Connect with us
Publicitate

BLAJ

Două școli din Blaj, extinse, reabilitate și dotate. Peste 450 de elevi vor învăța în săli de clasă și laboratoare noi


Publicat

Două școli gimnaziale din municipiul Blaj, cu un efectiv de peste 450 de elevi, majoritatea dintre aceștia aparținând unei categorii dezavantajate, vor fi extinse, reabilitate și dotate, printr-o investiție de peste 160.000 de lei.  

Primăria municipiului Blaj a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice o licitație privind achiziția de servicii de proiectare pentru obiectivul de investiție „Extindere, reabilitare și dotare Școala Gimnazială Simion Bărnuțiu, structura I.M. Moldova și structura P.P.Aaron”.

Valoarea totală estimată a investiției este de 163.000 de lei.

Școala Gimnazială „Ion Micu Moldovan”

Potrivit caietului de sarcini, proiectul urmărește creșterea calității educației, atractivității și a gradului de participare pentru 452 de elevi, din care 224 de gen feminin, 228 de gen masculin, 437 aparținând unei categorii dezavantajate (elevii de etnie romă) și 59 cu cerințe educaționale speciale din municipiul Blaj, prin extinderea, reabilitarea, modernizarea și dotarea structurilor Școlilor Gimnaziale „Petru Pavel Aaron” și „Ion Micu Moldovan”.

Potrivit datelor furnizate de către Institutul Național de Statistică, în anul scolar 2017-2018, la nivelul municipiului Blaj existau 5 unități de învățământ la nivel primar și gimnazial, dintre care și Școala Gimnazială „Petru Pavel Aaron” și Scoala Gimnazială „Ion Micu Moldovan”, ambele fiind arondate Școlii Gimnaziale Simion Barnuțiu cu personalitate juridică.

Școala Gimnazială „Petru Pavel Aaron”

În ceea ce privește profilul social al beneficiarilor direcți, elevii care aparțin celor două unități de învățământ arondate, sunt majoritari de etnie romă. Astfel, potrivit adresei nr. 374/16.02.2018, la Școala Gimnazială ,,Ion Micu Moldovan”, din cei 187 de elevi, toți aparțin acestei minorități, iar 36 sunt elevi cu cerinte educaționale speciale (CES).

În ceea ce privește Școala Gimnazială „Petru Pavel Aaron”, conform adresei nr. 366/5.02.2017, dintr-un total de 265 de elevi, 250 sunt de etnie romă și 23 sunt elevi cu CES.

Școala Gimnazială „Petru Pavel Aaron”

Obiectivele investiției sunt:

  • îmbunătățirea calității infrastructurilor de educație, a dotării școlilor, pentru asigurarea unui proces educațional la standarde europene și a creșterii participării populației școlare la procesul educațional
    • se realizează prin dotarea la standarde europene a școlilor: mobilier nou, table, videoproiectoare, echipamente IT, dotări noi în laboratoare
  • atingerea obiectivelor orizontale în domeniul egalității de șanse, protejarea mediului și dezvoltare durabilă
    • se realizează prin mobilizarea resurselor informaționale, umane și materiale la nivelul școlilor
    • școlile vor fi dotate cu planșe de cunoaștere a mediului și se va impune colectarea selectivă
    • se vor planta spații verzi, arbori și arbuști, gazon și flori ornamentale
  • creșterea nivelului educațional prin reabilitarea spațiilor pentru activitățile desfășurate
    • prin proiect se propune reabilitarea integrală a claselor: tencuieli, zugrăveli, atât interioare cât și exterioare, schimbarea pardoselii în clase precum și a instalațiilor
  • asigurarea orientării profesionale a elevului prin amenajarea unor spații destinate anumitor discipline (laboratoare, ateliere, cabinete, sală de sport, etc.)
    • se propune reabilitarea integrală a laboratoarelor și dotarea acestora cu planșe, truse fizică/chimie, balanță, microscop
    • sala de sport va fi dotată cu echipamente: mingi, echipamente de gimnastică, bandă alergat, stepper
  • creșterea gradului de confort al spațiilor școlare, administrative și auxiliare
    • se vor reabilita energetic ambele clădiri prin termoizolarea integrală a acestora
  • asigurarea accesului neîngrădit al persoanelor cu dizabilități la mediul fizic, informațional și comunicațional
    • școlile vor fi prevăzute cu rampe pentru persoanele cu handicap, toalete pentru persoane cu handicap
    • în laboratoarele reabilitate vor avea acces neîngrădit persoanele cu dizabilități



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Fără izolare pentru români, la întoarcerea din concediul petrecut în Grecia sau Bulgaria. La ce măsuri lucrează Guvernul

Publicat

Premierul Ludovic Orban a comunicat în ședința BEx al PNL că în aceste zile se lucrează la un pachet de măsuri care să fie aplicate după data de 15 iunie şi care să le permită celor care vor să se bucure de soare pe plajele din Grecia sau din Bulgaria să revină în România fără condiţia de a intra în izolare pentru 14 zile.

Institutul Naţional de Sănătate Publică şi Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă monitorizează situaţia din cele două ţări pentru vedea dacă acestea rămân sub coeficientul de risc privind infectarea cu noul coronavirus, adică sub pragul de 4 sau 5.

Decizia vine după revizuirea evaluării epidemiologice realizază de România la începutul lunii aprilie.

De atunci şi până acum, însă, epidemia de coronavirus a cunoscut o stagnare sau chiar o scădere în cele două state europene.

La ora actuală în Grecia au fost raportate 2.937 de cazuri de persoane infectate cu COVID-19, din care 179 de morţi, iar în Bulgaria erau 2.538 de astfel de cazuri şi 144 de decese.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministrul Sănătății, despre când s-ar putea reveni la viața ”normală”. Principalele declarații ale lui Nelu Tătaru

Publicat

Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat marţi seară, că o revenire la viaţa „completă” de dinainte de pandemie este posibilă spre sfârşitul verii, „dar cu anumite obiceiuri pe care le-am preluat”.

Principalele declarații ale ministrului, făcute la TVR:

„În condiţiile în care avem o evoluţie normală, condiţiile de distanţare sunt respectate, în condiţiile în care avem o evaluare normală evitând aglomeraţiile populaţionale, se pot deschide mall-urile.

Încep competiţiile sportive, la început fără spectatori, le putem extinde într-un timp doi. În acest moment avem concertele în aer liber, până la 500 de oameni cu distanţare, putem mări acest număr.

Bazinele de înot în exterior… putem să ne gândim.

Dar toate aceste lucruri sunt în contextul evoluţiei noastre epidemiologice. Suntem de-abia la începutul celei de-a doua perioade de relaxare, evaluarea, cel puţin la o săptămână, ne poate face să putem da termenul pentru următoarele măsuri de relaxare sau care sunt acestea.

Se ia în calcul „inclusiv” o convieţuire cu virusul, „poate la un nivel foarte jos, cu transmitere comunitară foarte mică”.

Cu cât numărul celor imunizați este mai mare, ne gândim la un episod doi mai facil sau aproape inexistent.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ANAF a suplimentat documentele acceptate pentru aprobarea înregistrării de la distanță, în SPV

Publicat

anaf

ANAF anunță că a extins seria documentelor acceptate pentru aprobarea înregistrării în Spațiul Privat Virtual (SPV), serviciu destinat atât persoanelor fizice, cât şi persoanelor juridice sau entităţilor fără personalitate juridică.

Aprobarea înrolării în mediul electronic în Spațiul Privat Virtual a persoanelor fizice, care se înregistrează cu nume utilizator și parolă, se realizează prin identificarea cu numerele atribuite următoarelor noi documente:

1. Notificarea privind destinația sumei de 2% sau 3,5% din impozitul anual pe veniturile din salarii și din pensii, pentru susținerea entităților nonprofit/unităților de cult (emise începând cu data de 05.03.2018)

2. Notificare privind nedepunerea în termen a Declarației privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (emise începând cu data de 09.10.2017)

3. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică sosită în România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

4. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor de rezidenţă potrivit prevederilor art. 7 şi art. 59 din Codul fiscal sau ale Convenţiei de evitare a dublei impuneri încheiate între România şi de către persoana fizică plecată din România pentru o perioadă mai mare de 183 de zile (emise începând cu data de 07.04.2020)

5. Notificare privind nedepunerea în termen a declarației de venit (emise începând cu data de 09.01.2017)

6. Notificare privind nedepunerea la termen a declarației de impunere (emise începând cu data de 09.01.2017).

Rămân valabile și următoarele documente:

a) decizie de impunere – emisă începând cu anul 2013

b) decizie referitoare la obligaţii de plată accesorii – emisă începând cu anul 2013

c) somație – emisă începând cu data de 01.01.2015.

d) numărul scrisorii primită în anul 2018 de la Ministerul Finanțelor Publice, referitoare la înrolarea în acest serviciu.

Serviciul Spaţiul Privat Virtual poate fi direct din site-ul www.anaf.ro și este gratuit.

SPV permite obţinerea informaţiilor privind situaţia fiscală, depunerea electronică a declaraţiilor fiscale şi primirea electronică a documentelor şi a actelor administrativ fiscale. Documentele comunicate prin Spaţiul Privat Virtual au aceeaşi putere juridică, asemenea celor comunicate prin poştă sau la ghişeu, precizează ANAF.

Contribuabilii, persoane fizice sau juridice, care dețin certificat digital calificat pot solicita înregistrarea ca utilizator SPV.

Persoanele fizice, care nu dețin un certificat digital calificat, pot solicita înregistrarea și pe bază de nume de utilizator și parolă. Acestea, pentru a se înregistra în Spațiul Privat Virtual fără a mai fi necesară deplasarea pentru autentificare la sediile  ANAF, au posibilitatea de a opta ca autentificarea să se realizeze în mediul electronic, în baza unor documente emise de Ministerul Finanțelor Publice și/sau ANAF.

Obligațiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanță prin intermediul Spatiului Privat Virtual (pentru depunerea declarațiilor și obținerea de informații), iar plata poate fi efectuată prin internet banking sau ghiseul.ro.

Informații generale în domeniul fiscal și IT se pot obține prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60. De asemenea, contribuabilii care nu sunt  înrolați în Spațiul Privat Virtual pot utiliza Formularul de contact de pe site-ul Agenției pentru a obține informații generale în domeniul fiscal și IT.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

APIA: Termen limită 15 iunie pentru depunerea cererilor unice de plată, fără penalități

Publicat

terenuri agricole

Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) reamintește beneficiarilor că data limită de depunere, fără penalități, a cererilor unice de plată aferente Campanie 2020 este 15 iunie 2020.

APIA primește cererile unice de plată prin mijloace electronice (telecomunicații). Până marți, au fost depuse 746.625 cereri, pentru o suprafață de 7.277.670,64 ha.

Completarea Cererilor unice de plată se realizează pe site-ul APIA www.apia.org.ro, accesând link-ul aplicației IPA-Online http://lpis.apia.org.ro, iar descrierea amănunțită a utilizării aplicației se găsește în ghidul de utilizare al acesteia care poate fi accesat la butonul Asistență, transmite APIA.

Documentele care se atașează la dosarul Cererii unice de plată sau la modificările aduse acesteia (copie CI/BI/pașaport/certificatul de înregistrare la ONRC/certificatul de înregistrare fiscală, dovadă cont bancar activ) se transmit de către fermieri, prin mijloace electronice, către Centrele județene/locale APIA de care aparțin.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate