Connect with us
Advertisement

Cugir

Drumul forestier Valea Dăii – Cugir, asfaltat printr-o investiție de peste 3,3 milioane de lei. Licitația, lansată în SEAP

Publicat

Aproape 3 kilometri din drumul forestier Valea Dăii, ce face legătura între orașul Cugir și județul Hunedoara, urmează să fie asfaltat printr-o investiție de peste 3,3 milioane de lei. 

Primăria Cugir a lansat marți, 18 mai, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizarea drumului forestier Valea Dăii – Cugir.

Valoarea totală estimată este de 3.300.029,99 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, drumul forestier Valea Dăii este situat în partea de vest a orașului Cugir și face legătura cu județul Hunedoara, respectiv cu localitățile Romoșel, Romos respectiv Geoagiu (DN 7 / E 68).

Lungimea drumului forestier Valea Dăii este de 3.037 m și este împărțit în:

  • Valea Dăii – Cugir – 2.610 m
  • AX2 Drum 2 – 30 m
  • AX4 Drum 4 – 203 m
  • AX5 Drum 5 – 142 m

Descrierea lucrărilor de bază

  • Săpătură generală
  • Realizare strat de fundație din balast – 20 cm
  • Realizare strat din piatră spartă – 25 cm
  • Realizare strat de bază din macadam 10 cm
  • Așternere strat de legatură BAD 22.4 – 6 cm
  • Așternere strat de uzură BAPC 16 – 4 cm
  • Completarea acostamentelor cu 10 cm piatră spartă
  • Realizarea elementelor pentru scurgerea și evacuarea apelor
  • Realizarea zidurilor de sprijin din gabioane
  • Realizarea acceselor la proprietăți și a drumurilor laterale
  • Montarea parapeților de protecție
  • Realizarea semnalizării orizontale și verticale, marcaj longitudinal, semne de circulație

Scurgerea apelor de pe platforma drumurilor se va asigura prin pantele în profil transversal și longitudinal. Santurile proiectate, din beton C30/37 vor avea o secțiune trapezoidală și o grosime a betonului de 10 cm. Acestea vor fi realizate pe un strat de 5 cm de nisip pilonat.

Elemente geometrice în profil transversal:

  • Parte carosabilă: 1 x 4,00 m;
  • Acostamente: 2 x 0,50 m
  • Lătimea platformei: 5,00 m;

Structura rutieră proiectată Drum Valea Dăii – Cugir:

  • Strat de uzură BAPC 16 – 4cm
  • Strat de legatură BAD 22.4 – 6 cm
  • Strat de baza din macadam – 10 cm
  • Strat din piatra spartă – 25 cm
  • Strat de fundație din balast – 20 cm

Drum AX2, AX3, AX4:

  • Strat de uzură BAPC 16 – 4cm
  • Strat de legatură BAD 22.4 – 6 cm
  • Strat de bază din macadam – 10 cm
  • Strat din piatră spartă – 15 cm
  • Strat de fundație din balast – 20 cm

Drum AX5 și drumuri laterale:

  • Strat din piatra spartă – 15 cm
  • Strat de fundatie din balast – 20 cm

Acostamente: Acostamentul de pe partea dreaptă (1×0.50m) este consolidat având aceeași structura rutieră ca și a sistemului rutier al părții carosabile.

Platforme de încrucișare

Având în vedere că drumul forestier Valea Dăii – Cugir are o singură bandă de circulatie, pentru a se asigura fluenta traficului s-au proiectat platforme de încrucisare cu lățimea de 2.50 m ce se vor amenja pe o singură parte conform planului de situație. Acestea vor avea același sistem rutier ca și drumul forestier Valea Dăii.

Scurgerea apelor

Scurgerea apelor de pe platforma drumurilor se va asigura prin pantele longitudinale și transversale ale părții carosabile astfel încât să fie conduse spre lateral la șanțurile trapezoidale din beton proiectate sau rigole de acostament, apoi vor fi preluate de camerele de cădere și evacuate în afara carosabilului prin podețele tubulare proiectate.

Pentru asigurarea continuității drumului la racordările cu străzile adiacente s-au prevăzut podețe din teavă corugată cu DN 300, SN8. Analizând profilul longitudinal s-a constatat faptul că este necesară proiectarea unor podețe tubulare noi, având diametrul 800 mm din țeava corugată SN8 și lungimea de 6 m, pentru a asigura scurgerea apelor pluviale.

Ziduri de sprijin

Pentru asigurarea stabilității taluzelor cu înălțimi mai mari, sunt 3 zone care necesită amplasarea de zidurilor de sprijin. S-a adoptat soluția ziduri de sprijin din gabioane. Fundația acestora fiind din beton simplu turnat monolit C25/30. Acestea se găsesc la următoarele poziții kilometrice:

  • km 0+100-km 0+120 – zid de sprijin de debleu din gabioane
  • km 0+570-km 0+610 – zid de sprijin de rambleu din gabioane
  • km 1+915-km 1+945 – zid de sprijin de debleu din gabioane

Siguranța circulației

Pentru sporirea siguranței în exploatare s-au proiectat parapeți metalici de tip H1W4 pe stâlpi bătuți.

Lungimea totală a parapeților este 1.486 m.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement