Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ce TAXE se plătesc pentru specializarea înalţilor funcţionari publici. „Tarifele” pentru programul de formare


Publicat

costum oficialAnul acesta, în cadrul Programului de formare a înalţilor funcţionari publici vor fi disponibile 100 de locuri. Taxele de participare, precum şi cifra de şcolarizare la programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici în 2015 au fost publicate vineri în Monitorul Oficial.

Programul de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice din categoria înalţilor funcţionari publici vizează dezvoltarea competenţelor şi aptitudinilor necesare exercitării funcţiilor publice din categoria înalţilor funcţionari publici, pentru gestionarea eficientă a activităţilor specifice acestor funcţii.

Taxele de participare sunt:

– taxa de înscriere la concurs – 200 lei;

– taxa de şcolarizare – 2.000 lei.

Taxa de şcolarizare a rămas la acelaşi nivel, de 2.000 de lei, însă taxa de înscriere la concurs s-a dublat, cuantumul acesteia în 2014 fiind de 100 de lei.

Documentele necesare

Dosarul de concurs a conţinut anul trecut următoarele documente: formular de înscriere; un CV în format european şi o scrisoare de intenţie; copia actului de identitate; copii ale diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă îndeplinirea condiţiilor stabilite pentru participarea la concurs, precum şi, dacă este cazul, cunoştinţele şi competenţele în domenii specifice corespunzătoare exercitării funcţiei publice din categoria înalţilor funcţionari publici – copiiile diplomelor de studii se prezintă însoţite de foile matricole; copie a carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în munca şi, după caz, în specialitate; cazierul judiciar sau dovada solicitării acestuia de la autoritatea sau instituţia competentă, cu termen de primire anterior finalizării ultimei probe a concursului; adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare; declaraţie pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste că nu au fost lucrători ai Securităţii, colaboratori ai Securităţii sau asimilaţi colaboratorilor, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 24/2008 privind accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii.

Potrivit Statutului funcţionarului public, funcţiile publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici sunt: secretar general al Guvernului, secretar general adjunct al Guvernului, secretar general din ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, secretar general adjunct din ministere şi alte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, prefect, subprefect şi inspector guvernamental.

Pentru a ocupa o funcţie publică din categoria înalţilor funcţionari publici, o persoană trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:

– studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;

– cel puţin 5 ani vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice;

– a absolvit programele de formare specializată pentru ocuparea unei funcţii publice corespunzătoare categoriei înalţilor funcţionari publici ori a exercitat un mandat complet de parlamentar;

Poate ocupa o funcţie publică, trebuie îndeplinite urmatoarele condiţii: cetatenia romana si domiciliul in Romania, limba romana, scris si vorbit, varsta de minimum 18 ani impliniti, capacitate deplina de exercitiu, stare de sanatate corespunzatoare functiei publice pentru care candideaza, atestata pe baza de examen medical de specialitate, condiţiile de studii prevazute de lege pentru functia publica, îndeplineste conditiile specifice pentru ocuparea functiei publice, nu a fost condamnat pentru savarsirea unei infractiuni contra umanitatii, contra statului sau contra autoritatii, de serviciu sau in legatura cu serviciul, care impiedica infaptuirea justitiei, de fals ori a unor fapte de coruptie sau a unei infractiuni savarsite cu intentie, care ar face-o incompatibila cu exercitarea functiei publice, cu exceptia situatiei in care a intervenit reabilitarea, nu a fost destituit dintr-o functie publica sau nu i-a incetat contractul individual de munca pentru motive disciplinare in ultimii 7 ani, nu a desfasurat activitate de politie politica, astfel cum este definita prin lege.

sursă: avocatnet.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Primarul din Alba Iulia are un nou consilier pe probleme de comunicare: Flaviu Buta, fost tânăr liberal, actual membru USR

Publicat

Odată cu schimbarea culorii politice de la vârful Primăriei Alba Iulia și cu venirea noului primar, Gabriel Pleșa, au apărut și câteva persoane noi în cabinetul acestuia. 

Una dintre acestea este Flaviu Buta, membru USR Alba și noul consilier pe probleme de comunicare și relații cu presa al primarului Gabriel Pleșa.

O altă apariție în Primăria Alba Iulia va fi Bogdan Dogar, și el membru USR, care va fi unul dintre consilierii primarului Pleșa, însă momentan doar Flaviu și-a primit atribuțiile în cadrul instituției.

Născut în 1991, în Cugir, Flaviu Buta a absolvit Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, Facultatea de Mecanică.

Flaviu nu este străin de politică și nu a activat doar în USR: în perioada 2013 – 2015 a fost membru TNL Alba.

Deși a activat în domeniul privat și a avut mai multe afaceri, Flaviu Buta nu a mai ocupat până acum un post în domeniul comunicare.

Potrivit acestuia, singura experiență în domeniul comunicării a dobândit-o în campania electorală a USR PLUS, în lupta pentru Primăria Alba Iulia, în cadrul alegerilor locale 2020 din luna septembrie.

Flaviu Buta a preluat de luni, 23 noiembrie, atribuțiile fostului purtător de cuvânt al Primăriei Alba Iulia, Robert Roman.

sursă foto: Facebook, Flaviu Buta

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Angajamentul Roman – Boloș: 500 de milioane de euro pentru fose septice în zone izolate. Nicio școală cu toaletă în curte (P)

Publicat

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a preluat integral o inițiativă legislativă pe care am depus-o în parlament și care prevede ca, pe lângă canalizarea clasică, zonele de munte și cele izolate să poată fi finanțate pentru sisteme alternative de fose septice sau depozite ecologice, așa cum sunt numite în OUG. Bugetul aprobat pe POIM este de 500 de milioane de euro, iar în primă fază vor fi finanțate 200.000 de gospodării.

Modalitatea de funcționare este una simplă: depozitele ecologice sunt administrate de operatorul de apă-canal, care, în baza unui semnal dat prin senzor, vidanjează fiecare fosă la umplere. Ulterior, vidanja este descărcată la stația de epurare.

Ministerul Fondurilor Europene decontează integral atât achiziția de depozite ecologice, cât și racordarea gospodăriilor și operațiunile de vidanjare. Practic, din cauza condițiilor impuse, localitățile din zona de munte sau cele izolate nu puteau accesa niciun fel de finanțare europeană, motiv pentru care nu se putea vorbi de canalizare. Această variantă a folosirii foselor septice este asemănătoare cu ceea ce se întâmplă în situații similare în țări ca Franța, Elveția sau Austria.

Un alt angajament pe care mi-l asum ca viitor parlamentar este ca, la finalul următorului mandat, nicio școala din județul Alba să mai aibă toaleta în curte. Educația este o prioritate!  Iar pentru a vorbi de normalitate, trebuie ca această realitate actuală să devină amintire a unor vremuri trecute. Poate unora li se par lucruri neimportante, însă pentru mine, educația copiilor și condițiile în care se învață sunt priorități!

 

 

Florin Roman

Deputat

Comandat de Partidul Național Liberal, cod unic mandatar financiar coordonator 11200025, distribuit de SC INDEPENDENT SRL – portal: https://alba24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Peste 4.000 de persoane verificate la intrările și ieșirile din localitățile carantinate din Alba. Valoarea amenzilor aplicate

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combatere a prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Au continuat și controalele pe timp de noapte și s-a acționat în filtre amplasate la intrarea în / ieșirea din cele 6 localități carantinate.

Sub coordonarea Instituției Prefectului, au fost desfășurate în sistem integrat, noi acțiuni de verificare cu privire la respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii virusului Covid 19.

În ultimele 24 de ore, la activitățile desfășurate au participat 218 polițiști și polițiști locali, alături de lucrători din alte instituții cu atribuții în domeniul verificări modului de respectare a normelor de prevenire a răspândirii noului coronavirus și au fost controlate 52 de societăți comerciale/ persoane fizice autorizate, 577 de mijloace de transport, din care 34 mijloace de transport în comun și au fost legitimate 7.543 de persoane.

Echipele de control au depistat și sancționat 61 de persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală și 90 care nu au respectat interdicțiile privind deplasarea.

Valoarea totală a sancțiunilor aplicate a fost de 6.200 lei.

În filtrele constituite la intrările / ieșirile celor 6 localități carantinate (Alba Iulia, Sebeș, Blaj, Cugir, Abrud și Ciugud) precum și pe raza acestora au acționat 156 de forțe de ordine care au controlat 4.054 de persoane și 3.188 de autovehicule.

Au fost depistate și sancționate 90 de persoane care nu au putut justifica motivul deplasării, în conformitate cu noile restricții de circulație.

Reamintim faptul că, în intervalul orar 06,00 – 22,00, în interiorul zonei carantinate, se poate circula doar în anumite situații prevăzute de actul normativ, printre care amintim deplasarea în interes profesional, deplasarea pentru asigurarea de bunuri de strictă necesitate, pentru asistență medicală care nu poate fi amânată sau nu se poate realiza de la distanță, deplasarea în scopul donării de sânge, în scop umanitar sau de voluntariat, pentru îngrijirea sau administrarea unei proprietății sau pentru alte motive justificate cum ar fi îngrijirea copiilor, a vârstnicilor, a persoanelor bolnave ori în caz de deces al unui membru de familie.

În intervalul orar 22,00 – 06,00 este permisă circulația persoanelor numai în interes profesional, pentru asistență medicală care nu poate fi amânată sau realizată de la distanță, respectiv pentru deplasări scurte, în apropierea locuinței, legate de activitatea fizică a persoanelor sau pentru nevoile animalelor de companie.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ACCIDENT rutier la Șard. Un tânăr din comuna Cricău a ajuns la spital după ce s-a răsturnat cu mașina în afara carosabilului

Publicat

Un accident rutier s-a produs luni seara, pe raza localității Șard. Un tânăr de 31 de ani din comuna Cricău a ajuns la spital după ce s-a răsturnat cu mașina în afara carosabilului. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 23 noiembrie 2020, în jurul orei 20:40, polițiștii din Alba Iulia au intervenit pentru soluționarea unui accident rutier produs pe raza localității Șard, comuna Ighiu.

Din primele cercetări a rezultat că un tânăr de 31 de ani, din comuna Cricău, în timp ce conducea un autoturism, a pierdut controlul asupra acestuia și s-a răsturnat în afara carosabilului.

În urma accidentului, conducătorul auto a suferit leziuni corporale și a fost transportat la spital.

Acesta a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ.

Cercetările sunt continuate.

Pentru a circula în siguranță, Inspectoratul de Poliție Județean Alba recomandă conducătorilor auto:

  • Adaptaţi în permanenţă viteza de deplasare la condiţiile meteo-rutiere concrete sectorului de drum pe care circulați.
  • Reduceţi viteza în locurile impuse de lege şi în special la trecerile de pietoni, în zonele aglomerate, în apropierea şi la traversarea intersecţiilor, la depăşirea mijloacelor de transport oprite în staţii;
  • Păstrați distanța de siguranță între autovehiculele;
  • Evitaţi efectuarea unor manevre riscante şi în deosebi a depăşirilor neregulamentare;
  • Adoptaţi un comportament preventiv în trafic!

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate