Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

De ASTĂZI: Se pot plăti taxele şi impozitele locale la Alba Iulia. Reduceri până în 31 martie


Publicat

taxe-impozite

Primăria Alba Iulia a anunţat că luni, 8 ianuarie, este prima zi de plată pentru taxele și impozitele aferente proprietăților deținute de contribuabilii municipiului Alba Iulia.

Primul termen limită de plată este 31 martie 2018, iar al doilea termen este 30 septembrie 2018.

Impozitul anual mai mic de 50 de lei trebuie achitat integral până la 31 martie.

Neplata la termen a obligaţiilor implică majorări de 1% pe lună sau fracţiune de lună.

Pentru plata integrală a taxelor și impozitelor până la data de 31 martie 2018, se acordă o bonificație (reducere) de 10% pentru persoanele fizice și 5% pentru persoanele juridice.

Modalităţi de plată:

Plata electronică cu cardul prin intermediul ghişeului virtual de plăţi www.ghiseul.ro

– plata fără autentificare (verificaţi dacă datele de identificare ale persoanei pentru care se face plata sunt declarate corect la Direcţia Venituri)

– plata cu autentificare (folosirea acestei opţiuni necesită nume de utilizator şi parolă pentru autentificare în www.ghiseul.ro; plicul cu numele de utilizator şi parola se ridică, în baza actului de identitate, de la sediul Direcţiei Venituri)

Plata electronică folosind servicii de internet banking

Ordin de plată la bancă (C.U.I. 4562923)

Plata prin mandat poştal

Plata cu cardul (POS) la sediul Direcţiei Venituri

Plata în numerar la sediul Direcţiei Venituri

Calculul impozitelor şi taxelor locale se face pe baza HCL 436/2017, ce introduce unele modificări la stabilirea dărilor pentru terenuri şi autovehicule cu masă mai mare de 12 tone.

Impozite şi taxe locale 2018 Alba Iulia

Impozitul și taxa pe clădiri (art. 455 Cod Fiscal)

Reguli generale:

Orice persoană care are în proprietate o clădire situată în România datorează anual impozit pentru acea clădire

Pentru clădirile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, oricăror entităţi, altele decât cele de drept public, se stabileşte taxa pe clădiri, care reprezintă sarcina fiscală a concesionarilor, locatarilor, titularilor dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe clădiri.

Taxa pe clădiri se stabileşte proporţional cu perioada pentru care este constituit dreptul de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă

Calculul impozitului pe clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice (art. 457 Cod Fiscal)

Pentru clădirile rezidenţiale şi clădirile-anexă, aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin aplicarea unei cote de 0,1% asupra valorii impozabile a clădirii. Prin clădire rezidențială se ințelege construcție alcătuită din una sau mai multe camere folosite pentru locuit, cu dependințele, dotările și utilitățile necesare, care satisface cerințele de locuit ale unei persoane sau familii.

Valoarea impozabilă a clădirii, exprimată în lei, se determină prin înmulţirea suprafeţei construite desfăşurate a acesteia, exprimată în metri pătraţi, cu valoarea impozabilă corespunzătoare, exprimată în lei/mp.

Valorile impozabile:

Tipul clădirii/Valoarea impozabilă (lei/mp) / cu instalaţii de apă, canalizare, electrice şi încălzire (condiţii cumulative)/ fără instalaţii de apă, canalizare, electrice sau încălzire

Clădire cu cadre din beton armat sau cu pereţi exteriori din cărămidă arsă ori din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic: 1000 lei/mp, 600 lei/mp

Clădire cu pereţii exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci sau din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic: 300 lei/mp, 200 lei/mp

Clădire-anexă cu cadre din beton armat ori cu pereţi exteriori din cărămidă arsă sau din orice alte materiale rezultate în urma unui tratament termic şi/sau chimic: 200 lei/mp, 175 lei/mp

Clădire-anexă cu pereţii exteriori din lemn, din piatră naturală, din cărămidă nearsă, din vălătuci ori din orice alte materiale nesupuse unui tratament termic şi/sau chimic: 125 lei/mp, 75 lei/mp

În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, demisol şi/sau la mansardă, utilizate ca locuinţă, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit. A–D: 75% din suma care s-ar aplica clădirii / 75% din suma care s-ar aplica clădirii

În cazul contribuabilului care deţine la aceeaşi adresă încăperi amplasate la subsol, la demisol şi/sau la mansardă, utilizate în alte scopuri decât cel de locuinţă, în oricare dintre tipurile de clădiri prevăzute la lit. A–D: 50%din suma care s-ar aplica clădirii / 50%din suma care s-ar aplica clădirii.

În cazul unei clădiri care are pereţii exteriori din materiale diferite, pentru stabilirea valorii impozabile a clădirii se identifică în tabelul prevăzut la alin. (2) valoarea impozabilă cea mai mare corespunzătoare materialului cu ponderea cea mai mare.

Suprafaţa construită desfăşurată a unei clădiri se determină prin însumarea suprafeţelor secţiunilor tuturor nivelurilor clădirii, inclusiv ale balcoanelor, logiilor sau ale celor situate la subsol sau la mansardă, exceptând suprafeţele podurilor neutilizate ca locuinţă, ale scărilor şi teraselor neacoperite.

Dacă dimensiunile exterioare ale unei clădiri nu pot fi efectiv măsurate pe conturul exterior, atunci suprafaţa construită desfăşurată a clădirii se determină prin înmulţirea suprafeţei utile a clădirii cu un coeficient de transformare de 1,4.

Valoarea impozabilă a clădirii se ajustează în funcţie de rangul localităţii şi zona în care este amplasată clădirea, prin înmulţirea valorii determinate mai sus cu coeficientul de corecţie corespunzător, redat mai jos:

Rangul municipiului Alba Iulia este II: Pentru zona A – 2,40; pentru zona B – 2,30, pentru zona C – 2,20, pentru zona D – 2,10 (neschimbate)

În cazul unui apartament amplasat într-un bloc cu mai mult de 3 niveluri şi 8 apartamente, coeficientul de corecţie se reduce cu 0,10.

Valoarea impozabilă a clădirii se reduce în funcţie de anul terminării acesteia, după cum urmează:

– cu 50%, pentru clădirea care are o vechime de peste 100 de ani la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă;

– cu 30%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 50 de ani şi 100 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă;

– cu 10%, pentru clădirea care are o vechime cuprinsă între 30 de ani şi 50 de ani inclusiv, la data de 1 ianuarie a anului fiscal de referinţă.

Calculul impozitului pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice (art. 458 Cod Fiscal)

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,5% asupra valorii care poate fi:

– rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă, depus la organul fiscal local până la primul termen de plată din anul de referinţă

– finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă;

– clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în ultimii 5 ani anteriori anului de referinţă.

În cazul în care valoarea clădirii nu poate fi calculată conform prevederilor impozitul se calculează prin aplicarea unei cote de 2% asupra valorii impozabile determinate conform impozitului de la clădirile nerezidenţiale (art. 457 Cod Fiscal).

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.

Calculul impozitului pe clădirile cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice (art. 459 Cod Fiscal)

Clădire cu destinație mixtă – folosită atât în scop rezidențial, cât și nerezidențial.

În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor fizice, impozitul se calculează prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform art. 457 Cod Fiscal cu impozitul determinat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, conform art. 458 Cod Fiscal;

În cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457.

Dacă suprafeţele folosite în scop rezidenţial şi cele folosite în scop nerezidenţial nu pot fi evidenţiate distinct, se aplică următoarele reguli:

– în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care nu se desfăşoară nicio activitate economică, impozitul se calculează conform art. 457;

– în cazul în care la adresa clădirii este înregistrat un domiciliu fiscal la care se desfăşoară activitatea economică, iar cheltuielile cu utilităţile sunt înregistrate în sarcina persoanei care desfăşoară activitatea economică, impozitul pe clădiri se calculează conform prevederilor art. 458.

Calculul impozitului/taxei pe clădirile deţinute de persoanele juridice (art. 460 Cod Fiscal)

Pentru clădirile rezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/ taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea cotei de 0,2% asupra valorii impozabile a clădirii; se stabileşte o cotă adiţională de 25%

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, impozitul/ taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 1% asupra valorii impozabile a clădirii.

Pentru clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea sau deţinute de persoanele juridice, utilizate pentru activităţi din domeniul agricol, impozitul/taxa pe clădiri se calculează prin aplicarea unei cote de 0,4% asupra valorii impozabile a clădirii.

În cazul clădirilor cu destinaţie mixtă aflate în proprietatea persoanelor juridice, impozitul se determină prin însumarea impozitului calculat pentru suprafaţa folosită în scop rezidenţial conform alin. (1), cu impozitul calculat pentru suprafaţa folosită în scop nerezidenţial, conform alin. (2) sau (3).

Pentru stabilirea impozitului/taxei pe clădiri, valoarea impozabilă a clădirilor aflate în proprietatea persoanelor juridice este valoarea de la 31 decembrie a anului anterior celui pentru care se datorează impozitul/taxa şi poate fi:

– ultima valoare impozabilă înregistrată în evidenţele organului fiscal;

– valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;

– valoarea finală a lucrărilor de construcţii, în cazul clădirilor noi, construite în cursul anului fiscal anterior;

– valoarea clădirilor care rezultă din actul prin care se transferă dreptul de proprietate, în cazul clădirilor dobândite în cursul anului fiscal anterior;

– în cazul clădirilor care sunt finanţate în baza unui contract de leasing financiar, valoarea rezultată dintr-un raport de evaluare întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării;

– în cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, valoarea înscrisă în contabilitatea proprietarului clădirii şi comunicată concesionarului, locatarului, titularului dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz.

Valoarea impozabilă a clădirii se actualizează o dată la 3 ani pe baza unui raport de evaluare a clădirii întocmit de un evaluator autorizat în conformitate cu standardele de evaluare a bunurilor aflate în vigoare la data evaluării. Nu se aplică în cazul clădirilor care aparţin persoanelor faţă de care a fost pronunţată o hotărâre definitivă de declanşare a procedurii falimentului.

În cazul în care proprietarul clădirii nu a actualizat valoarea impozabilă a clădirii în ultimii 3 ani anteriori anului de referinţă, cota impozitului/taxei pe clădiri este 5%.

În cazul în care proprietarul clădirii pentru care se datorează taxa pe clădiri nu a actualizat valoarea impozabilă în ultimii 3 ani anteriori anului de referinţă, diferenţa de taxă faţă de cea stabilită conform alin. (1) sau (2), după caz, va fi datorată de proprietarul clădirii.

Declararea, dobândirea, înstrăinarea și modificarea clădirilor (art 461 Cod Fiscal)

Impozitul pe clădiri este datorat pentru întregul an fiscal de persoana care are în proprietate clădirea la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.

În cazul dobândirii sau construirii unei clădiri în cursul anului, proprietarul acesteia are obligaţia să depună o declaraţie la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află clădirea, în termen de 30 de zile de la data dobândirii şi datorează impozit pe clădiri începând cu data de 1 ianuarie a anului următor (chiar și pentru acele construcții fără autorizație de construire).

Pentru clădirile nou construite data dobândirii se consideră după cum urmează:

– pentru clădirile executate integral înainte de expirarea termenului prevăzut în autorizaţia de construire, data întocmirii procesului-verbal de recepţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor;

– pentru clădirile executate integral la termenul prevăzut în autorizaţia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea întocmirii procesului-verbal de recepţie în termenul prevăzut de lege;

– pentru clădirile ale căror lucrări de construcţii nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizaţia de construire şi pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilităţii autorizaţiei, în condiţiile legii, la data expirării acestui termen şi numai pentru suprafaţa construită desfăşurată care are elementele structurale de bază ale unei clădiri, în speţă pereţi şi acoperiş. Procesul-verbal de recepţie se întocmeşte la data expirării termenului prevăzut în autorizaţia de construire, consemnându-se stadiul lucrărilor, precum şi suprafaţa construită desfăşurată în raport cu care se stabileşte impozitul pe clădiri.

Declararea clădirilor în vederea impunerii şi înscrierea acestora în evidenţele autorităţilor administraţiei publice locale reprezintă o obligaţie legală a contribuabililor care deţin în proprietate aceste imobile, chiar dacă ele au fost executate fără autorizaţie de construire.

În cazul în care dreptul de proprietate asupra unei clădiri este transmis în cursul unui an fiscal, impozitul va fi datorat de persoana care deţine dreptul de proprietate asupra clădirii la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior anului în care se înstrăinează.

În cazul extinderii, îmbunătăţirii, desfiinţării parţiale sau al altor modificări aduse unei clădiri existente, inclusiv schimbarea integrală sau parţială a folosinţei, precum şi în cazul reevaluării unei clădiri, care determină creşterea sau diminuarea impozitului, proprietarul are obligaţia să depună o nouă declaraţie de impunere la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află clădirea, în termen de 30 de zile de la data modificării respective şi datorează impozitul pe clădiri determinat în noile condiţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.

În cazul desfiinţării unei clădiri, proprietarul are obligaţia să depună o nouă declaraţie de impunere la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află clădirea, în termen de 30 de zile de la data demolării sau distrugerii şi încetează să datoreze impozitul începând cu data de 1 ianuarie a anului următor, inclusiv în cazul clădirilor pentru care nu s-a eliberat autorizaţie de desfiinţare.

Dacă încadrarea clădirii în funcţie de rangul localităţii şi zonă se modifică în cursul unui an sau în cursul anului intervine un eveniment care conduce la modificarea impozitului pe clădiri, impozitul se calculează conform noii situaţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.

În cazul clădirilor la care se constată diferenţe între suprafeţele înscrise în actele de proprietate şi situaţia reală rezultată din măsurătorile executate în condiţiile Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru determinarea sarcinii fiscale se au în vedere suprafeţele care corespund situaţiei reale, dovedite prin lucrări de cadastru. Datele rezultate din lucrările de cadastru se înscriu în evidenţele fiscale, în registrul agricol, precum şi în cartea funciară, iar impozitul se calculează conform noii situaţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care se înregistrează la organul fiscal local lucrarea de cadastru, ca anexă la declaraţia fiscală.

În cazul unei clădiri care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga durată a acestuia se aplică următoarele reguli:

– impozitul pe clădiri se datorează de locatar, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a fost încheiat contractul;

– în cazul încetării contractului de leasing, impozitul pe clădiri se datorează de locator, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor încheierii procesului-verbal de predare a bunului sau a altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing;

– atât locatorul, cât şi locatarul au obligaţia depunerii declaraţiei fiscale la organul fiscal local în a cărui rază de competenţă se află clădirea, în termen de 30 de zile de la data finalizării contractului de leasing sau a încheierii procesului-verbal de predare a bunului sau a altor documente similare.

Taxa pe clădiri se datorează pe perioada valabilităţii contractului prin care se constituie dreptul de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă  care se referă la perioade mai mari de o lună, titularul dreptului de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă are obligaţia depunerii unei declaraţii la organul fiscal local până la data de 25 inclusiv a lunii următoare intrării în vigoare a contractului.

 

În cazul clădirilor pentru care se datorează taxa pe clădiri, în temeiul unor contracte de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă care se referă la perioade mai mici de o lună, persoana de drept public care transmite dreptul de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă are obligaţia să depună o declaraţie la organul fiscal local, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare intrării în vigoare a contractelor, la care anexează o situaţie centralizatoare a acestor contracte.

(13) În cazul unei situaţii care determină modificarea taxei pe clădiri datorate, persoana care datorează taxa pe clădiri are obligaţia să depună o declaraţie la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află clădirea, până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-a înregistrat situaţia respectivă.

(14) Declararea clădirilor în scop fiscal nu este condiţionată de înregistrarea acestor imobile la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară.

(15) Depunerea declaraţiilor fiscale reprezintă o obligaţie şi în cazul persoanelor care beneficiază de scutiri sau reduceri de la plata impozitului (taxei pe clădire).

Plata impozitului/ taxei pe clădiri (art. 462 Cod Fiscal)

Impozitul pe clădiri se plăteşte anual, în două rate egale, până la datele de 31 martie şi 30 septembrie, inclusiv.

Pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, datorat pentru întregul an de către contribuabili, până la data de 31 martie a anului respectiv, se acordă o bonificaţie de 10% pentru persoane fizice și 5% pentru persoane juridice;

Impozitul pe clădiri, de până la 50 lei inclusiv, se achită integral la primul termen de plată.

În cazul în care contribuabilul are în proprietate mai multe clădiri pe raza municipiului Alba Iulia, prevederile alin. (2) şi (3) se referă la impozitul pe clădiri cumulat.

 

În cazul contractelor de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă, care se referă la perioade mai mari de o lună, taxa pe clădiri se plăteşte lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului, de către concesionar, locatar, titularul dreptului de administrare sau de folosinţă.

(6) În cazul contractelor care se referă la perioade mai mici de o lună, persoana juridică de drept public care transmite dreptul de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă colectează taxa pe clădiri de la concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă şi o varsă lunar, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare fiecărei luni din perioada de valabilitate a contractului.

Scutiri (art. 456 Cod Fiscal)

Nu se datorează impozit/taxă pe clădiri pentru:

– clădirile aflate în proprietatea publică sau privată a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice sau agrement, altele decât cele desfăşurate în relaţie cu persoane juridice de drept public;

– clădirile aflate în domeniul privat al statului concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, instituţiilor publice cu finanţare de la bugetul de stat, utilizate pentru activitatea proprie a acestora;

– clădirile aflate în proprietatea fundaţiilor înfiinţate prin testament constituite, conform legii, cu scopul de a întreţine, dezvolta şi ajuta instituţii de cultură naţională, precum şi de a susţine acţiuni cu caracter umanitar, social şi cultural;

– clădirile care, prin destinaţie, constituie lăcaşuri de cult, aparţinând cultelor religioase recunoscute oficial şi asociaţiilor religioase, precum şi componentelor locale ale acestora, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice;

– clădirile funerare din cimitire şi crematorii;

– clădirile utilizate de unităţile şi instituţiile de învăţământ de stat, confesional sau particular, autorizate să funcţioneze provizoriu ori acreditate, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice care generează alte venituri decât cele din taxele de şcolarizare, servirea meselor pentru preşcolari, elevi sau studenţi şi cazarea acestora, precum şi clădirile utilizate de către creşe, astfel cum sunt definite şi funcţionează potrivit Legii nr. 263/2007 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea creşelor, cu modificările şi completările ulterioare;

– clădirile unei instituţii sau unităţi care funcţionează sub coordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice sau a Ministerului Tineretului şi Sportului, precum şi clădirile federaţiilor sportive naţionale, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

– clădirile unităţilor sanitare publice, cu excepţia încăperilor folosite pentru activităţi economice;

– clădirile din parcurile industriale, parcurile ştiinţifice şi tehnologice, precum şi cele utilizate de incubatoarele de afaceri, cu respectarea legislaţiei în materia ajutorului de stat;

– clădirile care sunt afectate activităţilor hidrotehnice, hidrometrice, hidrometeorologice, oceanografice, de îmbunătăţiri funciare şi de intervenţii la apărarea împotriva inundaţiilor, precum şi clădirile din porturi şi cele afectate canalelor navigabile şi staţiilor de pompare aferente canalelor, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

– clădirile care, prin natura lor, fac corp comun cu poduri, viaducte, apeducte, diguri, baraje şi tuneluri şi care sunt utilizate pentru exploatarea acestor construcţii, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru alte activităţi economice;

– clădirile aferente infrastructurii feroviare publice sau infrastructurii metroului;

– clădirile Academiei Române şi ale fundaţiilor proprii înfiinţate de Academia Română, în calitate de fondator unic, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

– clădirile aferente capacităţilor de producţie care sunt în sectorul pentru apărare cu respectarea legislaţiei în materia ajutorului de stat;

– clădirile care sunt utilizate ca sere, solare, răsadniţe, ciupercării, silozuri pentru furaje, silozuri şi/sau pătule pentru depozitarea şi conservarea cerealelor, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru alte activităţi economice;

– clădirea folosită ca domiciliu şi/sau alte clădiri aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 2 lit. a), c) – e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare;scutirea se acorda proportional cu cota parte de proprietate;

– clădirile aflate în domeniul public al statului şi în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat”, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

– clădirile aflate în proprietatea sau coproprietatea veteranilor de război, a văduvelor de război şi a văduvelor nerecăsătorite ale veteranilor de război;scutirea se acorda integral pentru cladirile detinute in comun de soti;

– clădirea folosită ca domiciliu aflată în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 1 al Decretului-lege nr. 118/1990 ,republicat,cu modificarile si completarile ulterioare,si a persoanelor fizice prevazute la art.1 din OG nr.105/1999,aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.189/2000,cu modificarile si completarile ulterioare;scutirea se acorda pentru intreaga cladire detinuta in comun de soti;

– clădirea folosită ca domiciliu aflată în proprietatea sau coproprietatea persoanelor cu handicap grav sau accentuat şi a persoanelor încadrate în gradul I de invaliditate (proportional cu cota parte de proprietate) respectiv a reprezentanţilor legali ai minorilor cu handicap grav sau accentuat şi ai minorilor încadraţi în gradul I de invaliditate;

– clădirile aflate în proprietatea organizaţiilor cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale din România, cu statut de utilitate publică, precum şi cele închiriate, concesionate sau primite în administrare ori în folosinţă de acestea de la o instituţie sau o autoritate publică, cu excepţia încăperilor care sunt folosite pentru activităţi economice;

– clădirile destinate serviciului de apostilă şi supralegalizare, cele destinate depozitării şi administrării arhivei, precum şi clădirile afectate funcţionării Centrului Naţional de Administrare a Registrelor Naţionale Notariale;

– clădirile deţinute sau utilizate de către întreprinderile sociale de inserţie.

Facilități acordate de către Consiliul Local la impozitul pe clădiri

Scutiri pentru:

– clădirile utilizate pentru furnizarea de servicii sociale de către organizații neguvernamentale și intreprinderi sociale ca furnizori de servicii sociale.

– clădirea folosită ca domiciliu, aflată în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 3 alin (1) litera (b) punctele 1 și 2 din Legea 341/2004, respectiv “Luptător rănit” și “Luptător reținut”.

– clădirea folosită ca domiciliu (și singura aflată in proprietate pe raza municipiului Alba Iulia) aflată în proprietatea sau coproprietatea persoanelor care nu au nici un venit sau acesta constă în ajutor social sau indemnizație de șomaj.

– clădirile deținute de asociațiile de dezvoltare intercomunitară.

Reduceri cu 50% pentru:

– clădirea folosită ca domiciliu (și singura aflată in proprietate pe raza municipiului Alba Iulia) aflată in proprietatea sau coproprietatea persoanelor ale căror venituri lunare sunt mai mici decât salariul minim brut pe țară.

Pentru a beneficia de scutire contribuabilii trebuie să facă dovada, cu documente, că se află în situația respectivă. Pentru a beneficia de scutire sau reducere acordată de către Consiliul Local, pe lângă aceste documente, contribuabilii trebuie să nu aibă sau să achite datoriile restante la data acordării facilităților fiscale.

Pentru cladirea folosita ca domiciliu, aflata in proprietatea sau coproprietatea persoanelor fizice prevazute la art.3 din legea nr.341/2004,altele decat „Luptator ranit”si „Luptator retinut”se acorda o reducere de 50%.

Impozitul pe teren şi taxa pe teren (art. 463 Cod fiscal)

Reguli generale

Orice persoană care are în proprietate teren situat în România datorează pentru acesta un impozit anual

 

Pentru terenurile proprietate publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, concesionate, închiriate, date în administrare ori în folosinţă, după caz, oricăror entităţi, altele decât cele de drept public, se stabileşte taxa pe teren, care se datorează de concesionari, locatari, titulari ai dreptului de administrare sau de folosinţă, după caz, în condiţii similare impozitului pe teren. În cazul transmiterii ulterioare altor entităţi a dreptului de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă asupra terenului, taxa se datorează de persoana care are relaţia contractuală cu persoana de drept public.

În cazul terenurilor care fac obiectul unor contracte de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă ce se referă la perioade mai mari de o lună, taxa pe teren se stabileşte proporţional cu numărul de luni pentru care este constituit dreptul de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă. Pentru fracţiunile mai mici de o lună, taxa se calculează proporţional cu numărul de zile din luna respectivă.

În cazul terenurilor care fac obiectul unor contracte de concesiune, închiriere, administrare sau folosinţă ce se referă la perioade mai mici de o lună, taxa pe teren se datorează proporţional cu numărul de zile sau de ore prevăzute în contract.

În cazul terenului care este deţinut în comun de două sau mai multe persoane, fiecare proprietar datorează impozit pentru partea din teren aflată în proprietatea sa. În cazul în care nu se pot stabili părţile individuale ale proprietarilor în comun, fiecare proprietar în comun datorează o parte egală din impozitul pentru terenul respectiv.

Calculul impozitului/ taxei pe TEREN (art. 465 Cod Fiscal)

Impozitul/Taxa pe teren se stabileşte luând în calcul suprafaţa terenului, rangul localităţii în care este amplasat terenul, zona şi categoria de folosinţă a terenului, conform încadrării făcute de consiliul local.

În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la categoria de folosinţă terenuri cu construcţii (precum şi terenul înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii în suprafaţă de până la 400 mp, inclusive – condiţie eliminată din prevederile pentru 2018), impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu sumele din tabelul de mai jos: (sumă care este aceeași cu cea din 2017)

Zona / Niveluri aplicabile în anul 2018

A: 6.042 lei/ha

B: 4.215 lei/ha

C: 2.668 lei/ha

D: 1.410 lei/ha

În cazul unui teren amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii (pentru suprafaţa care depăşeşte 400 mp – condiţie eliminată din prevederile pe 2018), impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare din tabelul următor, iar acest rezultat se înmulțește cu coeficientul de corecție al rangului de localitate care este 4

:

Nr. Crt. Categoria de folosință Zona lei/ha
                                                 A            B              C          D
1 Teren arabil 28 21 19 15
2 Pășune 21 19 15 13
3 Fâneață 21 19 15 13
4 Vie 46 35 28 19
5 Livadă 53 46 35 28
6 Pădure sau teren cu vegetație forestieră 28 21 19 15
7 Teren cu ape 15 13 8 X
8 Drumuri și căi ferate X X X X
9 Teren neproductiv X X X X

Ca excepţie, în cazul contribuabililor persoane juridice, pentru terenul amplasat în intravilan, înregistrat în registrul agricol la altă categorie de folosinţă decât cea de terenuri cu construcţii, impozitul/taxa pe teren se calculează conform prevederilor pentru extravilan dacă îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:

– au prevăzut în statut, ca obiect de activitate, agricultură;

– au înregistrate în evidenţa contabilă, pentru anul fiscal respectiv, venituri şi cheltuieli din desfăşurarea obiectului de activitate nominalizat mai sus

În cazul unui teren amplasat în extravilan, impozitul/taxa pe teren se stabileşte prin înmulţirea suprafeţei terenului, exprimată în hectare, cu suma corespunzătoare prevăzută în următorul tabel, înmulţită cu coeficientul de corecţie corespunzător prevăzut la art. 457 alin. (6) din Codul fiscal, respectiv zona A – 2,4; zona B – 2,3; zona C – 2,2; zona D – 2,10.

Crt.            Categoria de folosință Zona lei/ha
                                                        A       B     C      D
1. Teren cu construcții 31 28 25 22
2. Teren arabil 50 47 45 42
3. Pășune 28 25 23 20
4. Fâneață 28 25 23 20
5. Vie pe rod, alta decât cea prevăzută la nr.crt. 5.1 55 52 50 48
5.1. Vie până la intrarea pe rod 0 0 0 0
6. Livadă pe rod, alta decât cea prevăzută la nr.crt. 6.1 56 54 52 48
6.1. Livadă până la intrarea pe rod 0 0 0 0
7. Pădure sau alt teren cu vegetație forestieră cu excepția celui prevăzut la nr.crt. 7.1 16 15 10 8
7.1. Pădure în vârstă de până la 20 ani și pădure cu rol de protecție 0 0 0 0
8. Teren cu apă, altul decât cel cu amenajări piscicole 6 5 4 2
8.1 Teren cu amenajări piscicole 34 33 32 30
9. Drumuri și căi ferate 0 0 0 0
10. Teren neproductiv 0 0 0 0

Declararea şi datorarea impozitului şi a taxei pe teren (art. 466 cod Fiscal)

Impozitul pe teren este datorat pentru întregul an fiscal de persoana care are în proprietate terenul la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior.

În cazul dobândirii unui teren în cursul anului, proprietarul acestuia are obligaţia să depună o nouă declaraţie de impunere la Direcția Venituri, în termen de 30 de zile de la data dobândirii, şi datorează impozit pe teren începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.

În cazul în care dreptul de proprietate asupra unui teren este transmis în cursul unui an fiscal, impozitul este datorat de persoana care deţine dreptul de proprietate asupra terenului la data de 31 decembrie a anului fiscal anterior anului în care se înstrăinează.

Dacă încadrarea terenului în funcţie de rangul localităţii şi zonă se modifică în cursul unui an sau în cursul anului intervine un eveniment care conduce la modificarea impozitului pe teren, impozitul se calculează conform noii situaţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.

În cazul modificării categoriei de folosinţă a terenului, proprietarul acestuia are obligaţia să depună o nouă declaraţie de impunere la organul fiscal local în a cărui rază teritorială de competenţă se află terenul, în termen de 30 de zile de la data modificării folosinţei, şi datorează impozitul pe teren conform noii situaţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor.

În cazul terenurilor la care se constată diferenţe între suprafeţele înscrise în actele de proprietate şi situaţia reală rezultată din măsurătorile executate în condiţiile Legii nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru determinarea sarcinii fiscale se au în vedere suprafeţele care corespund situaţiei reale, dovedite prin lucrări de cadastru. Datele rezultate din lucrările de cadastru se înscriu în evidenţele fiscale, iar impozitul se calculează conform noii situaţii începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care se înregistrează la organul fiscal local lucrarea respectivă, ca anexă la declaraţia fiscală.

În cazul unui teren care face obiectul unui contract de leasing financiar, pe întreaga durată a acestuia se aplică următoarele reguli:

– impozitul pe teren se datorează de locatar, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care a fost încheiat contractul;

– în cazul în care contractul de leasing financiar încetează altfel decât prin ajungerea la scadenţă, impozitul pe teren se datorează de locator, începând cu data de 1 ianuarie a anului următor celui în care terenul a fost predat locatorului prin încheierea procesului-verbal de predare-primire a bunului sau a altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing;

– atât locatorul, cât şi locatarul au obligaţia depunerii declaraţiei fiscale la organul fiscal local în a cărui rază de competenţă se află terenul, în termen de 30 de zile de la data finalizării contractului de leasing sau a încheierii procesului-verbal de predare a bunului sau a altor documente similare care atestă intrarea bunului în posesia locatorului ca urmare a rezilierii contractului de leasing însoţită de o copie a acestor documente.

În cazul terenurilor pentru care se datorează taxa pe teren, în temeiul unui contract de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă care se referă la perioade mai mari de o lună, titularul dreptului de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă are obligaţia depunerii unei declaraţii la Direcția Venituri până la data de 25 inclusiv a lunii următoare intrării în vigoare a contractului.

În cazul terenurilor pentru care se datorează taxa pe teren, în temeiul unor contracte de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă care se referă la perioade mai mici de o lună, persoana de drept public care transmite dreptul de concesiune, închiriere, administrare ori folosinţă are obligaţia să depună o declaraţie la Direcția Venituri, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare intrării în vigoare a contractelor, la care anexează o situaţie centralizatoare a acestor contracte.

În cazul unei situaţii care determină modificarea taxei pe teren datorate, persoana care datorează taxa pe teren are obligaţia să depună o declaraţie la Direcția Venituri, până la data de 25 a lunii următoare celei în care s-a înregistrat situaţia respectivă.

Declararea terenurilor în scop fiscal nu este condiţionată de înregistrarea acestor terenuri la oficiile de cadastru şi publicitate imobiliară.

Depunerea declaraţiilor fiscale reprezintă o obligaţie şi în cazul persoanelor care beneficiază de scutiri sau reduceri de la plata impozitului sau a taxei pe teren.

Vezi integral: HCL_taxe_si_impozite_2018



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

LOCURI de MUNCĂ în ALBA: 374 posturi în Alba Iulia, Aiud, Câmpeni, Cugir și Sebeș. Oferta completă prin AJOFM

Publicat

locuri de munca

Agenţia pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba a transmis oferta de locuri de muncă disponibile în județul Alba, la data de 28 septembrie.

Sunt vacante 374 locuri de muncă în județul Alba, în mai multe domenii.

Vezi și ANUNȚ: Alba24.ro ANGAJEAZĂ reporteri/ redactori în Alba Iulia și corespondenți/ colaboratori în județ. DETALII AICI

De asemenea, cel mai mare angajator din regiune, Continental Sibiu, face angajări. Oferta de locuri de muncă a firmei poate fi accesată AICI

OFERTA de locuri de muncă prin AJOFM ALBA:

Locuri de muncă / angajări Alba Iulia: Agenţia Locală pentru Ocuparea Forţei de Muncă Alba Iulia – 0258 831 137

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

GALANO PREST SRL – agent curatenie cladiri si mijloace de transport – 2 – 0745610988
EUROPA GUARD SRL – agent de securitate – 9 – 0770277521
SPECIAL DEPARTAMENT DE SECURITATE SRL – agent de securitate – 1 – 0744695426
SC JUSTICE SECURITY SERVICES SRL – agent de securitate – 2 – 0740673500
SUCCES TELECOM S.R.L. – agent de vânzari – 2 – 0752303172
EASY ASSET MANAGEMENT IFN SA – agent de vânzari – 5 – 0755094265
PRO SOLUTIONS AGENCY SRL – agent reclama publicitara – 5 – 0786597938
IPEC SA – ambalator manual – 30 – 0726526385
TRANSILVANIA NUTS SRL – ambalator manual – 2 – 0790229953
BREST SRL – bucatar – 1 – 0744644792
PROFI ROM FOOD SRL – casier – 3 – 0372568838
HANGAN POWER SRL – consilier financiar-bancar – 1 – 0740033022
AZETS INSIGHT SRL – economist în economie generala – 6 – 0369454980
UNIVERSITATEA 1 DECEMBRIE 1918 – consultant în informatica – 1 – 0258806276
MR ADVANTAGE FUN S.R.L. – contabil-sef – 1 – 0745700589
LACTALIS ROMANIA S.A. – controlor financiar – 1 – 0372609386
IPEC SA – electrician echipamente electrice si energetice – 2 – 0726526385
SC APULUM SA – electrician în constructii – 2 – 0731489087
IPEC SA – fasonator produse ceramice – 5 – 0726526385
ALBALACT SA – femeie de serviciu – 3 – 0258815601
CABINET MEDICAL SUCIU MONICA – fiziokinetoterapeut – 1 – 0729837566
AZETS INSIGHT SRL – functionar administrativ – 3 – 0369454980
TOTAL BUSINESS LAND SRL – inginer topograf – 5 – 0747561146
SC APULUM SA – instalator apa, canal – 1 – 0731489087
IPEC SA – încarcator-descarcator – 15 – 0726526385
SC APULUM SA – încarcator-descarcator – 40 – 0731489087
ALBATROS GOLD SRL – îngrijitor animale – 1 – 0258811470
TRANSILVANIA NUTS SRL – lacatus mecanic – 1 – 0790229953
SC APULUM SA – lacatus mecanic – 5 – 0731489087
IPEC SA – lacatus mecanic – 5 – 0726526385
BREST SRL – lucrator bucatarie (spalator vase mari) – 1 – 0744644792
DENIZ-TEH SRL – lucrator comercial – 1 – 0730648925
PROFI ROM FOOD SRL – lucrator comercial – 1 – 0372568838
EASY ASSET MANAGEMENT IFN SA – manager relatii cu clientii bancii/societate de leasing – 1 – 0755094265
SC APULUM SA – manipulant marfuri – 3 – 0731489087
SC AMIGO&INTERCOST SRL – manipulant marfuri – 1 – 0258811470
TRANSILVANIA NUTS SRL – manipulant marfuri – 5 – 0790229953
CABINET MEDICAL SUCIU MONICA – maseur – 1 – 0729837566
STADO AUTO SRL – mecanic auto – 1 – 0743835944
SC CRIS DECOR CONSTRUCT SRL – muncitor necalificat la demolarea cladirilor, captuseli zidarie, placi mozaic, faianta, gresie, parchet – 4 – 0742197675
HANGAN POWER SRL – operator calculator electronic si retele – 1 – 0740033022
BREST SRL – ospatar (chelner) – 1 – 0744644792
PROFI ROM FOOD SRL – primitor-distribuitor materiale si scule – 1 – 0372568838
APULUM SA – rectificator universal – 2 – 0731489087
MR ADVANTAGE FUN S.R.L. – referent de specialitate marketing – 2 – 0745700589
TRUŢĂ SPEDITION SRL – sef trafic auto intern – 1 – 0743835944
TRUŢĂ SPEDITION SRL – sofer autocamion/masina de mare tonaj – 1 – 0743835944
CÎMPEAN ALIN & DEEA S.R.L. – sofer de autoturisme si camionete – 1 – 0743209997
CORIOLAN IMPEX SRL – sofer de autoturisme si camionete – 1 – 0745094541
TRANSILVANIA NUTS SRL – specialist marketing – 1 – 0790229953
APULUM SA – strungar universal – 1 – 0731489087
PROFI ROM FOOD SRL – vânzator – 2 – 0372568838
PRO SOLUTIONS AGENCY SRL – vânzator ambulant de produse nealimentare – 1 – 0258811470

Locuri de muncă / angajări AIUD: AJOFM Alba – Punct de lucru Aiud – 0725 225 882

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

AFRODITA MELIHATA SRL – brutar – 5 – 0751364466
LUCA CONSTRUCT SRL – dulgher (exclusiv restaurator) – 3 – 0758044301
LUCA CONSTRUCT SRL – fierar betonist – 2 – 0758044301
LUCA CONSTRUCT SRL – instalator apa, canal – 2 – 0758044301
LUCA CONSTRUCT SRL – instalator instalatii tehnico-sanitare si de gaze – 2 – 0758044301
GALWAY SPORT S.R.L. – muncitor necalificat în industria confectiilor – 10 – 0258865646
LUCA CONSTRUCT SRL – muncitor necalificat la demolarea cladirilor, captuseli zidarie, placi mozaic, faianta, gresie, parchet – 4 – 0758044301
LUCA CONSTRUCT SRL – zidar rosar-tencuitor – 3 – 0758044301

Locuri de muncă / angajări BLAJ: AJOFM Alba – Punct de lucru Blaj – 0725 225 883

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

STM ELETTROMECCANICA SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 6 – 0786086187

Locuri de muncă / angajări Câmpeni

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

PACKAGING STORE S.R.L. – cartonagist – 5 – 0751105125
HELP TRANS SRL – conducator auto transport rutier de persoane – 1 – 0744936374
ARIESUL PRODIMEX SRL – confectioner-asamblor articole din textile – 10 – 0748115732
POMPONIO S.R.L. – constructor-montator de structuri metalice – 1 – 0258814001
POMPONIO S.R.L. – dulgher (exclusiv restaurator) – 1 – 0258814001
POMPONIO S.R.L. – fierar betonist – 1 – 0258814001
POMPONIO S.R.L. – lacatus mecanic – 1 – 0258814001
POIANA VERDE SRL – lucrator pensiune turistica – 2 – 0725225884
COSMIN PATRUSESTI SRL – manipulant marfuri – 2 – 0745586386
ARIESUL PRODIMEX SRL – muncitor necalificat în industria confectiilor – 5 – 0748115732
POMPONIO S.R.L. – muncitor necalificat la demolarea cladirilor, captuseli zidarie, placi mozaic, faianta, gresie, parchet – 1 – 0258814001
ARIESUL PRODIMEX SRL – ospatar (chelner) – 1 – 0748115732
BIO REAL FOOD S.R.L. – preparator conserve, legume si fructe – 3 – 0788321726
IOANA & ALEXIA SWEETS S.R.L. – preparator de semifabricate si preparate culinare – 4 – 0766639631
APUSENI SKI BOOTS SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 5 – 0749223226

Locuri de muncă / angajări Cugir

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

LOMEDAMY SECURITY S.R.L. – agent de securitate – 2 – 0745501398
BRUTĂRIA MATEI HOREA S.R.L. – agent de vânzari – 1 – 0769723344

Locuri de muncă / angajări Sebeș: AJOFM Alba – Punct de lucru Sebeş – 0725 225 885

Angajator – post vacant – nr. locuri – telefon mobil

EASY ASSET MANAGEMENT IFN SA – agent de vânzari – 5 – 0755094265
MOVING MOUNTAINS S.R.L. – asistent manager – 1 – 0741115464
II ALTOMI OCTAVIA GABRIELA – camerista hotel – 1 – 0726358516
DONNA CONFEZIONI S.R.L. – confectioner-asamblor articole din textile – 2 – 0759011561
DENIZ-TEH SRL – confectioner, prelucrator în industria textila – 1 – 0258735292
SOCIETATEA DE PRODUCERE A ENERGIEI ELECTRICE IN HIDROCENTRALE ” HIDROELECTRICA” S.A. – electrician exploatare centrale si statii electrice – 2 – 0258806442
DENIZ-TEH SRL – facturist – 1 – 0745930848
SAVINI DUE SRL – lacatus mecanic de întretinere si reparatii universale – 1 – 0258735555
DONNA CONFEZIONI S.R.L. – maistru în industriile textila, pielarie – 1 – 0759011561
ELIS PAVAJE SRL – manipulant marfuri – 30 – 0730081498
SOCIETATEA DE PRODUCERE A ENERGIEI ELECTRICE IN HIDROCENTRALE ” HIDROELECTRICA” S.A. – masinist la instalatiile de turbine hidraulice – 1 – 0258806442
ELIS PAVAJE SRL – muncitor necalificat la ambalarea produselor solide si semisolide – 30 – 0730084198
SAVINI DUE SRL – muncitor necalificat la asamblarea, montarea pieselor – 2 – 0258735555
SOCIETATEA DE PRODUCERE A ENERGIEI ELECTRICE IN HIDROCENTRALE ” HIDROELECTRICA” S.A. – operator la instalatiile de cazane din centrale electrice – 1 – 0258806442
SAVINI DUE SRL – operator la masini unelte cu comanda numerica în prelucrarea lemnului – 2 – 0258735555
DOZA DE SĂNĂTATE FORTE S.R.L. – operator vânzari prin telefon – 10 – 0749775281
SYNAPTIQ TEHNOLOGIE – programator ajutor – 1 – 0762292052
SAVINI DUE SRL – tâmplar universal – 2 – 0258735555
H.P.T. HUMBEL PRODUCTIONSTECHNIK SRL – tehnician analist calitate – 1 – 0258733923

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Florin Roman: Zi istorică pentru România. Guvernarea liberală aduce circa 30 miliarde de euro pentru dezvoltarea țării

Publicat

Planul Național de Redresare și Reziliență înseamnă susținerea puternică acordată României de către Uniunea Europeană pentru modernizare și ieșirea din criza economică generată de COVID-19.

PNRR aduce României 29 de miliarde de euro, bani care vor însemna investiții mari în transport, sănătate, educație, economia verde, digitalizare, îmbunătățirea administrației publice.
Guvernul a obținut ca o treime din banii PNRR să meargă spre investiții în transporturi, inclusiv în construcția de autostrăzi.

Guvernul a insistat ca PNRR să acopere nevoile de dezvoltare a infrastructurii de transport, pentru a putea genera dezvoltarea economică dorită în România.

Investițiile vor fi dublate de reforme, în urma cărora va rezulta o economie mai puternică și o administrație mai eficientă. Vor fi făcute, printre altele, reforma administrației, reforma fiscală, reforma pensiilor, reforme în energie. În 5 ani de zile, cu ajutorul PNRR, vom reduce substanțial decalajele de dezvoltare dintre România și media europeană.

PNRR va pune bazele unei noi Românii, pregătită pentru secolul XXI și pentru viitoarele generații de români.

Aprobarea PNRR e o promisiune îndeplinită a Guvernului. A fost respectat termenul asumat pentru semnarea PNRR, adică sfârșitul lunii septembrie.

Până la sfârșitul anului, România va primi deja 3,8 miliarde de euro pentru a începe implementarea PNRR.

Guvernul liberal, în parteneriat cu președintele Klaus Iohannis, își asumă implementarea PNRR.

E obligatoriu ca întreaga clasă politică, întreaga administrație centrală și administrațiile locale, să susțină realizarea investițiilor și reformelor prevăzute în PNRR.

Deputat Florin Roman – PNL, vicepreședinte al Camerei Deputatilor

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat a decedat după ce a fost lovit de un tren, în dreptul localității Cistei. Polițiștii fac cercetări

Publicat

Un bărbat a decedat marți dimineața, în jurul orei 8.00, după ce a fost lovit de un tren. 

Potrivit IPJ Alba, accidentul s-a petrecut în dreptul localității Cistei. Bărbatul decedat avea în jur de 30 de ani au mai precizat polițiștii.

Polițiștii sunt momentan la fața locului unde o cercetare este în plină desfășurare.

știre în curs de actualizare.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tot ce trebuie să știi despre vaccinarea anti COVID cu doza trei. Centre de vaccinare în județul Alba și cum te poți programa

Publicat

Administrarea celei de a treia doză de vaccin începe din această dimineață. Cei care doresc să se imunzeze cu a treia doză se pot prezenta la orice centru de vaccinare, sau se pot programa pe platforma special dedicată. 

Cea de a treia doză va fi un vaccin ARN Mesager. Momentan în România sunt pe stoc 2,2 milioane de doze de Pfizer și 1,2 milioane de doze de Moderna. 

Luni seara, secretarul de stat la Ministerul Sănătății, Andrei Baciu, prezent la digi24.ro, a prezentat noua campanie de vaccinare.

”Fie că ne-am vaccinat prima dată cu Pfizer BioNTech, cu Moderna sau cu AstraZeneca, ne vom vaccina cu doza 3 cu un vaccin produs prin tehnologia ARN Mesager”, a precizat acesta.

”Te poți vaccina cu orice vaccin ARN Mesager. Deci dacă ne-am vaccinat cu Moderna, ne putem vaccina cu Moderna sau cu Pfizer BioNTech, însă recomandarea noastră va fi pentru același tip de vaccin. Vorbim de Pfizer și de Moderna. Dacă cineva dorește din diferite motive să facă un switch, poate să facă fără probleme.

Dacă ne-am vaccinat cu AstraZeneca, care nu este produs printr-o tehnologie ARN Mesager, ne vom vaccina cu a treia doză alegând unul dintre cele două cu tehnologia ARN Mesager – Pfizer sau Moderna”, a mai precizat Baciu.

De ce trebuie făcută a treia doza de vaccin

De asemenea, Andrei Baciu  precizat că a treia doză de vaccin împotriva coronavirusului îmbunătățește și împrospătează imunitatea câștigată prin vaccinarea administrată inițial.

Acesta a explicat că administrarea dozei a treia de vaccin nu înseamnă că protecția dată de cele două doze a scăzut sau nu mai este validă, ci dimpotrivă.

„A treia doză vine și îmbunătățește, ne protejează în continuare de infectare, însă cel mai important, ne protejează de îmbolnăvire.

E mare diferență între infectare și îmbolnăvire. Vaccinul ne protejează de îmbolnăvire și de situații complicate”, a mai spus Baciu.

Întrebat dacă persoana vaccinată și infectată este la fel de contagioasă, secretarul de stat a spus că aceasta poate transmite virusul, dar acesta este mult mai slab.

„Inhalezi o particulă virală fie că ești vaccinat, fie că nu ești vaccinat.

Dacă ești vaccinat, sistemul tău imunitar se activează imediat și neutralizează, practic, imediat ce virusul a ajuns în organism la interior, de la nivelul mucoasei nazo-faringiale și începe să se multiplice.

Vine sistemul tău imunitar și îl neutralizează înainte să se poată multiplica, înainte să ajungă în organe, să se dezvolte și să creeze simptome.

Dacă nu ești vaccinat, sistemul tău de sănătate nu poate să aibă o reacție suficient de promptă și atunci virusul câștigă teren, se multiplică, se aglomerează la nivelul organelor și începe simptomatologia la nivelul plămânilor și încep simptome ale aparatului respirator (dificultăți de respirație, tuse etc), după care se multiplică la nivelul organismului și simptomele devin sistemice: febră, dureri de mușchi, de articulații etc.

Ține de promptitudinea și de rapiditatea sistemului imunitar pe care ni-l dezvoltăm cu ajutorul vaccinării (…). Dacă ne infectăm, virusul nu se replică, dar putem, respirând, să eliminăm vreo particulă virală.

Aceasta nu are, însă, forța să se multiplice nici măcar la exterior, încât să eliminăm mari mase de particule virale, astfel încât să se împrăștie peste tot în aerul înconjurător”, explică Baciu.

Acesta spune că șansele ca o persoană vaccinată să dea virusul este mai scăzută, pentru că nu există o cantitate mare de virus care să se cantoneze la nivelul mucoasei și pe care să o expirăm În plus, prin purtarea măștii, aerul este filtrat.

Cum te poți programa pentru a treia doză de vaccin

Platforma RO Vaccinare permite programarea celor care doresc să se vaccineze cu doza a III-a, anunță CNCAV.

Potrivit sursei citate, echipa de dezvoltare a Serviciului de Telecomunicații Speciale (STS) a  finalizat implementarea noilor funcționalități și optimizările necesare.

Programările se pot realiza pentru administrarea dozei de rapel (booster) cu unul dintre vaccinurile Pfizer sau Moderna, în centrele de vaccinare care administrează aceste două tipuri de vaccin.

Sunt două condiții pentru vaccinarea cu doza de rapel (booster):

1. Două doze de vaccin administrate

2. Să fie trecute 180 de zile de la a doua doză.

Toate persoanele vaccinate împotriva COVID-19 cu două doze (completă sau heterologă) și pentru care au trecut 180 de zile de la schemă completă se pot programa în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro pentru administrarea dozei de rapel (booster).

Indiferent dacă administrarea primelor două doze s-a realizat cu programare în platformă sau direct în centrul de vaccinare, toate persoanele care îndeplinesc cele două condiții se pot programa pentru doza de rapel (booster).

Pași pentru programare în platformă pentru doza a III-a:

1. Vă autentificați în platforma https://programare.vaccinare-covid.gov.ro prin introducerea e-mailul-ui/CNP-ului și a parolei;

2. Selectați secțiunea „Beneficiari a. Pentru beneficiarii existenți în cont trebuie doar să accesați pictograma „Programează pentru doza de rapel (booster)”;

b. Pentru beneficiarii noi, accesați butonul „Adaugă beneficiar”, completați datele necesare, iar la final accesați pictograma „Programează pentru doza de rapel (booster)”;

3. Alegeți centrul de vaccinare cu tipul de vaccin dorit (Pfizer sau Moderna), data, intervalul orar,vizualizați sumarul de prezentare a programării și finalizați programarea

4. La final, accesați secțiunea „Programările mele” pentru vizualizarea programării, respectiv pentru editarea sau anularea acesteia.

Informații suplimentare:

Validarea îndeplinirii condițiilor pentru administrarea dozei de rapel (booster) se realizează prin interogarea Registrului Electronic Național de Vaccinări (RENV), unde sunt luate în evidență toate persoanele vaccinate în România;

Indiferent de statusul primelor două programări în platformă, se pot face programări pentru a III-a doza, dacă sunt respectate cele două condiții mai sus menționate.

Se consideră două doze, atât pentru persoanele care au făcut doza I și doza a II-a cu unul dintre vaccinurile Pfizer, Moderna sau Astra Zeneca, cât și pentru persoanele care au făcut doza I cu unul dintre cele trei vaccinuri, iar doza a II-a, în funcție de recomandările medicale, cu un alt tip de vaccin dintre cele menționate.

În acest moment, persoanele vaccinate cu vaccinul Johnson&Johnson nu sunt eligibile pentru administrarea dozei de rapel (booster).

Potrivit CNCAV, doza 3 este ferm recomandată:

– persoanelor cu risc mare de dezvoltare a unor forme severe – persoane vulnerabile:  cei peste 65 de ani, cu boli cronice (indiferent de vârstă), persoanele din centrele medico-sociale și alte categorii vulnerabile prevăzute în strategia națională de vaccinare;

– persoanelor cu risc mare de expunere: personal medico-social și din învățământ.

Accesul la vaccinare este permis și altor categorii populaționale, care au cel puțin 6 luni de la administrarea dozei 2 de vaccin, indiferent dacă au istoric de trecere prin boală.

Doza de rapel se va efectua numai cu vaccinurile pe bază de ARN mesager, indiferent de schema inițială.

Astfel, persoanele vaccinate cu Astra Zeneca vor primi doza 3 cu unul dintre vaccinurile produse de companiile Pfizer&BioNTech sau Spikevax (Moderna).

Având în vedere că în România imunizarea cu Johnson&Johnson a început la data de 4 mai, pentru persoanele imunizate cu acest vaccin nu este necesară, la acest moment, administrarea dozei de rapel.

Detaliile privind această recomandare vor fi stabilite în perioada următoare, pe măsură ce vor fi disponibile noi date științifice.

Programarea persoanelor pentru administrarea dozei de rapel (doza 3)

Se va realiza prin mijloacele deja cunoscute, inclusiv prin prezentarea directă în centrele de vaccinare sau prin intermediul platformei naționale de programare la vaccinare.

Pentru persoanele din centrele medico-sociale și rezidențiale, imobilizate la domiciliu sau fără adăpost, se va utiliza aceeași modalitate de vaccinare, respectiv cu ajutorul echipelor mobile puse la dispoziție de către direcțiile de sănătate publică județene/ a municipiului București.

Beneficiarii vor primi adeverințe de vaccinare unde va fi specificată schema de vaccinare, cu menționarea celor trei doze efectuate.

10 centre de vaccinare vor fi funcționale în județul Alba. Cetățenii se pot vaccina inclusiv cu doza a III-a. Listă și program

4 dintre cele 5 centre de vaccinare din județul Alba suspendate temporar, își reiau activitatea începând de marți, 28 septembrie 2021, iar celelalte 6 în care fluxul nu a fost întrerupt, vor reveni la program de 12 ore pe zi.

Cele care își vor relua activitatea sunt centrele din Ocna Mureș, Teiuș, Cugir și Zlatna. Astfel, de mâine, în județul Alba vor funcționa 10 centre de vaccinare, astfel:

*2 la Alba Iulia – Centrul de vaccinare de la Liceul ”Alexandru Domșa” (Pfizer, Astra Zeneca și Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00 și Centrul de vaccinare de la Sala de Sport a Universității ”1 Decembrie 1918” (Pfizer) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Sebeș – Centrul de zi pentru persoane vârstnice Sebeș (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Blaj – Centrul Cultural ”Iacob Mureșianu” (Pfizer) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Aiud – Sala de sport (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Câmpeni – Sala de sport a Liceului Tehnologic Silvic Câmpeni (Pfizer, Johnson&Johnson) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Cugir – Centrul Cultural Cugir (Pfizer) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Teiuș – Sala de sport (Pfizer) – program 8.00 – 20.00;

*1 la Ocna Mureș – Sala de spor a Școlii Gimnaziale ”Lucian Blaga” (Pfizer) – program 8.00 – 15.00;

*1 la Zlatna – Cantina Liceului ”Corneliu Medrea” (Pfizer) – program 14.00 – 20.00.

Totodată, va continua să  funcționeze și punctul mobil de vaccinare amplasat pe B-dul Transilvaniei, vizavi de fostul Cinema Dacia, cu program de funcționare 10.00 – 14.00, de luni până vineri. Menționăm că al XI-lea centru de vaccinare din județ, și anume cel de la Ighiu (Moderna), va fi redeschis cel mai probabil de luna viitoare.

La toate centrele din județ vaccinarea se poate face fie pe bază de programare prin platforma națională vaccinare-covid.gov.ro, fie prin prezentare directă. Reamintim că de marți, 28 septembrie 2021, este disponibilă și a treia doză de vaccin.

Doza a III-a de vaccin se va realiza doar cu produse pe bază de ARNm Pfizer sau Moderna, pentru care administrarea celei de-a doua doze de vaccin a avut loc în urmă cu cel puțin 6 luni.

Doza III poate fi cerută atât de persoanele considerate vulnerabile (peste 65 de ani, cu boli asociate), cât și de celelalte categorii de persoane pentru care au trecut cel puțin 6 luni de la doza II.

Pentru cea de-a III-a doză după schema completă cu vaccinul Astra Zeneca se va opta între produsele Pfizer sau Moderna. În cazul persoanelor care au în schema de vaccinare produsul Johnson&Johnson nu se recomandă momentan doza de rapel.

În județul Alba numărul total de vaccinări a ajuns la 185.382: 98.727 – doza I, 86.655 – doza II și 9.447 – Johnson&Johnson.

sursă: digi24.ro, rovaccinare.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate