Connect with us
Publicitate

Educație

Evaluări standardizate 2022: detalii despre testările care încep în 30 mai. Ce trebuie să știe elevii și profesorii

Publicat

Elevi din clasele I-VI și IX-XII din 329 de școli și licee, șapte din acestea din Alba, vor susține din 30 mai testări de evaluare standardizate digitale. Autoritățile din Educație au dat noi detalii despre desfășurarea acestora.

Testările se vor desfășura în perioada 30 mai – 10 iunie, pentru elevi ai claselor I-VII și în perioada 30 mai – 8 iunie, pentru clasele IX-XI.

Vezi Șapte unități școlare din Alba incluse în programul de pilotare a evaluării standardizate. DOCUMENT: LISTA școlilor din România

Evaluarea standardizată este organizată pentru a stabili nivelul competențe ale elevilor la finalul anului școlar și este, deocamdată, la stadiul de proiect-pilot.

Disciplinele la care se organizează Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022

  • pentru elevii claselor I-a – a VII-a, limba română și matematică
  • pentru elevii claselor a IX-a – a XI-a, limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

Testele pentru evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021 – 2022 sunt construite respectând programa școlară corespunzătoare fiecărei clase/disciplină.

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: TESTELE de antrenament, setul 4 – Română și Matematică. Modele de subiecte pentru examen

Timpul de lucru efectiv pentru fiecare disciplină la care se susține evaluarea standardizată este 30 de minute, pentru clasele din învățământul primar, respectiv 60 de minute, pentru clasele din învățământul gimnazial și liceal.

Inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ trebuie să se asigure că elevii dispun de un număr suficient de dispozitive, precum: calculatoare, laptopuri, tablete sau telefoane smart, astfel încât în perioada de desfășurare a evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021 – 2022 să se ofere posibilitatea fiecărui elev din clasele I-VII, respectiv IX-XI să susțină această evaluare.

Dispozitivele utilizate trebuie să fie conectate la rețeaua internet, să aibă un sistem de operare și un browser web. Fiecare elev trebuie să aibă acces la browserul web.

Ministrul Educației: testările nu sunt obligatorii

”Nu există sancțiuni pentru neparticiparea la testare, după cum nu există sancțiuni nici la Evaluările de la clasele II, IV, VI pentru neparticiparea la testare”, a precizat ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, potrivit edupedu.ro.

Prin urmare, aceste evaluări nu sunt obligatorii pentru elevi. Se vor desfășura pe o platformă web, dar în perioada programului școlar, adică a cursurilor.

Testarea la Matematică va fi la orele de Matematică, iar cea la Limba română – în timpul orelor de Limba română. Ministrul a mai precizat că itemii pe care elevii îi vor primi nu au mai fost folosiți niciodată în testările comerciale pe care platforma privată le vinde contra cost, potrivit sursei citate.

Rapoartele după testări nu conțin datele elevilor

Secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion, a făcut precizări pentru edupedu.ro despre modul de desfășurare a testărilor.

Potrivit acestuia, profesorii pot sau nu să solicite raportul de evaluare generat de platformă pentru fiecare elev, însă raportul nu conține numele copilului sau vreun cod, ci ministerul va spune cadrelor didactice că un anume raport aparține unui anume copil.

Unul dintre efectele testării ar putea fi eliminarea conținuturilor din programă, dacă „ nu a fost făcut de nimeni în țară”. Secretarul de stat spune că testarea „este obligatorie în măsura în care orice test de evaluare pe care îl aplicăm la școală”.

”Este o testare aplicată de școală. (Elevii) practic dau un test, un test care este din programa școlară, în timpul programului școlar (…); nu trecem testele în catalog, nu reprezintă nici pentru elevi și nici pentru profesori vreo unitate de măsură. Deși profesorilor le sunt utile pentru că raportul pe care îl scoate platforma conține lucruri care pot fi utile pentru copii și chiar pentru profesori.

Raportul nu conține datele copilului, pe un raport nu scrie nici numele, nici vreun cod, astfel încât dacă îl dăm profesorului trebuie să-i spunem noi că acesta este raportul lui. Elevul nu își va trece numele, nu se logheaza cu numele în niciun caz.

Trebuie să înțelegem că aici avem de-a face cu un instrument complementar față de ce face profesorul în mod curent. Ne imaginăm că majoritatea profesorilor știu, la finalul anului școlar, despre elevii lor, cam care este nivelul de competențe. Dacă raportul îi ajută în identificarea unor lucruri pe care nu le-a identificat în mod curent, atunci foarte bine, dar nu naște niște obligații suplimentare pentru profesori.

Nu ne așteptăm să existe diferențe fundamentale între rezultatele unui astfel de test, aplicat online, și o testare curentul sau suma testărilor curente aplicate în anul respectiv”, a spus Sorin Ion.

Potrivit secretarului de stat, în rapoartele anonime, competențele elevilor vor fi cuantificate pe o scală de la 0 la 100 care „poate fi destul de ușor comparată cu scala noastră de notare de la 1 până la nota 10”. Iar în raport vor apărea „niște concluzii de genul „știe să facă asta și asta”, „știe să aplice”, „nu stăpânește în totalitate corelațiile între proprietățile operațiilor”.

Raportul respectiv „face și o recomandare, care însă este una la modul general, că nu poate fi niciodată exactă, în care spune „mai are de studiat un număr de atâtea ore pentru a trece la nivelul următor”, mai spune Sorin Ion.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate