Economie
Firmele din Alba, transferate administrativ la Direcţia Regională de Finanţe Braşov, încep NAVETA pentru obligaţii fiscale
Luna februarie a adus veşti mai puţin plăcute administratorilor de firme mijlocii din judeţul Alba care vor trebui să facă naveta circa 250 de kilometri până la Braşov, pentru a obţine certificate, decizii, adeverinţe sau alte documente pe care le eliberează Finanţele. Este vorba despre reorganizarea ANAF, prin care activitatea de administrare a Contribuabililor Mijlocii a fost regionalizată, iar compartimentul de la Agenţia Judeţeană a Finanţelor Publice Alba, desfiinţat, la fel ca şi celelalte din restul judeţelor.
Dacă, deocamdată, reprezentanţii firmelor nu au resimţit propriu-zis modificarea, fiind perioada de transfer a documentaţiilor de firme de la AJFP la Direcţia Regională Braşov, precum şi de relocare a funcţionarilor care până acum acordau asistenţă contribuabililor mijlocii la sediul de la Alba Iulia, de săptămâna viitoare, „se schimbă foaia”.
Cu alte cuvinte, toată activitatea fiscală pentru peste 150 de firme din judeţul Alba va fi administrată de la Braşov şi oamenii vor fi puşi pe drumuri pentru diferite acte.
Baza legală a acestui transfer este Ordinul preşedintelui ANAF nr. 3649/2015, care prevede termenele pentru transferul dosarelor fiscale şi condiţiile. Din judeţul Alba, au fost selectaţi peste 160 de contribuabili mijlocii, cărora li se adaugă sucursale, agenţii sau puncte de lucru ale unor instituţii bancare, reţele de supermarketuri sau alte societăţi comerciale.
Vezi şi LISTA firmelor din Alba administrate fiscal de DRGFP Braşov, de la 1 februarie. Reorganizări la ANAF în gestiunea contribuabililor mijlocii
Dacă în alte zone din ţară, patronii firmelor, organizaţi în asociaţii, au ameninţat cu proteste, reclamând că le este dată peste cap activitatea din cauza noilor măsuri impuse de Fisc, şi în judeţul Alba sunt nemulţumiri. Oamenii spun că sunt puşi la cheltuieli inutile pentru a-şi respecta obligaţiile fiscale, în condiţiile în care statul ar trebui să vină în ajutorul lor cu asistenţă pentru a le facilita activitatea.
În schimb, reprezentanţii ANAF au motivat că reorganizarea va duce la creşterea încasărilor la bugetul de stat. Au spus că, în urma reorganizării, contribuabilii mari și mijlocii vor avea parte de un tratament preferențial din partea Fiscului atunci când vine vorba de inspecţiile fiscale și ramburasarea TVA-ului.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News