Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

A scăzut numărul dosarelor intrate pe rolul Tribunalului Alba. Încărcătură peste media pe ţară, la Judecătoria Sebeş


Publicat

decizie instanta

Anul trecut, au fost înregistrate mai puţine cauze nou-intrate pe rolul Tribunalului Alba, comparativ cu 2017. A crescut însă numărul dosarelor noi la judecătorii. Cea mai mare încărcătură pe schemă a fost înregistrată la Judecătoria Sebeş.

Tribunalul Alba a prezentat, joi, bilanţul activităţii pe anul trecut.

În cursul anului 2018, la instanţele din judeţul Alba s-au înregistrat un număr de 29.480 cauze nou intrate, cu 3.334 cauze mai puţin decât în anul 2017. Din acest total, 6.132 cauze au fost înregistrate la Tribunalul Alba, restul de 23.348 fiind înregistrate la cele 5 judecătorii, astfel: 9.706 cauze la Judecătoria Alba Iulia, 5.304 cauze la Judecătoria Aiud, 2.439 cauze la Judecătoria Câmpeni, 2.598 cauze la judecătoria Blaj, 3.301 cauze la Judecătoria Sebeş.

Comparativ cu anul 2017, la nivelul Tribunalului Alba, în anul 2018 se constată o scădere a numărului de cauze nou intrate, respectiv cu 4.290 dosare mai puţin, iar la nivelul judecătoriilor numărul cauzelor nou intrate a crescut cu 956 dosare . Cea mai mare creştere la nivelul judecătoriilor s-a înregistrat la Judecătoria Blaj, unde numărul cauzelor nou intrate a crescut în anul 2018 la 2.598 cauze, faţă de 2.128 cauze în anul 2017.

Volumul de activitate la nivelul instanţelor din judeţul Alba a înregistrat o scădere faţă de anul 2017 de la 44.767 – în anul 2017, la 40.972 – în anul 2018. Astfel, pe rolul Tribunalului Alba s-au aflat, în anul 2018, un număr de 9.755 cauze, din care 6.132 cauze nou intrate şi 3.623 cauze pe stoc (nesoluţionate la 01.01.2018). Analizând datele privind evoluția volumului de activitate, în perioada 2016 – 2018, la nivelul Tribunalului Alba  se observă o tendinţă de scădere a volumului de activitate, iar la nivelul judecătoriilor din raza Tribunalului Alba o tendinţă de creştere raportat la anul 2016 şi 2017.

În anul 2018, la nivelul instanţelor din judeţul Alba a scăzut numărul cauzelor soluţionate cu 4.280 cauze faţă de anul 2017, fiind soluţionate 29.328 cauze faţă de 33.608 cauze în anul 2017. Numărul cauzelor soluţionate la Tribunalul Alba a scăzut în anul 2018, la 6.579 cauze, faţă de 11.574 cauze în anul 2017, mai puţin cu 4.995 cauze.

Din numărul total de 29.480 cauze nou intrate la instanţele din judeţul Alba, în anul 2018 au fost înregistrate: 7.068 cauze în materie penală; 19.545 cauze în materie civilă; 2.532 cauze în materie de contencios administrativ, fiscal; 335 cauze în materia falimentului.

La Tribunalul Alba, din totalul de 6.132 cauze înregistrate în anul 2018 au fost repartizate: 1.003 cauze Secţiei penale; 2.825 cauze repartizate Secţiei civile; 2.304 cauze Secţiei II civile de contencios administrativ, fiscal şi de insolvenţă.

În anul 2018, pe rolul Secţiei I civile a existat un număr total de 4.517 cauze, din care 1.692 cauze reprezintă stoc din anul anterior şi 2.825 sunt cauze înregistrate în anul 2018. Din cele 4.517 cauze aflate pe rolul Secţiei civile în anul 2018, au fost soluţionate 2.728 cauze, din care 79 recursuri, 619 apeluri şi 2.030 fonduri, iar pentru anul 2018 a rămas un stoc de 1.789 cauze din care: 65 recursuri, 569 apeluri si 1.155 fonduri. Ponderea dosarelor nou intrate în cursul anului 2018 pe materii (%) este : civil 34%, minori şi familie 8%, asigurări sociale 13%, litigii de muncă 45%.

În anul 2018, pe rolul Secţiei II civile, de contencios administrativ, fiscal şi de insolvenţă, a existat un număr total de 3986 cauze, din care 1.682 cauze reprezintă stoc din anul anterior şi 2.304 sunt cauze înregistrate în anul 2018. Din cele 3.986 cauze aflate pe rolul Secţiei a II-a civilă, de contencios administrativ, fiscal şi de insolvenţă pe perioada anului 2018, au fost soluţionate 2.782 cauze, din care 42 recursuri, 1.233 apeluri şi 1.507 fonduri, iar pentru anul 2018 a rămas un stoc de 1.204 cauze din care: 16 recursuri, 351 apeluri si 837 fonduri. Ponderea dosarelor nou intrate în cursul anului 2018 , pe materii (%,) este: faliment 15%, litigii cu profesioniştii 24% , contencios administrativ şi fiscal 61%.

În anul 2018, pe rolul Secţiei penale a existat un număr total de 1.252 cauze, din care 249 cauze reprezintă stoc din anul anterior şi 1.003 sunt cauze înregistrate în anul 2018. Din cele 1.252 cauze aflate pe rolul Secţiei penale în anul 2018, au fost soluţionate 1.406 cauze ( 622 fonduri şi 447 contestaţii) , iar pentru anul 2018 a rămas un stoc de 183 cauze din care: 150 fonduri si 33 contestaţii.

Schema posturilor de judecător pentru acest an la Tribunalul Alba a fost de 30, în timp ce media posturilor de judecător efectiv ocupate pe parcursul anului a fost de 28,6.

Din punct de vedere al încărcăturii medii înregistrate la Tribunalul Alba, media încărcăturii pe schemă se situează sub media la nivel naţional, iar media încărcăturii pe judecător se situează sub media la nivel naţional. Încărcătura, atât pe schemă cât şi pe judecător, la nivelul Tribunalului Alba, a fost în cursul anului 2018 mai mică decât media înregistrată de celelalte două tribunale din circumscripţia Curţii de Apel Alba Iulia.

Potrivit evidenţelor extrase din sistemul ECRIS, reiese că judecătorii din cadrul Tribunalului Alba s-au încadrat în anul 2018 în gradele de eficienţă „Foarte eficient” şi „Eficient”.

Încărcătura pe schemă în anul 2018 la judecătoriile din raza Tribunalului Alba a fost apropiată sau peste media pe ţară, singura judecătorie care s-a situat mult peste medie fiind Judecătoria Sebeş. În ceea ce priveşte încărcătura pe judecător în anul 2018 la judecătoriile din raza Tribunalului Alba, se constată că a fost apropiată sau peste media pe ţară, singura judecătorie care s-a situat mult peste medie fiind Judecătoria Sebeş.

În ceea ce priveşte activitatea instanţei din perspectiva noilor indicatori de performanţă a eficienţei activităţii instanţelor, la nivelul anului 2018, Tribunalul Alba a fost „eficient”, din punct de vedere al gradului general de eficienţă.

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

CFR Cluj a învins Universitatea Craiova și este CAMPIOANA României! Va fi singura echipă din LIGA 1 în UEFA Champions League

Publicat

CFR Cluj a reușit să învingă pe terenul celor de la Universitatea Craiova în finala campionatului, scor 3-1. Trupa din Gruia își trece în cont al treilea titlu consecutiv în Liga 1, ajungând la șase astfel de trofee.

CFR Cluj este campioana României și va fi singura reprezentată din Liga 1 în UEFA Champions League.

https://www.facebook.com/cfr1907/

Vezi golurile din meciul Universitatea Craiova – CFR Cluj pe Cluj24.ro

Chiar dacă Universitatea Craiova a reușit să deschidă rapid scorul, în minutul 10, după șutul fantastic trimis de Dan Nistor, elevii antrenați de Dan Petrescu au pus repede stăpânire pe joc și au fost echipa mai solidă pe tot parcursul partidei.

CFR Cluj a reușit egalarea chiar înainte de pauză, pe fondul unui joc mai consistent.

Craiovenii egalează prin Vinicius, care a trimis o lovitură de cap imparabilă, scorul de la pauză fiind egal, 1-1.

A doua repriză a început tot cu CFR Cluj în atac, oaspeții reușind să înscrie prin celălalt fundaș central, Kevin Boli, după o altă lovitură de cap.

Elevii antrenați de Dan Petrescu nu au foarte mult timp la dispoziție să sărbătorească acest succes, deoarece în perioada 18-19 august vor începe o nouă aventură europeană. CFR Cluj va juca în primul tur preliminar din UCL și va fi cap de serie. Tragere la sorți va avea loc pe 9 august.

foto: https://www.facebook.com/cfr1907/

ECHIPELE DE START

Universitatea Craiova: Pigliacelli (p) – Vlădoiu, Cosic, Acka, Văteljelu – Nistor, Mateiu, Cicâldău – Bărbuț, Koljic, Mihăilă.
Rezerve: Popescu (p) – Mitran, Bălașa, Ivanov, Qaka, Ivan, Vangenin, Baiaram, Nițu.

Antrenor: Cristiano Bergodi

CFR Cluj: Arlauskis (p) – Burcă, Vinicius, Boli, Camora – Itu, Bordeianu, Deac – Omrani, Rondon, Joca.
Rezerve: Rus (p) – Cestor, Denis Ciobotariu, Hoban, Luis Aurelio, Chipciu, Pereira, Petrlia, Costache.

Antrenor: Valeriu Bordeianu

Au marcat: Dan Nistor (’10) / Vinicius (’36), Boli (’56), Deac (’77)

Stadion: „Ion Oblemenco” (Craiova)

Arbitru: Ovidiu Hațegan (Arad) / Asistenți: Octavian Șovre (Satu Mare) și Vasile Marinescu (București)

CFR Cluj este campioana României pentru a șasea oară în istorie. 2008, 2010, 2012, 2018, 2019 și 2020 sunt anii în care trupa din Gruia a câștigat cel mai important trofeu din Liga 1.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Se schimbă buletinele: Cardul de sănătate, inclus în noua carte electronică de identitate. Legea, promulgată de Iohannis

Publicat

carte-de-identitate

Legea prin care vor putea fi eliberate cărți de identitate electronice a fost promulgată de președintele Klaus Iohannis. După introducerea cărții electronice de identitate nu va mai fi folosit cardul de sănătate.

Actul normativ prevede modificarea mai multor acte normative referitoare la evidenţa persoanelor şi actele de identitate ale cetăţenilor români, în sensul asigurării condiţiilor necesare pentru ca titularul unui document electronic să se autentifice online, pentru a beneficia de diverse servicii electronice – bancare, fiscale, sociale, financiare, educaţie etc.

Legea mai prevede instituirea unei excepţii de la regula eliberării actului de identitate începând cu vârsta de 14 ani. Astfel, opţional, numai la solicitarea părinţilor/reprezentanţilor legali se poate elibera o carte de identitate simplă sau o carte electronică de identitate, indiferent de vârsta copilului.

O altă prevedere a legii este punerea în circulaţie a unui nou document de identificare, astfel încât să asigure cetăţenilor garanţii suplimentare de securitate, iar instituţiilor de drept public sau privat certitudinea că persoana care prezintă actul de identitate este titularul datelor de identificare înscrise pe respectivul document.

Ce date vor fi eliminate din cip

Actul normativ mai prevede modificarea conceptului anterior privind conţinutul de date al cărţii electronice de identitate, prin eliminarea din cip a informaţiilor referitoare la calitatea de asigurat în sistemul public al asigurărilor sociale de sănătate, astfel încât în viitorul document electronic de identitate să fie înscrise numai datele de identificare ale titularului, certificatul emis de MAI, înscris într-un singur cip, va asigura “funcţionalitatea” de card de sănătate.

Legea stipulează şi posibilitatea de a opta pentru eliberarea unei cărţi electronice de identitate sau a unei cărţi de identitate simple, care nu va conţine niciun cip, precum şi stabilirea unor termene de valabilitate a actelor de identitate, în funcţie de vârsta titularului, în scopul surprinderii modificărilor fizionomiei titularului.

Perioada de valabilitate a cărţii de de identitate provizorie este de 45 de zile, mai prevede proiectul.

Părinţii pot solicita un act de identitate pentru copii, indiferent de vârstă

Potrivit legii, “prin act de identitate se înţelege cartea de identitate, cartea de identitate simplă, cartea electronică de identitate, cartea de identitate provizorie şi buletinul de identitate, aflate în termen de valabilitate”.

Opţional, se poate elibera carte de identitate simplă sau carte electronică de identitate înainte de împlinirea vârstei de 14 ani, la solicitarea unuia dintre părinţi, a reprezentantului legal, a persoanei desemnate din cadrul serviciului social, public sau al unui organism privat acreditat, destinat protecţiei speciale a copilului, separat temporar sau definitiv de părinţi, unde se află minorul, sau a persoanei căreia i-a fost dat în plasament copilul.

Cartea electronică de identitate permite titularului autentificarea în sisteme informatice ale Ministerului Afacerilor Interne şi în sisteme informatice ale altor instituţii publice sau private, precum şi utilizarea semnăturii electronice, în condiţiile legii.

Prin autentificare se înţelege procedura prin care i se permite unei persoane ce posedă legal un anumit set de date create în acest scop să se identifice într-un sistem informatic, în interes propriu sau în relaţia sa cu persoane juridice de drept public ori de drept privat.

De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cartea de identitate simplă şi cartea electronică de identitate se eliberează:

* cu valabilitate de 2 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 0 şi 14 ani;

* cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani;

* cu valabilitate de 10 ani, după împlinirea vârstei de 18 ani;

* cu valabilitate nelimitată, după împlinirea vârstei de 60 de ani, pentru cartea de identitate simplă.

De la data realizării condiţiilor tehnice pentru eliberarea cărţii electronice de identitate, cetăţenii români pot opta pentru eliberarea: unei cărţi electronice de identitate sau a unei cărţi de identitate simple, se arată în lege.

Cartea de identitate simplă conţine date în format tipărit şi în format inscripţionat prin tehnici speciale, precum şi elemente de particularizare şi de siguranţă.

După personalizarea şi transmiterea cărţii electronice de identitate şi a cărţii de identitate simple la autoritatea competentă să le elibereze toate datele stocate în bazele de date de producţie se şterg imediat prin procedură automată şi ireversibilă.

Cetăţenii români cu domiciliul în România aflaţi temporar în străinătate pot depune cerere pentru eliberarea actului de identitate la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din străinătate, în cazul în care, din motive obiective, nu se pot deplasa la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor de la locul de domiciliu sau reşedinţă, cu excepţia cererii pentru eliberarea unei cărţi de identitate provizorii, precum şi la serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor, prin împuternicit, pe bază de procură specială autentificată la misiunea diplomatică sau oficiul consular al României din ţara respectivă.

Sursă: Agerpres

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare. Detalii de la CNAS

Publicat

Noile reguli de acordare a concediului medical pentru persoanele aflate în carantină sau izolare au fost puse în dezbatere publică de Casa de Asigurări de Sănătate.

Proiectul prevede că persoanelor pentru s-a instituit măsura carantinei sau izolării până la data intrării în vigoare a Legii nr. 136/2020, dar pentru care nu au fost emise certificatele de concediu medical în această perioadă, acestea li se pot acorda, potrivit reglementărilor: „pentru persoanele care se află în carantină sau izolare instituită până la data intrării în vigoare a prezentei legi, certificatele de concediu medical se acordă potrivit actelor normative în vigoare la data acordării”.

Pentru persoanele aflate în carantină, indiferent de locul în care aceasta a fost instituită, cât și pentru persoanele pentru care s-a impus măsura izolării, certificatele de concediu medical se eliberează de medicul de familie, pe baza documentelor eliberate de direcțiile de sănătate publică în care sunt menționate și perioadele pentru care au fost instituite măsurile de carantină sau izolare.

Începând cu data de 21 iulie 2020, după intrarea în vigoare a Legii nr. 136/2020, persoana asigurată pentru care a fost instituită măsura izolării într-o unitate sanitară beneficiază de concediu medical eliberat de medicul curant la externarea din spital. Medicul curant poate elibera concediu medical la externare până la împlinirea termenului maxim al perioadei de izolare, care decurge de la momentul internării sau pe o perioadă stabilită de acesta.

În situația în care, după expirarea concediului medical acordat la ieșirea din spital, starea de sănătate a persoanei nu permite reluarea activității, medicul de familie poate prelungi concediul medical pentru aceeași afecțiune, pe durata recomandată în scrisoarea medicală eliberată de medicul curant din spital.

În situația în care medicul curant nu a eliberat concediu medical la externare, pentru perioada în care persoana asigurată este izolată la domiciliu sau la locația declarată de aceasta, certificatul de concediu medical pentru aceeași afecțiune se acordă de medicul de familie care monitorizează starea de sănătate a persoanei prin intermediul consultațiilor medicale la distanță. În această situație, certificatul de concediu medical se eliberează după ultima zi a încetării perioadei de izolare, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la această dată.

Pentru persoanele asigurate pentru care s-a instituit măsura carantinei, în condițiile Legii nr. 136/2020, certificatele de concediu medical pentru carantină se eliberează de medicii de familie, după ultima zi a încetării perioadei de carantină, pe durata stabilită prin documentul eliberat de direcția de sănătate publică, dar nu mai târziu de 30 de zile calendaristice de la data încetării perioadei de carantină. Dacă perioada de carantină depășește 90 de zile, nu este necesar avizul medicului expert al asigurărilor sociale pentru  acordarea concediului medical.

sursă: cnas.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Biblioteca Județeană din Alba Iulia își reia activitatea. Angajații au avut rezultate negative la testele COVID

Publicat

Reprezentanții Bibliotecii Județene ”Lucian Blaga” din Alba Iulia anunță că vor fi reluate, de marți, serviciile de împrumut de cărți, după ce toți angajații instituției au avut rezultate negative la testele COVID. Reamintim că vineri, activitatea bibliotecii a fost suspendată, după ce o angajată a fost depistată pozitiv cu noul coronavirus.

Managerul Bibliotecii, Silvan Stâncel, a transmis că întreaga echipă a bibliotecii noastre a fost testată pentru COVID-19 și că rezultatul a fost negativ pentru fiecare dintre angajați.

”Suntem bine și abia așteptăm să redeschidem porțile și activitățile de împrumut. Ne este foarte dor de toate proiectele de animație culturală pentru cei mici și cei mari și regretăm că pentru moment frumoasele întâlniri în cadrul bibliotecii nu mai pot avea loc. Privim cu realism întreaga situație, ne adaptăm și luăm cele mai bune și pragmatice decizii pentru comunitatea pe care o deservim, atât cât ne este posibil. Marți, 4 august 2020, redeschidem serviciile de împrumut și prin urmare vă așteptăm cu drag la bibliotecă pentru a împrumuta cărți frumoase, dar mai ales valoroase”, a spus Silvan Stâncel.

A fost făcută dezinfecție, vineri, în toate spațiile bibliotecii.

”Spațiile sunt dezinfectate, procedura de deservire a publicului respectă toate normele posibile și imposibile de prevenție și protecție anti-Covid, colegele bibliotecare sunt extrem de atente în acest sens, cărțile restituite intră în carantină conform legii pentru a elimina orice risc, deci totul este pregătit și vă așteptăm”, a mai spus managerul bibliotecii.

Angajata depistată pozitiv se simte bine și ”va reveni la serviciu la momentul potrivit”, a precizat Stâncel.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate