Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Evaluare Națională 2021: Condiții pentru intrarea în sala de examen. Ce trebuie să respecte elevii

Publicat

Absolvenții de gimnaziu vor începe marți, 22 iunie, Evaluarea Națională 2021. Prima probă scrisă este cea la limba și literatura română, urmând ca în 24 iunie să aibă loc proba scrisă la matematică. În acest an, peste 131.000 de elevi absolvenţi de gimnaziu s-au înscris pentru a susţine examenul de capacitate.

Ministerul Educației a transmis un set de reguli ce trebuie respectate, de la intrarea în centrele de examen și până la depunerea contestațiilor și afișarea rezultatelor.

Citește și MODELE de SUBIECTE la EVALUARE NAȚIONALĂ 2021, clasa a VIII-a: TOATE testele de antrenament și BAREMELE la Română și Matematică

Ce reguli sanitare trebuie respectate la intrarea în centrul de examen

  • toate persoanele vor purta mască;
  • nu se măsoară temperatura;
  • accesul în unitatea de învăţământ este organizat astfel încât să fie asigurată o distanţă minimă de un metru între oricare două persoane;
  • în sala de examen se asigură distanţa de minim un metru între candidaţi;
  • se asigură dezinfectarea suprafeţelor, aerisirea spaţiilor;
  • parcursul prin curtea şcolii până la intrarea în unitate se va realiza pe un traseu bine delimitat şi semnalizat, respectând normele de distanţare fizică;
  • la intrarea în unitate sunt asigurate materiale şi echipamente de protecţie: covoraşe dezinfectante, măşti, substanţe dezinfectante pentru mâini;
  • intrările/ieşirile, precum şi sensul de deplasare pe coridoare sunt semnalizate corespunzător şi dezinfectate în mod regulat.

Când se intră în sala de examen

Intrarea elevilor în sala de examen se va realiza până în ora 08:30, depozitarea bagajelor urmând a se face într-o sală special destinată, monitorizată audio-video.

Toate sălile în care se desfăşoară activităţi specifice Evaluării Naţionale vor fi supravegheate audio-video şi vor avea pe uşă anunţul privind monitorizarea.

Cu ce nu au voie elevii în sala de examen

Candidaţilor li se interzice să aibă asupra lor, în obiectele de îmbrăcăminte sau încălţăminte, în penare sau în băncile în care sunt aşezaţi în sălile de examen telefoane mobile, căşti audio, precum şi orice mijloc electronic de calcul sau de comunicare care permite conectarea la internet, la reţelele sociale, pentru comunicare cu alţi candidaţi, asistenţi din unitatea/unităţile de învăţământ/centrul/centrele de examen sau cu exteriorul.

De asemenea, se interzice candidaţilor să comunice între ei sau cu exteriorul, să copieze, să transmită materiale care permit copiatul sau să schimbe între ei foi din lucrare, ciorne, notiţe sau alte materiale care ar putea fi utilizate pentru rezolvarea subiectelor, pentru comunicare între candidaţi sau cu exteriorul.

Ce înseamnă codul unic de identificare

Înainte de începerea probei de Limba şi literatura română, candidaţii vor primi, cu semnătură, codul unic de identificare, pe care îl vor folosi pentru a afla, după afişare, rezultatele obţinute.

În intervalul 09:00 – 09:15, elevii trebuie să completeze colţul secretizat al foii de examen, ulterior începând derularea timpului propriu-zis pentru rezolvarea subiectelor (120 minute/180 de minute pentru cazurile speciale).

Ce se întâmplă cu elevii dați afară din examen

Încălcarea regulilor va fi considerată fraudă/tentativă de fraudă, iar candidaţii respectivi sunt eliminaţi de la proba respectivă, indiferent dacă materialele/obiectele interzise au fost folosite sau nu, indiferent dacă au fost introduse de aceştia ori de alţi candidaţi, de cadre didactice din comisie sau de alte persoane şi indiferent dacă ei au primit ori au transmis materiale interzise/ciorne/foi din lucrările scrise, avertizează autoritățile.

Candidaţii eliminaţi de la o probă pentru fraudă sau tentativă de fraudă primesc nota 1 (unu) pe lucrarea scrisă.

Cât timp au la dispoziție elevii să scrie lucrarea

După completarea colțului secretizat de pe foaia de examen, la ora 09:15 începe propriu-zis proba scrisă. Elevii au la dispoziție două ore să scrie, iar în cazuri speciale, trei ore (120 de minute, respectiv 180 de minute).

În situaţii excepţionale, la cererea candidatului, cu încadrarea în timpul de 120/180 minute, acesta poate primi altă broşură de examen (iar broşura iniţială se anulează).

Cum se corectează un răspuns greșit pe foaia de examen la proba de limba română

Pentru proba de Limba și literatura română de marți, 22 iunie 2021, elevii trebuie să știe că:

  • un răspuns completat în căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuță și scrierea în dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat correct;
  • un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X și marcarea cu X a răspunsului considerat correct;
  • sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră;
  • în cazul itemilor care vizează sintaxa frazei, nu se consideră semn particular delimitarea propozițiilor în frază.

După cât timp poate ieși candidatul din sala de examen

Candidaţii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi centrul de examen cel mai devreme după o oră de la distribuirea subiectelor în săli.

Primele rezultate ale Evaluării Naționale 2021 vor fi afişate în data de 29 iunie, iar contestaţiile vor putea fi depuse în data de 30 iunie. Rezultatele finale, după contestaţii, vor fi afişate în data de 4 iulie.

Unde pot fi semnalate problemele apărute în timpul examenului

Pentru sesizarea unor posibile disfuncționalități/nereguli identificate la examenul de Evaluare Națională, Ministerul Educației pune la dispoziția celor interesați TELVERDE- 0800801100, în perioada 22-25 iunie, în intervalul orar 8:00 -16:00.

sursa: digi24.ro, edu.ro

foto: pixabay

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Judecătorii Tribunalului Alba vor să afle dacă cetățenii și avocații sunt mulțumiți sau nu de modul în care funcționează instanța

Publicat

Un chestionar cu aproape 30 de întrebări a fost realizat de reprezentanții Tribunalului Alba, chestionar cu ajutorul căruia vor să afle opinia cetățenilor și a avocaților despre modul în care funcționează instanța. 

În linii mari întrebările se referă la modul de funcționare al instanței: de la curățenia în spațiile de judecată și până la modul de interacțiune dintre magistrați, grefieri, personalul instanței și cetățeni. 

Completarea chestionarului este anonimă și se poate realiza pe tot parcursul lunii octombrie. Sondajul este adresat celor care au interacționat în ultimii ani cu sistemul judiciar și au fost în interioriul Tribunalului Alba.

Repondenții sunt întrebați dacă dacă personalul din registratură sau de la arhivă a avut un comportament adecvat, dacă sistemul de dosare electronice a funcționat cum trebuie sau dacă serviciul de accesare a informațiilor prin intermediul infokiosk-urilor din incinta instanței este foarte util.

De asemenea există și o serie de întrebări referitoare la modul în care judecătorii instanței au interacționat cu părțile dintr-un proces sau apărătorul legal.

”Judecătorul/judecătorii s-au comportat respectuos față de toată lumea”, ”Judecătorul/judecătorii cunoșteau bine dosarul/dosarele” sau ”Judecătorul/judecătorii au acordat atenție diverselor puncte de vedere exprimate în proces”, sunt unele întrebări cu privire la activitatea magistraților.

Chestionarul poate fi completat AICI.

În vederea evaluării manageriale a activităţii Tribunalului Alba şi a personalului instanţei, precum şi pentru identificarea punctelor vulnerabile şi implementarea unor soluţii administrative concrete, de îmbunătăţire a funcţionării instanţei şi a calităţii serviciilor oferite, Tribunalul Alba a demarat o activitate de sondare a opiniei publice privind percepţia asupra activităţii instanţei, prin intermediul unui chestionar propriu, au transmis reprezentații instanței.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

RABLA LOCAL începe la mijlocul lunii octombrie: Maşinile mai vechi de 15 ani vor putea fi casate. Ce valoare are voucherul

Publicat

Prima ediţie a programului „Rabla local”, prin care cetăţenii îşi vor putea casa maşinile mai vechi de 15 ani în schimbul unui voucher de 3.000 de lei, va începe la jumătatea lunii octombrie, potrivit directorului de Comunicare din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mihai Drăgan.

„Programul „Rabla local” îl lansăm, în premieră, la jumătatea lunii octombrie. Este un program care se adresează cetăţenilor care doresc să caseze maşini, dar nu neapărat să şi achiziţioneze una nouă. Sperăm să prefere transportul în comun, pentru că e o variantă foarte, foarte sănătoasă pentru mediu.

Programul acesta vine în contextul în care România are obligaţia, prin PNRR, să caseze până în anul 2026 un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani. Acest program îl lansăm pentru prima dată anul acesta, cu un buget de 50 de milioane de lei.

Vom avea o primă de casare de 3.000 de lei pentru cetăţenii care doresc să-şi caseze maşinile, iar 80% din buget va fi suportat de către minister, prin Fondul pentru Mediu, şi 20% de către autoritatea publică locală.

Programul se va desfăşura prin autorităţile publice locale, aşa că cetăţenii doritori trebuie să meargă la primărie şi să depună acolo dosarele pentru înscrierea în program. Sperăm să casăm prin acest program, anul acesta, undeva în jur de peste 20.000 de autovehicule vechi.

Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ABRUD

FOTO: Oamenii din Roșia Montană, îngrijorați că Tăul Mare ar putea fi asanat definitiv. ”Este un simbol al localității”

Publicat

Comunitatea locală din Roșia Montană este îngrijorată de informațiile legate de asanarea definitivă a lacului Tăul Mare, care circulă în zonă. 

În noaptea în care s-a dat alarma, chiar șeful DSU, Raed Arafat a vorbit despre două soluții legate de problema barajului fisurat, amândouă presupunând golirea lacului.

Este vorba despre repararea digului după golire sau despre secarea definitivă a lacului. Doar că oamenii din zonă sunt atașați de Tăul Mare, care este vara o zonă de promenadă, de pescuit și de îmbăiat.

O postare pe Facebook trage un semnal de alarmă din acest punct de vedere: oamenii nu vor să rămână fără lac.

Autoritățile nu au precizat încă în mod clar, ce se va întâmpla cu lacul.

”Tăul Mare este aproape secat, nu mai reprezenta un pericol și se aude ca se va face o scurgere în baraj pentru a nu mai urca în nivel.

Tăul Mare este pentru noi un loc al copilăriei, aici veneam la baie, ieșeam la iarba verde, este un simbol al localității și vorbește despre trecutul, identitatea și motivul pentru care ne aflăm aici, un habitat natural, un loc inclus în patrimoniul mondial și cel mai impresionant era forma lui de inimă pentru care se mai numea și inima Roșiei Montane.

Ultimele zile de la aflarea veștii cu fisura din baraj au fost de groază și trebuia golit, dar ne îngrijorează faptul că ne aflăm în România, că nu se vor găsi fonduri și competența necesară pentru refacere și tot ce va mai rămâne din acest loc, inima Roșiei Montane, va fi o mare groapă între dealuri…” au scris pe Facebook, administratorii contului Casa Petri Roșia Montană.

Foto: Casa Petri Roșia Montană

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cum justifică Profi și Kaufland scumpirea alimentelor cu 30-50%, deși prețul la energie a rămas plafonat în industria alimentară

Publicat

cumparaturi supermarket

Alimentele s-au scumpit cu 30-50% în doar un an, iar retailerii şi producătorii aruncă vina de la unii la alţii. Toţi recunosc însă că e şi o componentă speculativă la mijloc.

Potrivit ZF.ro, acest galop a avut loc între august 2021 şi august 2022, deci într-o perioadă în care preţul la energie – factorul invocat de cei mai mulţi jucători din întreaga lume – a fost plafonat în România. Mai mult, în industria alimentară el rămâne plafonat.

Vezi și Sticle cu acid acetic și apă, vândute ca oțet din vin, în magazinele LIDL. ANPC le-a scos de pe rafturile supermarketului

Chiar şi aşa, atât retailerii cât şi pro­ducătorii vorbesc de scumpiri aproape lu­nare. La întrebarea de ce cresc atât de mult preţurile, ei aruncă vina dintr-o ogradă în alta.

Retailerii zic că majorările vin de la producători, fără ca ei să adauge ceva peste, în timp ce jucătorii din industria ali­mentară afirmă că şi ei sunt copleşiţi de scumpirile ce vin pe lanţ, de la producătorii de materii prime, utilităţi sau carburanţi.

Majorările de prețuri la alimente au și o componentă speculativă

Este interesant însă că toţi recunosc că există şi o componentă speculativă în aces­te majorări de preţuri.

„Unele materii prime nu au nicio treabă cu războiul din Ucraina, eu zic că este o speculă generalizată, iar noi suntem nişte jucători care trebuie să trăim în acest mediu“, spunea recent Ioan Stânea, fon­datorul Pan Food, unul dintre cei mai mari jucători locali de pe piaţa de dulciuri.

Pro­du­cătorul de dulciuri a majorat în ultimul an preţurile cu circa 25%, însă costurile cu materiile prime s-au dublat sau chiar triplat.

„Am avut probleme cu retailerii în sensul în care ei nu au acceptat scumpiri. Mi se pare inadmisibil din punct de vedere moral, mai ales că ei ştiu foarte bine situaţia internă. Am şi renunţat la anumite colabo­rări pentru că prefer să vindem mai puţin, dar nu putem vinde în pierdere“, explică el.

De partea cealaltă a baricadei însă, re­tailerii vorbesc şi ei de scumpiri specula­tive şi spun că negociază dur orice majorare de preţ de la raft, afirmând că românii nu pot suporta scumpiri prea mari sau prea dese.

„Există majorări de preţuri care se ba­zează pe creşterea costurilor, e adevărat. Dar orice scumpire trebuie justificată. Noi suntem interfaţa între producător şi consu­mator şi ceea ce dorim e să putem oferi o stabilitate clienţilor noştri din acest punct de vedere.

Cum ar fi să fluctueze preţul unui produs cu 20% în fiecare an? La un moment dat am mai renunţa să mai fim fideli acelui brand ori produs“, spunea recent Valer Hancaş, directorul de comuni­care şi corporate affairs al Kaufland România şi Republica Moldova.

Unii jucători din retail contracarează, iar executivii afirmă că nu au majorat preţurile peste ce a venit de la producători. Este cazul Profi. CFO-ul companiei preciza recent că, în medie, preţurile din magazi­nele reţelei sunt cu 15% mai mari, în linie cu inflaţia.

„Ce am facut noi a fost că nu am pus niciun avans peste ce a venit de la furnizor. Ba chiar, la alimentele de bază, am încercat să absorbim o parte din scumpiri.“

CEO Profi acuză furnizorii că majorează prețurile

Andrei Bica, CFO-ul Profi, completa că este o „luptă“ constantă cu furnizorii ca­re în continuare majorează preţurile în ace­laşi ritm ca şi până acum. Unii dintre ei vor­besc despre o posibilă lipsă a materiilor pri­me în viitor şi încearcă să capitalizeze acum.

Un coş de cumpărături ce cuprinde unele dintre principalele alimente consumate în mod constant de români costa, în medie, în august 2022, în marile reţele de supermarketuri, hipermarketuri şi discount, 170 de lei.

Preţul este cu 9,2% mai mare decât în martie 2022, prima lună ce a marcat începutul războiului ruso-ucrainean şi totodată galopul preţurilor. Faţă de martie 2020, începutul pandemiei şi perioada considerată de mulţi drept cea cu cele mai mici preţuri, valoarea coşului mediu a crescut cu aproape 20%.

Ceapa, uleiul de foarea soarelui, zahărul alb, untul şi laptele (UHT) sunt produsele care s-au scumpit cel mai mult în acest an, o analiză a ZF pe baza datelor de la Consiliul Concurenţei.

Dincolo de creşterile de preţuri la materii prime sau energie, jucătorii din producţie mai invocă şi ale motive pentru scumpiri, cum ar fi costul financiar al creditelor pentru achiziţia de materie primă. Și preţul de achiziţie al materiei prime a variat mult.

”În România, avem preţurile la energie şi gaze plafonate, aşa că nu înţeleg ultimele scumpiri”

Feliciu Paraschiv, proprietarul lanţului de magazine Paco Supermarket, unul dintre cei mai puternici retaileri independenţi din perspectiva cifrei de afaceri anuale, spunea în august că în continuare primeşte din partea furnizorilor notificări privind creşteri ale preţurilor, însă, în opinia sa, aceste modificări nu sunt justificate.

El adauga că scumpirile anunţate de producătorii de bunuri şi de furnizorii de servicii sunt periodice, mai exact în fiecare lună. „În România, avem preţurile la energie şi gaze plafonate, aşa că nu înţeleg ultimele scumpiri.

Unele dintre scumpirile făcute de producători sunt nejustificate, iar eu cred că, în felul acesta, oamenii vor să îşi capitalizeze businessurile şi să le pună la adăpost pentru că nu se ştie ce se întâmplă de la toamnă“, afirma Feliciu Paraschiv.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax