Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Deschiderea AUTOSTRĂZII Lugoj-Deva, amânată. CNAIR a refuzat recepția pe lotul 3, între Ilia și Holdea

Publicat

l

Lucrările pe cei 43 de kilometri de autostradă între Lugoj și Deva au fost finalizate, după aproape șase ani. Însă CNAIR a refuzat, luni, recepția pentru unul dintre loturi, invocând probleme de calitate a lucrărilor.

Este vorba despre lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva, segment de 21 de kilometri, între Ilia și Holdea.

”S-a refuzat începerea recepţiei pe Lotul 3 al Autostrăzii Lugoj – Deva. Pe lângă neconformităţi la covorul asfaltic au apărut nişte ravenări spre taluze, nişte fisuri. Sunt probleme de calitate, iar consultantul a recomandat să nu se înceapă recepţia. În această situaţie, constructorii trebuie să corecteze neconformităţile. Orium, sunt oarecum într-o situaţie fericită că nu a fost începută recepţia. Altfel puteam începe recepţia şi să o suspendăm. Atunci ar fi avut 90 de zile la dispoziţie să remedieze lucrările, iar în caz contrar le era reziliat contractul şi pierdeau garanţia de bună execuţie şi primeau şi certificat negativ”, a precizat, pentru adevarul.ro, Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.

Lotul 4 va putea fi deschis traficului rutier, în cazul în care vor fi recepţionate lucrările la cei 22 de kilometri, dar şi două bretele de la Ilia, aflate pe Lotul 3 al AUtostrăzii Lugoj – Deva, acesta trebuind să fie recepţionate separat, potrivit sursei citate.

„Din punctul nostru de vedere, lucrările la Lotul 4 sunt finalizate, însă decizia va fi luată după finalizarea rapoartelor de la recepţie”, a declarat, pentru adevarul.ro, Ştefan Şerbu, director de şantier pe Lotul 4 Deva – Ilia.

Recepţia a început luni cu Lotul 4, apoi CNAIR a inspectat şi Lotul 3. Pe ambele tronsoane ale autostrăzii Lugoj – Deva, muncitorii, în cea mai mare parte, au fost trimişi acasă după finalizarea lucrărilor.

Autostrada Lugoj – Deva e în lucru încă din 2013 și cele două tronsoane erau așteptate să fie gata și acum un an când autoritățile de la drumuri își făceau planurile. Cu cele două loturi deschise, șoferii vor putea practic circula de la Sibiu până la granița cu Ungaria de la Nădlac pe autostradă, mai puțin pe o porțiune de circa 13 km între Holdea și Margina, potrivit hotnews.ro.

Acolo va trebui realizat o secțiune de autostradă ce va conține o serie de tuneluri care să treacă prin dealuri. Autoritățile de la drumuri au reușit abia la sfârșitul lunii iunie să înceapă licitația pentru proiectare și construcție.

Lotul 3, de 21 de kilometri, se întinde între Ilia şi Holdea şi a fost construit de Asocierea de firme Teloxim Con SRL, Comsa SA, Aldesa Construcciones SA şi Arcadis Eurometudes SA, care a obţinut contractul pentru derularea investiţiei, estimată iniţial la 580 de milioane de lei, fără TVA.

Lotul 4, de 22 de kilometri, leagă Şoimuş de Ilia, pe Valea Mureşului. Asocierea Tehnostrade, Spedition UMB a construit tronsonul, iar costul iniţial al lucrărilor a fost estimat la 419,4 milioane lei fără TVA.

surse: adevarul.ro, hotnews.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax