Connect with us
Publicitate

BLAJ

Două școli din Blaj, extinse, reabilitate și dotate. Peste 450 de elevi vor învăța în săli de clasă și laboratoare noi


Publicat

Două școli gimnaziale din municipiul Blaj, cu un efectiv de peste 450 de elevi, majoritatea dintre aceștia aparținând unei categorii dezavantajate, vor fi extinse, reabilitate și dotate, printr-o investiție de peste 160.000 de lei.  

Primăria municipiului Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație privind achiziția de servicii de proiectare pentru obiectivul de investiție „Extindere, reabilitare și dotare Școala Gimnazială Simion Bărnuțiu, structura I.M. Moldova și structura P.P.Aaron”.

Valoarea totală estimată a investiției este de 163.000 de lei.

Școala Gimnazială „Ion Micu Moldovan”

Potrivit caietului de sarcini, proiectul urmărește creșterea calității educației, atractivității și a gradului de participare pentru 452 de elevi, din care 224 de gen feminin, 228 de gen masculin, 437 aparținând unei categorii dezavantajate (elevii de etnie romă) și 59 cu cerințe educaționale speciale din municipiul Blaj, prin extinderea, reabilitarea, modernizarea și dotarea structurilor Școlilor Gimnaziale „Petru Pavel Aaron” și „Ion Micu Moldovan”.

Potrivit datelor furnizate de către Institutul Național de Statistică, în anul scolar 2017-2018, la nivelul municipiului Blaj existau 5 unități de învățământ la nivel primar și gimnazial, dintre care și Școala Gimnazială „Petru Pavel Aaron” și Scoala Gimnazială „Ion Micu Moldovan”, ambele fiind arondate Școlii Gimnaziale Simion Barnuțiu cu personalitate juridică.

Școala Gimnazială „Petru Pavel Aaron”

În ceea ce privește profilul social al beneficiarilor direcți, elevii care aparțin celor două unități de învățământ arondate, sunt majoritari de etnie romă. Astfel, potrivit adresei nr. 374/16.02.2018, la Școala Gimnazială ,,Ion Micu Moldovan”, din cei 187 de elevi, toți aparțin acestei minorități, iar 36 sunt elevi cu cerinte educaționale speciale (CES).

În ceea ce privește Școala Gimnazială „Petru Pavel Aaron”, conform adresei nr. 366/5.02.2017, dintr-un total de 265 de elevi, 250 sunt de etnie romă și 23 sunt elevi cu CES.

Școala Gimnazială „Petru Pavel Aaron”

Obiectivele investiției sunt:

  • îmbunătățirea calității infrastructurilor de educație, a dotării școlilor, pentru asigurarea unui proces educațional la standarde europene și a creșterii participării populației școlare la procesul educațional
    • se realizează prin dotarea la standarde europene a școlilor: mobilier nou, table, videoproiectoare, echipamente IT, dotări noi în laboratoare
  • atingerea obiectivelor orizontale în domeniul egalității de șanse, protejarea mediului și dezvoltare durabilă
    • se realizează prin mobilizarea resurselor informaționale, umane și materiale la nivelul școlilor
    • școlile vor fi dotate cu planșe de cunoaștere a mediului și se va impune colectarea selectivă
    • se vor planta spații verzi, arbori și arbuști, gazon și flori ornamentale
  • creșterea nivelului educațional prin reabilitarea spațiilor pentru activitățile desfășurate
    • prin proiect se propune reabilitarea integrală a claselor: tencuieli, zugrăveli, atât interioare cât și exterioare, schimbarea pardoselii în clase precum și a instalațiilor
  • asigurarea orientării profesionale a elevului prin amenajarea unor spații destinate anumitor discipline (laboratoare, ateliere, cabinete, sală de sport, etc.)
    • se propune reabilitarea integrală a laboratoarelor și dotarea acestora cu planșe, truse fizică/chimie, balanță, microscop
    • sala de sport va fi dotată cu echipamente: mingi, echipamente de gimnastică, bandă alergat, stepper
  • creșterea gradului de confort al spațiilor școlare, administrative și auxiliare
    • se vor reabilita energetic ambele clădiri prin termoizolarea integrală a acestora
  • asigurarea accesului neîngrădit al persoanelor cu dizabilități la mediul fizic, informațional și comunicațional
    • școlile vor fi prevăzute cu rampe pentru persoanele cu handicap, toalete pentru persoane cu handicap
    • în laboratoarele reabilitate vor avea acces neîngrădit persoanele cu dizabilități



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: „Ambulanța pentru Monumente” revine în Alba. O casă de lângă Zlatna, construită în 1849, va fi restaurată și conservată

Publicat

Membrii echipei „Ambulanța pentru Monumente” se află în aceste zile în județul Alba. În perioada 20 iunie – 11 iulie, aceștia vor restaura și conserva o casă construită în 1849, aflată într-o zonă izolată de lângă Zlatna. 

Casa „Citeră” este o casă amplasată la nord-este de orașul Zlatna într-o zonă izolată, sub Masivul Dâmbău. Este o casă specifică arhitecturii vernaculare a satelor risipite pe înălțimi, cum sunt cele din această zonă. Casa, pe lângă arhitectura simplă și patina materialelor locale din care este construită are o inscriptie cu datarea momentului construcției – 1849 , rar întâlnită în arhitectura civilă rurală.

Învelitoarea clădirii, în momentul de față este din elemente ceramice de factură industrială care nu corespund perioadei de construcție a clădirii dar nici cu materialele întâlnite local.

Pentru a reduce degradările din infiltrații cât și cele datorate încărcării învelitorii actuale, se va îndepărta învelitoarea din elemente ceramice de factura industrială, se va intervenii asupra structurii șarpantei, se vor înlocui lații și se va pune o învelitoare de șindrilă specifică zonei.

În același timp se va completa o parte a elementelor structurale degradate: căpriori, cosoroabe, coarde, bârne ale pereților și se va interveni la sistemul de drenaj perimetral al clădirii.

Documentația de clasare în LMI a acestei clădiri este în curs de realizare.

Casa „Citeră” este cel de-al treilea monument de patrimoniu din județul Alba care urmează să fie „salvat” de către echipa „Ambulanța pentru Monumente”, după casa de lemn acoperită cu paie din satul Cib, comuna Almașu Mare și Biserica din Deal – Gârbova de Sus.

Despre „Ambulanța pentru Monumente”

Proiectul „Ambulanța pentru Monumente” își propune să acționeze eficient în domeniul salvgardării patrimoniului imobil prin punerea în siguranță a unor obiective de patrimoniu importante aflate în stare avansată de degradare sau de precolaps. Peste 600 de monumente istorice din România aflate în proprietate privată sau publică așteaptă salvarea de urgență și numărul lor crește îngrijorător.

Prin intermediul proiectului se realizează punerea în siguranță a patrimoniului cultural imobil cu ajutorul voluntarilor, al meșterilor și al comunitaților locale sub stricta supraveghere și îndrumare a specialiștilor din domeniul conservării și restaurării monumentelor istorice a fost răspunsul la lipsa de reacție a comunităților, a ministerului de resort și a autorităților în fața amenințărilor de distrugere accelerată a patrimoniului.

Acolo unde proprietarul oferă materialele de construcție necesare, „Ambulanța pentru monumente”, a cărei principal susținător este Alteța Sa Regală, Prințul de Wales, acționează pentru punerea în siguranță a monumentului cu ajutorul unei autoutilitare echipate cu uneltele necesare.

foto: Ambulanța pentru Monumente, La Mărișcuța – Citeră

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Alexandru Sibișan, judoka legitimat la CS Unirea Alba Iulia, rezultat foarte bun la o competiție europeană în Croația

Publicat

Alexandru Sibișan (16 ani), judoka legitimat la Clubul Sportiv Unirea Alba Iulia, s-a clasat pe locul 5 la Cupa Europeană de Cadeți din Croația, rezultat foarte bun, în condițiile în care a concurat cu cei mai buni sportivi din Europa. 

Cupa Europeană de Cadeți s-a desfășurat în perioada 19-20 iunie, în orașul croat Poreč, cu participarea, în total, a 368 de competitori: 229 – băieți și 139 – fete, din 27 de țări. Concursurile s-au desfășurat pe categorii de greutate, atât la masculin, cât și la feminin. La băieți, categoriile au fost următoarele: -50 kg, -55 kg, -60 kg, -66 kg, -73 kg, -81 kg, -90 kg și +90 kg, iar la fete: -40 kg, -44 kg, -48 kg, -52 kg, -57 kg, 63 kg, -70 kg, +70 kg.

Sibișan a concurat la categoria -90 kg și s-a situat pe poziția a 5-a. După acest rezultat, Alexandru Sibișan acumulează 20 de puncte și urcă pe locul 13 în ”world ranking” – clasamentul mondial. Acesta este pregătit de antrenorii Dinu Alin și Dinu Cristian.

Următorul concurs de judo pentru CS Unirea Alba Iulia va fi Cupa României Seniori, în perioada 25-27 iunie, iar în 3 iulie va avea loc Cupă Europeană Cadeți, în Cehia, la Teplice (unde va concura și sportiva Bogdan Laura Alexia).

”Adevărata valoare se confirmă la competiții pe plan internațional unde sportivii noștri dau ”piept” și își măsoară puterea cu granzii Europei. Cei din urmă au avantajul unei finanțări corespunzătoare a activității sportive și condițiilor mai bune de pregătire, însă sportivii noștri au avut mereu avantajul ambiției, muncii și vitejiei.

Este un rezultat foarte bun, obținut de un judoka cu mare potențial. Sper ca forma sa bună să fie reconfirmată la următoarele competiții, de la care ne dorim medalii. Felicit echipa de judo, pe sportiv și pe antrenori”, a spus Corneliu Mureșan, director CS Unirea Alba Iulia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Cum au salvat medicii din Alba Iulia, un tânăr ”aflat la limita dintre viață și moarte” după un accident de motocicletă

Publicat

Un pacient în vârstă de 24 de ani, aflat la limita dintre viață și moarte după un grav accident de motocicletă, a fost salvat de către medicii Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia, în urma unor intervenții medicale complexe. Pentru menținerea sa în viață, a fost necesară utilizarea simultană a plămânilor și rinichilor artificiali, precum și a augmentării activității miocardice.

În data de 11 iunie 2021, la SJU Alba Iulia a fost adus un pacient care prezenta multiple traumatisme, precum fractură de claviculă, fracturi ale ambelor oase ale antebrațelor, fracturi costale bilaterale, contuzie pulmonară majoră bilaterală, hemopneumotorax bilateral, contuzie miocardică, ruptură de splină, contuzie renală și fractură de femur stâng.

Acesta a fost supus, în regim de urgență, unei intervenții chirurgicale de splenectomie (înlăturare a splinei) deoarece sângera abundent, după care o atenție deosebită a fost acordată ventilației mecanice (deoarece avea mari dificultăți de respirație), tehnicii de hemodiafiltrare (pentru substituția funcției renale), dar și pentru acordarea suportului inotrop, necesar funcționării inimii. Acestea au trebuit asigurate simultan pentru menținerea pacientului în viață.

De asemenea, tânărul a fost operat la ambele membre superioare. În prezent, el este stabil hemodinamic, a fost detubat și respiră spontan. A avut o evoluție favorabilă în urma tratamentului și intervențiilor chirurgicale.

În următoarele zile, va fi operat la femur. El este internat pe secția de Anestezie și Terapie Intensivă.

Complexitatea cazului a fost generată de faptul că pacientul politraumatizat, operat pentru scoaterea splinei, cu picior, mâini și coaste fracturate, a avut nevoie concomitent de substituție hepatorenală (fiind necesară epurarea extrarenală) și respiratorie cu ventilatorul, respectiv de augmentare cardiacă.

Acesta a primit îngrijiri de specialitate de la cadrele medicale ale secției de Anestezie și Terapie Intensivă, condusă de către medic primar Silviu Tuzeș însă, de la aducerea sa în spital, a fost tratat și investigat de medici UPU, chirurgi, ortopezi și radiologi.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

ASTĂZI: PRIMA PROBĂ la Evaluarea Națională 2021. Ce reguli trebuie să respecte elevii. Cum se pot depune contestațiile

Publicat

examen

Marți, 21 iulie se desfășoară prima probă de la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a (EN VIII 2021). Examenele se desfășura în perioada 22 iunie – 4 iulie 2021. Un număr de 131.177 de absolvenți ai clasei a VIII-a.

La Evaluarea Națională din sesiunea iunie-iulie 2021 s-au înscris 2171 de absolvenți ai clasei a VIII-a, dintre cei 2429 de elevi înscriși în clasa a VIII-a în anul școlar 2020-2021, conform centralizării realizate de Comisia Județeană de la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Alba

Citește și MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Contestaţiile la Evaluarea Naţională 2021 pot fi depuse în zilele de 29 iunie (în intervalul orar 16:00 – 19:00) şi 30 iunie (în intervalul orar 8:00 – 12:00). 

Acestea pot fi transmise şi prin mijloace electronice.

Candidaţii care depun/transmit contestaţiile prin mijloace electronice completează, semnează şi depun/transmit tot prin mijloace electronice şi o declaraţie-tip în care se menţionează faptul că au luat cunoştinţă că nota acordată ca urmare a soluţionării contestaţiei poate modifica, după caz, nota iniţială, prin creştere sau descreştere. 

Pentru candidaţii minori, documentele sunt semnate şi de către părinţii/reprezentanţii legali ai acestora.

Rezultatele finale la Evaluarea Naţională vor fi afişate sâmbătă, 4 iulie.

Lucrările vor fi corectate în alte judeţe, în 92 de centre de corectare. Nota obţinută după contestaţie este nota definitivă, indiferent de punctajul obţinut,

Această notă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă.

În procesul de evaluare iniţială a lucrărilor scrise şi de rezolvare a contestaţiilor, după validarea finalizării evaluării de către cei doi profesori evaluatori, în cazul în care diferenţa dintre notele celor doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele obţinute se trec pe fiecare lucrare în parte, cu cerneală roşie, de către profesorii evaluatori, după ce este verificată concordanţa cu borderourile individuale, şi se semnează de aceştia.

Nota finală se trece pe lucrare, în prezenţa profesorilor evaluatori, de către preşedintele comisiei. Preşedintele comisiei calculează nota finală, ca medie aritmetică cu două zecimale a notelor acordate de evaluatori, fără rotunjire, şi semnează, nota fiind înregistrată în catalogul evaluării naţionale.

În cazul în care diferenţa între notele acordate de cei doi profesori evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea va fi recorectată de alţi doi profesori evaluatori numiţi de preşedintele comisiei.

După validarea finalizării evaluării, nota finală este calculată luând în considerare cele 4 (patru) note, după eliminarea celor două note/valori extreme, ca medie aritmetică cu două zecimale, fără rotunjire, a celor două note/valori centrale.

Media rezultată reprezintă nota finală care se trece pe lucrare şi este înregistrată în catalogul evaluării naţionale. Sub nota finală semnează cei patru evaluatori şi preşedintele comisiei.

Numărul pachetului şi numărul de ordine al lucrărilor care necesită o nouă evaluare sunt consemnate într-un proces – verbal, semnat de cei amintiţi anterior.

În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare iniţială.

În situaţia în care se constată o diferenţă de notare mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii numeşte o nouă comisie de contestaţii formată din doi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii.

Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi notare şi toate procedurile de evaluare. Nota acordată de cea de a doua comisie de contestaţii este nota finală obţinută de candidat.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate