Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Conducătorii auto pot solicita un nou permis de conducere, direct din fața calculatorului. Care sunt pașii și actele necesare

Publicat

permis

permis de conducere Șoferii pot solicita un duplicat al permisului de conducere prin e-mail, fără să se mai deplaseze la serviciul public comunitar. Opțiunea este disponibilă pentru permisele auto emise începând din 2009, numai dacă documentele au fost pierdute sau deteriorate, sau numele actual al titularului nu mai corespunde cu cel din vechiul document.

Prin Ordinul MAI nr. 123/2013, autoritățile au dat posibilitatea conducătorilor auto să solicite prin e-mail duplicatul permisului de conducere pierdut, furat sau deteriorat, ori în cazul schimbării numelui titularului, înainte de expirarea valabilității administrative.

Pentru a primi noul carnet de conducere, titularul trebuie să depună o cerere în acest sens la oricare serviciu public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor. În cazul permiselor emise după data de 1 ianuarie 2009, cererea pentru eliberarea unui duplicat poate fi adresată și prin corespondență, pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior sau direct prin e-mail.

Cererile pentru solicitarea unui duplicat al permisului de conducere se pot depune prin e-mail, începând din august 2013. Adresele de e-mail la care trebuie trimise solicitările sunt disponibile pe paginile de internet ale prefecturilor din țară (dacă au fost publicate) sau pot fi aflate sunând la registratura instituției.

În județul Alba, adresa de e-mail la care șoferii pot trimite solicitarea este spcrpcivalba@yahoo.com.

Cererea trimisă online trebuie însoțită de câteva documente, care vor fi scanate și atașate mesajului electronic. Este vorba despre:

– actul de identitate al titularului;

– procura specială și actul de identitate al mandatarului, în cazul cetățenilor români din străinătate;

– dovada plății taxelor și tarifelor aferente eliberării permisului de conducere – 68 de lei (poate fi achitată la CEC);

– permisul de conducere, atunci când acesta se află în posesia titularului;

– doua fotografii ale titularului, 35×38,5mm, de data recentă, în cazul cetățenilor români din străinătate și în cazul cererilor depuse la alt serviciu public.

În cazul pierderii sau furtului permisului de conducere, titularul trebuie să atașeze la cerere și o declarație pe propria răspundere în care declară acest fapt.

Descarcă formular pentru eliberare permis de conducere.

Fotografiile titularului trebuie să respecte câteva cerințe:

– să reprezinte fizionomia actuală a titularului;

– să fie realizate din față, pe un fond clar, neutru și deschis la culoare, astfel încât să permită identificarea conturului capului;

– titularul fotografiei nu trebuie să aibă capul acoperit, ochii închiși, iar expresia feței acestuia trebuie să reprezinte o stare comună, sau dacă titularul are capul acoperit, pentru motive religioase, fața acestuia, de la baza bărbiei și până la frunte, trebuie să fie vizibilă în mod clar și fără umbre de lumină;

– titularul poate purta ochelari a căror lentile nu sunt colorate, nu reflectă lumina, nu provoacă umbre și nu au porțiuni care să ascundă ochii, iar rama ochelarilor nu acoperă nicio porțiune a ochilor.

Cu toate acestea, deși reglementarea din 2013 permite conducătorilor să solicite un nou exemplar al permisului auto prin e-mail, aceștia nu vor fi scutiți de tot de drumurile până la serviciul public comunitar. Ordinul MAI nr. 213/2013 precizează că, dacă cererea a fost transmisă prin e-mail, pentru ridicarea permisului de conducere, titularul va depune la serviciul public comunitar, în original, toate documentele ale căror copii scanate au fost transmise deja prin e-mail.

Mai avantajoasă pare să fie trimiterea cererii pentru un nou carnet de șofer și a documentelor prin poștă pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior. În aceasta situație, după depunerea tuturor actelor necesare, permisul de conducere se livrează la adresa din România indicată de titular sau poate fi ridicat de la serviciul public comunitar menționat în cerere.

sursa: avocatnet.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. ab

    miercuri, 19.08.2015 at 15:18

    Initiativa e buna, dar daca adresa de mail e corecta, mai bine taceau.
    Sper ca e o gluma, institutie oficiala foloseste adresa de mail de forma @yahoo.com?
    Sa inteleg ca politia nu are un server de mail?
    Deci politia stocheaza date cu caracter personal pe server-ul un firme private, cu sediul in alta tara.

  2. Aşa zis-a Burebista

    joi, 20.08.2015 at 00:50

    De ce crezi că nivelul de cunoştințe în ce priveşte calculatoarele e mediu, să zicem cel mult, în poliție? Având în vedere anii la care se pensionează ar trebui ca vârsta medie să fie mai mică decât la alte instituții ale statului, şi deci tinerețea să-şi spună cuvântul. În realitate nu e aşa. Se vede că nivelul lor e egal cu cel al bunicilor care au de la 50 de ani în sus.

  3. Adrian

    vineri, 21.08.2015 at 15:10

    N-am inteles de ce trebuie scanate si atasate „doua fotografii”. Cumva fata-verso? Si ce inseamna „în cazul cererilor depuse la alt serviciu public.”? Ca sa nu mai vorbim ca nu vad utilitatea, atata tamp cat ulterior oricum mergi la ghiseu cu documentele.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax