Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Câți români cred că îi așteaptă o viață mai bună în 2024. Atitudinea față de relații personale, carieră, bani, religie și sănătate

Publicat

În privința anului 2024, 47% dintre români nu adoptă nicio perspectivă optimistă, nici una pesimistă. Doar 34% dintre români cred că îi aşteaptă o viaţă mai bună în acest an.

Comparativ, procentul era de 48% în 2023. Optimismul acestora este în declin, relevă rezultatele unei cercetări Reveal Marketing Research.

Sentimentul de neutralitate evidenţiază un echilibru fragil între speranţă şi incertitudine.

Alți 19% au relevat pesimismul privind noul an.

Femeile, mai optimiste decât bărbații

Femeile sunt mai optimiste (37%) decât bărbaţii (30%).

Raportat la categoriile de vârstă, cele două extreme, tinerii între 18-24 ani (43%) şi persoanele mature peste 55 ani (45%), se diferenţiază ca fiind mai optimiste.

Provocări în 2024

„Comparativ cu studiul similar desfăşurat în urmă cu un an, observăm că optimismul pronunţat al românilor înregistrează o scădere semnificativă de la 48% pentru 2023, la 34% pentru 2024.

Dacă începutul lui 2023 a venit pe fondul redobândirii libertăţilor după perioadele de restricţii impuse de pandemie, începutul lui 2024 a venit pe fondul incertitudinilor şi al schimbărilor socio-economice.

În acest context, era de aşteptat ca românii să fie mai degrabă în expectativă, această neutralitate putând reprezenta şi un apel la prudenţă şi adaptabilitate, elemente esenţiale în faţa unui viitor incert”, a afirmat Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Așteptările la începutul anului

În ceea ce priveşte aşteptările românilor la început de an nou, optimismul referitor la îmbunătăţirea situaţiei financiare personale ocupă locul fruntaş (34%).

Este prezent în măsură semnificativ mai mare în cazul femeilor (39% vs. 28% bărbaţi) şi al tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani (53%).

La polul opus, nivelul de pesimism atinge cele mai mari valori în ceea ce priveşte

  • evoluţia ţării din următorul an, diminuarea nivelului de corupţie (64%)
  • scăderea inflaţiei (51%)
  • îmbunătăţirea situaţiei economice a ţării (50%).

Acestea sunt percepute ca obiective greu sau chiar imposibil de realizat în următoarele 12 luni.

Viața personală și familie

Referitor la intenţiile din sfera personală şi de familie, 13% dintre români intenţionează să se căsătorească sau logodească în 2024.

Alți 32% nu au astfel de planuri, în special cei cu vârste între 45-55 ani (46%) şi tinerii între 18 şi 24 de ani (43%).

În aceeaşi ordine de idei, 10% dintre respondenţi intenţionează să aibă un copil în noul an, într-o măsură semnificativ mai mare cei cu vârste între 35 şi 44 de ani (17%).

Cariera și evoluția profesională

În ceea ce priveşte cariera şi sfera profesională, 4 din 10 români intenţionează să îşi schimbe locul de muncă în 2024.

Mai exact, 27% dintre români îşi doresc un nou angajator, în special persoanele între 44-55 ani, iar 13% doresc să îşi deschidă o afacere, în special tinerii între 25-34 ani (28%).

Mai mult decât atât, un sfert dintre români declară că intenţionează să îşi schimbe domiciliul în 2024, fie în altă locuinţă din aceeaşi localitate (11%), în altă localitate din ţară (10%) sau chiar în străinătate (4%).

Relații sentimentale

Măsurând nivelul de satisfacţie cu diferitele aspecte din viaţa de zi cu zi, aflăm că românii sunt cei mai mulţumiţi de relaţiile interpersonale pe care le au cu

  • familia (75%)
  • persoanele apropiate (66%)
  • sau de relaţiile sentimentale (65%).

Ca tendinţă, persoanele cu venituri mici (sub 2.000 lei) se declară în mai mică măsură mulţumite de relaţiile sentimentale (50%).

Cele mai mici scoruri de satisfacţie au fost înregistrate de aspecte ce ţin de sfera profesională, mai exact nivelul de mulţumire cu locul de muncă (51%) şi situaţia financiară prezentă (46%).

Cei mai nemulţumiţi de situaţia financiară sunt persoanele mature peste 55 ani (34%).

Topul rezoluţiilor pentru noul an

Topul rezoluţiilor pentru noul an este similar celui de anul trecut.

Cei mai mulţi dintre români își doresc să călătorească mai mult (34%), să îşi petreacă mai mult timp cu familia (32%) sau să mănânce mai sănătos (27%).

Pentru persoanele care au copii, nevoia de a petrece mai mult timp alături de familie este mai importantă (42% vs. 23% în cazul celor fără copii. Pentru cei cu vârste între 44-55 ani dorinţa de a călători mai mult (47% vs. 34% total eşantion).

Dacă ne îndreptăm atenţia către tineri, cei între 25-34 ani îşi doresc în mai mare măsură să participe la cursuri de dezvoltare personală (23% vs. 11% total eşantion). Reprezentanţii generaţiei Z (19-24 ani) să meargă la sala de fitness (19% vs. 12% total eşantion).

În cazul persoanelor de peste 55 ani, dorinţa de a acorda mai mult timp pasiunilor lor (21%) şi de a merge mai des la biserică (17%) sunt semnificativ mai importante decât pentru total eşantion (15%, respectiv 10%).

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online, pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban şi rural, utilizatori de internet. Mărimea eşantionului a fost de 1.015 respondenţi, iar eroarea maximă de eşantionare este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%, potrivit Agerpres

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax