Connect with us
Advertisement

Eveniment

Autoritatea pentru Reformă Feroviară cumpără 20 de trenuri electrice care vor atinge 200 de km/h. Alba Iulia, pe una dintre rute

Publicat

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) deschide seria achiziţiilor de material rulant prin PNRR, anunţul fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP), în urma validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP.

Este vorba despre 20 de trenuri de lung parcurs, electrice. Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare.

ARF menţionează că a fost lansată, prin PNRR, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum şi achiziţionarea serviciilor accesorii de mentenanţă, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

„Precizăm că perioada de mentenanţă şi servicii de reparaţii este de 15 ani, necesară funcţionării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional”, se arată în comunicatul ARF, citat de Agerpres.

Obiectivul Componentei 4 – Transport sustenabil, prevăzută în PNRR, este de a îmbunătăţi oferta de transport prin creşterea numărului de trenuri pe rută şi pe zi, corelat cu introducerea unei frecvenţe predictibile, asigurarea unor legături directe şi rapide între marile oraşe ale României, punerea în valoare a investiţiilor de modernizare derulate pe întreaga reţea feroviară TEN-T de pe teritoriul României, susţinerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS, precum şi înlocuirea tracţiunii diesel cu una electrică pe liniile ferate în prezent neelectrificate şi în curs de electrificare.

Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 1370/2007, cu modificările ulterioare şi în baza legislaţiei din România şi vor circula pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare.

Trenurile vor circula și prin Alba Iulia

Rutele sunt: Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava; Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi; Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava; Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia.

Alte rute menţionate sunt: Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia; Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia; Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi.

Valoarea estimată este cuprinsă între 1,201 miliarde lei, fără TVA şi 2,374 miliarde lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată prin PNRR şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Durata contractului/contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 208 luni. Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-preţ.

„Procedura de atribuire este licitaţie deschisă, iar modalitatea de desfăşurare este online pe site-ul www.e-licitatie.ro. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie”, se mai precizează în comunicat.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 septembrie 2022, ora 15:00.

Potrivit sursei citate, se pot solicita clarificări cu maxim 20 de zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit în limba română, iar moneda de referinţă este lei.

Autoritatea de Reformă Feroviară – structură specializată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor – are ca obiect de activitate implementarea reformei în sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport, care este orientată pe câteva direcţii majore, cum ar fi: restructurarea reţelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice către operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, precum şi achiziţionarea de material rulant care se va preda, în condiţiile legii, operatorilor de transport public feroviar de călători.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Traversa

    joi, 11.08.2022 at 17:30

    In Japonia, astfel de trenuri sunt suspendate. La noi vor fi anulate ! Pe sinele actuale vor rezista dupa inaugurare ?

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement