Connect with us
Publicitate

Educație

Evaluare standardizată în locul tezelor. Propunere a Consiliului Național al Elevilor, după un sondaj național

examen teza lucrare

Publicat

Evaluare standardizată în locul tezelor. Este o propunere a Consiliului Național al Elevilor, după ce 76% dintre elevii partipanți la un sondaj online au votat înlocuirea lucrărilor semestriale cu alt tip de evaluare sumativă.

Elevii susțin că testarea ar trebui să evalueze gândirea critică și competențele, potrivit edupedu.ro.

La sondaj au răspuns peste 60.000 de elevi, din clasele V-XII, atât din mediul urban, cât și din cel rural.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Noile modele de subiecte pentru examen, publicate de Ministerul Educației. Care sunt cerințele

Dintre aceștia, 76,6% au ales înlocuirea tezelor în acest an școlar cu o altă formă de evaluare sumativă, 15,3% cred că tezele ar trebui susținute în baza unei programări, astfel încât toți elevii să fie evaluați ca înainte și 8,1% cred că lucrările semestriale ar trebui transpuse în mediul online.

Evaluarea sumativă este cea realizată la finalul unei etape de instruire (semestru, an, ciclu de învățământ) sau la finalul studierii unui capitol. Acest tip de evaluare furnizează informații despre nivelul de pregătire al elevilor la sfârşitul unei etape de instruire. Cele mai întâlnite forme de evaluare sumativă sunt: lucrările scrise (tezele), testele, examenele.

Citește și BACALAUREAT 2021: Modele de subiecte publicate de Ministerul Educației. Variante de pregătire pentru examen și calendar

“Ținând cont de faptul că teza, în forma ei actuală, reprezintă un instrument desuet, cu un profund caracter limitativ, care îngrădește în mod substanțial parcursul de învățare al elevului, Consiliul Național al Elevilor propune introducerea unor testări standardizate care să evalueze gândirea critică a elevilor și competențele acumulate, în funcție de materia și conținuturile curriculare studiate.

Așadar, rezultatul evaluării semestriale nu ar trebui să fie tratat drept un indicator absolut al nivelului la care se află elevul, ci ar trebui să fie însoțit de feedback individualizat din partea fiecărui profesor, pentru fiecare elev în parte, alături de sprijin în creionarea planului individual de învățare al elevului, conform art. 72, alin. (1) din Legea educației naționale nr. 1/2011, pentru a sprijini în mod real parcursul educațional al fiecărui elev.

Mai mult, în acest an școlar nu putem pierde din vedere necesitatea aplicării unui plan de învățare remedială pentru fiecare elev, pornind de la rezultatele evaluărilor semestriale, indiferent de forma acestora”, precizează Consiliul Național al Elevilor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate