Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DNA Alba Iulia a pierdut procesul finanţărilor de la FC Unirea: Toţi inculpaţii au scăpat de acuzaţiile penale şi de sechestrul pe averi


Publicat

justitie, lege, magistrat, instanta, judecataCurtea de Apel Alba Iulia a pronunţat, joi, decizie definitivă în Dosarul finanţărilor publice de la FC Unirea. După aproape patru ani în care viceprimarul Paul Voicu, fostul preşedinte al FC Unirea Alba Iulia, Marian Sarmeş, fostul consilier local Mihai Bărdaş, Oliviu Feneşan şi fostul preşedinte executiv al clubului, Nicolae Lupu au fost judecaţi pentru înşelăciune, pe baza unei cauze instrumentate de DNA, privind finanţări publice acordate clubului de fotbal albaiulian, cei cinci au scăpat atât de acuzaţiile penale, cât şi de cele pe latură civilă.

Consiliul Judeţean s-a constituit parte civilă în acest proces, însă Consiliul Local a renunţat la această opţiune. Reamintim că în 8 decembrie 2014, Tribunalul Alba Tribunalul Alba s-a pronunţat în această cauză şi a încetat procesul penal pentru săvârşirea infracţiunii de înşelăciune. De asemenea, a dispus revocarea măsurilor asiguratorii asupra bunurilor pentru viceprimarul Paul Voicu şi le-a menţinut pentru ceilalţi inculpaţi. Decizia a fost atacată cu apel de către DNA şi ceilalţi inculpaţi.

Citeşte şi Dosarul finanţărilor publice de la FC Unirea: A încetat procesul penal pentru toţii inculpaţii, prin împăcarea părţilor. Soluţie la Tribunalul Alba

Patru luni mai târziu, Curtea de Apel Alba Iulia a dat hotărâre definitivă în acest caz. A stins acţiunea civilă deschisă de Consiliul Judeţean Alba pentru prejudiciul estimat la 800.00 de euro şi a revocat măsurile asigurătorii asupra bunurilor aparţinând lui Marian Ionel Sarmeş, Ioan Nicolae Lupu, Mihai Horea Bardaş şi Oliviu Feneşan.

Curtea de Apel Alba Iulia, solutia pe scurt din 23 aprilie:

“Admite apelurile declarate de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Alba Iulia şi inculpaţii L.I.N., S.M.I., F.O., B.M.H. împotriva sentinţei penale nr.636/2014 pronunţată la 8 decembrie 2014 de Tribunalul Alba în dosarul nr. 7223/107/2012 şi în consecinţă:

Desfiinţează în parte sentinţa penală atacată numai sub aspectul aplicării greşite a art. 397 alin.5 din Codul de procedură penală raportat la art. 25 alin.5 din Codul penal şi a menţinerii măsurilor asiguratorii şi, procedând la o nouă judecată a cauzei în aceste limite, în baza art. 244 alin. 3 din Codul de procedură penală combinat cu art. 159 alin. 2 din Codul penal stinge acţiunea civilă exercitată în cauză de partea civilă C.J.A..

În baza art. 404 alin.4 lit.c) din Codul de procedură penală dispune revocarea măsurilor asigurătorii dispuse prin ordonanţa nr. 129/P/17.02.2012 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie – Direcţia Naţională Anticorupţie – Serviciul Teritorial Alba Iulia asupra bunurilor inculpaţilor, după cum urmează:

1. pentru inculpatul S.M.I., asupra bunurilor: – casă şi teren proprietari S.M.I. şi S.G.D.; – casă şi teren proprietari S.M.I. şi S.G.D.; – teren extravilan în suprafaţă de 89300 mp proprietari S.M.I. şi S.G.D.; – teren extravilan proprietari S.M.I. şi S.G.D.; – teren extravilan în suprafaţă de 10400 mp, proprietari S.M.I. şi S.G.D.; – teren extravilan în suprafaţă de 500 mp proprietari S.M.I. şi S.G.D.

2. pentru inculpatul B.M.H., asupra bunurilor: – clădire (spaţiu comercial) proprietar B.M.H.; – casă şi teren proprietar B.M.H.; – teren în suprafaţă de 400 mp proprietar B.M.H.

3. pentru inculpatul L.I.N., asupra bunurilor: – casă şi teren proprietar L.I.N.; – casă şi teren proprietar L.I.N.; – casă şi teren proprietar L.I.N.; – autoturism proprietar L.I.N.; – autoturism proprietar L.I.N.

4. pentru inculpatul F.O., asupra bunurilor: – teren în suprafaţă de 1000 mp, proprietari F.O. şi S.M.A.

Menţine celelalte dispoziţii ale sentinţei penale atacate în măsura în care nu contravin prezentei decizii.”

paul voicuPaul Voicu: „Au fost patru ani de nopţi nedormite şi stres. Dosarul nici nu trebuia să ajungă în instanţă”

În urma pronunţării hotărârii definitive, viceprimarul Paul Voicu a făcut precizări pentru Alba24 despre acest caz:

“Cred că dosarul nici nu trebuia să ajungă în instanţă. Rechizitoriul a fost greşit din start, pentru că face referire la Legea 350, privind finanţări la asociaţia respectivă ori toate hotărârile pe care le-am luat, de la început, atât în consiliul local, cât şi Consiliul Judeţean, au fost pe Legea 69, a sportului, după cum s-a stabilit şi la expertize, pentru că nu se putea face altfel, pe legile româneşti.

Mai mult, Legea 350 a apărut in 2006, iar noi primele proiecte de hotărâre le-am făcut în 2005.

Ne-au chinuit patru ani degeaba, DNA a interpretat greşit tot ce s-a făcut. În rechizitoriu nu se aminteşte că iniţial a fost vorba de o societate pe acţiuni, unde Consiliul Local avea 20 la sută, CJ 20 la sută şi restul de 60% persoane private. Am dus toate hotărârile ulterioare, privind cesiunea acţiunilor către persoane private şi nu le-au luat în seamă.

Au fost ani cu stres, nopţi nedormite, bani pentru avocaţi, expertize plătite şi sechestru pe bunuri. Cine poate să cuantifice asta? Şi unde au fost instituţiile statului cu autoritate de control în activitatea noastră timp de şapte ani, când am prezentat public implicarea noastră pentru a sprijini fotbalul din Alba?”.

horia bardasHorea Bărdaş: „După trei ani de chin, s-a pus capăt unei poveşti, că asta a fost, o poveste politică pentru alţii. Au fost acuzaţii pe nedrept, având în vedere că s-a făcut referire la Legea 350, care nu exista în 2015, că era prejudiciu, în condiţiile în care cinci expertize contabile au relevat că nu era cazul.

I-au „urmărit” pe primar şi pe preşedintele CJ şi am picat noi.

A fost o perioadă grea, cu presiune psihică, nopţi nedormite şi grija că ne ia casa…

Şi pentru ce, noi, personal, nu am câştigat vreun ban din fotbal”.

 

 

sarmesMarian Sarmeş:

„Instanţa a făcut dreptate, a confirmat adevărul. Am ajuns în această situaţie din cauza unor oameni care au minţit. Acuzaţiile au fost de inducerea în eroare a consilierilor locali şi judeţeni, ori declaraţiile lui Hava şi Dumitrel au fost cele mai grele la adresa noastră, la DNA.

Nimeni nu a ţinut cont că o mână de oameni au reuşit să promoveze echipa de fotbal Unirea în Divizia A. Echipa nu a fost a mea, a unor persoane private sau cu funcţii publice, ci a oraşului. Cel mai mult m-a deranjat această situaţie din punct de vedere al demnităţii umane. Am fost privit, pe nedrept, ca un om necinstit. Iar eu am venit cu bani în fotbal, au fost 14 milioane de lei contribuţii private pentru FC Unirea, în şapte ani. Şi nu sunt o persoană publică, nu fac politică”.

 

Dosarul a fost instrumentat de echipa care a condus Serviciul Teritorial DNA Alba Iulia până în septembrie 2013.
Acuzaţia principală adusă celor cinci a fost aceea de înşelăciune şi dosarul a fost trimis în judecată de DNA în iunie 2012. Cei cinci sunt au fost acuzaţi că au folosit în mod ilegal sumele de bani alocate pentru finanţarea clubului de Consiliul Local Alba Iulia şi Consiliul Judeţean Alba în perioada 2005 – 2011. În total ar fi fost vorba de aproximativ 11 milioane de lei: 8 milioane de lei de la Consiliul Local şi 3 milioane de lei de la Consiliul Judeţean.

CL Alba Iulia nu s-a constituit parte civilă în cauză, astfel că în 8 decembrie Tribunalul Alba a constatat împăcarea părţilor şi a revocat măsurile asigurătorii dispuse asupra bunurilor pentru Paul Voicu.

A lăsat însă nesoluţionată acţiunea civilă exercitată în cauză de CJ Alba şi a menţinut măsurile asigurătorii asupra bunurilor inculpaţilor Marian Sarmeş, Mihai Bărdaş, Oliviu Feneşan şi Ioan Nicolae Lupu.

În ceea ce-l priveşte pe Ioan Nicolae Lupu, instanţa l-a achitat de învinuirea de fals în înscrisuri sub semnătură privată.

Citeşte şi VIDEO | CJ Alba s-a împăcat cu inculpații din dosarul finanțărilor de la FC Unirea. A fost aprobată însușirea raportului de expertiză judiciară

Tribunalul Alba a adus la cunoştinţa celor implicaţi în dosar, în 24 februarie 2014, posibilitatea de a se împăca în dosarul în care inculpaţii sunt trimişi în judecată pentru înşelăciune. În data de 12 martie 2014 au fost înregistrate la CJ Alba cererile de împăcare formulate de Marian Ionel Sarmeş, Horea Mihai Bărdaş, Paul Voicu, Nicolale Lupu şi Oliviu Feneşan în Dosarul finanțărilor publice de la FC Unirea.

În vederea soluţionării acestor cereri s-a decis efectuarea unui raport de expertiză extrajudiciară pentru determinarea modului de utilizare a sumelor alocate pentru îndeplinirea scopului şi activităţilor prevăzute în Statutul Asociaţiei „FC Unirea 1924”.

Citeşte şi Dosarul finanţărilor de la FC Unirea: Tribunalul Alba a dat termen pentru împăcarea părţilor. Inculpaţii pot scăpa de răspunderea penală

După soluţia dată de Tribunal în 8 decembrie 2014, au formulat apel atât DNA, cât şi ceilalţi patru inculpaţi care au rămas cu sechestru pe avere încă 30 de zile. Consilierul judeţean Marcel Simion a precizat atunci că această soluţie nu a fost contestată de Comisia Juridică a CJ, considerând că este temeinică şi legală.

Însă a considerat necesară continuarea acţiunii civile, prin care să se soluţioneze problema prejudiciului estimat la 800.000 de euro prin expertiză la CJ.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Cu ce oameni intră PSD Alba în lupta pentru primăriile orașelor și municipiilor din județ. LISTA CANDIDAȚILOR

Publicat

PSD Alba și-a definitivat lista candidaților pentru funcțiile de primar în orașele și municipiile județului Alba. 

Sunt 3 orașe în care candidații ocupă și în prezent fotoliile de primar, dar sunt și multe nume noi, mai puțin cunoscute. 

Lista candidaților:

Municipii:

Alba Iulia – Alin Stanciu

Aiud – Delia Angela Gheorghiță

Blaj –  Dorin Voina

Sebeș – Cristian Radu

Orașe:

Abrud – Nicolae Simina (primar în funcție)

Baia de Arieș – Ioan Nemeș

Câmpeni – Ioan Călin Andreş (primar în funcție),

Cugir –  Mircea Augustin Trifan

Ocna Mureș –  Ion Daniel Jinaru

Teiuș – Mirel Vasile Hălălai (primar în funcție)

Zlatna – Florin Nicolae Nistor

Citește și:

LISTA candidaților USR Alba, la Primăria Alba Iulia și la 8 dintre cele 10 primării de municipii și orașe din județ

Cu ce oameni intră PRO România Alba în lupta pentru primăriile orașelor și municipiilor din judet. LISTA CANDIDAȚILOR

LISTA candidaților ALDE Alba, la Primăria Alba Iulia și la 9 primării de municipii și orașe din județ

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Nicușor Stanciu, curtat de campioana CFR Cluj. Neluțu Varga: ”În două săptămâni vom face două transferuri foarte importante”

Publicat

n

După ce „feroviarii” au cucerit cel de al treilea titlu consecutiv de campioni ai României, patronul Neluțu Varga a anunțat efectuarea unor transferuri bombă, astfel încât echipa din Gruia să se califice în grupele Champions League.

„Putem să mergem în Liga Campionilor. Am încercat mereu să oferim tot ce e mai bun, să se bată cu orice echipă, chiar şi cu Barcelona. Vom face două transferuri foarte importante, pe care le vom anunţa în aproximativ două săptămâni.

Unul dintre ele îl vizează pe un mare golgheter al Italiei, celălalt e cel care ne-a răpus în Liga Campionilor. Se poate să fie Stanciu”, a declarat Neluțu Varga, unul dintre cei mai discreți patroni din fotbalul românesc, potrivit Look Plus.

Nicolae Stanciu a fost desemnat cel mai bun străin, mijlocaș și pasator de gol în Cehia, după ce a avut un sezon foarte bun în componența echipei Slavia Praga, care a eliminat CFR-ul din play-off-ul Champions League.

În luna aprilie, Nicolae Stanciu a recunoscut că ar fi dispus să joace pentru CFR Cluj, anunță Digisport: ,,Sincer, da(nr. – ar alege și el CFR Cluj). Am vorbit și cu Alex, dar nu cred că l-am influențat cu ceva. Atunci când mi-a cerut părerea, și eu i-am zis că aș alege CFR-ul. Sper să fie bine și să câștige din nou campionatul!”

Stanciu este campion cu echipa sa în Cehia.

Sursă: Cluj24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PSD Alba mai pierde un reprezentant. Horațiu Clepan, fost vicepreședinte al organizației județene, a plecat la PRO România

Publicat

Unul dintre cei mai cunoscuți și vechi social-democrați din Alba, Horațiu Clepan a părăsit PSD și s-a alăturat echipei PRO România.

„După o viață, dacă pot spune așa, în care am fost în și lângă PSD, a venit timpul să spun STOP. Plecarea mea a fost generată de faptul că nu m-am mai simțit reprezentat de conducerea de la București iar conducerea locală mi-a lăsat impresia că nu aș mai fi folositor. Nu am mai fost căutat, să spun așa, iar dacă nu ești dorit, pleci”, a transmis Horațiu Clepan.

Acesta a fost membru PSD din anul 2008 dar anterior a fost un apropiat al partidului. A ocupat funcții importante, precum cea de vicepreședinte al organizației municipale Alba Iulia și a celei județene Alba.

„Singura opțiune politică pe care am luat-o în calcul a fost PRO România. E singurul partid cu adevărat de stânga iar echipa de aici este una în care mă regăsesc total”, a adăugat Horațiu Clepan.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

TITULARIZARE 2020: Cum se depun contestații. Model de cerere și procedura la ședințele de repartizare pe posturi

Publicat

sediul ISJ Alba

Profesorii nemulțumiți de notele primite la proba scrisă de la concursul de Titularizare 2020 pot depune sau transmite contestații, astăzi până la ora 21.00 și mâine până la ora 12.00. Rezultatele finale se afișează în 11 august.

În Alba, au fost 2 note de 10, 235 între 7 și 9,99, 120 între 6,99 și 5 și alte 80 sub 5. Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Vezi și TITULARIZARE 2020: REZULTATELE la examen au fost publicate. NOTELE profesorilor la proba scrisă

Contestațiile pot fi depuse la sediile inspectoratelor școlare județene sau transmise prin mijloace electronice.

Vezi Model CERERE_CONTESTATIE_TITULARIZARE_2020

IȘJ Alba a transmis modalitatea de înregistrare a contestațiilor.

În contestaţie, candidatul precizează următoarele informaţii: judeţul, nr. şi denumirea centrului de concurs, numele, iniţiala tatălui, prenumele; codul numeric personal; denumirea exactă a disciplinei la care a susţinut proba scrisă în cadrul concursului; nota contestată; nr. fişă de înscriere la concurs; adresa de e-mail; numărul de telefon; denumirea uneia dintre instituțiile/unitățile de învățământ absolvite.

Vezi TITULARIZARE 2020: 80 de profesori din Alba au luat note sub 5. Rată de promovare de 54% a concursului, în județ

Contestația la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit, acesta din urmă prezentând procură notarială în original.

Contestațiile pot fi transmise și prin poșta electronică (ab_cn_2020@isjalba.ro) până la ora 12:00, în data de 5 august 2020, situație în care candidatul anexează la contestația transmisă și copie după cartea/buletinul/adeverința de identitate.

Numărul de înregistrare se comunică candidatului prin poștă electronică și prin afișare pe site-ul inspectoratului școlar.

Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidați.

Vezi TOP REZULTATE la Titularizare 2020 în ALBA: Profesorii cu cele mai bune note. Doi candidați cu 10 la proba scrisă

CALENDAR TITULARIZARE 2020 – după publicarea primelor rezultate și perioada de depunere a contestațiilor:

5-10 august 2020 – soluţionarea contestațiilor în centrele naţionale.

6-7 august 2020 – înregistrarea cererilor candidaților care solicită repartizarea pe posturi didactice/catedre vacante în alt județ sau în municipiul București, diferit de cel în care au susținut proba scrisă: candidaţii depun/transmit cererile la inspectoratul școlar din județul/ municipiul București în care aceştia doresc repartizarea; candidaţii transmit informări, în scris, la inspectoratul  școlar din județul/ municipiul București în care au susţinut proba scrisă, cu privire la faptul că solicită repartizarea în alt judeţ;

11 august 2020 – comunicarea rezultatelor finale ale concursului național.

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

19 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Începând cu data de 19 august 2020 şi după începerea cursurilor, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor, în toate etapele și ședințele de repartizare au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluționată, cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei care solicită completarea normei didactice și cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

20 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cererile de completare a normei didactice pe perioadă nedeterminată/determinată a cadrelor didactice titulare;

cererile de completare a normei didactice pe perioadă determinată a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei;

cererile cadrelor didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cererile cadrelor didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

solicitărilor pentru detașare la cerere prin continuitate;

solicitările pentru detașare la cerere în ordinea descrescătoare a notelor obţinute la proba scrisă a concursului naţional – sesiunea 2020.

20-21 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

cadrele didactice titulare pentru completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/ determinată;

cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru completarea normei didactice pe perioadă determinată;

cadrele didactice titulare aflate în restrângere de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere nesoluționată;

cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie;

candidații care au obținut cel puțin nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în ordinea descrescătoare a notelor

[au prioritate candidații care beneficiază și de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul școlar 2020-2021 în baza mediei de repartizare minimum 7 (șapte), în condițiile prevăzute la art. 61 și 85 din Metodologie]

24 august 2020 – Şedinţă de repartizare pentru detașare la cerere prin concurs specific în ordinea descrescătoare a punctajelor.

25-26 august 2020 – Şedinţă de repartizare a cadrelor didactice care îndeplinesc condițiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul școlar 2020-2021, conform prevederilor art. 85 din Metodologie.

26-28 august 2020 – Şedinţă de repartizare la nivelul inspectoratului școlar, a posturilor didactice rămase neocupate, conform prevederilor art. 90 din Metodologie, în următoarea ordine de prioritate:

a) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă pentru completarea normei didactice, conform prezentei Metodologii;

b) cadre didactice titulare rămase în restrângere de activitate prin transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere de activitate nesoluţionată;

c) cadre didactice titulare rămase nerepartizate care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;

d) candidaţi care au obţinut minimum nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin nota 7 (şapte) la proba scrisă în cadrul concursului naţional, sesiunea 2020, şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2020-2021 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile naţionale, sesiunile 2019 şi/sau 2018, respectiv 2019, 2018, 2017 şi/sau 2016 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei metodologii;

e) cadre didactice titulare, cadre didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) şi alin. (6) şi cadre didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei rămase cu norma didactică incompletă, pentru completarea normei didactice, conform prevederilor art. 8 alin. (3);

f) cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;

g) candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2020-2021;

h) candidaţi care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul concursului naţional din sesiunea 2020, în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, în ordinea descrescătoare a notelor, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii;

i) abrogat;

j) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

k) candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2020, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform , în ordinea art. 89 alin. (4) descrescătoare a mediilor;

l) candidaţi care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2019, iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a

mediilor de repartizare;

m) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020, şi care au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, în ordinea descrescătoare a notelor;

n) candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursurile naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017, şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

o) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2020 şi au obţinut cel puţin nota 5 (cinci) la proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

p) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri naţionale din 2019, 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

q) candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare.

r) candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;

s) absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile naţionale, sesiunile 2016, 2015 sau 2014 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naţionale sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naţionale, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

t) candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.

Pentru angajarea pe perioada nedeterminată, candidații trebuie să obţină minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă.

Pentru angajarea pe perioada determinată, candidații trebuie să obţină minimum nota 5 (cinci) la proba scrisă.

Pot fi repartizați în baza mediilor de repartizare obținute la concursurile naționale din perioada 2014-2019 candidații care nu au mai participat ulterior la alte concursuri naționale sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri naționale în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e).

Candidaţii eliminaţi din concurs pentru fraudă sau tentativă de fraudă nu sunt repartizaţi pe posturi didactice /catedre în anul şcolar 2020-2021.

conform art. 62 alin. (8) şi (9) din Metodologie, în limita numărului de posturi didactice/catedre vacante/rezervate din lista afişată pentru concurs, cu respectarea condiţiilor Metodologiei.

În cazul mediilor de repartizare egale obţinute la concurs se aplică, pentru departajare, prevederile art. 63 alin.(1) şi (2) din Metodologie.

În situaţia în care candidaţii care nu sunt titulari, repartizaţi pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate, renunţă la opţiunea făcută sau nu se prezintă la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi, se mai pot prezenta la o altă repartizare înainte de atribuirea orelor în regim de plata cu ora, conform Calendarului. Situaţiile excepţionale se soluţionează cu avizul Ministerului Educației și Cercetării.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate