Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

TITULARIZARE 2021: ASTĂZI, proba scrisă. Peste 550 de profesori așteptați la examen în Alba. REGULI și organizare


Publicat

Miercuri, 21 iulie, este organizată proba scrisă în cadrul concursului de Titularizare 2021, pentru 570 de candidați din Alba, alături de colegi din țară. Primele rezultate vor fi comunicate în 27 iulie.

Candidații trebuie să fie prezenți în sală cel mai devreme la ora 7.00 și cel mai târziu la ora 8.15.

După primirea subiectelor (ora 9.00), durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, cu posibilitatea prelungirii cu una-două ore în situațiile speciale (candidați nevăzători, ambliopi sau cu anumite deficiențe de vedere).

În județul Alba s-au înscris 570 de candidați, dintre care 109  candidați provin din promoția curentă, la 44 discipline de concurs.

Sunt disponibile 122 posturi didactice/catedre vacante pentru angajare pe perioadă nedeterminată (93 în mediul urban şi 29 în mediul rural).

Vezi LISTA posturi ALBA actualizată sau AICI

În județul Alba, suntdouă centre de concurs pentru proba scrisă din 21 iulie:

  • Colegiul Național ”Horea, Cloșca și Crișan” Alba Iulia, pentru 22 de discipline de concurs (300 candidați) – AICI detalii
  • Colegiul Tehnic ”Apulum” Alba Iulia (270 candidați) – AICI detalii

În țară, examenul este organizat pentru 122 discipline de concurs.

AICI modele de subiecte Titularizare 2021

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată (titularizare), candidații trebuie să obțină la proba scrisă minimum nota 7 (șapte), iar pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), minimum nota 5 (cinci). Proba practică și inspecția la clasă au fost eliminate pentru anul în curs.

Primele rezultate vor fi afișate în data de 27 iulie.

Contestațiile se depun la sediile inspectoratelor școlare județene sau se transmit prin mijloace electronice, în zilele de 27 iulie, după afișarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv 28 iulie, până la ora 12:00. Contestaţiile pot fi transmise si prin e-mail, după afişarea rezultatelor, până în data de 28 iulie, ora 12:00.

AICI model Contestație Titularizare 2021.

Rezultatele finale se afișează în data de 3 august.

Repartizarea candidaților pe posturile didactice de predare vacante publicate pentru angajare pe perioadă nedeterminată, în ordinea descrescătoare a notelor obținute la proba scrisă, se realizează în ședințe publice sau on-line, organizate de către inspectoratele școlare în intervalul 4 – 5 august.

Proba scrisă – 21 iulie – Titularizare 2021

Proba scrisă se susţine pe baza subiectelor elaborate de Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie, în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educației şi cercetării. Proba scrisă se evaluează prin note de la 10 la 1.

Nota obţinută la proba scrisă are o pondere de 75% în media de repartizare.

Lucrarea scrisă se desfăşoară începând cu ora 9.00. Candidaţii vor fi prezenţi în sala de concurs, cel mai devreme la orele 7.00 şi cel mai târziu la orele 8.15.

În intervalul orar 8.15-9.00, responsabilii de sală verifică identitatea candidaţilor pe bază de buletin de identitate/carte de identitate/ carte de identitate provizorie, paşaport sau, în mod excepţional, pe baza permisului de conducere sau a cărții de alegător.

Se va ține seamă de faptul că, în conformitate cu prevederile OUG nr. 70/2020, cu modificările şi completările ulterioare, termenul de valabilitate al documentelor de identitate care au expirat înainte cu cel mult 15 zile de la instituirea stării de urgență se menține pe toată durata stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări.

Candidaţii care nu sunt prezenţi în sală înainte de a fi deschis plicul cu subiecte nu mai pot susţine proba scrisă.

Din momentul deschiderii plicului cu subiecte, niciun candidat nu mai poate intra sau părăsi sala, decât dacă predă lucrarea, subiectul primit, ciornele şi semnează de predare.

În cazuri excepţionale, dacă un candidat solicită părăsirea temporară a sălii, el este însoțit obligatoriu de unul dintre profesorii asistenți până la revenirea în sala de concurs.

În această situație, timpul alocat rezolvării subiectelor nu se prelungeşte.

După primirea subiectelor de concurs de către candidaţi, durata de redactare a lucrărilor este de 4 (patru) ore, timp ce poate fi depăşit cu 1-2 ore numai de către candidaţii cu deficienţe grave.

Pentru redactarea lucrărilor se folosește cerneală sau pix cu pastă de culoare albastră; desenele/graficele se pot executa şi cu creionul negru.

Este interzisă utilizarea instrumentelor de scris (stilou, pix) a căror cerneală se poate şterge.

Candidații care doresc să corecteze o greşeală taie fiecare rând din pasajul greşit cuo linie orizontală, iar schemele/desenele cu o linie oblică.

Pe foaia tipizată, candidații completează, cu majuscule, denumirea disciplinei de concurs, copiind formularea din subiectul primit.

Înscrierea numelui candidaţilor sau a altor nume proprii (inclusiv denumiri de unități de învăţământ) care nu au legătură cu cerințele subiectului în afara spațiului care se sigilează, precum şi orice alte semne distinctive pe foile tipizate, destinate lucrărilor scrise, determină anularea lucrărilor scrise.

Candidaţii pot avea dicționare pentru disciplinele latină sau greacă veche şi planurile de conturi pentru disciplina „economic, administrativ, poştă”.

În vederea desfăşurării probelor scrise, se asigură supravegherea fiecărei săli de către asistenți supraveghetori, care verifică identitatea candidaţilor, prin buletin/carte/adeverinţă de identitate sau paşaport. În toate sălile de concurs vor fi instalate camere audio-video de supraveghere.

Candidaţii şi asistenții supraveghetori nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, precum şi alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate.

Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria acelora menţionate sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei din centrul de concurs, situaţie în care asistenţii supraveghetori sau membrii comisiei din centrul de concurs încheie un proces-verbal.

Candidații eliminați din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizați pe posturi didactice/catedre în anul școlar 2021-2022.

Candidaţii sunt informați de către asistenţii supraveghetori responsabili de săli, la intrarea în sala de examen, cu privire la prevederile metodologice şi procedurale referitoare la desfăşurarea probei scrise şi semnează procese-verbale care să ateste informarea.

Asistenții supraveghetori care furnizează soluţii ale subiectelor de examen, falsifică lucrări, tolerează acţiuni sau intenţii de fraudă ale candidaţilor ori manifestă neglijenţă în îndeplinirea atribuţiilor răspund disciplinar, în conformitate cu art. 280 – 282 din Legea nr. 1/2011cu modificările şi completările ulterioare, civil sau penal, după caz.

Candidații care din motive de sănătate sunt obligați să părăsească sala de concurs pot solicita anularea lucrării. În această situație se încheie un proces-verbal semnat de responsabilul de sală şi profesorii asistenți.

Candidații care renunţă din proprie inițiativă la concurs pot solicita anularea lucrării, pe baza unei declarații şi pot părăsi sala după cel puțin două ore de la deschiderea plicului cu subiecte.

Candidații nu au dreptul de a părăsi sălile de concurs având asupra lor subiecte de concurs, foi tipizate, coduri de bare sau ciorne.

Candidaţii sigilează lucrările scrise, în prezența responsabilului de sală, după care se aplică ştampila circulară cu diametrul de 35 mm „Concurs de ocupare a posturilor didactice” și semnătura preşedintelui comisiei realizată cu cerneală sau pix de culoare albastră.

După ce finalizează redactarea lucrării, fiecare candidat numerotează foile de concurs,numai cu cifre arabe, în partea de jos a paginii, în colțul din dreapta, în spaţiul dedicat, indicândpagina curentă şi numărul total de pagini scrise, de exemplu sub forma 3/5, pentru pagina a treia,în situația în care candidatul a scris în total 5 (cinci) pagini. Se numerotează toate paginile pe carecandidatul a scris, inclusiv prima pagină, precum şi cele pe care sunt scrise doar câteva rânduri,partea nescrisă fiind barată de către profesorii asistenți cu linie frântă în forma literei „Z”, folosind pix sau stilou cu cerneală de culoare albastră

Profesorii asistenţi şi responsabilul de sală, cu excepţia anulării spaţiilor libere nescrise cu linie frântă în forma literei „Z”, nusemnează și nu fac nicio altă însemnare pe lucrările scrise sigilate.

După finalizarea redactării lucrărilor, candidații predau lucrările scrise, subiectul,ciornele şi codurile de bare neutilizate responsabilului de sală, semnează în borderoul de predarea lucrărilor, menționând numărul de pagini scrise.

Spațiile libere ale întregii lucrări se anulează culinie frântă în forma literei „Z”, utilizând pix sau stilou cu cerneală albastră de cătreun profesor asistent, în faţa candidatului.

Responsabilul de sală / profesorul asistent verifică înprezența candidatului, la predarea lucrării scrise, dacă au fost aplicate coduri de bare în ordinecrescătoare pe toate foile tipizate ale lucrării scrise şi dacă toate foile tipizate suntsigilate, conform modelului-tip.

În sală rămân cel puţin 3 (trei) candidați până la predarea ultimeilucrări.

La finalizarea probei scrise, candidaţii nu au dreptul de a părăsi sălile de concursavând asupra lor subiecte de concurs, foi tipizate, coduri de bare sau ciorne.

Ciornele se predau separat, odată cu lucrarea scrisă, responsabilului de sală, fără să aibă valabilitate în evaluarea lucrării şi la eventualele contestaţii

Evaluarea lucrărilor – Titularizare 2021

Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.

Dacă diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele sunt trecute pe teze de cei doi evaluatori, care semnează fiecare în dreptul notei acordate. Preşedintele comisiei de evaluare calculează şi scrie, în borderoul centralizator şi pe fiecare lucrare, media aritmetică a celor două note, cu două zecimale, fără rotunjire, aceasta reprezentând nota obţinută de candidat la proba scrisă.

În cazul în care diferența dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 1 punct, președintele comisiei de evaluare dispune reverificarea lucrării respective, în prezența sa, asigurându-se respectarea baremului, în conformitate cu Procedura specifică privind desfășurarea activităților din centrele de evaluare/contestații. În funcție de rezultatele reverificării se decide, prin consens, nota lucrării.

Contestații

Contestațiile la proba scrisă se depun la inspectoratele școlare, în perioada prevăzută de Calendar. Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procura notarială în original. Contestația la proba scrisă poate fi transmisă și prin poștă electronică, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și cartea/buletinul/adeverința de identitate. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

În cazul în care diferența -în plus sau în minus -dintre nota acordată de comisia de soluţionare a contestaţiilor şi nota acordată de comisia de evaluare este mai mică de 1,5 puncte sau egală cu 1,5 puncte, rămâne definitivă nota acordată de comisia de contestaţii. (6) Dacă diferența între nota finală stabilită de comisia de evaluare a lucrărilor scrise şi nota finală stabilită de comisiade soluţionare a contestaţiilor este mai mare de 1,5 puncte, diferenţă care poate fi în plus sau în minus, lucrarea scrisă este recorectată de o comisie de recorectare numită prin decizie de inspectorul şcolar general, formată din alte persoane decât cele care au evaluat iniţial/reevaluat lucrarea scrisă. Rezultatul stabilit de comisia de recorectare, conform prevederilor art. 70 şi Procedurii specifice privind desfăşurarea activităţilor din centrele de evaluare/contestaţii, este definitiv. Inspectorul şcolar general dispune aplicarea măsurilor legale asupra persoanelor care nu şi-auîndeplinit atribuţiile în cadrul concursului.

După afişarea rezultatelor finale, candidaţii pot solicita comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului să îşi vadă lucrarea, fără ca, în urma vizualizării, să obţină reevaluarea lucrării şi/sau modificarea notelor acordate.

Condiții pentru Titularizare 2021 – repartizări pe posturi

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/ inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2021, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru angajarea pe perioadă determinată, candidații trebuie săobțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială în profilul postului sau cel puțin media 5 (cinci) la inspecțiile la clasă în profilul postului sau în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2020, pe parcursul anului şcolar 2020-2021.

Media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisă)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)]/4.

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Politici şi Evaluare în Educaţie stabileşte 3 (trei) variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Cadrul didactic titular în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care se prezintă la concursul naţional pentru ocuparea unui alt post didactic/unei alte catedre declarat(e) vacant(e)/rezervat(e) în învăţământ preuniversitar şi nu ocupă post/catedră sau obţine o notă mai mică de 5 (cinci), îşi păstrează calitatea de titular în unitatea/unităţile de învăţământ din care provine.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2021 şi obţine media de repartizare minimum 7 (şapte) poate solicita repartizarea pe perioadă nedeterminată pe postul didactic/catedra pe care este angajat, în condiţiile în care consiliul de administraţie/consiliile de administraţie al/ale unităţilor de învăţământ confirmă, prin adresă scrisă, că postul didactic/catedra respectiv(ă) are o viabilitate estimată de cel puţin 4 (patru) ani şcolari şi poate fi ocupat(ă) pe perioadă nedeterminată. Adresa se depune la dosarul de înscriere la concursul naţional de către candidat.

În situaţia în care cadrul didactic angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei nu obţine media de repartizare minimum 7 (şapte), dar obţine cel puţin media de repartizare minimum 5 (cinci), rămâne angajat pe durata de viabilitate a postului/catedrei, conform deciziei de repartizare pe post/catedră.

Cadrul didactic angajat cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei care participă la concursul naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar pierde această calitate în situaţia în care obţine o notă mai mică de 5 (cinci) la proba scrisă din cadrul concursului naţional, sesiunea 2021, la disciplina/una dintre disciplinele corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care este angajat, conform deciziei de repartizare.

Posturile didactice/catedrele eliberate, inclusiv posturile didactice/catedrele vacante propuse pentru a fi ocupate pe perioadă nedeterminată, care se includ în listă sub un singur cod, se ocupă în şedinţele de repartizare ulterioare.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate au, în ordine:

a) candidaţii cuprinşi în programe recunoscute de Ministerul Educației și Cercetării, prin care se recrutează, se selectează, se pregătește și se sprijină personalul didactic de predare pentru a desfăşura activităţi didactice în unităţi de învăţământ preuniversitar situate în medii dezavantajate;

b) candidaţii cu domiciliul în localitatea în care se află postul didactic/catedra solicitat(ă);

c) candidaţii care au dobândit gradul didactic I;

d) candidaţii care au dobândit gradul didactic II;

e) candidaţii care au dobândit definitivarea în învăţământ;

f) candidaţii cu media de departajare cea mai mare

g) candidaţii cu media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.

Vezi integral Extras Metodologie Titularizare 2021

CALENDAR TITULARIZARE 2021:

21 iulie 2021desfășurarea probei scrise

Termen: 27 iulie 2021 – comunicarea rezultatelor iniţiale

Perioada: 27-28 iulie 2021 – înregistrarea contestațiilor la inspectoratele școlare și transmiterea acestora la centrele de evaluare

Perioada: 29 iulie-2 august 2021 – soluţionarea contestațiilor

Termen: 3 august 2021 –  comunicarea rezultatelor finale

Termen: 4 august 2021 – repartizarea cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care au participat la concursul naţional, sesiunea 2021, conform prevederilor art. 74alin. (3), lit. a) sau 80 alin. (9), după caz; repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 74 alin. (3), lit. b) sau 80 alin. (9), după caz;

Termen: 5 august 2021 – ședință de repartizare, în ordine, a: (i) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. c); (ii) cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. d); (iii)cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică de predare incompletă, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. e); (iv)cadrelor didactice titulare, conform prevederilor 74 alin. (3), lit. f) sau 80 alin. (9), după caz

Termen: 6 august 2021 – reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate

Perioada: 9-23 august 2021 – emiterea și comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

AȚI VAZUT-O? O minoră dintr-un centru de plasament din Alba Iulia a dispărut de mai bine de 10 zile. Poliția o caută

Publicat

Polițiștii din Alba caută o minoră care a plecat dintr-un centru rezidențial din Alba Iulia și nu a mai revenit. Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

La data de 16 iulie 2021, Poliția Municipiului Alba Iulia a fost sesizată de către reprezentantul unui centru rezidențial din Alba Iulia, cu privire la faptul că, în după amiaza aceleiași zile, minora MUNTEAN ANDREEA ROXANA, de 14 ani, a plecat din centru și nu a mai revenit.

Minora are următoarele semnalmente:

·       162 cm înălțime;

·       67 de  kilograme;

·       Ochi căpriu;

·       Păr negru;

La data plecării purta un tricou alb şi pantaloni scurţi de culoare albă cu dungi negre.

Polițiștii desfășoară, în continuare, cercetări în vederea identificării minorei, iar aceasta a fost dată în urmărire imediat după ce a fost anunțată dispariția.

Precizăm că, în cursul zilei de marți, 27 iulie, reprezentanții instituției în tutela căreia se află minora, au transmis poliției acordul de mediatizare a dispariției.

Persoanele care pot da informații care să conducă la identificarea ei, sunt rugate să anunțe cea mai apropiată unitate de poliție sau să sune la 112.

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

Polițiștii din Câmpeni au confiscat 17 metri cubi de lemn, abandonat la marginea pădurii. Operațiunea Scutul Pădurii, în Apuseni

Publicat

lemn confiscat

Polițiștii din Câmpeni au confiscat 26 de metri cubi de material lemnos, în urma unor controale în teren.

Acţiunile pentru prevenirea şi combaterea delictelor silvice vor continua, transmit reprezentanții IPJ Alba.

La data de 26 iulie 2021, polițiștii Secției 9 Poliție Rurală Câmpeni, în timp ce acționau, pe raza comunei Sohodol, împreună cu reprezentanți ai Gărzii Forestiere Cluj, au identificat un bărbat, de 64 de ani, din Câmpeni, care ar fi descărcat cantitatea de 9 mc de material lemnos, în alt loc decât cel trecut în avizul de însoţire a lemnului.

Întreaga cantitate de material lemnos a fost confiscată, iar bărbatul a fost sancționat contravențional, conform art. 19 din Legea 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice.

În aceeaşi zi, a fost identificată, confiscată şi predată Ocolului Silvic Abrud, cantitatea de 17 metri cubi de material lemnos, abandonat, în locul numit „Stur”.

Foto: Arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

CNSU: Bunuri de strictă necesitate pentru persoanele afectate de inundațiile din Alba, din rezerva de stat. LISTA

Publicat

Persoanele afectate de inundații și alunecări de teren din localităţile Sohodol, Abrud, Bistra şi Roşia Montană din judeţul Alba vor primi, în regim de urgenţă, produse de strictă necesitate, potrivit unei hotărâri a Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă.

Este vorba despre inundaţiile produse în 15 – 16 iulie şi 19 – 20 iulie.

Vezi și LISTA: ALBA și alte 16 județe primesc bani de la Guvern pentru localitățile afectate de inundații. Peste 140 milioane lei

Hotărârea nr. 49 a CNSU, adoptată luni seară, prevede scoaterea de la rezervele de stat a unor bunuri de strictă necesitate şi alocarea acestora unităţilor administrativ-teritoriale Sohodol, Abrud, Bistra şi Roşia Montană din judeţul Alba.

Bunurile vizate:

  • 17 construcţii modulare complete, cu butelie şi aragaz;
  • 15.000 litri de motorină;
  • 40 paturi cu cazarmament;
  • 80 pături;
  • 3.000 litri apă;
  • 1.000 conserve carne;
  • 1.500 conserve pate;
  • 10 butelii cu aragaz.

De asemenea, vor fi scoase de la rezervele de stat o construcţie modulară uşoară şi materiale de construcţii pentru refacerea unui imobil afectat de alunecarea de teren produsă în satul Cheraţi, comuna Roşiile din judeţul Vâlcea.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

Primarul din Roșia Montană, despre decizia UNESCO: Se blochează pe termen mediu și lung cea mai mare resursă de aur din Europa

Publicat

Primarul din Roșia Montană, Eugen Furdui, consideră că decizia UNESCO de a include Roșia Montană în patrimoniul mondial nu aduce beneficii nici pentru locuitori, nici pentru țară, potrivit Digi24.ro

„Cu siguranță, în momentul de față, e o decizie defavorabilă pentru comunitate și pentru țară. Dar aceasta este realitatea, nu ne putem opune.

Beneficii, în momentul acesta, nu va aduce comunității, decât greutăți, adică obligativități în plus, în ceea ce privește reconstruirea și renovarea unui imobil.

Aceasta în condițiile în care localitatea a fost grav afectată de inundații și multe case sunt avariate.

Să nu uităm că se blochează pe termen mediu și lung cea mai mare resursă de aur din Europa, care este Roșia Montană” a declarat primarul Furdui.

Furdui spune că decizia este defavorabilă pentru comunitate pentru că restaurarea și modernizarea oricărui imobil inclus în patrimoniul UNESCO „necesită avize speciale și birocrație”.

„Oamenii de aici nu sunt bogați, oamenii din mediul rural au fost obișnuiți să-și repare imobilul cum au putut”, a adăugat el.

„Alte beneficii, în afară de a facilita vizitarea sitului Roșia Montană, nu le vedem în momentul de față”, a mai spus Furdui.

Primarul adaugă că mare parte din comunitate nu-și dorea introducerea în patrimoniul UNESCO, așa cum a fost făcut proiectul, și că ar fi trebuit incluse doar siturile istorice.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate