Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

ANAF nu va mai publica „lista ruşinii” pentru persoane fizice. Alte categorii de contribuabili exceptate


Publicat

anaf

Obligațiile fiscale restante ale persoanelor fizice nu vor mai fi publicate pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, conform unui proiect de ordin publicat joi pe site-ul Ministerului Finanţelor.

Proiectul va pune în aplicare modificările Codului de Procedura Fiscală și va determina ANAF să publice doar restanțele la buget ale persoanelor juridice.

De asemenea, se reglementează și situația în care un debitor are de recuperat sume de la stat, (sume de rambursat/restituit de la buget ori sume de încasat de la autorități contractante ale statului român), caz în care acești debitori nu sunt considerați că înregistrează obligații fiscale restante, astfel că nici contribuabilii în această situație nu vor fi publicați pe pagina de internet a ANAF, anunţă ministerul, într-un comunicat.

”Ne dorim un climat fiscal echitabil fundamentat pe încredere reciprocă, atât de necesară unei dezvoltării sănătoase a mediului antreprenorial românesc. De asemenea, intrăm în normalitate și încetăm expunerea inutilă a contribuabililor, deoarece este mai importantă recuperarea restanțelor decât spectacolul mediatic.” a precizat Eugen Teodorovici, ministrul Finanțelor Publice.

Modificări incluse în proiect:

“Nu se consideră că un debitor înregistrează obligaţii fiscale restante în situaţia în care suma obligaţiilor fiscale datorate de debitor este mai mică sau egală cu suma de rambursat/restituit pentru care există cerere în curs de soluţionare şi cu sumele certe, lichide şi exigibile pe care debitorul le are de încasat de la autorităţile contractante.”

“Nu fac obiectul publicării (…) obligaţiile fiscale restante al căror cuantum total este sub următoarele plafoane:

a) 500.000 lei, în cazul debitorilor care au calitatea de mare contribuabil;

b) 250.000 lei, în cazul debitorilor care au calitatea de contribuabil mijlociu;

c) 100.000 lei, în cazul celorlalte categorii de debitori persoane juridice.”

„Lista va cuprinde: denumirea debitorilor, codul de identificare fiscală, precum şi cuantumul total al obligaţiilor fiscale restante, din care:

a) obligaţii fiscale principale şi obligaţii fiscale accesorii;

b) obligaţii fiscale principale şi accesorii necontestate, precum şi cele contestate, respectiv cele asupra cărora contribuabilul a exercitat căile de atac prevăzute de lege.

Aceste obligaţii vor fi menţionate în listă până la soluţionarea căilor de atac asupra acestora.”

surse: mfinante.gov, Romania24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Noi materii opționale pentru clasele III-IV, VI-VII și X-XI anunțate de ministrul Educației. Ce discipline vor putea fi studiate

Publicat

Noi materii opționale au fost aprobate de ministrul Educației, prin ordin de ministru.

Aceste discipline vor putea fi studiate la clasele III-IV, VI-VII și X-XI.

Este vorba despre “Eu și scena” – clasele a III-a și a IV-a, materia “Teatrul și noi” – la clasele a VI-a și a VII-a, respectiv “Laboratorul de teatru” clasele a X-a și a XI-a.

Ministrul Monica Anisie a declarat, joi, că propunerea privind introducerea unei discipline în domeniul artei teatrale a venit din partea Universității Naționale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L. Caragiale”.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

Moții își pot înscrie mașinile fără să mai bată drumul la Alba Iulia. Ghișeul de înmatriculări de la Câmpeni, funcțional de joi

Publicat

masina garaj

Ghișeul de înmatriculări auto din Țara Moților a devenit funcțional de joi, 1 octombrie. 

”La solicitarea actualului primar ales al orașului Câmpeni, Cristian Pasca, în calitate de deputat de Alba, am solicitat sprijinul ministrului de Interne, Marcel Vela, în vederea deschiderii unui punct de lucru al Serviciului înmatriculări la Câmpeni.

Ministrul de Interne a răspuns cu promptitudine și în doar câteva zile de la solicitarea prefectului de Alba a dat curs doleanțelor moților” a declarat Florin Roman.

Prin urmare, începând cu data de 1 octombrie, în sediul Poliției Câmpeni funcționează noul serviciu de înmatriculări, în zilele de marți și joi, între orele 10-13.

Acolo vor fi derulate toate operațiunile necesare înmatriculării autoheviculelor ,iar noul punct de lucru deserveste întreaga zona a Munților Apuseni.

Punct de lucru al Casei de pensii 

”Tot ca deputat de Alba am susținut înființarea unui punct de lucru al Casei de Pensii la Bistra, tot pentru moți, astfel încât să poata fi preluate în zona Munților Apuseni, dosarele de pensie de invaliditate și boală.

Împreună cu primarul Traian Gligor și președintele Consiliului judetean Alba, Ion Dumitrel analizam și posibilitatea expertizării persoanelor cu handicap, măcar pentru doua zile, tot în Apuseni, astfel încât moții să nu mai bată drumul la Alba Iulia și Sebes, să stea la cozi și să cheltuie bani. Mulțumesc primarilor, CJ și Prefecturii Alba, miniștrilor de resort, pentru sprijinul acordat în deschiderea acestor puncte de lucru, care fac viața moților mai ușoară”  adăugat deputatul Florin Roman.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Consultare publică inedită: USR PLUS întreabă cetățenii din Alba Iulia cu cine să facă alianță în consiliul local: PSD sau PNL?

Publicat

Alianța USR-PLUS lansează o consultare cetățenească pentru a decide cu cine să formeze majoritatea politică în Consiliul Local Alba Iulia.

Consultarea „Albaiulienii hotărăsc majoritatea în Consiliul Local” se va desfășura timp de trei zile în stradă, dar și on-line. Cetățenii sunt invitați să decidă dacă USR-PLUS trebuie să facă alianță în Consiliul Local Alba Iulia cu viitorii consilieri locali ai Partidului Social Democrat sau cu cei ai Partidului Național Liberal, au anunțat joi reprezenanții Alianței.

Cum se va desfășura

Echipe ale Alianței vor parcurge la pas cartierele orașului pentru a întreba albaiulienii cum vor să arate majoritatea politică din Consiliul Local Alba Iulia, iar în paralel un sondaj similar va avea loc pe pagina de internet a noului primar ales Gabriel Pleșa (www.gabrielplesa.ro).

Consultarea va fi deschisă de vineri de la ora 0:00 până duminică la ora 24:00.

„Albaiulienii au câștigat Primăria Municipiului Alba Iulia și este normal ca tot ei să decidă ce majoritate politică va guverna la nivel local. USR-PLUS își asumă cu responsabilitate și deschidere totală preluarea administrației locale la Alba Iulia. Decizia formării majorității politice în Consiliul Local puteam să o luăm într-un sediu de partid, însă am decis să oferim cetățenilor această putere.

Mergem în stradă să îi întrebăm pe oameni și totodată îi invităm să voteze on-line într-un exercițiu de democrație participativă care, din informațiile pe care le avem, este o premieră în viața politică din România.

Am promis că sunt primarul tuturor albaiulienilor și de aceea este corect ca decizia privind viitoarea majoritate locală să fie luată de toți cetățenii, indiferent ce opțiune politică au avut duminică.

Alegerile au trecut și acum avem de administrat un oraș, iar acest lucru trebuie făcut cu responsabilitate în viitorul Consiliu Local și în Primăria Alba Iulia. Consiliul Local va fi format din oameni care trebuie să dezbrace haina politică și să pună pe primul plan interesul orașului și al albaiulienilor. Vă invit astfel, dragi albaiulieni, să participați și la deciziile politice privind viitorul orașului vostru. Am câștigat împreună, decidem împreună!”, a transmis Gabriel Pleșa, noul primar ales al municipiului Alba Iulia.

Pleșa mai anunță totodată faptul că își propune ca acest gen de consultări cetățenești să fie făcute pentru orice decizie sau proiect cu importanță majoră pentru municipiu.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Angajări la structurile din teritoriu ale DNA. Se caută tehnicieni specialiști în supraveghere ambientală

Publicat

DNA face angajări pentru structurile din teritoriu. Structura DNA specializată cu supravegherile tehnice în procesele penale se va extinde cu 90 de ofițeri și agenți de poliție judiciară, potrivit unei hotărâri de Guvern aflată în dezbatere la Palatul Victoria.

Jumătate vor ajunge în serviciile teritoriale ale DNA unde ar exista, susține Executivul un „acut deficit de personale” pentru monitorizarea în timp real a comunicațiilor, supravegheri operative și înregistrări ambientale în spații publice sau private.

După decizia CCR 51/2016 în urma căreia SRI nu mai poate interceptări pentru DNA, punerea în executare a mandatelor de supraveghere tehnică dispuse în procesul penal se realizează exclusiv de către ofițerii de poliție judiciară din cadrul Serviciul Tehnic al DNA.

În prezent, DNA funcționează cu un număr de 260 de posturi de ofițeri și agenți de poliție judiciară.

„În plus, luând în considerare activitatea specifică de urmărire penală în cauzele de corupție și bunele practici la nivel european se remarcă necesitatea efectuării unor analize operative aprofundate de volume mari de date, prin utilizarea unor aplicații software specializate, însă resursa umană disponibilă pentru îndeplinirea acestor activități este în mod semnificativ limitată.

De aceea, este necesară recrutarea de ofițeri de poliție judiciară cu o pregătire specializată în analiza datelor, iar din cele 90 de posturi de ofițeri și agenți de poliție judiciară pentru care se  solicită suplimentarea, jumătate din acestea sunt destinate serviciilor teritoriale ale Direcției Naționale Anticorupție care se confruntă cu un acut deficit de personal în această privință”, se arată în proiectul guvernamental.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate