Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Adrian Năstase a încercat să se sinucidă cu un pistol, după ce a fost condamnat definitiv de ÎCCJ la doi ani de închisoare cu executare


Publicat

Adrian Năstase s-a împuşcat în zona gâtului, miercuri seara. A fost transportat cu o ambulanţă la Spitalul Floreasca din Bucureşti, în stare de conştienţă. Anterior acestui moment, la domiciliul lui Adrian Năstase s-au prezentat doi poliţişti de la Serviciul Urmăriri, care i-ar fi prezentat mandatul de executare a pedepsei de doi ani închisoare, potrivit sentinţei definitive în Dosarul „Trofeul Calităţii”. Adrian Năstase urma să-şi execute pedeapsa la Penitenciarul Rahova.

Adrian Năstase a ajuns la spital prezentând o plagă în zona gâtului, aproape de vena jugulară, au precizat surse medicale, citate de Mediafax. A fost internat la Terapie Intensivă, în noaptea de miercuri spre joi şi se afla în stare stabilă. Era conştient, comunica, însă cu dificultate şi prezenta patru plăgi în zona mijlocie a gâtului.

UPDATE: Medicii s-au declarat circumspecţi, joi dimineaţa, înainte de a intra în operaţie, dată fiind starea de sănătate a lui Adrian Năstase, care este diabetic, hipertensiv şi cardiac. Intervenţia chirurgicală pentru îndepărtarea ţesuturilor afectate de pe traiectoria glonţului, în zona gâtului a început în jurul orei 10.00 şi a durat aproximativ o oră şi jumătate. Operaţia a cuprins intervenţii de chirurgie vasculară şi plastică şi reparatorie. Surse medicale au precizat că glonţul a păstruns în partea stângă, zona muşchiului sternocleidomastoidian (gât). După ce a trecut pe lângă cartilagiul tiroidian, a ricoşat sub claviculă şi a ieşit muşchiul deltoid (umărul) din partea dreaptă.

Medicul Ioan Lascăr, specialist în chirurgie plastică, a declarat că operaţia a fost finalizată cu succes, în jurul orei 11.30. Nu au fost leziuni vitale, nu au fost afectate formaţiuni anatomice de importanţă vitală. Adrian Năstase ar avea nevoie de până la 14 zile de recuperare postoperatorie. Medicul Şerban Brădişteanu a declarat, joi, că pacientul se afla sub tratament şi consiliere psihiatrică la Spitalul Floreasca şi prezenta risc de infarct.

Avocaţii lui Adrian Năstase intenţionează să depună cerere pentru amânarea executării pedepsei pentru trei luni.

Fostul prim-ministru Adrian Năstase a fost condamnat definitiv, miercuri, de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie la doi ani de închisoare cu executare, în dosarul „Trofeul calităţii”. În acest caz, liderul social-democrat a fost acuzat de strângerea de fonduri pentru campania electorală din 2004 prin organizarea unui simpozion, numit „Trofeul calităţii în construcţii”.

La Spitalul Floreasca, în jurul orei 24.00, a ajuns şi premierul Victor Ponta, care a declarat că nu poate comenta decizia justiţiei, însă a dorit să vadă în ce stare se afla Adrian Năstase. “Am vrut să văd cum se simte un om aflat la necaz. Nu puteam să stau acasă fără să ştiu ce face şi cum se simte. Situaţia este sub control. Medicii sunt pregătiţi”, a spus Victor Ponta. De asemenea, mai mulţi colegi de partid s-au deplasat la spital, pentru a se interesa de starea fostului premier, printre care Ecaterina Andronescu, Marian Vanghelie, Dan Şova, europarlamentarul Corina Creţu.

Din primele informaţii privind incidentul de miercuri seara, după ce poliţiştii au intrat în casa lui Adrian Năstase să-i comunice oficial sentinţa, acesta ar fi mers în bibliotecă, motivând că intenţiona să ia câteva cărţi. Pentru că întârzia să apară, poliţiştii au intrat în bibliotecă şi au observat în mâna sa un “obiect suspect”. Acesta s-ar fi dovedit a fi un pistol de 9 mm, pe care oamenii legii ar fi încercat să-l îndepărteze, însă s-ar fi descărcat, iar glonţul a intrat în zona gâtului, fără să rămână în corp.

Unul dintre avocaţii lui Adrian Năstase, Ion Cazacu, a declarat că a vorbit cu Adrian Năstase la o jumătate de oră după pronunţarea sentinţei şi că acesta era “calm, responsabil”. “I-am comunicat că organele de ordine îi vor aduce la cunoştinţă mandatul şi că poate să se prezinte şi singur. Era absolut responsabil şi calm la ora la care am vorbit”, a menţionat Cazacu.

Biroul de informare publică şi relaţii cu presa din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a făcut public un comunicat:

„Pe rolul Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-a constituit o cauză, având ca obiect incidentul petrecut în seara zilei de 20.06.2012, cu ocazia executării mandatului privind executarea pedepsei privative de libertate a închisorii aplicată numitului NĂSTASE ADRIAN. Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a fost sesizat de organele de poliţie, iar din primele date comunicate a rezultat că, ar fi existat o tentativă de suicid a numitului NĂSTASE ADRIAN. La faţa locului s-a deplasat o echipă operativă condusă de procurorului şef al Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru efectuarea cercetărilor”.

În noaptea de miercuri spre joi, în jurul orei 3.00, procurorii au finalizat cercetarea la faţa locului, respectiv domiciliul familiei Năstase din Bucureşti. Aceştia au găsit glonţul provenit dintr-un revolver calibrul 9 mm şi au ridicat şi alte obiecte relevante pentru anchetă.

Procurorul general Codruţa Kovesi a declarat, joi dimineaţa, că se verifică respectarea procedurilor de către poliţiştii care s-au deplasat la domiciliul lui Adrian Năstase, miercuri seara. „Din punct de vedere al legislaţiei, mandatul de executare se pune de îndată în aplicare. Nu e un termen de 3 zile, 5 zile, 10 zile în care acest mandat trebuia să fie pus în aplicare. În momentul în care este primit de către Poliţia Română, potrivit legii, el se pune în aplicare de îndată. Din această perspectivă, cei care s-au deplasat să pună în aplicare mandatul au procedat corect. Am văzut că se vehiculează în spaţiul public un termen de 24 de ore. Legea nu reglementează un astfel de termen, dimpotrivă, legea spune se pune în aplicare de îndată. În toate situaţiile în care s-au emis astfel de mandate de executare a pedepsei cu închisoarea, mandatele au fost puse în executare de îndată. Nu s-au pus în executare de îndată numai în situaţiile în care persoana respectivă era dispărută, nu se afla la domiciliu”, a spus Kovesi.

De la domiciliul lui Adrian Năstase au fost ridicate 20 de arme.

Ministrul Ioan Rus a precizat pentru presa centrală că şi-a dat seama, după o convorbire telefonică cu Adrian Năstase, pe care a avut-o miercuri seara, în jurul orei 21.30, că acesta intenţiona să se sinucidă. Acesta ar fi fost motivul pentru care la domiciliul său au fost trimişi doar poliţişti în civil, pentru a diminua şocul psihic, iar în apropiere aştepta o ambulanţă. Ministrul Rus l-a sunat pe Năstase pentru a stabilit modalitatea în care urma să fie dus în arest.

Pe blogul său, jurnalistul Radu Tudor dezvăluie şi ce i-ar fi răspuns Adrian Năstase, ministrului Ioan Rus, la telefon: „Acest lucru nu se va întâmpla niciodată. Eu nu voi părăsi domiciliul meu. E în puterea mea să decid asta”.

Decizia completului de cinci judecători în dosarul „Trofeul Calităţii”

Completul de cinci judecători ai ÎCCJ a admis recursurile formulate de Adrian Năstase şi ceilalţi inculpaţi în Dosarul „Trofeul Calităţii”. A casat, în parte, sentinţa anterioară de condamnare la închisoare cu executare şi, în rejudecare, a schimbat încadrarea juridică a faptei, îndepărtând forma continuată a infracţiunii. Pentru noua acuzaţie, judecătorii au hotărât irevocabil pedeapsa de doi ani închisoare cu executare pentru Adrian Năstase.

Adrian Năstase a fost acuzat de procurorii DNA că a folosit simpozionul „Trofeul calităţii în construcţii”, organizat de Inspectoratul de Stat în Construcţii, pentru strângerea de fonduri în campania electorală din 2004. De asemenea, potrivit acestora, taxele de participare de peste 1,6 milioane de euro ar fi ajuns la patru companii controlate de apropiaţi ai familiei Năstase şi ulterior pentru servicii în campania electorală a reprezentantului PSD.

Simpozionul a fost organizat de inspectorul general al ISC, Irina Jianu, care a a fost condamnată la şase de închisoare cu executare şi cinci ani de interzicere a unor drepturi.

Alte decizii definitive în dosar au fost 5 ani de închisoare cu executare pentru Diana Gasparovici (fost inspector general de stat adjunct la ISC), 5 ani de închisoare cu executare pentru Marina Ioana Popovici şi câte şase ani de închisoare pentru soţul acesteia – Bogdan Popovici şi pentru directorul general „Eurografica” SRL, Mihail Cristian Vasile.

Textul minutei deciziei penale în dosar (sursa realitatea.net, luju.ro):

„Admite recursurile declarate de inculpaţii Năstase Adrian, Jianu Irina Paula, Gasparovici Diana, Popovici Bogdan, Popovici Marina Ioana şi Vasile Mihail Cristian împotriva sentinţei nr.176 din 30 ianuarie 2012, pronunţată de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, Secţia Penală în dosarul nr.514/1/2009.

Casează, în parte, sentinţa penală atacată, numai în ceea ce priveşte încadrarea juridică a faptei reţinute în sarcina inculpatului Năstase Adrian şi cu privire la individualizarea judiciară a pedepselor aplicate inculpaţilor Jianu Irina Paula, Gasparovici Diana, Popovici Bogdan, Popovici Marina Ioana si Vasile Mihail Cristian şi, în rejudecare:

I. În baza art.334 Cod procedură penală schimbă încadrarea juridică a faptei reţinută în sarcina inculpatului Năstase Adrian din infracţiunea prevăzută de art.13 din Legea nr.78/2000 cu aplicarea art.41 al.2 Cod penal, în infracţiunea prevăzută de art.13 din Legea nr.78/2000 şi menţine pedeapsa principală de 2 ani închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.64 lit.a, b şi c Cod penal pe o durată de 2 ani, după executarea pedepsei principale.

II. Înlătura sporul de 1 (un) an închisoare aplicat inculpatei Jianu Irina Paula, urmând ca inculpata să execute pedeapsa rezultantă de 6 ani închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.64 lit.a, b şi c Cod penal pe o durată de 5 ani, după executarea pedepsei.

III. Reduce pedeapsa aplicată inculpatei Gasparovici Diana pentru complicitate la infracţiunea de abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată prevăzută de art. 26 raportat la art.248 cu referire la art.2481 Cod penal, combinat cu art.17 lit.d din Legea nr.78/2000 şi cu aplicarea art.41 al. 2 Cod penal, de la 6 ani închisoare şi 5 ani interzicerea drepturilor prevăzute de art.64 lit.a, b şi c Cod penal, la 5 ani închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.64 lit.a, b şi c Cod penal pe o durată de 5 ani, după executarea pedepsei.

IV. Înlătura sporul de 1 (un) an închisoare aplicat inculpatului Popovici Bogdan, urmând ca inculpatul să execute pedeapsa rezultantă de 6 ani închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.64 lit.a şi b Cod penal, pe o durată de 5 ani, după executarea pedepsei.

V. Descontopeşte pedeapsa rezultantă de 7 ani închisoare şi 5 ani interzicerea drepturilor prevăzute de art.64 lit.a şi b Cod penal aplicată inculpatei Popovici Marina Ioana, în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor, cu înlăturarea sporului de 1 (un) an închisoare.

Reduce pedeapsa stabilită inculpatei Popovici Marina Ioana pentru complicitate la infracţiunea de abuz în serviciu contra intereselor publice în formă calificată, prevăzută de art.26 raportat la art.248 cu referire la art.2481 Cod penal, combinat cu art.17 lit.d din Legea nr.78/2000 şi cu aplicarea art.41 al.2 Cod penal, de la 6 ani închisoare şi 5 ani interzicerea drepturilor prevăzute de art.64 lit.a şi b Cod penal, la 5 ani închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.64 lit.a şi b Cod penal, pe o durată de 5 ani, după executarea pedepsei.

Reduce pedeapsa stabilită inculpatei Popovici Marina Ioana, pentru săvârşirea infracţiunii de spălare de bani prevăzută de art.23 al.1 lit.b şi c din Legea nr.656/2002 raportat la art.17 lit.e din Legea nr.78/2000 şi cu aplicarea art.41 al.2 Cod penal, de la 6 ani închisoare la 4 ani închisoare.

Reduce pedeapsa stabilită aceleiaşi inculpate pentru săvârşirea infracţiunii de fals în înscrisuri sub semnatură privată prevăzută de art.290 Cod penal raportat la art.17 lit.c din Legea nr.78/2000 şi cu aplicarea art.41 al.2 Cod penal, de la 2 ani închisoare la 1 închisoare.

În baza art.33 lit.a, art.34 lit.b şi art.35 Cod penal contopeşte pedepsele sus menţionate, urmând ca inculpata să execute pedeapsa cea mai grea, de 5 ani închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.64 lit.a şi b Cod penal, pe o durată de 5 ani, după executarea pedepsei.

VI. Înlătură sporul de 1 (un) an închisoare aplicat inculpatului Vasile Mihail Cristian, urmând ca inculpatul să execute pedeapsa rezultantă de 6 ani închisoare şi pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art.64 lit.a şi b Cod penal, pe o durată de 5 ani, după executarea pedepsei.

Menţine celelalte dispoziţii ale sentinţei penale recurate.

Respinge, ca nefondat, recursul declarat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie împotriva aceleiaşi hotărâri.

Onorariile apărătorilor desemnaţi din oficiu pentru recurenţii intimaţi inculpaţi Năstase Adrian, Jianu Irina Paula, Popovici Bogdan, Popovici Marina Ioana, Vasile Mihail Cristian şi recurenta inculpată Gasparovici Diana, până la prezentarea apărătorilor aleşi, în suma de câte 100 lei, se suportă din fondul Ministerului Justiţiei.

Definitivă.

Pronunţată, în şedinţă publică, astăzi, 20 iunie 2012.”

„Biroul de informare publică şi relaţii cu presa din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie este împuternicit să aducă la cunoştinţa opiniei publice următoarele:

Pe rolul Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-a constituit o cauză, având ca obiect incidentul petrecut în seara zilei de 20.06.2012, cu ocazia executării mandatului privind executarea pedepsei privative de libertate a închisorii aplicată numitului NĂSTASE ADRIAN. Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a fost sesizat de organele de poliţie, iar din primele date comunicate a rezultat că, ar fi existat o tentativă de suicid a numitului  NĂSTASE ADRIAN. La faţa locului s-a deplasat o echipă operativă condusă de procurorului şef al Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pentru efectuarea cercetărilor”, informează un comunicat al Parchetului.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

3 Comentarii

3 Comments

  1. andone

    joi, 21.06.2012 at 07:52

    Daca suntem intro tara democratica, CONDAMNATUL ADRIAN NASTASE , trebuie sa faca inchisoare ca un muitor de rand, nu sa se impuste simbolic sa scape de parnaie.Dar actualul GUVERN USL va schimba legile in favoarea inculpatului Adrian Nastase

  2. ion cel prost

    vineri, 22.06.2012 at 15:24

    aqndone ,esti un prost,te-as ruga sa incerci tu sa iti inscenezi tu o astfel de sinucidere la 2 mm de carotida sa vedem daca reusesti,esti un basist cu miza mica.Explica-mi si mie de ce a trebuit sa dureze 8 ani cu 1000 martori acest proces,a fost cumva Nastase un dictator nazist care a omorat 6 milioane de evrei de exemplu?si acestia au aflat verdictul dupa 2 ani maxim si au avut in total 500 de martori,dupa un razboi de 5 ani si moartea a 30 de milioane de oameni.Nu mai punem la socoteala ca Nastase a facut cea mai buna guvernare post decembrista,intre altele 150 de km de autostrada in anul 2004,iar dupa el in 8 ani cam tot atat s-au finalizat.

  3. ion cel prost

    vineri, 22.06.2012 at 15:30

    Intr-adevar nu suntem intr-0 tara democratica,dar iti amintesc niste nume-Maniu,Balcescu,Iorga,Eminescu,Cuza,Caragiale,Antonescu-te intreb ,au fost ei buni romani?Stii cumva cum au sfarsit ei?cam tot asa ca Nastase!,crezi ca ei au avut respect din partea prostimii romane,nu ,doar injuraturi,calomnii si cate un glont eventual,sau puscarie sau exil greu.Iti plang de mila,nu gandesti mai departe de inchizitorii stalinisti ai anilor 50 la fel ca si seful tau Basina chelul chior.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Înscrieri la GRĂDINIȚĂ 2021: Calendar, condiții pentru înscrierea copiilor cu vârste între 3 și 6 ani. LISTA unităților din ALBA

Publicat

De luni, 17 mai, a început etapa de reînscrieri a copiilor care au frecventat grădinița și vor să continue și anul școlar viitor. Prima etapă de înscriere a celor care acum încep grădinița va debuta în 31 mai.

Părinții pot transmite datele copiilor prin poștă electronică, telefonic sau fax.

Vezi Lista unităților de învățământ preșcolar din județul Alba, atât de stat, cât și particulare, acreditate sau autorizate pentru funcționare (fără modificări față de anul trecut).

Pentru cuprinderea în învăţământul preşcolar a copiilor cu vârste între 3 şi 6 ani, Ministerul Educației a aprobat derularea succesivă a următoarelor etape:

  • reînscrierea copiilor care frecventează grădinița în acest an şcolar şi doresc să o frecventeze și în anul școlar următor – (17- 28 mai 2021);
  • prima etapă de înscriere (31 mai – 24 iunie 2021)
  • a doua etapă de înscriere (28 iunie – 16 iulie 2021)
  • etapa de ajustări (2 – 31 august 2021)

Orarul reînscrierilor/înscrierilor va fi stabilit de conducerea unităţii de învăţământ şi va fi afişat, la loc vizibil, în fiecare grădiniţă, pentru informarea părinţilor şi a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia.

Pentru înscriere, părinții pot comunica unității de învățământ prin poștă electronică, telefonic sau fax, datele necesare (date privind scolicitantul, copilul și opțiunile exprimate) pentru a fi introduse în aplicația specifică.

Etapa de validare a fișelor și de completare a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura în momentul anunțării de către unitatea de învățământ, pe zile și intervale orare, în ordinea în care cererile au fost introduse în aplicație, cu respectarea tuturor măsurilor de protecție sanitară. Aceste date vor fi publicate atât pe site-ul unității de învățământ, cât și la avizier.

Ocuparea locurilor libere după finalizarea etapei de reînscriere se va face, de regulă, în ordinea descrescătoare a grupelor de vârstă: grupa mare, grupa mijlocie și grupa mică.

În situaţia în care, într-o unitate de învăţământ, numărul cererilor de înscriere este mai mare decât numărul locurilor libere, vor fi aplicate, succesiv, criterii de departajare generale și criterii de departajare specifice.

Criteriile generale de departajare:

  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de ambii părinți (situația copilului care provine de la o casă de copii/un centru de plasament/plasament familial se asimilează situației copilului orfan de ambii părinți);
  • existența unui document care dovedește că un copil este orfan de un singur părinte;
  • existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă;
  • existența unui document medical eliberat de medicul specialist/certificat de orientare școlară și profesională/certificat de încadrare în grad de handicap a copilului.

Criteriile specifice de departajare (elaborate de fiecare unitate de învăţământ preşcolar sau cu grupe de preșcolari, aprobate de Consiliul de administraţie al acesteia şi avizate de către consilierul juridic al inspectoratului școlar judeţean/al municipiului Bucureşti până la data de 28 mai 2021) vor fi aplicate doar după epuizarea criteriilor generale. Pentru criteriile specifice stabilite, unitatea de învățământ va preciza documentele doveditoare pe care părintele trebuie să le depună în momentul validării cererii-tip de înscriere.

Criteriile specifice de departajare nu pot fi discriminatorii și nu pot include liste de preînscrieri, organizate în afara calendarului de înscriere în învățământul preșcolar.

Unităţile de învăţământ preșcolar particular vor afişa și informații privind statutul grădiniței respectiv: autorizată să funcţioneze provizoriu sau acreditată de Agenția pentru Asigurarea Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP).

Actele necesare pentru înscrieri la grădiniță sunt:

– cerere tip

– certificatul de naștere al copilului (copie);

– cartea de identitate a solicitantului (copie); adeverință de salariat pentru părinți sau tutore; hotărârea de divorț, acolo unde este cazul

– documente justificative care să ateste îndeplinirea criteriilor generale și acolo unde este cazul cele specifice.

Aceste documente se transmit prin e-mail, fax sau telefonic.

La grădinițe trebuie afișate următoarele detalii:

– capacitatea instituţiei (numărul de copii pentru care a fost proiectată);

– numărul de locuri aprobat prin planul de şcolarizare pentru anul şcolar 2020-2021 (pe grupe de vârstă: mică, mijlocie, mare);

– criteriile generale şi criteriile specifice pentru înscrierea copiilor;

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cum te înregistrezi pentru șomaj sau pentru găsirea unui loc de muncă, dacă ești proaspăt absolvent. Informații și documente

Publicat

birou gol

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba informează absolvenţii de învățământ din promoţia 2021 că sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele instituţiei.

Absolvenţii instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forței de muncă în raza cărora își au domiciliul, ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă beneficiază de servicii gratuite de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională, precum și de măsuri de stimulare a ocupării (prime).

Acte necesare înscriere AJOFM pentru absolvenți

Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele agenţiilor teritoriale ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, sunt:

– actul de identitate;

– diploma de absolvire sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii;

– Curriculum Vitae;

– declarație pe proprie răspundere- privind starea de sănătate; formularul poate fi descărcat AICI.

– acord de utilizare a datelor cu caracter personal; formularul poate fi descărcat AICI.

Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.

Precizăm că înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire, este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii indemnizației de șomaj.

Aceasta numai în cazul în care nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale în termenul menționat.

În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile se calculează din ziua următoare datei absolvirii studiilor stabilită prin regelementările normative în vigoare.

În cazul elevilor care nu au situaţia școlară încheiată la toate materiile, termenul de 60 de zile se calculează de la data promovării examenului de corigență, data înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.

Alte informații privind acordarea indemnizației de șomaj pentru absolvenții de învățământ sunt afişate pe site-ul instituției www.anofm.ro, secțiunea Persoane fizice/ Indemnizații de șomaj si venituri de completare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Legea care prevede monitorizarea cu BRĂȚĂRI ELECTRONICE în cadrul unor proceduri judiciare și penale, promulgată de Iohannis

Publicat

Legea privind monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale a fost promulgată de către preşedintele Klaus Iohannis, a informat, luni, Administraţia Prezidenţială.

Deputaţii au adoptat proiectul pe 21 aprilie, cu unanimitate de voturi. Acesta are ca obiect de reglementare crearea unei infrastructuri care să permită monitorizarea electronică în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale, cu ajutorul unor dispozitive mobile sau fixe, precum şi stabilirea responsabilităţilor autorităţilor implicate în proces.

Proiectul, care a trecut de Comisiile juridică şi de apărare cu mai multe amendamente de tehnică legislativă, faţă de forma adoptată de Senat în 2020, reglementează înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic de Monitorizare Electronică – SIME, modul de utilizare a dispozitivelor electronice de supraveghere şi modul de acţiune în situaţia generării unor alerte, precum şi măsuri de protecţie a datelor din cadrul SIME.

SIME este un ansamblu de sisteme informatice dedicate, aplicaţii, echipamente şi reţele de comunicaţii şi tehnologia informaţiei, precum şi de dispozitive electronice de supraveghere, destinat monitorizării electronice în cadrul unor proceduri judiciare şi execuţional penale.

Dispozitivul de supraveghere se montează pe gleznă sau pe braț

Dispozitivul electronic de supraveghere mobil se montează pe glezna persoanelor supravegheate. Prin excepţie, acest dispozitiv se montează pe braţul persoanei atunci când montarea pe gleznă nu este fizic posibilă sau este contraindicată medical.

Deputaţii au adoptat un amendament conform căruia SIME se mai utilizează în scopul supravegherii la distanţă, potrivit Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare.

În ce condiții se face supravegherea cu brățară electronică

Potrivit formei iniţiale, adoptată de Senat, SIME se mai utiliza în scopul supravegherii la distanţă a deţinuţilor, potrivit Legii nr. 254/2013 privind executarea pedepselor şi a măsurilor privative de libertate dispuse de organele judiciare în cursul procesului penal, cu modificările şi completările ulterioare, prin amendament fiind astfel eliminat din text cuvântul „deţinuţi”.

În cazul în care persoana protejată este un minor care nu a împlinit vârsta de 14 ani sau o persoană fără discernământ, consimţământul cu privire la utilizarea dispozitivului electronic de supraveghere se exprimă de către reprezentantul legal, cu excepţia situaţiei în care unicul reprezentant legal este chiar persoana supravegheată, caz în care consimţământul se va exprima de către reprezentantul Direcţiei de Asistenţă Socială, prevede un alt amendament.

În scopul prevăzut de proiectul de lege, organul de supraveghere şi/sau operatorul tehnic are dreptul să pătrundă în imobilul unde se execută măsura, fără acordul persoanei supravegheate sau al persoanelor care locuiesc împreună cu aceasta.

Comunicarea între organul de supraveghere şi persoana supravegheată sau persoana protejată realizată prin intermediul unor sisteme de comunicare la distanţă poate fi înregistrată.

Înregistrarea se realizează cu informarea prealabilă a persoanei supravegheate sau persoanei protejate, fără a fi necesar acordul acesteia.

sursa: AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

ITM Alba: Patru persoane la muncă fără forme legale, amenzi de peste 90.000 de lei. Rezultatele controalelor la firme din județ

Publicat

sediul ITM Alba

Inspectorii de muncă din Alba au dat amenzi de peste 90.000 de lei și au găsit patru persoane aflate în activitate fără a avea forme legale de angajare, în urma verificărilor efectuate la firme din județ, săptămâna trecută.

Potrivit ITM Alba, în perioada 10 –15 mai, în domeniul relațiilor de muncă, au fost controlați 53 de angajatori, cu 516 salariați. Au fost constatate 114 nereguli și date trei amenzi în valoare de 80.000 de lei și 7 avertismente, pentru 10 firme.

Amenzile au fost la trei angajatori unde au fost găsite în total patru persoane fără forme legale de angajare

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • primirea în lucru a salariaţilor fără întocmirea în formă scrisă a contractelor individuale de muncă
  • netransmiterea în termenul legal a elementelor referitoare la încadrarea în muncă a salariaților
  • neplata orelor suplimentare și neacordarea concediilor legale de odihnă, anuale
  • neacordarea repausului săptămânal și a sporului aferent
  • neconducerea corectă a evidenţei timpului lucrat
  • netransmiterea în termenul legal în Revisal a modificărilor intervenite în executarea contractelor individuale de muncă

În domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, au fost controlate 35 de unități și constatate 70 de nereguli. Au fost sancționați 13 angajatori cu trei amenzi (12.500 lei) și 15 avertismente.

Principalele deficienţe stabilite în controale:

  • lipsa fișelor de aptitudini eliberate în urma examinării medicale la angajare și/sau periodică a lucrătorilor
  • lipsa evaluării riscurilor de accidentare și îmbolnăvire profesională pentru activitățile desfășurate
  • lipsa autorizării inițiale și a verificărilor periodice a echipamentelor tehnice supuse reglementărilor ISCIR.
  • lipsa instruirii periodice a lucrătorilor
  • organizarea necorespunzătoare a activității la nivelul unităților, conform noilor reglementari din H.G. nr. 955/2010 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securității și sănătății în muncă nr. 319/2006
  • lipsa instrucțiunilor proprii de securitate a muncii pentru activitățile desfășurate
  • desfășurarea activității fără efectuarea examenului medical la angajare și/sau periodic a lucrătorilor

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate