Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Bugetul Fondului pentru Mediu s-a înjumătățit, după eliminarea timbrului pentru automobile. Fără bani pentru piste de biciclete. Alte programe afectate


Publicat

pista bicilete mamut 1Bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pe anul 2017 s-a înjumătățit față de anul 2016, după tăierea timbrului de mediu. Astfel, în 2016, instituția a avut un buget de circa 1 miliard de lei, iar în 2017 un buget estimat de 560 milioane lei. În 2017, pentru construirea pistelor de biciclete nu s-a alocat niciun ban. De asemenea, în acest an, pentru Programul de stimulare a înnoirii parcului auto s-a propus alocarea a 136 milioane lei, iar în 2016 s-au alocat 145 milioane lei.

Alocări pentru proiectele și programele pentru protecția mediului în 2017:

  • gestionarea deșeurilor – credite de angajament: 30.000 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei ;
  • protecția resurselor de apă, sisteme integrate de alimentare cu apă, stații de tratare, canalizare și stații de epurare – credite de angajament : 0 mii lei; credite bugetare: 230.000 mii lei;
  • conservarea biodiversității și administrarea ariilor naturale protejate – credite de angajament : 46.493 mii lei;  credite bugetare: 0 mii lei;
  • împădurirea terenurilor degradate, reconstrucția ecologică și gospodarireă durabilă a pădurilor – credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 80.000 mii lei;
  • educația și conștientizarea publicului privind protecția mediului – credite de angajament: 50.000 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
  • creșterea producției de energie din surse regenerabile – credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei
  • efectuarea de monitorizări, studii și cercetări în domeniul protecției mediului și schimbărilor climatice privind sarcini derivate din acorduri internaționale, directive europene sau alte reglementări naționale sau internaționale, precum și cercetare-dezvoltare în domeniul schimbărilor climatice -credite de angajament: 40.100 mii lei; credite bugetare: 10.274 mii lei;
  • închiderea iazurilor de decantare din sectorul minier -credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
  • instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire – credite de angajament: 94.692 mii lei; credite bugetare: 14.692 mii lei;
  • programul național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații verzi în localitățile din mediul urban – credite de angajament: 0 mii lei;  credite bugetare: 1.545 mii lei;
  • Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto national – credite de angajament: 180.000 mii lei -creditele bugetare: 136.616 mii lei;
  • Programul de realizare a pistelor pentru bicicliști -credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei;
  • Programul de dezvoltare și optimizare a Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului – credite de angajament: 0 mii lei; creditele bugetare: 28.158 mii lei
  • Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic – credite de angajament: 90.000 mii lei; creditele bugetare: 20.000 mii lei;

Alocări pentru proiectele și programele pentru protecția mediului în 2016:

  • gestionarea deșeurilor – credite de angajament : 100.000 mii lei; credite bugetare: 20.000 mii lei;
  • protecția resurselor de apă, sisteme integrate de alimentare  cu apă, stații de tratare, canalizare și stații de epurare – credite de angajament – 0; credite bugetare – 275.562 mii lei;
  • conservarea biodiversității  și administrarea ariilor naturale: credite de angajament – 80.000 mii lei; credite bugetare – 40.000 mii lei;
  • împădurirea terenurilor degradate, reconstrucția ecologică și gospodărirea  durabilă a pădurilor – credite de angajament – 50.000 mii lei; credite bugetare – 20.000 mii lei;
  • educația și constientizarea  publicului privind protecția mediului – credite de angajament – 30.000 mii lei; credite bugetare – 20.000 mii lei;
  • creșterea producției de energie din surse regenerabile: – credite de angajament – 0 lei; credite bugetare – 22.000 mii lei;
  • efectuarea de monitorizări, studii și cercetări în domeniul protecției mediului și schimbărilor climatice privind sarcini derivate din acorduri internaționale, directive europene sau alte reglementări naționale sau internaționale, precum și cercetaredezvoltare în domeniul schimbărilor climatice – credite de angajament – 45. 355 mii lei; credite bugetare – 35.000 mii lei;
  • închiderea iazurilor de decantare din sectorul minier – credite de angajament – 0 lei; credite bugetare – 15.000 mii lei;
  • instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire – credite de angajament: 94.739 mii lei; credite bugetare: 44.532 mii lei;
  • programul național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații verzi în localitățile din mediul urban – credite de angajament: 10.000 mii lei;  credite bugetare: 24.550 mii lei;
  • Programul de stimulare a înnoirii parcului auto național – credite de angajament: 145.000 mii lei -creditele bugetare: 145.000 mii lei;
  • Programul de realizare a pistelor pentru bicicliști -credite de angajament: 30.000 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
  • Programul de dezvoltare și optimizare a Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului – credite de angajament: 0 mii lei; creditele bugetare: 35.000 mii lei
  • Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic – credite de angajament: 75.000 mii lei; creditele bugetare: 15.000 mii lei;
  • îmbunătățirea utilizării  eficiente a energiei în clădiri –  credite de angajament: 45.000 mii lei; creditele bugetare: 20.000 mii lei;

Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezoluție referitoare la „mobilitatea urbană durabilă”. Prin acest document, deputații incurajau statele membre și orașele să elaboreze planuri de mobilitate urbană durabilă acordând prioritate modalităților de transport cu emisii scăzute, vehiculelor propulsate de carburanți alternativi și care folosesc sisteme de transport inteligente, ținând seama totodată de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusă. De asemenea, aceștia s-au exprimat în favoarea unei politici în materie de parcare (spații de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptată) care să se poată fi încadrată într-o politică urbană integrată, dar și în favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orașe.

Comisia și statele membre au fost invitate:

i) să creeze o rețea dedicată mobilității durabile, care să integreze exemple privind bunele practici în materie de planificare teritorială și utilizare a teritoriului (axată pe utilizarea în comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta și pe jos);

ii) să încurajeze orașele să participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orașele și comunitățile inteligente;

iii) să lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilități durabile.

În plus, încă din 2014 la Parlamentul European se află o propunere de rezoluție referitoare la promovarea rețelelor de piste pentru biciclete. În aceasta este invitată Comisia Europeană să definească o strategie pentru promovarea folosirii bicicletei înlocuind automobilul, de exemplu prin investiții în infrastructuri pentru biciclete și în servicii de închiriere a bicicletelor.

sursa: hotnews.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Haos la salarizarea bugetarilor. Ministrul Muncii: diferențe și de 10.000 de euro la salariați cu aceeași funcție și pregătire

Publicat

Ministrul muncii vrea să pună ordine în grila de salarizare a a angajaților din administrația publică. ”Trebuie să punem ordine în acest haos prin stoparea acestor anomalii” spune Turcan prezentând diferențe și de 10.000 de euro la salariați cu aceeași funcție și pregătire.

Un angajat la un Consiliu Judeţean câştigă un salariu anual cu aproape 10.000 de euro mai mare decât un salariat care are aceeaşi pregătire şi aceeaşi funcţie, dar care este angajat într-o Primărie de comună, a arătat ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Raluca Turcan.

„Pentru aceeaşi funcţie, aceeaşi pregătire, sunt acum salarii de bază diferite.

Concret, un consilier superior gradaţia 5 în administraţia locală (într-o primărie de sector) are un salariu de bază, în timp ce aceeaşi funcţie în administraţia centrală (într-un minister) este remunerată cu totul diferit, respectiv cu un salariu mult mai mic.

Diferenţa între doi angajaţi cu aceeaşi funcţie, aceeaşi pregătire şi care fac acelaşi lucru, nu are nicio logică.

Alt exemplu, un consilier grad profesional superior (S) angajat la Consiliul Judeţean câştigă cu peste 4.000 de lei în plus faţă de un angajat cu aceeaşi funcţie, dar într-o primărie de comună.

Deci pentru aceeaşi pregătire, aceeaşi funcţie, aceeaşi răspundere avem o diferenţă de 800 de euro lunar pentru unii, respectiv de aproape 10.000 de euro anual”, a precizat Raluca Turcan, pe Facebook.

Declarațiile Ministrului Muncii au făcute după întâlnire pe care a avut-o marţi cu reprezentanţii Asociaţiei Comunelor din România.

”(…) Trebuie să punem ordine în acest haos prin stoparea acestor anomalii, iar o componentă importantă în noua lege a salarizării este reaşezarea administraţiei publice locale pe grila de salarizare”, a precizat Raluca Turcan.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

(P) ANUNȚ ANGAJARE: Firmă RECRUTEAZĂ pentru depozitul de logistică din Germania, două persoane

Publicat

Firmă din Germania angajează, fără intermediari, pentru depozitul de logistică din Germania, două persoane.
Limba germană/engleză constituie un avantaj.
Doritorii vor depune CV-urile la adresa de e-mail: info@noegel.ro
Relații la telefon +40 771 379 344.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Guvernare cu act adițional: DOCUMENT- Principalele prevederi din acordul semnat de partidele din coaliție după negocieri

Publicat

Liderii coaliției PNL, USR-PLUS și UDMR au semnat marți seara un act adițional la acordul de guvernare, după două zile de negocieri provocate de nemulțumirea USR-PLUS provocată de revocarea din funcție a ministrului sănătății Vlad Voiculescu.

Liderul PNL Ludovic Orban a anunțat marți seara semnarea unei completări la acordul de coaliție, menită să îmbunătățească mecanismul de funcționare a acesteia.

Citește și VIDEO: PNL și USR-PLUS s-au împăcat: ”Vom face mâine o nouă propunere pentru funcția de ministru al Sănătății”

„Cei ce au pariat că nu ne vom înțelege și-au făcut iluzii”, a spus Orban, care susține că partenerii din coaliție sunt preocupați de guvernare.

Președintele PNL, Ludovic Orban, susține că acordul la care s-a ajuns va duce la creșterea performanței de guvernare.

 Vezi DOCUMENTUL AICI: Textul actului adițional semnat de PNL, USR-PLUS și UDMR

„După două zile de discuții serioase pe care le-am purtat, am convenit să semnăm o completare la acordul de coaliție, o completare care să aducă proceduri și puncte de vedere care să după la creșterea încrederii în parteneri, să ducă la îmbunătățirea mecanismelor de funcționare a coaliției și în mod evident, să crească performanța de guvernare”, a anunțat președintele PNL la finalul discuțiilor de marți seara.

Liderul liberal consideră că alianța funcționează

„Formațiunile politice care au constituit această coaliție sunt conștiente de responsabilitatea pe care o au, de a asigura o bună guvernare României și de a pune în practică programul de guvernare, pentru care ne-am angajat în fața Parlamentului și, de asemenea, să urmărim atingerea obiectivelor acestui program de guvernare.

Cei care au pariat pe faptul că nu ne vom înțelege și-au făcut iluzii.

Suntem o coaliție care cooperează, care este într-un dialog bazat pe respect reciproc, pe încredere, pe solidaritate și suntem preocupați în primul rând de o guvernare care să ducă la o îmbunătățire semnificativă a vieții cetățenilor români”, a precizat Ludovic Orban.

Prevederile din actul adițional de guvernare

  • Cererea de revocare a unui ministru va fi trimisă președintelui de către premier după informarea prealabilă a formațiunii politice care l-a propus pe ministru, pe baza unor argumente cuprinse într-o evaluare făcută de premier.
  • Coaliția, premierul și membrii guvernului își asumă să nu adopte poziții publice care să submineze activitatea și agenda guvernamentală, arată documentul, care invocă susținerea reciprocă și solidaritatea.
  • Performanța ministerială este evaluată periodic având ca reper programul de guvernare votat de Parlament și deciziile de parcurs, ulterioare, ale Coaliției de guvernare, iar performanța guvernului va fi evaluată periodic în cadrul Coaliției de guvernare.
  • Printre prioritățile asumate la nivelul Coaliției se numără programul de vaccinare, reformele în domeniul sănătății, care vor continua, reforma pensiilor speciale pe principiul contributivității până la finalul anului, adoptarea legilor pe justitie până la final de an, cu respectarea principiilor din instrumentele internaționale ratificate de România, precum și cu recomandările formulate în cadrul mecanismelor europene – MCV, GRECO și Comisia de la Veneția.
  • Alte priorități sunt operaționalizarea Comisiei de Cod electoral, în baza unui mandat agreat în Coaliție, un calendar asumat pentru adoptarea poziției politice și implementarea acesteia la nivelul deconcentratelor, precum și înființarea unui grup de lucru permanent pentru eficientizarea funcționării statului.
  • Transparența este o regulă nu o excepție. Toți miniștrii Coaliției trebuie să ia măsuri pentru creșterea accesului la date publice, transparentizarea execuției bugetare, contracte și achiziții publice acolo unde exista.
  • Ședințele de coaliție vor lua în dezbatere agenda politică guvernamentală și agenda politică parlamentară. Pot fi invitați în funcție de subiecte reprezentanți ai grupurilor parlamentare și miniștri.
  • La ședința coaliției participă și reprezentantul grupului parlamentar al minorităților naționale.
  • Agenda guvernului și procesul de prioritizare al actelor normative vor fi decise de prim-ministru împreună cu vicepremierii, în ședință săptămânală ulterioară ședinței pregătitoare de guvern organizată de SGG.
  • Agenda ședinței de guvern va fi agreată la acest nivel și ulterior transmisă ministerelor și în spațiul public

Vezi și DOCUMENT: PROGRAMUL de GUVERNARE 2020-2024 al Alianței PNL USR-PLUS UDMR. Principalele priorități ale Guvernului Cîțu

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ASTĂZI: Acțiune-maraton a Poliției Rutiere Alba pe drumurile din județ. RADARE pentru monitorizarea traficului rutier, 24 de ore

Publicat

politie

Polițiștii rutieri din Alba desfășoară astăzi o acțiune specială pentru depistarea șoferilor care depășesc viteza legală.

Miercuri, 21 aprilie, până la ora 24.00, se derulează acțiunea Speed Marathon, perioadă în care polițiștii acționează neîntrerupt, timp de 24 de ore, pentru respectarea regimului legal de viteză.

Acţiunea se desfăşoară în cadrul săptămânii T.I.S.P.O.L. Speed.

Controalele T.I.S.P.O.L. Speed se desfășoară simultan în toate statele membre ale Uniunii Europene şi au drept scop combaterea accidentelor rutiere produse pe fondul vitezei excesive.

Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba reaminteşte:

”Conform Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, viteza maximă admisă în localităţi este de 50 de kilometri / oră, iar pe drumurile naţionale, în afara localităţilor, este de 90 km/h.

De asemenea, trebuie ținut cont de faptul că limita maximă se poate modifica, pentru motive legate de siguranța rutieră, atunci când se circulă în condiții meteo nefavorabile sau pe anumite segmente de drum, acest lucru fiind semnalizat prin indicatoare rutiere.

Depășirea cu mai mult de 50 de kilometri/oră a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constituie contravenție și se sancționează cu amendă prevăzută în clasa a IV-a de sancțiuni, respectiv de la 9 la 20 de puncte-amendă.

De asemenea, se aplică sancțiunea complementară a suspendării exercitării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 90 de zile.

Pentru siguranţa dumneavoastră şi a celorlalţi participanţi la trafic, vă recomandăm să nu depăşiţi limita legală de viteză!”

Amplasarea radarelor în data de 21 aprilie:

Drumul Naţional 1: Alba Iulia – Sântimbru –– Oiejdea – Galda de Jos – Teiuş – Aiud – Inoc – limită cu judeţul Cluj

Drumul Naţional 1: Sebeş – Cut – Cunţa – limită judeţul Sibiu

Drumul Naţional 7: Săliştea –– Șibot – limită cu judeţul Hunedoara

Drumul Naţional 67C: Sebeş –Petreşti – Săsciori

Drumul Naţional 74: Ighiu – Zlatna – Feneş – Abrud –– Bucium Cerbu

Drumul Naţional 75: Câmpeni – Gârda – Arieşeni

Drumul Naţional 75: Baia de Arieş – Lupşa

Alba Iulia: Bulevardul Încoronării – Bulevardului Ferdinand I – strada Clujului, strada Regiment V Vânători, Strada Calea Moţilor

Municipiul Sebeş: strada Lucian Blaga, strada Traian

Cugir – strada Victoriei

Ocna Mureş – Războieni – Noşlac

Pot fi amplasate radare și în alte locații, astfel că șoferii sunt atenționați să respecte regulile rutiere pe tot parcursul deplasării. De asemenea, vor putea fi organizate acțiuni și filtre în trafic.

Potrivit Codului Rutier, limitele maxime de viteză sunt de:

– 50 km/oră în localităţi (în unele cazuri, limita este mai mare, dar de maximum 80 km/oră sau mai mică, dar minimum 30 km/oră);

– 90 km/oră pe drumuri naţionale, judeţene, comunale

– 100 km/oră pe drumuri expres sau drumuri naţionale europene

– 130 km/oră pe autostrăzi.

Dacă depăşiţi aceste limite maxime admise de viteză riscaţi sancţiuni, astfel:

– pentru depăşirea limitei cu 10-20 km/oră, se calculează 2 sau 3 puncte-amendă, plus două puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 21-30 km/oră: 4 sau 5 puncte-amendă plus trei puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 31-40 km/oră: între 6 şi 8 puncte-amendă, plus patru puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu 41-50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, plus sase puncte de penalizare;

– pentru depăşirea limitei cu mai mult de 50 km/oră: între 9 şi 20 puncte-amendă, dar şi suspendarea permisului pentru 90 de zile.

Conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deținerii permisului de conducere de către o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o îmbibație alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge se pedepsește cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă – art. 336 Cod Penal.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate