Connect with us
Publicitate

Economie

CNADNR: A fost finalizată selecţia constructorilor autostrăzii Sebeş-Turda. Câștigătorii vor fi anunțați în 2-3 zile. Lucrările încep în 2014

Publicat

Directorul CNADNR, Narcis Neaga, a declarat, joi, în judeţul Alba, la deschiderea tronsoanelor unu şi doi ale autostrăzii Orăştie-Sibiu, că a fost finalizată selecţia constructorilor pentru „viitoarea autostradă” Sebeş-Turda, lucrările urmând să înceapă în 2014, cu termen de finalizare 2015.

Narcis Neaga a spus că a fost finalizată selecţia constructorilor pentru „viitoarea autostradă” Sebeş-Turda, lucările urmând să înceapă în 2014, potrivit MEDIAFAX.

„Astăzi (joi – n.r.) a fost finalizată selecţia constructorilor pentru viitoarea autostradă Sebeş-Turda. Este pentru prima dată când în CNADNR se respectă un termen în materie de licitaţii. În 50 de zile de la depunerea ofertelor au fost selecţionate firmele, consorţiile, care vor construi această autostradă, iar lucrările vor începe anul viitor”, a declarat Narcis Neaga.

El a adăugat că numele câştigătorilor licitaţiei vor fi anunţate în următoarele două-trei zile, precizând că termenul de finalizare a lucrărilor este anul 2015.

Traseul noii autostrăzii Sebeș-Turda, ce va traversa județul Alba:

Autostrada pleacă din zona Râpa Roșie, din centura municipiului Sebeș, traversează sensul giratoriu care se construiește acum, trece prin spatele localității Lancrăm, până la km 1.

La km 1, se face traversarea peste drumul național. La km 3, se face traversarea peste râul Sebeș, la km 4 + 700 m va fi o parcare de scurtă durată pe partea dreaptă.

După km 5, este traversarea între Oarda de Sus și Oarda de Jos; aliniamentul iniţial a fost mutat cu 200 metri pentru a se evita demolarea a 8 case, astfel încât doar o casă să fie demolată, la Oarda de Sus. La km 7, are loc traversarea peste râul Mureș.

La km 8, în zona „lacului fără fund”, are loc coborârea și intrarea pe autostradă în Alba Iulia. După aceea, drumul continuă în paralel cu drumul de centură și urmează să treacă prin zona agenților economici, peste râul Mureș. Aici a fost stabilit un nod rutier de perspectivă, inelul care închide circulația în Alba Iulia. Acest drum trece peste vii și, între Micești și Șard, se intersectează cu DN74.

Trece prin spatele străzii Lalelelor, unde este Agenția de Protecția Mediului, iar, lângă Dealul Furcilor, din nou în autostradă. Coborârea este prevăzută pe drumul deja făcut de Consiliul Județean, acel drum paralel cu drumul care vine prin zona firmelor Supremia, Tobimar.

La ieșire din Alba Iulia, în zona sensului giratoriu, în zona pârâul Iovului, la km 16, autostrada trece pe partea stângă, în direcția spre Turda, iar după aceea mai intersectează o dată drumul național, în zona Oiejdea, în zona societății Transavia. Aici se face din nou intersectarea cu drumul național și are loc trecerea pe partea dreaptă, la km 21.

La Teiuș, la km 25-26 are loc coborârea și urcarea pe autostradă, în zona gării, la intersecția cu DN 14 B.

La Aiud, pentru a evita <gâtuirea> în zona motelului, traseul a fost modificat, este traversat râul Mureș în zona localității Rădești.

Mai traversează odată râul Mureș și drumul județean în zona Sâncrai.

Se ocolește municipiul Aiud și continuă pe partea dreaptă, în paralel cu drumul național.

După Mirăslău, la km 50, este următoarea trecere pe partea stângă. Autostrada trece prin stânga localității Unirea. La km 70+200, avem <înțeparea> în autostrada Câmpia Turzii-Turda”

***

Autostrada Sibiu-Pitești, în 2017-2018

Pe de altă parte, Neaga a spus că lucrările la autostrada Sibiu-Piteşti vor începe, cel mai probabil, în 2017-2018.

Directorul CNADNR a mai spus că mai întâi trebuie refăcut studiul de fezabilitate al acestui proiect, deoarece „studiul anterior nu corespundea cerinţelor Uniunii Europene”.

În 30 octombrie, la Sibiu, ministrul delegat Dan Şova preciza că, în anul 2016, vor fi inauguraţi cei 70 de kilometri de la Sebeş până la Turda, legând în felul acesta Clujul de Coridorul IV.

„E important de ştiut că, odată cu atribuirea tronsoanelor la Sebeş-Turda (…), probabil vom avea contestaţii, e mai puţin important acest lucru, undeva în primăvară vom da ordinul de începere a lucrărilor şi pentru Sebeş-Turda”, spunea Dan Şova, care a adăugat: „odată cu Sebeş-Turda vom avea contractări pe fond de coeziune autostrăzi 107 la sută”.

Coridorul IV paneuropean începe în Germania, continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta, iar în România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.

surse: Mediafax, CNADNR

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate