Connect with us
Publicitate

Actualitate

Bugetul Fondului pentru Mediu s-a înjumătățit, după eliminarea timbrului pentru automobile. Fără bani pentru piste de biciclete. Alte programe afectate

Publicat

pista bicilete mamut 1 Bugetul Administrației Fondului pentru Mediu pe anul 2017 s-a înjumătățit față de anul 2016, după tăierea timbrului de mediu. Astfel, în 2016, instituția a avut un buget de circa 1 miliard de lei, iar în 2017 un buget estimat de 560 milioane lei. În 2017, pentru construirea pistelor de biciclete nu s-a alocat niciun ban. De asemenea, în acest an, pentru Programul de stimulare a înnoirii parcului auto s-a propus alocarea a 136 milioane lei, iar în 2016 s-au alocat 145 milioane lei.

Alocări pentru proiectele și programele pentru protecția mediului în 2017:

  • gestionarea deșeurilor – credite de angajament: 30.000 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei ;
  • protecția resurselor de apă, sisteme integrate de alimentare cu apă, stații de tratare, canalizare și stații de epurare – credite de angajament : 0 mii lei; credite bugetare: 230.000 mii lei;
  • conservarea biodiversității și administrarea ariilor naturale protejate – credite de angajament : 46.493 mii lei;  credite bugetare: 0 mii lei;
  • împădurirea terenurilor degradate, reconstrucția ecologică și gospodarireă durabilă a pădurilor – credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 80.000 mii lei;
  • educația și conștientizarea publicului privind protecția mediului – credite de angajament: 50.000 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
  • creșterea producției de energie din surse regenerabile – credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei
  • efectuarea de monitorizări, studii și cercetări în domeniul protecției mediului și schimbărilor climatice privind sarcini derivate din acorduri internaționale, directive europene sau alte reglementări naționale sau internaționale, precum și cercetare-dezvoltare în domeniul schimbărilor climatice -credite de angajament: 40.100 mii lei; credite bugetare: 10.274 mii lei;
  • închiderea iazurilor de decantare din sectorul minier -credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
  • instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire – credite de angajament: 94.692 mii lei; credite bugetare: 14.692 mii lei;
  • programul național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații verzi în localitățile din mediul urban – credite de angajament: 0 mii lei;  credite bugetare: 1.545 mii lei;
  • Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto national – credite de angajament: 180.000 mii lei -creditele bugetare: 136.616 mii lei;
  • Programul de realizare a pistelor pentru bicicliști -credite de angajament: 0 mii lei; credite bugetare: 0 mii lei;
  • Programul de dezvoltare și optimizare a Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului – credite de angajament: 0 mii lei; creditele bugetare: 28.158 mii lei
  • Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic – credite de angajament: 90.000 mii lei; creditele bugetare: 20.000 mii lei;

Alocări pentru proiectele și programele pentru protecția mediului în 2016:

  • gestionarea deșeurilor – credite de angajament : 100.000 mii lei; credite bugetare: 20.000 mii lei;
  • protecția resurselor de apă, sisteme integrate de alimentare  cu apă, stații de tratare, canalizare și stații de epurare – credite de angajament – 0; credite bugetare – 275.562 mii lei;
  • conservarea biodiversității  și administrarea ariilor naturale: credite de angajament – 80.000 mii lei; credite bugetare – 40.000 mii lei;
  • împădurirea terenurilor degradate, reconstrucția ecologică și gospodărirea  durabilă a pădurilor – credite de angajament – 50.000 mii lei; credite bugetare – 20.000 mii lei;
  • educația și constientizarea  publicului privind protecția mediului – credite de angajament – 30.000 mii lei; credite bugetare – 20.000 mii lei;
  • creșterea producției de energie din surse regenerabile: – credite de angajament – 0 lei; credite bugetare – 22.000 mii lei;
  • efectuarea de monitorizări, studii și cercetări în domeniul protecției mediului și schimbărilor climatice privind sarcini derivate din acorduri internaționale, directive europene sau alte reglementări naționale sau internaționale, precum și cercetaredezvoltare în domeniul schimbărilor climatice – credite de angajament – 45. 355 mii lei; credite bugetare – 35.000 mii lei;
  • închiderea iazurilor de decantare din sectorul minier – credite de angajament – 0 lei; credite bugetare – 15.000 mii lei;
  • instalarea sistemelor de încălzire care utilizează energie regenerabilă, inclusiv înlocuirea sau completarea sistemelor clasice de încălzire – credite de angajament: 94.739 mii lei; credite bugetare: 44.532 mii lei;
  • programul național de îmbunătățire a calității mediului prin realizarea de spații verzi în localitățile din mediul urban – credite de angajament: 10.000 mii lei;  credite bugetare: 24.550 mii lei;
  • Programul de stimulare a înnoirii parcului auto național – credite de angajament: 145.000 mii lei -creditele bugetare: 145.000 mii lei;
  • Programul de realizare a pistelor pentru bicicliști -credite de angajament: 30.000 mii lei; credite bugetare: 5.000 mii lei;
  • Programul de dezvoltare și optimizare a Rețelei Naționale de Monitorizare a Calității Aerului – credite de angajament: 0 mii lei; creditele bugetare: 35.000 mii lei
  • Reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante din punct de vedere energetic – credite de angajament: 75.000 mii lei; creditele bugetare: 15.000 mii lei;
  • îmbunătățirea utilizării  eficiente a energiei în clădiri –  credite de angajament: 45.000 mii lei; creditele bugetare: 20.000 mii lei;

Parlamentul european a adoptat, la 2 decembrie 2015, o rezoluție referitoare la „mobilitatea urbană durabilă”. Prin acest document, deputații incurajau statele membre și orașele să elaboreze planuri de mobilitate urbană durabilă acordând prioritate modalităților de transport cu emisii scăzute, vehiculelor propulsate de carburanți alternativi și care folosesc sisteme de transport inteligente, ținând seama totodată de nevoile specifice ale persoanelor cu mobilitate redusă. De asemenea, aceștia s-au exprimat în favoarea unei politici în materie de parcare (spații de parcare, utilizarea unor sisteme inteligente de parcare, tarifare adaptată) care să se poată fi încadrată într-o politică urbană integrată, dar și în favoarea reducerii zgomotelor legate de trafic din orașe.

Comisia și statele membre au fost invitate:

i) să creeze o rețea dedicată mobilității durabile, care să integreze exemple privind bunele practici în materie de planificare teritorială și utilizare a teritoriului (axată pe utilizarea în comun a autoturismelor, transportul public, mersul cu bicicleta și pe jos);

ii) să încurajeze orașele să participe la Parteneriatul european pentru inovare privind orașele și comunitățile inteligente;

iii) să lanseze campanii de sensibilizare a publicului pentru promovarea unei mobilități durabile.

În plus, încă din 2014 la Parlamentul European se află o propunere de rezoluție referitoare la promovarea rețelelor de piste pentru biciclete. În aceasta este invitată Comisia Europeană să definească o strategie pentru promovarea folosirii bicicletei înlocuind automobilul, de exemplu prin investiții în infrastructuri pentru biciclete și în servicii de închiriere a bicicletelor.

sursa: hotnews.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate