Connect with us
Publicitate

Actualitate

Din 13 februarie: Salariaţii pot primi tichete de masă electronice. În ce condiţii sunt valabile la cumpărături

Publicat

Din 13 februarie, angajatorii pot alege să acorde salariaţilor tichetele de masă în format electronic. În prezent, tichetele de masă pot fi distribuite doar pe suport hârtie, însă potrivit dispoziţiilor care vor intra în vigoare din 13 februarie angajatorii vor putea opta pentru forma în care sunt emise tichetele, pe hârtie sau în format electronic.

Conform Legii nr. 291/2013, tichetele de masă în format electronic sunt bonuri de valoare pe suport electronic, care sunt destinate exclusiv acordării alocaţiei individuale de hrană a salariaţilor.

Angajaţii vor putea folosi cardurile numai dacă vor avea înscrise sau stocate într-un alt mod următoarele informaţii:

– numele şi prenumele salariatului care este în drept să utilizeze tichetul de masă;

– numele şi adresa emitentului;

– date referitoare la perioada de valabilitate;

– interdicţia de a fi utilizat pentru achiziţionarea de ţigări sau de produse alcoolice.

Valoarea nominală pe zi lucrătoare a tichetelor de masă, indiferent de suportul pe care sunt emise, hârtie sau card, este în prezent de 9,35 lei, valoare indexată periodic de Ministerul Muncii.

Potrivit reprezentanţilor din domeniu, modul de obţinere a noilor tichete nu este diferit faţă de cel al tichetelor de hârtie. Legislaţia care se va aplica din 13 februarie stabileşte că distribuirea tichetelor electronice nu va fi realizată de angajator, aşa cum se întâmplă în prezent cu tichetele pe suport hârtie, ci de către unitatea emitentă.

Angajatorul va trebui să achite unităţilor emitente atât contravaloarea nominală a tichetelor, cât şi costul emiterii pe suport electronic.

Unităţile emitente, la rândul lor sunt obligate sa deschidă conturi sau subconturi de plăţi distincte, prin care se vor derula sumele reprezentând încasările şi plăţile aferente valorii nominale a tichetelor de masa. Astfel se va permite o evidenţă clară a sumelor utilizate în temeiul contractelor încheiate cu angajatorii şi magazinele care vor accepta plata cu tichetele electronice, se arată în actul normativ

Mai exact, unităţile emitente vor alimenta tichetele electronice după ce angajatorii vor achita contravaloarea acestora. Tichetele de masă electronice nu funcţionează precum cardurile bancare, nu au cont ataşat, aşadar riscul de fraudă este limitat.

Legea nr. 291/2013 stabileşte că societăţile care vor emite tichete de masă în format electronic trebuie să fie autorizate de Ministerul Finanţelor. Firmele care vor apela la unitatile emitente pentru a obtine tichetele de masă electronice vor urma aceeaşi procedură ca în cazul tichetelor pe suport hârtie.

Pentru a comanda tichete de masă electronice, angajatorii vor include lista cu numele angajaţilor, însă acest lucru se întâmplă şi în prezent, pentru a comanda tichetele de masă pe suport hârtie.

Angajaţii vor putea să îşi utilizeze tichetele de masă electronice pentru a avea acces la produse alimentare în locaţiile care sunt tehnic echipate să accepte tichete de acest tip şi care au o relaţie contractuală cu furnizorul de tichete de masă.

Când un angajat îşi pierde tichetul de masă electronic, acesta va fi înlocuit de unitatea emitentă de tichete de masă electronice.

sursa: realitatea.net

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate