Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Cazare cu vaccinare: Studenții care vor loc în căminele USAMV din Cluj trebuie să fie imunizați sau să prezinte un test negativ

Publicat

Au început primele înscrieri pentru un loc în căminele Universității de Științe Agricole și Medicină Veterinară din Cluj, dar studenții vor trebui să facă dovada vaccinării împotriva Covid-19, a faptului că au trecut prin boală sau trebuie să prezinte un test RT-PCR negativ.

Anunțul a fost făcut de reprezentanții USAMV Cluj, potrivit cluj24.ro.

Depunerea actelor se face online, în prima fază pentru anumite categorii de studenți.

Astfel, potrivit reprezentanților universității, în perioada 6-15 septembrie, pentru un loc în cămine se pot înscrie:

  • studenții familiști
  • studenții care provin din centre de plasament
  • studenții orfani de ambii părinți
  • studenții cu probleme medicale deosebite
  • studenții necăsătoriți, care au în întreținere copii și locuiesc cu ei.

Sursa și foto: Cluj24.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ABRUD

FOTO: Povestea Claudiei Roxana, tânăra din Alba admirată de 100.000 de oameni pe Instagram și TikTok. Cum a devenit influencer

Publicat

În spatele a mii de like-uri la o poză, sute de comentarii, mii de vizualizări la un video, stă multă muncă și o strategie de marketing bine gândită. Vorbim despre conceptul de influencer, o idee privită în urmă cu câțiva ani cu scepticism și, pe alocuri, chiar luată în derâdere.

Însă influencerii au reușit ceva: au rupt o bună bucată din afacerea firmelor de marketing, au luat ideea clasică de publicitate, au adaptat-o și au dus-o pe teritoriul lor: Instagram și TikTok. 

Este și povestea Claudiei Roxana Bogdan, o tânără din Abrud, care în câțiva ani a strâns peste 100.000 de urmăritori, pe cele două platforme media. Asta înseamnă  contracte de publicitate cu diferite firme și automat un venit lunar stabil, dar și alte beneficii. 

Am stat de vorbă cu Claudia Roxana pentru a afla cum a început să posteze pe social media și mai ales când și-a dat seama că poate face bani din asta. Mai exact, am vrut să aflăm care este rolul unui influencer într-o societate bazată pe consum, în care consumatorul tinde să cumpere în mare parte tot ceea ce este promovat sau care are parte de o reclamă puternică.

Povestea celor peste 100.000 de urmăritori: De la un joc pe Facebook, la jocuri de marketing și contracte cu diferite firme

este din Abrud și spune că e pasionată de fashion și modeling. A mers la studii în Cluj Napoca și a absolvit facultatea de Psihologie și Științe ale Educației în cadrul Universității ”Babes-Bolyai”, însă nu a dorit să profeseze în domeniu. A urmat și un curs de IT, dar a fost atrasă de altceva: evoluția platfomei TikTok și sursa de finanțare pe care o poate aduce.

Ce este un influencer și rolul său în social media

Roxana spune că un influencer este o persoană văzută drept model într-unul sau mai multe domenii, precum fashion, travelling, beauty, fitness. Mai spune că un influencer este o persoană îndrăgită și respectată de un număr mare de oameni.

Un influencer are un rol important în reclamele, mai exact recomandările făcute la un anumit produs.


”Ceea ce nu am putut eu să fac este să recomand ceva în ce nu aveam încredere; mai întâi testam, vedeam dacă are rezultate pozitive, apoi împărtășeam comunității de pe Instagram sau TikTok, dar, dacă nu aveam încredere într-un anumit produs sau serviciu, discutam cu persoanele care reprezentau brand-ul respectiv dacă sunt de acord să prezint public opinia mea sau nu”, a spus Claudia.

Cum a început să posteze pe rețelele sociale și când a făcut tranziția de la fun la business

În mare parte, povestea este similară cu cea a majorității care utilizează rețelele sociale. A început când avea în jur de 12 ani, pe Facebook, unde se juca Barn Buddy, strămoșul actualului FarmVille.

Primele postări a început să le aibă prin 2014, iar în următorii ani aduna câteva mii de like-uri la pozele postate pe Facebook; pasul următor a fost Instagram.

Prin anii 2014- 2016, între Facebook și Instagram nu erau mari diferențe. Pe o rețea te exprimai în cuvinte, iar pe alta trebuia să fii mai creativ cu doar o singură poză.

Din 2017, a început să posteze mai mult pe Instagram, unde a ajuns foarte repede la 10.000 de urmăritori.

”Din cercul meu de prieteni nu mai avea nimeni atâția urmăritori, dar eu nu o vedeam ca pe ceva uau. Mie îmi plăcea foarte mult să pozez și de fiecare dată când aveam un eveniment nu plecam fără a realiza un set de poze”, spune Claudia.

Primul contract în 2019

Primul contract a fost cu o firmă ce producea suplimente alimentare pentru reducerea în greutate: ”aveam de realizat un video de două minute unde trebuie sa prezint produsul, dar nu am reușit.

M-am suparăt pe moment și mi-au trebuit doi ani să înțeleg că de fapt eu nu pot promova ceva în care nu am încredere sau nu sunt sigură. În 2019 am venit în Cluj la facultate, iar de atunci viața mea s-a schimbat, mai ales în mediul virtual. Am avut colaborări cu saloane, restaurante, săli de fitness”, mărturisește Claudia Roxana.

Lumea TikTok-ului

@claudiroxa #5pasidebine #fypシ #misiuneatiktok ♬ original sound – R.T:))


Deși nu i-a dat mare importanță la început, primul video pe care l-a postat a făcut, în 24 de ore, peste 50.000 de vizualizări. Nu a mai postat câteva luni, iar următorul video a ajuns la 300.000 de vizualizări.

Din 2019 a început să aibă mai multă activitate și pe TikTok, unde postează reclame realizate prin aplicația FameUP. Mai exact, FameUP este o aplicație ce conectează influencerii cu firmele care vor publicitate.

De prin 2021, a început să se gândească serios că poate face o afacere din postările pe cele două platforme. După câteva colaborări cu magazine online, dar și multă neîncredere din partea persoanelor din jurul ei, s-a ambiționat și a început să ia treaba în serios.

Este o lume dinamică, nu te poți plafona, spune aceasta.

Bani, contracte și firme

A avut contracte cu firme care se ocupă cu mâncare sănătoasă, saloane de beauty din Cluj, fashion, cu diferite magazine online. Însă s-a extins cel mai mult în zona de travelling, unde a promovează pensiuni și cabane din diferite părți ale României, printre care Căsuta din Zăvoi, Casa Vikingilor, ambele din Alba și Prive Nest din Bistrița-Năsăud.

Mai lucrează și cu magazine de bijuterii sau săli de fitness din Cluj-Napoca.

În momentul de față, face bani din social media, iar veniturile vin din TikTok, Instagram și aplicția FameUp. Automat, veniturile variază în funcție de gradul de implicare pe fiecare platformă sau evenimente la care este invitată.

@claudiroxa♬ original sound – c


Cei mai mulți bani vin din TikTok, platforma care a devenit un fenomen global.

Pe lângă venituri, mai are și colaborări de genul barter: primește servicii sau produse în schimbul promovării în online.

Cum arată o zi de lucru

Claudia Roxana poate compara activitatea de influencer chiar cu un job la birou. Spune că, în spatele unor postări pe rețelele sociale, stă foarte multă muncă și strategie.

Însă deadline-ul e tot deadline, materialele trebuie trimise la timp către brand-urile cu care lucrezi.

”După o zi de poze sau de filmări esti mult mai obosit decât dupa o zi de stat la birou. Eu fac asta să pară atât de simplu, pentru că îmi place ceea ce fac și visez să o transform în job, încă de când nu credea nimeni în mine și zicea că o să mă fac de râs.

Nu pot să zic că m-am plâns vreodată de orele pierdute la make-up, pe drumuri pentru a ajunge la o anumită destinație, unde aveam un eveniment, sau de orele pierdute la ședințele foto. Asta mă definește, îmi dă încredere în mine, în momentul acela eu sunt personajul principal, nu mai există încă 200 de angajați”, a mai spus Claudia Roxana.

În linii mari, într-o societate bazată pe consum, influencerii dau din coate și își fac loc în industria media și de publicitate, iar din contractele pe care le obțin își pot asigura venituri lunare destul de consistente, din postările pe social media.

sursă foto/video: Roxana Claudia Bogdan, arhivă personală și conturi media.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Când vor avea acces salariații la REVISAL. Procedura a fost aprobată de Guvern

Publicat

Guvernul a aprobat procedura de acces online a angajaților și a foștilor angajați la datele din registrul general de evidență a salariaților (REGES), a anunțat Ministerul Muncii.

Aceștia vor acea acces la aceste date din 2025.

Prin procedura introdusă de actul normativ adoptat, salariații sau foștii salariați își vor putea accesa online datele din REGES, referitoare la activitatea prestată la diferiți angajatori, în baza unui contract individual de muncă.

Dreptul de acces al acestora este limitat la vizualizarea, descărcarea și tipărirea acestor date, precum și generarea și descărcarea unui extras din registru, cu care să poată dovedi perioadele lucrate, respectiv vechimea în muncă și specialitate, împreună cu alte documente existente în dosarul personal al fiecăruia, potrivit sursei citate.

Alte măsuri stabilite prin hotărârea de Guvern

  • stabilirea condițiilor în care pot fi accesate datele din registru, prin obținerea numelui de utilizator și parolei, fie personal, la sediul inspectoratului teritorial de muncă, fie prin e-mail, în situația în care aceștia dețin semnătură electronică calificată
  • completarea registrului general de evidență a salariaților cu elemente noi referitoare la nivelul și specialitatea studiilor absolvite;
  • reglementarea condițiilor în care prin extras se poate dovedi vechimea în muncă și/sau specialitate, respectiv prin asumare de către angajator și certificare prin semnătură, pe baza documentelor justificative din dosarul de personal al salariatului, a documentelor contabile și altor documente aflate în arhiva societății.

Când vor intra în vigoare noile măsuri

Aceste reglementări vor intra în vigoare la 31 decembrie 2024, când va intra în exploatare și sistemul informatic aferent REGES, conform Planului Național de Redresare și Reziliență, precizează ministerul, într-un comunicat.

Până la data la care sistemul informatic va fi funcțional și pentru a facilita accesul salariaților și al foștilor salariați la datele lor din registru, inspectoratele teritoriale de muncă au obligația să elibereze acestora, la solicitarea scrisă, un extras care să reflecte activitatea prestată în baza unui contract individual de muncă.

Noul sistemul informatic REGES-ONLINE

Digitalizarea Inspecției Muncii vizează crearea unui sistem informatic, prin simplificarea procedurilor de acces și utilizarea semnăturii electronice, care va facilita activitatea de control pe care o desfășoară instituția și va asigura creșterea eficienței actului de control.

Noul sistemul informatic REGES-ONLINE va asigura accesul autorităților și instituțiilor publice la înregistrarea datelor în interfața de programare a aplicațiilor (API). Totodată, sistemul centralizat, complet on-line, va putea fi accesat de angajatori și salariați, aceștia din urmă putând să obțină informații despre propriul contract de muncă, să verifice informațiile încărcate de angajator și să semnaleze eventualele erori, potrivit sursei citate.

În prezent se lucrează la crearea unei arhitecturi a sistemului informatic, net superioare celei existente, care să răspundă nevoilor tuturor celor interesați în valorificarea informațiilor cuprinse în această bază de date:  salariați, foști salariați și angajatori – autorități sau instituții publice.

Noul sistem informatic REGES este prevăzut în Planul Național de Redresare și Reziliență, Inspecția Muncii fiind beneficiar al finanțării Investiției 6 – Digitalizarea în domeniul muncii și protecției sociale, aferente componentei C7 – Transformare digitală.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Curierii vor da informații la ANAF despre livrările cu plăți în numerar. Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial

Publicat

Ordinul ANAF prin care firmele de curierat vor trebui să transmită Fiscului date despre livrările cu plata cash, ramburs, a fost publicat în Monitorul Oficial.

Este vorba despre Ordinul privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național și pentru aprobarea modelului, conținutului, modalităților de depunere pentru declarația informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul național.

În prezent, 42.000 de angajaţi lucrează în companiile de curierat şi în cadrul Poştei Române, iar ANAF a argumentat nevoia de a-i transforma pe curieri în agenţi ai Fiscului prin faptul că în prezent aceştia sunt intermediari pentru comercianţii online care activează „în zona gri“ şi care „preferă remi­terea rambursurilor încasate de operatorii de servicii de curierat de la clienţii finali tot cu numerar“, potrivit Mediafax.

Firmele de curierat vor trebui să depună formularul 395 „Declaraţie informativă privind trimiterile poștale contra ramburs efectuate de către furnizorii de servicii poștale pe teritoriul naţional”. Datele se transmit lunar, până în ultima zi calendaristică a lunii următoare perioadei de raportare. Ordinul a fost publicat miercuri în Monitorul Oficial, potrivit hotnews.ro.

Declaraţia se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanţă, pe portalul e-guvernare.

Date despre livrări ce vor trebui transmise către ANAF

Firmele de curierat vor declara livrările efectuate în perioada de raportare și nu cele pentru care au fost emise documente de transport în perioada de raportare.

Informațiile ce vor fi completate

  • Număr document de transport / ”Dată document de transport”
  • Valoare ramburs – contravaloarea în lei a bunului care face obiectul trimiterii poștale înregistrate și pentru care expeditorul a solicitat achitarea de către destinatar prin intermediul rețelei poștale
  • Denumire/Nume și prenume expeditor – denumirea persoanei juridice expeditoare sau nume şi prenume expeditor persoană fizică care sunt înscrise pe documentul de transport
  • CIF expeditor – codul de identificare fiscală al expeditorului; în situația în care expeditorul este nerezident și nu deține CIF, câmpul nu se completează
  • Județul de preluare a trimiterii / oficiului – județul de preluare a trimiterii poștale în vederea expedierii sau județul în care este situat sediul/punctul de lucru/ oficiul furnizorului de servicii poștale la care este adusă trimiterea de expeditor în vederea expedierii
  • Adresa de preluare a trimiterii – în situația în care coletul a fost ridicat de furnizorul de servicii poștale de la adresa indicată de expeditor
  • Adresă oficiu – în situația în care trimiterea poștală este adusă la sediul/punctul de lucru/ oficiul furnizorului de servicii poștale de către expeditor sau de către un terț, se înscrie adresa unde este situat respectivul oficiu, în situația în care locul de ridicare al trimiterii poștale este pe teritoriul național
  • Modalitate virare ramburs către expeditor –modalitatea prin care este remis rambursul către expeditor, respectiv: cont colector ( în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie virată într-un cont bancar indicat de către expeditor); numerar (în situația în care expeditorul a optat ca valoarea rambursului să fie returnată în numerar expeditorului sau altei persoane)
  • IBAN cont colector – în situația în care modalitatea de virare este Cont colector, se înscrie codul IBAN al contului bancar indicat de către expeditor pentru remiterea rambursului.
  • Nume și prenume persoană fizică care a recepționat rambursul pentru expeditor – în situația în care modalitatea de virare a rambursului către expeditor este numerar, se înscriu numele și prenumele persoanei fizice care a recepționat rambursul în numerar
  • Denumire/ Nume și prenume destinatar – se înscrie denumirea persoanei juridice destinatare sau numele şi prenumele destinatarului persoană fizică

Prevederile ordinului se aplică pentru trimiterile poștale contra ramburs efectuate pe teritoriul naţional începând cu luna următoare de la împlinirea unui termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a ordinului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

”Ciobanul și domnița”, premiera unui spectacol după un text scris de Regina Maria, la Teatrul de Păpuși Prichindel din Alba Iulia

Publicat

Teatrul de Păpuși „Prichindel” pregătește de o premieră națională, realizată cu prilejul împlinirii a 100 de ani de la încoronarea primilor regi ai României: Regele Ferdinand și Regina Maria. Este vorba de spectacolul „Ciobanul și Domnița”, care are la bază basmul cu același titlu semnat de Regina Maria.

„Ciobanul și Domnița” este o poveste unică, cu inflexiuni romantice, cu emoție, cu umor și lirism, care poartă semnătura Reginei Maria.

Primul pas în crearea acestui spectacol a fost adaptarea scenică a textului, încercând să aduc la rampă tema poveștii: a iubirii și a sacrificiului.

„Ciobanul și Domnița” nu este doar o poveste de iubire interzisă, ci mai degrabă o „radiografie” asupra inimii, asupra fericirii, asupra propriilor noastre decizii importante de viață.

Dacă Faust își vinde sufletul pentru nemurire, în povestea noastră, Ciobanul nu-și vinde sufletul pentru nemurire, în schimb renunță la suflet și la credință pentru iubire, pentru Domniță.

Valoarea literară a poveștii, încărcată de metafore și simboluri, a deschis sufletul și imaginația creatorilor: regizor, scenograf, compozitor și, evident, actorilor, spre o mare provocare și inedită transpunere scenică., Toma Hogea – regizor artistic.

Premiera va avea loc sâmbătă, 1 octombrie 2022, de la orele 18:00, la Sala 67 a Teatrului de Păpuși „Prichindel”.

Avanpremiera spectacolului va avea loc vineri, 30 septembrie, orele 12:00, pentru copiii din școlile gimnaziale ale municipiului.

Echipa spectacolului:

  • dramatizarea, versuri și regia artistică – Toma Hogea
  • scenografia – Alina Dincă Pușcașu
  • muzica – Cári Tibor
  • light-design și proiecție – Lucian Moga
  • distribuția – Tudor Cristian Popa, Teodora Popa, Laura Boboc, Irina Melnic, Mădălin Costea, Adam Boboc, Iulian Costea, Ramona Benchea Mincu, Viorica Boda
  • regia tehnică – Elena Madaras
  • sculptură păpuși și decor – Constantin Butoi
  • pictură – Alina Dincă Pușcașu
  • realizare costume – Mirela Tămășan
  • lumini – Ovidiu Tămășan, Călin Popa
  • sunet – Florin Andrea
  • mașiniști – Florin Badiu, Gheorghe Hațegan
  • Manager Ioana Bogățan

Biletele pot fi achiziționate de la sediul teatrului, începând cu data de azi, 22 septembrie, între orele 9:00 și 14:00 (exceptând zilele de sâmbăță și duminică), sau online de la adresa www.teatrulalba.ro.

Prețul biletelor este de:

7 lei – școlari și elevi

15 lei – studenți și pensionari

28 lei – adulți

„Cu toții ne-am dorit ca această premieră națională, pe scena Teatrului de Păpuși „Prichindel” din Alba Iulia, să aducă publicului de toate vârstele un concept scenic nou, o estetică teatrală modernă, multă emoție și bucuria descoperirii acestei povești unice a Reginei Maria” regizorul Toma Hogea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax