

Consilieri PSD și PDL incompatibili: Cu o mână au votat și cu alta au luat

În ședința CJ din 27 martie 2008, consilierii au votat un proiect de hotărâre prin care atribuiau trasee, pentru perioada 2008-2011, unor firme de transport ale căror acționari erau doi consilieri județeni, care au participat la ședință și au votat „pentru”.

transportCa urmare a acestei hotărâri, firmele Man Tour SRL, Arion Trans SRL și Transgilyen SRL, care au participat la licitație, dar au fost declarate necâștigătoare, au contestat, prin acționarea în contencios administrativ, nelegalitatea proiectului, invocând incompatibilitatea consilierilor județeni Ioan Gheorghe Iviniș și Eugen Popa.

Cei doi consilieri menționați sunt acționari la Aitrans SA și Voltrans, firme care au participat și au câștigat licitația din 2008 pentru efectuarea transportului județean.

 

transport 2Cele trei societăți, precum și Prefectura, care s-au sesizat cu privire la această situație, au cerut în 2008 desființarea horărârii, reluarea procedurii de atribuire pentru traseele 053-054 (Alba Iulia – Blaj – Cetatea de Baltă, Blaj – Bălcaciu – Cetatea de Baltă), 092-096 (Sebeș – Șpring – Roșia de Secaș, Sebeș – Cunța – Doștat, Sebeș – Șpring – Ohaba – Secășel, Sebeş – Șpring – Secășel) și 006 (Aiud – Teiuș – Alba Iulia), motivul invocat fiind incompatibilitatea celor doi consilieri.

Dosarul s-a aflat pe rolul Tribunalului Alba, după care a fost strămutat în 2009 la Tribunalul Cluj.

Tribunalul Cluj a pronunțat Sentința civilă nr. 3695/2012 care a rămas definitivă în 6 martie 2013, prin care Consiliul Județean Alba a fost obligat să reia procedura de atribuire pentru traseele 092-096 în privința Man Tours SRL şi traseul 053-054 pentru Arion Trans SRL. La traseul 006 pentru Trangilyen SRL s-a recalculat vechimea neîntreruptă, cu consecința eliberării licenței de traseu, desemnată direct câștigătoare.

În urma sentinței, cele trei societăți, și-au mutat sediile sociale la Cluj, în anul 2013, unde au formulat o nouă acțiune în contencios administrativ, la Tribunalul Cluj, prin care cer daune de interese, daune moratorii și daune morale care ajung la peste 3 milioane de euro.

În acest moment, cele trei dosare în care se cer despăgubiri de la președintele Ion Dumitrel, secretarul județului (la data respectivă) Mariana Hurbean, Nicolae Albu, Horațiu Bibolar, Marin Cenușă, Raul Chiriac, Gabriel Cira, Igor Cojocaru, Simion Crețu, Vasile Cristea, Marcela Eugenia Dărămuș, Petru Romi Dragosin, Cornel Filipescu, Ioan Florea, Dumitru Fulea, Ioan Fulea, Marius Hațegan, Ion Marincaș, Nicușor Mircea Mihai, Lucian Mihai Morar, Virgil Narița, Maria Daciana Oprea, Cristian Dan Pașca, Romul Popa, Nicolae Pușcă, Claudiu Răcuci, Dorin Sandea, Marcel Simion, Marcel Ioan Stan, Virgil Tătar, Nicolae Truță, sunt pe rolul instanețelor de la Cluj, unde se adună probe.

Dacă sentința nu va fi una favorabilă, CJ va trebui să le plătească firmelor toți banii pe care ei consideră că i-au pierdut în decursul acestor ani în care nu au operat pe rutele respective.

Situația putea fi evitată foarte ușor dacă Ioan Gheorghe Iviniș și Eugen Popa nu votau acel proiect sau dacă măcar unul din consilieri se sesiza asupra stării de incompatibilitate. Cu alte cuvinte și-au cam făcut-o cu mâna lor.

Acum, la aproape 8 ani, consilierii se gândesc că singurii răspunzători pentru situația creată sunt cei doi colegi implicați direct în problemă și tocmai pentru a încerca să se elibereze de orice culpă îi vor acționa în instanță pe aceștia.

Cum vor să se protejeze consilierii județeni:

„Dacă noi vom cădea într-o pretenție față de aceste societăți (Man Tour SRL, SC Arion Trans SRL și Transgilyen SRL), este normal să manifestăm o nouă diligență și să ne protejăm avutul, bunul public pe care în avem, în special bugetul județului, printr-o cerere de chemare în judecată împotriva celor care s-a constatat printr-o hotărâre judecătorească, că sunt vinovați de anularea hotărârii noastre în contencios administrativ (Ioan Gheorghe Iviniș și Eugen Popa – n.r.). Problema care se pune este de prescripție. Ca să nu avem niciun fel de risc din acest punct de vedere cum că noi nu am generat niciun fel de demers judiciar ca să protejăm bugetul județului, pentru că am avut timp la dispoziție și să nu ne trezim 2018, trebuie făcut acum. Ideea este să nu solicităm ca și cuantum, în această cerere a noastră de pretenții, sumele care ni se cer (8,1 milioane de lei, 1,8 milioane de lei milioane și 3,1 milioane de lei – n.r.), să punem o sumă modică și să menționăm în cerere de chemare în judecată că pe acele sume modice ne rezervăm dreptul să le majorăm în raport cu sumele care se vor stabili definitiv și irevocabil, în cele trei dosare de la Cluj în care noi suntem dați în judecată să plătim despăgubiri.

Dacă noi facem acum o cerere de chemare în judecată și cerem exact aceleași sume care ni se cer la Cluj, avem două riscuri. Unul din ele este ca instanța de la Cluj să spună că CJ Alba recunoaște că datorează acești bani și celălalt, mai important, care trebuie să ne protejeze, este că acțiunea noastră pe care o facem acum, la sumele de bani care se solicită, necesită să plătim o taxă de timbru de peste 150.000 de lei. Spun să punem o sumă mică, ca să timbrăm cu o sumă mică, pentru că dacă în final să zicem că noi câștigăm procesele de la Cluj și nu plătim nicio sumă atunci nici acțiunea noastră nu mai are obiect, dar noi rămânem cu acei bani plătiți și la final putem fi trași la răspundere de Curtea de Conturi pentru că am cheltuit din banii publici și ni se poate angaja răspunderea materială a fiecăruia că am cheltuit aiurea o sumă importantă de bani”, le-a explicat avocatul și consilierul județean Marcel Simion, consilierilor prezenți la ședință.

Cu alte cuvinte, acțiunea consilierilor care au votat, parte din ei fără a înțelege un cuvânt din explicația avocatului, nu este decât o măsură de prevenire. Nu le garantează că la finalul proceselor nu vor avea de plătit cei peste 3 milioane de euro și în plus alte cheltuieli de judecată. Probabil faptul că acei bani vor veni din partea contribuabililor și nu din buzunarele proprii sau faptul că nu au nici cea mai mică idee despre ce se întâmplă cu acest proces i-a făcut pe consilierii județeni să voteze în unanimitate fără existe niciun „dar”.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: O cometă descoperită în 2020 poate fi văzută în iulie pe cerul României. Imagini spectaculoase din Alba și din țară

Publicat

O cometă descoperită în martie 2020 poate fi văzută din România, în luna iulie. Se va afla la distanța minimă față de Pământ pe 23 iulie: 103 milioane de kilometri.

Cometa a fost observată prima dată de către telescopul spațial NEOWISE, în 27 martie 2020. Imagini cu cometa au fost postate pe rețeaua de socializare. Mai jos, cum s-a văzut pe cer la Cugir și în Bârlad.

sursă: Lucian Bodea – Facebook

Potrivit AstroInfo, cometa se află în constelația Puppis și avea magnitudinea 17.

La începutul lunii iunie cometa ajunsese la magnitudinea 7, iar la finalul lunii avea deja magnitudinea 3, când a întrat în câmpul LASCO C3 al telescopului solar SOHO. Cometa a trecut la periheliu pe 3 iulie 2020 la distanța de 43 milioane de km și a început să fie observată din 4 iulie, pe cerul dimineții, ajungând foarte strălucitoare.

sursă: Ciprian Vîntdevară

Cometa poate fi obervată cel mai bine dimineața sau seara. E nevoie de orizont cât mai coborât în zona nordică și nord-estică. Cometa e vizibilă cu ochiul liber, dar se recomandă utilizarea unui binoclu.

În această perioadă Luna va fi uneori pe cer în același timp cu cometa.

Perioada optimă de observare a cometei fără ca Luna să deranjeze prea tare este 15-25 iulie.

sursă imagini: Facebook – Lucian Nicolae, Astroinfo, Ciprian Vîntdevară

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: „LISTA ROȘIE” a activităților care ne pot îmbolnăvi de COVID-19. Care sunt cele mai periculoase locuri

Publicat

foto: Ezekiel J. Emanuel, James P. Phillips, Saskia Popescu

Lăcașurile de cult sunt, alături de restaurante, baruri, teatre, cinematografe, transportul în comun, transportul cu avionul și petrecerile în interior, cele mai periculoase locuri pentru transmiterea coronavirusului, susține dr. Ezekiel J. Emanuel, consilier special al directorului general al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

„Trebuie să știți care sunt riscurile și cât de mult sunteți dispus să vă asumați. De aceea, împreună cu prof. Saskia Popescu, un epidemiolog de la Universitatea din Arizona și dr. James P. Phillips, șeful medicinii în caz de dezastre la medicina de urgență GWU, am dezvoltat un index de risc COVID-19 pentru a vă ajuta să faceți acest lucru, pe baza a patru factori cheie: spațiu închis, durata interacțiunii, mulțimi (densitatea persoanelor și provocările pentru distanțarea socială), expirație forțată (strănut, țipăt, cântat, tuse)”, a explicat dr. Ezekiel J. Emanuel. 

Potrivit specialiștilor, cele mai reduse riscuri sunt reprezentate de:

  • statul acasă, singur sau cu familia
  • plimbările în aer liber, cu sau fără animale de companie
  • picnicuri împreună cu prieteni, cu respectarea distanțării sociale
  • preluarea alimentelor sau a cafelei
  • alergarea sau plimbările cu bicicleta, singur sau cu o altă persoană

Riscuri de nivel scăzut spre mediu:

  • sporturi distanțate în aer liber (exemplu tenis, golf, etc.)
  • cumpărături de alimente
  • cumpărături cu amănuntul

Riscuri de nivel mediu:

  • deplasarea la Unitățile de Primiri Urgențe (UPU)
  • vizita la cabinetele medicale
  • vizita la cabinetele stomatologice
  • mesele în aer liber
  • deplasarea cu taxiul sau cu serviciile de ride-sharing
  • vizitarea muzeelor

Riscuri de nivel mediu spre ridicat:

  • exercițiile la sală
  • în interiorul restaurantelor sau cafenelelor
  • lucrul în birou
  • frizerii, saloane de cosmetică

Cele mai ridicate riscuri sunt reprezentate de:

  • petrecerile în interior
  • baruri și cluburi de noapte
  • concerte
  • practicarea sporturilor de contact (exemplu: fotbal, baschet, volei, etc.)
  • transportul în comun
  • transportul cu avionul
  • participarea ca spectatori la competiții sportive
  • cinematografe, teatre
  • lăcașuri de cult

sursa: ezekielemanuel.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Conditiile din Programul „Noua casă”. Garanții de la stat de 60 % la credite de până la 100.000 de euro. PROIECT

Publicat

prima casa

Programul „Prima casă”, redenumit în acest an „O familie, o casă”, va deveni „Noua casă”, potrivit unui proiect de ordonanţă publicat de Ministerul Finanţelor Publice (MFP).

Creditul pentru achiziţionarea unei locuinţe noi va fi de maxim 100.000 de euro, garantat de stat în procent de 60%, în timp ce pentru achiziţia unei alte categorii de locuinţe creditul va avea o valoare maximă de 70.000 de euro și va fi garantat de stat în procent de 50%, exclusiv dobânzile, comisioanele şi spezele bancare aferente creditului.

Potrivit proiectului, se va menţine avansul minim de 5% din preţul de achiziţie al locuinţei, acesta reprezentând diferenţa dintre preţul de achiziţie al locuinţei rezultat din antecontractul de vânzare-cumpărare şi finanţarea garantată.

Astfel, preţul de achiziţie a locuinţei este:

  • de maximum 100.000 de euro echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 95.000 de euro echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar, pentru achiziționarea de locuințe noi și locuințe supuse unor lucrări de intervenție în vederea consolidării și/sau reducerii riscului seismic recepționate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat;
  • de maximum 70.000 EUR echivalent lei, iar valoarea finanţării garantate este de maximum 66.500 EUR echivalent lei, dar nu mai mult decât valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei, exclusiv avansul plătit de beneficiar pentru achiziționarea altor categorii de locuințe.

Potrivit iniţiatorilor, prin stabilirea unor valori diferenţiate ale finanţărilor garantate, care cresc progresiv în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, s-a urmărit stimularea achiziţiei de locuinţe noi, superioare din punct de vedere calitativ, în vederea înnoirii şi creşterii calităţii fondului locativ, având ca rezultat implicit şi relansarea sectorului de construcţii. Acelaşi scop s-a urmărit şi prin diferenţierea procentelor de garantare în funcţie de încadrarea locuinţelor în categoria noi, menţinându-se astfel politica legislaţiei actuale în vigoare de diferenţiere a procentelor de garantare în funcţie de această încadrare.

Prin noul proiect, autorităţile propun abrogarea unor dispoziţii din programul „O familie, o casă”, prevăzute de Legea nr. 40/2020 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009. Este vorba despre cele referitoare la procentele diferenţiate de garantare de maximum 100% pentru toate categoriile de locuinţe achiziţionate de către persoanele care fac parte dintr-un grup vulnerabil definit conform art. 6 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, de maximum 50% pentru locuinţe noi şi consolidate, respectiv recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului şi de maximum 40% pentru celelalte tipuri de locuinţe.

Se propune eliminarea dispoziţiilor referitoare la limitele restrictive de venituri impuse beneficiarilor la data solicitării creditului garantat, individual sau ale beneficiarului împreună cu soţul sau soţia, după caz, care nu pot depăşi valoarea de 4.500 lei, respectiv nu pot depăşi valoarea veniturilor nete lunare ale familiei de 7.000 lei, pentru familiile cu unul sau mai mulţi copii, la data solicitării creditului garantat.

„Accentuarea caracterului social al programului „O familie, o casă” a ridicat unele probleme în ceea ce priveşte modalitatea în care poate fi acordat sprijinul statului pentru a facilita accesul la finanţări bancare pentru persoanele defavorizate şi a persoanele care fac parte din grupuri vulnerabile, persoane pentru care se acordă de regulă alte forme de sprijin şi intervenţii din partea statului. Ţinând cont de faptul că programul „Prima casă” a fost conceput ca un program de sprijin pentru populaţia activă, din clasa medie, capabilă să achiziţioneze o locuinţă în condiţiile pieţii şi să acceseze şi să susţină plata ratelor din împrumuturi bancare, este necesar resistematizarea funcţională a mecanismului de finanţare-garantare specific, astfel încât să poată fi create premise pentru atingerea obiectivelor şi pentru stimularea construcţiei şi achiziţionării de locuinţe noi. În contextul actual, caracterizat de manifestarea efectelor crizei economice pe fondul pandemiei de Covid-19, trebuie să fie utilizate programe şi mecanisme de finanţare-garantare care şi-au dovedit în timp funcţionalitatea şi eficienţa, atât în privinţa adresabilităţii, cât şi sub aspectul rezultatelor, aşa cum este cazul programului „Prima casă”. Un alt avantaj al utilizării unor mecanisme adaptate şi funcţionale este reprezentat de faptul că atât criteriile de eligibilitate, cât şi condiţiile de accesare şi de derulare a mecanismului de finanţare-garantare sunt consacrate şi extrem de cunoscute în piaţă, de către beneficiari, bănci, autorităţile şi organismele implicate, existând astfel premise ca noul Program va fi uşor de implementat. Modificările şi completările propuse prin prezentul proiect de ordonanţă de urgenţă sunt centrate pe reluarea şi consolidarea elementelor de bune practici din prevederile, în prezent abrogate, ale vechiului program „Prima casă”, precum şi pe utilizarea mandatarului specializat al statului în operaţiuni de garantare în numele şi în contul statului a creditelor destinate achiziţionării de locuinţe – FNGCIMM”, se mai arată în nota de fundamentare.

Pe de altă parte, iniţiatorii proiectului de act normativ precizează că noile valori garantate de stat au fost stabilite având în vedere indicatorul supraaglomerării şi calitatea locuirii.

Potrivit sursei citate, suprafaţa medie a unei locuinţe în UE-28 este de peste 100 metri pătraţi (mp) în timp ce în România suprafaţa medie utilă a unei locuinţe era de 47,7 mp la 31 decembrie 2019 (conform datelor publicate de INS în Studiul – Fondul de locuinţe la 31 decembrie 2019). Totodată, în comparaţie cu suprafaţa medie locuibilă de 34 mp pe persoană din Europa, România are o medie relativ scăzută pe persoană (20 m2).

„Supraaglomerarea şi aspectele legate de condiţiile de locuit sunt luate în considerare pentru crearea unui indicator mai complet al calităţii locuirii. Rata privării severe de locuinţă, definită ca fiind proporţia persoanelor care locuiesc într-o locuinţă considerată supraaglomerată, fiind afectate în acelaşi timp de probleme locative, trebuie îmbunătăţită prin politici publice de susţinere a accesului populaţiei la achiziţionarea de locuinţe superioare calitativ, cu o suprafaţă corespunzătoare. În aceste condiţii, în considerarea analizei de mai sus, propunem stabilirea următoarelor praguri valorice maxime pentru finanţările garantate în cadrul Programului Noua casă: 100.000 euro echivalent lei pentru locuinţele noi şi pentru cele supuse unor lucrări de intervenţie în vederea consolidării şi/sau reducerii riscului seismic recepţionate la terminarea lucrărilor cu cel mult 5 ani înainte de data solicitării creditului garantat în înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă sunt asimilate locuinţelor noi, cu un procent de garantare de maximum 60%; 70.000 euro echivalent lei pentru celelalte categorii de locuinţe, cu un procent de garantare de maximum 50%”, se mai arată în nota de fundamentare.

Beneficiarii eligibili

Persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a) la data solicitării creditului garantat, declară pe propria răspundere fie că nu deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia nicio locuinţă, indiferent de modul şi de momentul în care a fost dobândită, fie că deţine în proprietate exclusivă sau împreună cu soţul ori soţia cel mult o locuinţă, dobândită prin orice alt mod decât prin Program, în  uprafaţă utilă mai mică de 50 mp;

b) achiziţionează o singură locuinţă, printr-un credit acordat şi garantat în condiţiile Programului;

c) are calitatea de împrumutat în raport cu finanţatorul.

Vezi AICI proiectul. 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO Exemplu de educație: Un albaiulian a adunat împreună cu fiul său peste 60 de saci de gunoaie de pe malul râului Ampoi

Publicat

Un albaiulian a adunat joi dimineața, împreună cu fiul său în vârstă de 8 ani, peste 60 de saci cu PET-uri și deșeuri de pe malul râului Ampoi. Acesta trage un semnal de alarmă cu privire la situația gestionării gunoaielor în localitățile traversate de râu și roagă primarii din Zlatna, Meteș și Ighiu să facă ceva în acest sens. „Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi”, a mai transmis acesta. 

„Alături de fiul meu David, în vârstă de 8 ani, ne-am petrecut toată dimineața igienizând un mal al râului Ampoi, la limita administrativă cu comuna Ighiu. Am strâns în câteva ore peste 60 de saci de PET-uri și alte deșeuri aduse de viitură de după ultimele ploi.

E o acțiune pe care o fac în primul rând din raționament ecologic. Însă la fel de important mi se pare să îl învăț pe fiul meu că acest gen de atitudine este una corectă.

Am însă de spus un lucru, pentru că adevărul trebuie spus, dacă vrei ca situația să se îmbunătățească: râul Ampoi nu izvorăște din M-ții Pădurea Neagră, râul Ampoi izvorăște din Valea Dosului, adică puțin mai sus de Zlatna și astfel traversează trei unități administrativ teritoriale (UAT-uri), adică Zlatna, Meteș și Ighiu, cu trei primari, colegi de-ai mei, cărora vreau să le transmit că Alba Iulia nu este delta de gunoaie aruncate în Ampoi de locuitorii acestor localități, pe care râul le traversează! Ampoiul nu este groapa de gunoi a mocanilor! Ei trebuie să își rezolve în mod civilizat acesta problemă a ridicării și gestionării deșeurilor din localități!

Fiecare viitură, fiecare umflare de râu aduce cu sine tone de deșeuri: în deosebi material plastic, din exact aceste localități și nu din altă parte!

Un rău care traversează o localitate este o binecuvântare prin toate beneficiile care le aduce! Dumnezeu a îmbogățit acestă țară cu sute de râuri care o străbat, iar noi le transformăm în purtătoare de gunoaie, asta din comoditate, inconștiență și prostie!

Rog insistent primarii și celelalte autorități din aceste localități să-și asume aceste scăpări majore și să facă ceva în sensul acesta. Îi văd adesea în presă cu alte realizări edilitare, dar începând de acum în colo nu mai pot ignora acesta latură a respectului față de mediu absolut vitală pentru noi!”, a transmis albaiulianul Rareș Buglea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate