Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD: puțin peste 11 minute. Bilanț al ISU Alba, în prezența lui Raed Arafat


Publicat

isu

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Unirea” al Judeţului Alba şi-a prezentat, vineri, 18 ianuarie, bilanţul activităţii pe 2018. La şedinţa desfăşurată la sediul Instituţiei Prefectului Alba a participat şi secretarul de stat Raed Arafat.

Pe timpul intervențiilor SMURD au fost asistate un număr de 6.615 persoane (7.170 în 2017), din care la 6.258 persoane (7.135 în 2017) s-a acordat ajutor medical de urgență sau asistență medicală, iar 23 au fost asistate ca urmare a accidentelor de circulaţie (35 în 2017).

Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD a fost de 11’08” (11’10” în 2017), iar timpul mediu de intervenție a fost de 40’02” (38’51” în 2017).

Potrivit situaţiei prezentate, ISU Alba a intervenit, anul trecut, în mai puţine cazuri de incendii faţă de 2017, dar în mai multe situaţii de inundaţii şi alte cazuri generate de fenomene meteo (furtuni etc).

isu

De asemenea, a crescut numărul intervenţiilor SMURD, în condiţiile în care echipajul de terapie intensivă mobilă (TIM) a funcționat 274 zile din cele 365 (75%). Modulul SMURD al inspectoratului a funcționat la capacitate cu toate echipajele operaționale doar aproximativ 9 luni, din cauze tehnice şi după ce ambulanţele au fost implicate în accidente rutiere.

„În anul 2018, în Dispeceratul Integrat ISU – SAJ, au fost înregistrate 71.412 solicitări față de 68.506 în anul 2017, în medie 195 de solicitări pe zi (188 în anul 2017, în creștere cu 4,07 %).

În plan operativ structurile de intervenţie, coordonate de Centrul operaţional judeţean, au participat la un număr de 8.094 acțiuni de intervenție în anul 2018 (8.488 în 2017), din care 1.450 pentru situații de urgență sau alte acțiuni de intervenție iar 6.644 au fost solicitări SMURD – media zilnică a intervențiilor fiind de 22 intervenţii pe zi.

isu

Comparativ cu anul 2017, în anul 2018 a scăzut cu 22,38% numărul solicitărilor (fără S.M.U.R.D.) de la 1.868 în 2017 la 1.450 în 2018, datorită scăderii cu 41,25 % a numărului de solicitări pentru incendii de vegetație şi scăderii cu 22,59% a numărului de intervenții la alte intervenții în situații de urgență.

Totuși, se constată o creștere cu 109,84% a numărului de intervenţii la inundații și fenomene meteo: de la 61 în anul 2017 la 128 în anul 2018.

Comparativ cu anul 2017, în anul 2018 a crescut cu 0,36% numărul cazurilor de urgenţă la care au participat echipajele S.M.U.R.D – de la 6.620 solicitări în 2017, la 6.644 solicitări în 2018.

isu

Din totalul acțiunilor și activităților de intervenție, 2.961 au avut loc în mediul rural (3.766 în 2017) reprezentând 36,59% și 5.133 în mediul urban (4.722 în 2017), reprezentând 63,41%.

În funcție de tipul intervențiilor și a situațiilor de urgență la care au intervenit echipajele inspectoratului, situația se prezintă astfel:

– 257 pentru stingerea incendiilor (269 în 2017);

– 141 la incendii de vegetație, fond forestier și deșeuri (240 în 2017);

– 118 pentru asistență de persoane – degajări de persoane rămase blocate în apartament, ascensor, la înălțime, etc. (89 în 2017);

– 128 la inundații și fenomene meteo periculoase (61 în 2017);

– 11 pentru asanări ale terenului și distrugeri de muniție rămasă neexplodată (19 în 2017);

– 7 pentru protecția mediului (11 în 2017);

– 11 pentru salvări de animale (14 în 2017);

– 740 alte intervenții, (956 în 2017);

– 6.170 ajutor medical de urgență (6.206 în 2017);

– 18 pentru descarcerare (30 în 2017);

– 196 alarme false, întors din drum sau deplasări la care nu a mai fost necesară intervenția (380 în 2017).

Ca urmare a intervențiilor au fost salvate bunuri în valoare de aproximativ 34 milioane lei (63 milioane lei în 2017), iar bunurile materiale distruse în urma situațiilor de urgență au fost estimate la aproximativ 5.399.444 lei (11.460.000 lei în 2017). Se constată că bunurile salvate sunt de peste 6 ori mai mari decât cele distruse.

isuIncendiile s-au manifestat în procent de 76,60% la locuințe și anexe gospodărești (71,64% în 2017), 1,83% în agricultură și silvicultură (3,35% în 2017), 6,88% în industrie (7,46% în 2017), 3,67% în administrația publică, învățământ și sănătate (4,85% în 2017), 2,75% în transport (2,98% în 2017), 1,38% în comerț și alimentație publică (2,98% în 2017), iar 5,96% în alte domenii de activitate (4,10% în 2017).

În urma incendiilor produse, două persoane au decedat (una, în 2017), iar alte 11 persoane au fost salvate, dar au suferit diferite traume. Persoanele decedate au fost surprinse de flăcări înainte ca echipajele de intervenţie să ajungă la locul intervenţiei și din păcate nu s-a mai putut face nimic pentru salvarea lor (locuință individuală și accident de muncă).

Incendiile au fost provocate, în principal de:

– utilizarea instalațiilor și echipamentelor electrice defecte sau improvizate – 73 incendii ceea ce reprezintă 33,49% din total incendii (89 incendii – 33,20% din total incendii 2017);

– mijloace sau sisteme de încălzire cu defecțiuni sau improvizații, coșurile de fum defecte sau necurățate – 50 de incendii ceea ce reprezintă 22,94% din totalul incendiilor (59 de incendii – 22,01% din totalul incendiilor în anul 2017);

– acțiunile intenționate – 19 incendii ceea ce reprezintă 8,72% din totalul incendiilor (17 incendii – 6,34% din totalul incendiilor în 2017);

– focul deschis – 23 incendii ceea ce reprezintă 10,55% din totalul incendiilor (38 incendii – 14,18% din totalul incendiilor în 2017);

– fumatul fără respectarea normelor – 17 incendii ceea ce reprezintă 7,80% din totalul incendiilor (22 incendii – 8,2% din totalul incendiilor în 2017);

– jocul copiilor cu focul – 0 incendii (2 incendii de acest fel în 2017).

Timpul mediu de răspuns la incendii a fost de 14,33 minute (14,55 minute în 2017), iar durata medie a intervențiilor la incendii a fost de 68 de minute (96 minute în 2017). Timpul mediu de deplasare la intervențiile pentru stingerea incendiilor în unitățile administrativ-teritoriale unde inspectoratul are subunități de intervenție a fost de 5’55” (7’19” în 2017), iar cel al echipajelor SMURD de 6’02” (6’18” în 2017). Timpul mediu de deplasare la intervențiile pentru stingerea incendiilor în zonele de sprijin ale subunităților de intervenție a fost de 27’49” (22’47” în 2017), iar cel al echipajelor SMURD de 18’40” (16’18” în 2017).

arafat, alba iulia

Asistența medicală de urgență și descarcerare la nivelul județului Alba este asigurată în mod integrat de către Serviciul Mobil de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD), structurile Serviciului de Ambulanță Județean, Unitatea de Primiri Urgențe și Compartimentele de Primiri Urgențe din cadrul spitalelor municipale și orășenești.

La 31.12.2018, la nivelul județului Alba erau operaționale 7 echipaje SMURD (6 echipaje de prim ajutor – EPA și 1 echipaj de terapie intensivă mobilă – TIM). Pe parcursul anului 2018, echipajele SMURD au avut 6.644 intervenții (6.620 în 2017), în medie 18 intervenții/zi (18 în 2017).

Pe parcursul anului 2018, modulul SMURD al inspectoratului a funcționat la capacitate cu toate echipajele operaționale doar aproximativ 9 luni. Printre cauzele care au dus la inoperabilitatea echipajelor sunt în principal cauze de natură tehnică, dar și accidente rutiere în care au fost implicate ambulanțele (fără a fi vinovați conducătorii auto proprii), fapt pentru care au fost ambulanțe indisponibile între 1 și 4 luni.

În funcție de tipul solicitărilor SMURD, situația se prezintă astfel:

– ajutor medical de urgență – 6.170 (6.206 în 2017);

– descarcerare – 18 (30 în 2017);

– asistență de persoane – 334 (261 în 2017);

– alte situații – 2 (3 în 2017);

– alerte false, întors din drum și deplasări fără intervenție – 120 (116 în 2017).

Pe timpul intervențiilor SMURD au fost asistate un număr de 6.615 persoane (7.170 în 2017), din care la 6.258 persoane (7.135 în 2017) s-a acordat ajutor medical de urgență sau asistență medicală, iar 23 au fost asistate ca urmare a accidentelor de circulaţie (35 în 2017). Timpul mediu de răspuns al echipajelor SMURD a fost de 11’08” (11’10” în 2017), iar timpul mediu de intervenție a fost de 40’02” (38’51” în 2017).

În anul 2018 echipajul de terapie intensivă mobilă (TIM) a funcționat 274 zile din cele 365, ceea ce reprezintă 75%. Cu toate acestea echipajul a desfășurat 629 intervenții (553 în 2017), peste 9 % din totalul intervențiilor SMURD, (medie de 2,22 intervenții/zi), fiind asistate 637 persoane (557 în 2017), aspect care justifică pe deplin necesitatea și utilitatea echipajului”.

Dotările ISU Alba – personal, autospeciale şi echipamente

„În anul 2018 din totalul de 452 posturi prevăzute în cadrul ISU Alba, erau încadrate 412 ( 91,15%). 368 sunt posturi în structurile operative, iar vârsta medie a personalului este de 38,7 ani. În acest an s-au organizat concursuri pentru ocuparea a 12 posturi prin încadrare directă și un concurs pentru post de conducere vacant, toate concursurile fiind finalizate cu personal declarat “admis”.

Dotarea inspectoratului cu autospeciale de intervenție este de 75%, cu mijloace tehnice de resortul SMURD este de 85%, cu mijloace de mobilitate terestră de 40 %, cu mijloace de mobilitate navală de 41% iar cu mijloace remorcabile de 54%.

În anul 2018 dotarea cu tehnică de intervenție a inspectoratului s-a îmbunătățit ca urmare a proiectelor cu fonduri europene derulate la nivel I.G.S.U.. Astfel, în anul 2018 au fost primite 10 autospeciale, mijloace pentru intervenție și pentru suport logistic în valoare de 1,6 milioane de euro, astfel:

– autoutilitară cu cârlig ridicător, marca Renault;

– microbuz, marca VW Crafter;

– autoturism de serviciu, marca Dacia Duster;

– container multirisc tip II;

– container de iluminat tip IV de 450 kvA;

– două autospeciale de intervenție și salvare de la înălțime, marca Iveco Magirus;

– două ambulanțe SMURD, marca VW Transporter;

– linie tehnică de întreținere echipament individual de protecție.

Totuși, încă mai există în uz 10 autospeciale care au o vechime în exploatare de peste 20 de ani (o autospecială de intervenție și salvare de la înălțimi, şapte autospeciale de lucru cu apă și spumă, două autocamioane de intervenție).

Există totuși deficit în asigurarea echipamentului de protecție la intervențiile de stingere a incendiilor (costum pompieri tip NOMEX, căști de protecție și cizme de intervenție).

În condițiile suplimentării dotării inspectoratului din ultimii ani, spaţiile destinate parcării autovehiculelor și autospecialelor de la sediul inspectoratului și subunități sunt improprii şi insuficiente, neasigurându-se protecția tuturor mijloacelor de mobilitate terestră și navală împotriva intemperiilor și agenților de coroziune atmosferici”.

Propuneri pentru îmbunătățirea  activității de pregătire și intervenție

„- achiziționarea echipamentelor specifice pentru salvarea persoanelor din diferite medii (de la înălțimi, puțuri, spații înguste, etc.) pentru fiecare subunitate;

– efectuarea de cursuri de pregătire centralizat pentru atestare scafandru de intervenție, astfel încât la nivelul inspectoratului să existe permanent o echipă completă de salvare din mediu acvatic;

– prevederea, în tabelele de înzestrare, și achiziționarea, pentru fiecare subunitate, a unui PMA de tip I cu cort pentru triajul victimelor și asistență medicală;

– achiziționarea unei autospeciale pentru transport persoane și victime multiple, o ambulanță neonatologie și minim o ambulanță tip B2 de rezervă 4 X 4;

– asigurarea dotării inspectoratului cu un autovehicul destinat transportului buteliilor de oxigen și a materialelor sanitare destinate dotării ambulanțelor SMURD;

asigurarea dotării inspectoratului cu o autospecială de teren 4×4 destinată intervențiilor pirotehnice;

– prevederea în tabelele de înzestrare și achiziționarea pentru fiecare gardă de intervenție a unei autoscări mecanice cu pachet de scări și nacelă sau cu braț elevator și platformă pentru intervenție și salvare de la înălțimi;

– ridicarea nivelului pregătirii profesionale a întregului personal

– achiziționarea de echipamente de protecție individuală CBRN (complet de protecție chimică, detector de STI, dozimetre personale);

– realizarea unor centre (poligoane) zonale cu baze de pregătire performante şi la standarde internaţionale pentru pregătirea personalului operativ”.

Alte propuneri – câteva exemple:

– deschiderea în perioada 2019 – 2020 de noi puncte de lucru la Baia de Arieș, Gârda de Sus, Jidvei şi Zlatna și creșterea mobilității inspectoratului, urmărind astfel atingerea indicatorilor de performanță asumați prin Strategia de consolidare şi dezvoltare a Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă pentru perioada 2016 – 2025

Primul demers a fost realizat deja prin inființarea, începând cu data de 12 ianuarie, a unui punct de lucru temporar cu ambulanță de prim ajutor SMURD în zona Domeniului schiabil Șureanu. Decizia deschiderii acestui punct de lucru a venit în urma unei analize care a luat în calcul numărul foarte mare de cazuri înregistrate în ultima perioadă, distanța foarte mare față de cea mai apropiată subunitate de intervenție, starea drumului de acces greu practicabil precum și că zona se află în plină expansiune din punct de vedere turistic.

– creșterea numărului voluntarilor care participă în echipele intervenție ale inspectoratului;

– modernizarea sistemului de comunicații și tehnologia informației.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Chestionarul pentru vaccinarea elevilor, distribuit în școli. Părinții își pot exprima opțiunea de imunizare a copiilor

Publicat

scrisoare

Chestionarul prin care părinții își vor putea exprima acordul sau dezacordul privind vaccinarea copiilor în școli a fost validat de Ministerul Sănătății și este distribuit prin intermediul inspectoratelor școlare.

„Ministerul Sănătății a validat chestionarul de exprimare a intenției de vaccinare în rândul elevilor minori.

Începând de vineri, 24 septembrie 2021, chestionarul va fi diseminat în unitățile de învățământ, prin intermediul inspectoratelor școlare județene. Acesta nu este obligatoriu, nu constituie obligație de vaccinare și va fi pus la dispoziția părinților în vederea completării.

Persoana desemnată pentru protecția sanitară la nivelul unității de învățământ, în conformitate cu dispozițiile ordinului comun al ministrului Sănătății și al ministrului Educației, va transmite Direcțiilor de Sănătate Publică (DSP) chestionarele completate de către părinți/tutori legali.

În cazul exprimării intenției de vaccinare, vaccinarea elevilor minori se va efectua numai cu acordul informat, exprimat în scris, în prezența părintelui/tutorelui legal al copilului”, a transmis Ministerul Educației, potrivit dcnews.ro.

Chestionarele nu trebuie semnate

Scopul completării chestionarului este sprijinirea celor care doresc să se vaccineze și beneficiază de acordul informat, exprimat în scris, al părinților sau reprezentanților legali, prin organizarea de echipe mobile de vaccinare în școli de către Comitetul Național de Coordonare a Activităților privind vaccinarea împotriva COVID-19 (CNCAV) și Direcțiile de Sănătate Publică.

Chestionarele nu necesită asumare prin semnătură și pot fi transmise și în format, potrivit sursei citate.

Vezi Chestionar intentie de vaccinare elevi

Echipe mobile de vaccinare în școli

Din datele centralizate la nivelul a 26 de judeţe, până la data de 17 septembrie, sunt 2.468 de unităţi de învăţământ care vor beneficia de vaccinare cu sprijinul echipelor mobile, sunt propuse 201 centre de vaccinare proprii care vor fi organizate în unităţile de învăţământ, iar alte 1.062 de şcoli sunt arondate unor centre de vaccinare din proximitate, potrivit CNCAV.

În Alba, sunt 11 echipe mobile ce asigură vaccinarea în școli, la solicitarea acestora.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Târgul Apulum Agraria 2021, în acest weekend, la Alba Iulia. Standuri cu produse agricole, ateliere, concursuri. PROGRAM

Publicat

La Alba Iulia începe vineri Târgul ”Apulum Agraria” 2021, în cadrul căruia producătorii locali prezintă produse din recolta de toamnă. Evenimentul, ajuns la ediția a XXIX-a, se desfășoară în spațiul expozițional din Piața Pascu.

Cei interesați vor putea vedea standurile prezentate de producătorii locali și vor putea cumpăra legume, fructe și alte alimente, produse tradiționale, de artizanat, produse pentru grădină, echipamente și utilaje agricole.

Vor mai fi standuri cu material săditor, produse fitosanitare, expoziții de animale, păsări.

Organizatorii au pregătit și concursuri, ateliere și alte momente de divertisment.

De exemplu, la standurile ”made in Alba”, veți putea găsi:

  • pupuri cu varză, ceapă, cartofi şi brânză, pâine, produse de patiserie şi cofetărie, turtă dulce
  • preparate de carmangerie de la Săsciori, Cugir şi Pianu de Sus
  • păstrăv proaspăt şi la conservă de la Mărtinie
  • produse de la stână din Vinţu de Jos
  • conserve din fructe şi legume
  • chipsuri din cartofi de Alba
  • vin şi must proaspăt stors de la Ighiu
  • produse de artizanat făcute de meşteri populari din Munţii Apuseni,
  • aranjamente florale din plante stabilizate şi din săpun
  • utilaje pentru grădină.

Târgul va fi deschis de vineri, 24 septembrie, până duminică, 26 septembrie, în Piața Pascu, între orele 10.00 și 18.00.

Târgul Apulum Agraria este organizat de Consiliul Județean Alba în parteneriat cu grupurile de acțiune locală GAL pe Mureș și pe Târnave, GAL Țara Secașelor Alba-Sibiu, GAL Valea Ampoiului – Valea Mureșului, GAL Munții Metaliferi, Trascău și Muntele Mare și Primăria Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Bani pentru părinții sau bunicii copiilor care nu au prins loc la creșele de stat. Primăria Alba Iulia modifică o condiție

Publicat

Primăria Alba Iulia modifică unele condiții în care încetează dreptul de a primi o indemnizație de 582,75 lei/lună, pentru părinții sau bunicii copiilor care nu au fost încadrați pe locurile de la creșele de stat.

În situația în care copilul împlinește vârsta de 3 ani, în timpul anului școlar, ajutorul financiar se va acorda până la finalizarea anului școlar 2021-2022, inclusiv în vacanțe.

Potrivit hotărârii de Consiliu Local nr, 327/31 august, pot beneficia de ajutorul financiar pentru plata serviciilor educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară (creșă/grădiniță privată), persoanele care au în întreţinere copii de vârstă antepreşcolară şi care se află în una dintre următoarele situaţii:

a) este părintele la care copilul locuieşte în mod statornic;

b) are calitatea de reprezentant legal al copilului şi se ocupă de creşterea şi îngrijirea acestuia

c) este persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului, pe perioada absenţei părinţilor

Pentru a beneficia de ajutorul financiar pentru plata serviciilor educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară (creșă sau gradiniță privată), trebuie să fie îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) părinții/ persoanele prevăzute mai sus, după caz, sunt cetățeni români, cetățeni străini sau apatrizi;

b) să aibă domiciliul stabil/reședință în municipiul Alba Iulia;

c) copilul aflat în întreținere, pentru care se solicită ajutorul financiar, să fie înscris la o unitate de educație timpurie antepreșcolară( creșă/grădiniță) în sistem privat,cu sediul în Municipiul Alba Iulia, care este organizată și funcționează legal.

d) copilul aflat în întreținere, pentru care se solicită ajutorul financiar, este înscris pe lista respinși la o creșă din sistemul public și nicio persoană dintre cele menționate la alin. (1) nu a refuzat un loc la creșele din sistemul public ori nu a retras copilul aflat în întreținere de la oricare dintre creșele din sistemul public, pentru anul școlar 2021-2022;

e) părinții/ persoanele prevăzute nu au datorii față de bugetul local;

f) părinții/ persoanele prevăzute ( în cazul părinților divorțați), după caz, sunt angajați cu contract individual de muncă ori în baza unui raport de serviciu, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată.

Indemnizația pentru bunici

Pentru a beneficia de acordarea indemnizației bunicilor destinată pentru creșterea nepotului/ nepoților trebuie să fie îndeplinite cumulativ următoarele condiții:

a) părinții/părintele la care copilul locuiește în mod statornic, să aibă domiciliul/reședința pe raza municipiului Alba Iulia;

b) bunicul se află în relații de rudenie firească sau din adopție cu nepotul/nepoții pentru care solicită indemnizația și are acordul părinților acestuia/acestora;

c) bunicul este cetățean român, cetățean străin sau apatrid;

d) bunicul are, conform legii, domiciliul/reședința în municipiul Alba Iulia;

e) bunicul se ocupă de creșterea și îngrijirea nepotului/nepoților pentru care solicit indemnizația;

f) bunicul are o stare de sănătate corespunzătoare îngrijirii nepotului/nepoților;

g) copilul aflat în întreținere este înscris pe lista de respinsi la o creșă din sistemul public și niciunul dintre părinți nu a refuzat un loc la creșele din sistemul public ori nu a retras copilul aflat în întreținere de la oricare dintre creșele din sistemul public, pentru anul școlar curent;

h) părinții/părintele la care copilul locuiește în mod nu are datorii față de bugetul local;

i) părinții/părintele la care copilul locuiește în mod statornic (în cazul părinților divortați) sunt angajați cu contract individual de muncă ori în baza unui raport de serviciu, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată.

Potrivit aceleiași hotărâri în vigoare, dreptul de a primi acești bani încetează la:

a) împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, în afara structurii anului școlar;

b) finalizarea anului școlar curent în situația în care copilul antepreșcolar înscris în cadrul unei unități de educație timpurie împlinește vârsta de 3 ani în timpul anului școlar, însă nu mai mult de împlinirea vârstei de 4 ani.

c) pe perioada concediului acordat părintelui pentru îngrijirea copilului bolnav;

d) schimbarea domiciliului în altă localitate;

e) copilul este înscris la o creșă/grădiniță organizată în sistem public;

f) nu mai sunt îndeplinite condițiile de acordare;

g) solicitantul nu a depus declarația prevăzută la art. 5 alin. (3).

În ședința Consiliului Local din 28 septembrie, se propune modificarea acestor condiții de încetare a dreptului la cei 582,75 lei/lună/copil, astfel:

a) în situația în care copilul împlinește vârsta de 3 ani, în timpul anului școlar, ajutorul financiar se va acorda până la finalizarea anului școlar 2021-2022 (inclusiv vacanțele);

b) pe perioada concediului acordat părintelui pentru îngrijirea copilului bolnav;

c) schimbarea domiciliului în altă localitate;

d) copilul este înscris la o creșă/grădiniță organizată în sistem public;

e) nu mai sunt îndeplinite condițiile de acordare;

f) solicitantul nu a depus declarația prevăzută la art. 5 alin. (3).

Actele necesare solicitării și atestării dreptului:

(1) Pentru plata ajutorului financiar pentru servicii educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară:

  • Cerere si Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal
  • Actul de identitate al solicitantului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Actul de identitate al celuilalt părinte în cazul părinților căsătoriți, necăsătoriți, în situația în care aceștia conviețuiesc împreună (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Hotărâre de divorț, dacă este cazul, care să ateste domiciliul statornic al copilului pentru care se solicită ajutorul financiar, precum și modul în care se exercită autoritatea părintească – definitiva si executorie
  • Certificatul de naștere a copilului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Adeverință emisă de către o unitate de educație timpurie antepreșcolară(creșă/grădiniță privată) cu sediul în Municipiul Alba Iulia, care să ateste faptul că minorul aflat în întreținere, pentru care se solicită ajutorul financiar, este înscris și beneficiază de serviciile acelei unități (original);
  • Contract de muncă/raport de serviciu sau orice alt document care atestă faptul că părinții/ persoanele prevăzute la alin. (1) lit.a (în cazul părinților divorțați), b și c, după caz, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată ( copie și original pentru verificarea conformității).
  • Extras de cont din care să rezulte datele de identificare privind contul bancar aparținând beneficiarului (părinte/reprezentant legal/persoana desemnată de părinte pentru întreţinerea copilului);
  • Excepție: În cazul în care nu există un bunic care să se ocupe de creșterea și îngrijirea nepotului, părintele poate desemna o altă persoană, care respectă condițiile din din această metodologie

Pentru acordarea indemnizației bunicilor destinată pentru creșterea nepotului/ nepoților:

  • Cerere titular
  • Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – bunică ).
  • Informare privind prelucrarea datelor cu caracter personal – părinte ).
  • Actul de identitate al bunicului, solicitant al indemnizației (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Actele de identitate ale părinților/părintelui la care domiciliază copilul în mod statornic (în cazul părinților divorțați) – copii și original pentru verificarea conformității;
  • Hotărâre de divorț, în cazul părinților divorțați, care să ateste domiciliul statornic al copilului pentru care se solicită ajutorul, precum și modul în care se exercită autoritatea părintească
  • Certificatul de naștere a copilului a copilului (copie și original pentru verificarea conformității);
  • Acte de stare civilă din care să reiasă gradul de rudenie dintre bunici și nepoți (copie și original pentru verificarea conformității)
  • Adeverință de la medicul de familie din care să reiasă faptul că bunicul este apt pentru creșterea și îngrijirea nepotului/nepoților (original);
  • Contract de muncă/raport de serviciu sau orice alt document care atestă faptul că părinții/ părintele la care domiciliază copilul în mod statornic, după caz, desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură sau piscicultură ori exercită o funcţie de demnitate publică sau asimilată (copie și original pentru verificarea conformității).
  • Declarație pe proprie răspundere din partea bunicului/bunicei din care rezultă că se ocupă de creșterea și îngrijirea nepotului/nepoatei pentru care se solicită indemnizația – dată în fața reprezentantului DAS Alba Iulia.
  • Declarație pe proprie răspundere din partea părinților/părintelui care exercită singur autoritatea părintească, dacă este cazul, din care să rezulte acordul acestora/acestuia pentru creșterea și îngrijirea de către solicitantul indemnizației (bunic/ă) a copilului pentru care se solicită îndemnizația- – data în fața reprezentantului DAS Alba Iulia
  • Extras de cont din care să rezulte datele de identificare privind contul bancar aparținând titularului (părintele).

Acordarea sumelor:

Ajutorul financiar pentru plata serviciilor educaționale prestate de o unitate de educație timpurie antepreșcolară, se acordă lunar, pe perioada participării copilului la activitățile organizate de unitățile de învățământ antepreșcolar.

Plata către titular, se va efectua lunar, în baza unui centralizator cu prezența copiilor, eliberat de către unitatea de educație timpurie antepreșcolară, pentru perioada participării copilului la activitățile din creșă/grădiniță în sistem privat(zile lucrătoare). Sumele sunt virate în contul titularului, comunicat de către aceasta Direcției de Asistență Socială Alba Iulia.

Plata indemnizației bunicilor destinată pentru creșterea nepotului/ nepoților, se efectuează lunar în contul titularului.

În vederea urmăririi respectării condițiilor de acordare a ajutoarelor financiare și indemnizației destinate pentru creșterea nepotului/ nepoților, solicitantul are obligația de a depune, din 3 în 3 luni, o declarație pe propria răspundere privind menținerea condițiilor de acordare a ajutorului.

Neîndeplinirea obligației prevăzute la alin.(3) în termen de maximum 30 de zile de la împlinirea termenului de 3 luni conduce la încetarea dreptului.

Un nou drept poate fi stabilit după depunerea unei noi cereri și a documentelor doveditoare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Poliția Română face angajări. Peste 1.800 de posturi disponibile prin încadrare directă. Câte sunt în ALBA. Înscrieri și probe

Publicat

Poliția Română a anunțat că scoate la concurs 1.828 de posturi de agenți și ofițeri de poliție, precum și de personal contractual, prin încadrare directă, din sursă externă. Înscrierile se fac online, de astăzi, la unitățile de poliție care au scos posturile la concurs.

Sunt scoase la concurs, prin încadrare directă, 645 de posturi de ofițeri de poliție, 647 de posturi de agenți de poliție și 536 de posturi de personal contractual.

În Alba, sunt 15 posturi scoase la concurs.

Posturi scoase la concurs – specializări:

Pentru posturile de ofițer și agent de poliție, înscrierile se fac online, la unitățile de poliție care au scos posturile la concurs, în perioada 23 septembrie – 5 octombrie, inclusiv în zilele nelucrătoare.

Dosarul de înscriere trebuie să fie complet până la această dată; ulterior nu mai pot fi depuse documente.

Posturile scoase la concurs, la nivel național, sunt în specialitățile:

  • acțiuni speciale
  • cazier judiciar
  • statistică și evidențe operative
  • analiza informațiilor și implementare date
  • comunicații și informatică
  • logistică
  • operațiuni speciale
  • ordine publică
  • pregătire profesională
  • reținere și arestare preventivă
  • rutieră
  • secretariat
  • documente clasificate și arhivă
  • cercetarea și prevenirea criminalității
  • investigații criminale
  • investigarea criminalității economice
  • financiar
  • implementarea proiectelor
  • psihosociologie și siguranță școlară
  • relații internaționale
  • informare și relații publice
  • structura de securitate
  • poliție canină și cabinet sanitar veterinar
  • criminalistică
  • combaterea criminalității organizate
  • resurse umane și administrativ.

Informații complete cu privire la posturile existente, programul înscrierilor, condițiile de participare, documentele necesare și modalitățile de desfășurare a concursurilor se regăsesc, începând de astăzi, pe site-ul oficial al Poliției Române, secțiunea Carieră – Posturi scoase la concurs: https://www.politiaromana.ro/ro/cariera/posturi-scoase-la-concurs, precum și pe site-urile unităților teritoriale de poliție: https://www.politiaromana.ro/ro/politia-romana/unitati-teritoriale.

Probele de concurs

În perioada 21 – 29 octombrie, se va desfășura proba eliminatorie de evaluare a performanței fizice, respectiv proba practică, în funcție de posturile pe care candidează, dacă este prevăzută o astfel de probă.

La data de 6 noiembrie, va fi desfășurată proba scrisă, de tip test grilă.

Posturile de personal contractul vor fi scoase la concurs, în perioada următoare, în conformitate cu prevederile Hotărârii nr. 286 din 23 martie 2011, pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea principiilor generale de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător funcţiilor contractuale şi a criteriilor de promovare în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.

Condiții generale de înscriere:

Pot participa la concurs/examen, candidaţii care îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

  • să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
  • să cunoască limba română, scris şi vorbit;
  • să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
  • să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic (aptitudinea/ inaptitudinea se constată de structurile de specialitate ale Ministerului Afacerilor Interne, printr-o examinare medicală şi evaluare psihologică, potrivit reglementărilor specifice în domeniu, exclusiv pentru candidatul declarat ”admis”).
  • să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
  • să aibă studii corespunzătoare cerinţelor postului
  • să aibă un comportament corespunzător principiilor care guvernează profesia de poliţist;
  • să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
  • să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
  • să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  • să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
  • să nu aibă, la încadrarea ca poliţist, calitatea de membru al vreunui partid politic sau organizaţii cu caracter politic;
  • să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale, de orice natură, aplicate, inserate sau implantate pe/în corp, neacoperite de vestimentație, în ţinuta de vară (condiție ce va fi verificată cu ocazia examinării medicale, în cazul candidatului declarat ”admis”);
  • dacă prin încadrare directă, potrivit nivelului studiilor şi/sau vechimii în specialitate nu dobândesc grade profesionale mai mici decât gradele militare echivalente deţinute în rezervă;
  • să deţină/obţină certificat de securitate UE de nivelul prevăzut în fişa postului (doar acolo unde este cazul).

Posturile disponibile în Alba prin încadrare directă din sursă externă – AICI, detalii

– 1 post ofițer de poliție, specialitatea IT (ofițer principal II), Serviciului Criminalistic – Centrul Teritorial de Examinare IT – Percheziții Informatice

– 1 post ofițer și 2 posturi agent de poliție Serviciul Comunicații și Informatică: ofițer specialist III, agent III (electronist) și agent III (administrator de rețea)

– 3 posturi vacante de ofițer de poliție, specialitatea investigații criminale: 1 post ofițer principal III, la Poliția orașului Abrud, Compartimentul investigatii criminale; 1 post ofițer principal III, la Poliția orașului Câmpeni, Compartimentul investigatii criminale; 1 post ofițer principal II, la Poliția orașului Ocna Murș, Compartimentul investigatii criminale

– 1 post ofițer I, specialitatea implementare proiecte

– 4 posturi vacante de ofițer de poliție, specialitatea investigarea criminalității economice: ofițer principal II, la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice, Biroul de Investigații Complexe – IPJ Alba; ofițer specialist III, la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice – investigarea criminalității economice Aiud; funcția de ofițer specialist III, la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice – investigarea criminalității economice Blaj; ofițer specialist III, la Serviciul de Investigare a Criminalității Economice – investigarea criminalității economice Sebeș

– 2 posturi vacante de agent de poliție, specialitatea Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă: 1 post de agent de poliţie din cadrul Serviciului Ordine Publică – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă; 1 post de agent de poliţie din cadrul Serviciului de Investigare a Criminalității Economice – Compartimentul Secretariat, Documente Clasificate și Arhivă

– 1 post de agent de poliţie – specialitatea cazier judiciar, statistică și evidențe operative – Poliția Orașului Cugir – Compartimentul prelucrare automată a datelor de cazier judiciar și statistică judiciară.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate