Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul aprobă măsuri de sprijin pentru angajaţi, angajatori și persoane cu venituri realizate independent


Publicat

Guvernul urmează să aprobe, în şedinţa de vineri, un pachet de măsuri de sprijin pentru angajaţii şi angajatorii care se confruntă cu situaţii de diminuare a contractelor, respectiv a cifrei de afaceri, dar și pentru unele categorii de persoane care realizează venituri în regim independent.

Măsurile urmează fie adoptate prin proiectul de ordonanţă de urgenţă privind instituirea unor măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, precum şi pentru stimularea creşterii ocupării forţei de muncă.

„Proiectul de act normativ reglementează o măsură de sprijin pentru revenirea în activitate, sub forma unei scheme de finanţare temporară a angajaţilor care vor avea program redus de muncă.

Având în vedere apariţia unor situaţii cu caracter imprevizibil şi excepţionale care determină stabilirea de reguli specifice pentru anumite domenii de activitate privind asigurarea continuităţii activităţii în condiţii de securitate şi sănătate în muncă, astfel încât activitatea să fie menţinută la un flux continuu şi operată sub anumiţi parametri de eficienţă economică, prin prezentul act normativ se stabileşte posibilitatea acordată angajatorului de reducere a timpului de muncă al salariaţilor, cu cel mult 50% din durata prevăzută în contractul individual de muncă, cu repartizarea corespunzătoare a programului de lucru şi reducerea corespunzătoare a salariului.

Pe durata reducerii timpului de muncă, salariaţii beneficiază de o indemnizaţie de 75% din diferenţa dintre salariul de bază brut prevăzut în contractul individual de muncă şi salariul de bază brut aferent orelor de muncă efectiv prestate ca urmare a reducerii timpului de muncă”, se arată în nota de fundamentare a proiectului, dezbătut în şedinţa de Gguvern de săptămâna trecută.

Tot acolo se precizează că pe perioada reducerii temporare a activităţii cauzată de existenţa stării de urgenţă/alertă/asediu, salariatul beneficiază de toate celelalte drepturi aferente timpului normal de muncă prevăzut în contractul individual de muncă anterior reducerii unilaterale a timpului de muncă corespunzător timpului de muncă efectiv lucrat.

„În reglementarea cuprinsă în proiectul de act normativ, această măsură se propune a fi aplicată ori de către ori se instituie stare de urgenţă/alertă/asediu, în condiţiile legii”, conform notei de fundamentare.

În document se menţionează că prin proiectul de OUG se are în vedere şi sprijinirea altor categorii de persoane care realizează venituri în regim independent, respectiv „alţi profesionişti, astfel cum sunt reglementaţi de articolul 3 alineat (2) din Legea 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările ulterioare, a căror activitate este redusă ca urmare a instituirii stării de urgenţă/alertă/asediu”.

„Pentru aceştia, prin proiectul de act normativ se propune ca pe perioada stării de urgenţă/alertă/asediu să se acorde o indemnizaţie lunară de 41,5% din câştigul salarial mediu brut, de la bugetul de stat, prin Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, pe baza cererii şi a declaraţiei pe propria răspundere”, se spune în nota de fundamentare.

Totodată, se instituie măsuri de stimulare a ocupării, acordate pentru o perioadă de trei luni de la intrarea în vigoare a ordonanţei de urgenţă, care vizează, în principal, domeniile afectate de întreruperea sau restrângerea activităţii ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2.

Măsurile au în vedere zilierii şi persoanele care lucrează în baza unui contract de muncă pe perioadă determinată pentru activităţi sezoniere.

Astfel, pentru zilieri se propune acordarea unei sume de „35% din remuneraţia cuvenită/ zi de muncă”, iar pentru sezonieri, acordarea unei indemnizaţii, reprezentând „41,5% din salariu, dar nu mai mult de 41,5% din câştigul salarial mediu brut pe economie, aferent perioadei lucrate”.

Totodată, prin proiectul de OUG, în vederea impulsionării angajatorilor de a utiliza telemunca, se propune „acordarea o singură dată a unei sume de 2.500 lei pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă sau de alertă pentru cel puţin 15 zile, pentru achiziţionarea de pachete de bunuri şi servicii tehnologice necesare desfăşurării activităţii în regim de telemuncă”.

Ministrul Muncii, Violeta Alexandru, a precizat la finalul şedinţei de guvern de săptămâna trecută că impactul bugetar pentru toate măsurile din pachet este estimat la 2,5 miliarde de lei.

„Estimăm un impact bugetar pentru toate aceste măsuri de 2,5 miliarde de lei şi estimarea noastră, urmând să fim constant atenţi la ceea ce se va întâmpla în piaţă, este că un număr de aproximativ 700.000 de persoane şi profesionişti ar putea beneficia de această nouă măsură. Suntem receptivi la toate semnalele pe care le-am primit. Această măsură privind munca flexibilă – ca şi toate celelalte – a fost gândită împreună cu partenerii sociali, a fost o măsură care ţine cont de toate evoluţiile care au loc pe piaţa muncii şi de toate semnalele pe care le avem de la angajatori”, a afirmat ministrul.

Pe agenda şedinţei de guvern mai figurează un proiect de ordonanţă de urgenţă privind „reglementarea unor măsuri” referitoare la acordarea de sporuri pentru comitetul director şi altor categorii de angajaţi ai DSP-urilor.

În nota de fundamentare se arată că: prin proiectul de act normativ „se creează cadrul legal astfel încât până la data încetării stării de alertă, instituită în condiţiile legii, comitetul director beneficiază de un spor pentru condiţii epidemiologice deosebite de 40% la salariul de bază, iar funcţionarii publici care desfăşoară activităţi în domeniul controlului în sănătatea publică, din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, beneficiază de un spor de 30% la salariul de bază, cu scopul ajustării diferenţelor salariale dintre categoriile de personal din cadrul direcţiilor de sănătate publică implicate în aplicarea măsurilor impuse pe perioada stării alertă, în vederea atragerii de personal calificat pe de o parte, cât şi menţinerii celui existent pe de altă parte, în condiţiile în care numărul angajaţilor din aceste instituţii este unul redus”.

Sursa: agerpres.ro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Pfizer anunță că vaccinul său împotriva COVID-19 e sigur pentru copiii cu vârste între 5 și 11 ani. Ce doză s-a folosit la teste

Publicat

Vaccinul Pfizer BioNTech împotriva COVID-19 este sigur la copiii cu vârste între 5 și 11 ani, au anunțat reprezentanții producătorului. Potrivit acestora, vaccinul generează un răspuns imun „robust”.

Producătorii vaccinului au testat pe copii aproximativ o treime din doza folosită pentru adolescenți și adulți, la 3 săptămâni distanță. 

Studiul a arătat că vaccinul Pfizer anti-COVID este sigur și generează un răspuns imun „robust”, relatează cnbc.com.

Vaccinul a fost bine tolerat și a produs răspuns imun. Efectele secundare sunt comparabile cu cele observate în studiul efectuat pe persoanele între 16 și 25 de ani.

Efectele secundare frecvente pentru adolescenți și adulți includ oboseală, cefalee, dureri musculare, frisoane, febră și greață, potrivit Centrului pentru Controlul și Prevenirea Bolilor.

Datele, care au inclus peste 2.200 de copii, vor fi transmise autorităților de reglementare „cât mai curând posibil”, arată compania.

„Suntem dornici să extindem protecția oferită de vaccin la populația mai tânără, mai ales având în vedere răspândirea variantei Delta și amenințarea substanțială pe care aceasta o reprezintă pentru copii”, a spus Albert Bourla, CEO al Pfizer.

Tulpina Delta a dus la o creștere a spitalizărilor din SUA, inclusiv în rândul copiilor mici care nu se pot vaccina.

sursa: mediafax.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Sebeș: Lucrări pentru modernizarea iluminatului public pe cinci străzi din municipiu. Cât este investiția

Publicat

pixabay manfredrichter

Primăria Sebeș anunță că încep lucrările de iluminat public pe cinci străzi din municipiu.

Proiectele prevăd realizarea de rețele de alimentare LES dedicate iluminatului stradal și montarea de stâlpi din oțel galvanizat prevăzuți cu corpuri de iluminat tip LED.

În urmă cu câteva zile, Primăria Municipiului Sebeș a predat amplasamentele în vederea execuției lucrărilor pentru modernizarea iluminatului public pe străzile:

  • Augustin Bena
  • Fântânele (tronson cuprins între str. Augustin Bena şi str. Ion Creangă)
  • Viilor
  • Răstoacă
  • Simion Bărnuţiu.

Valoarea totală a acestor investiții este de 855.000 lei.

Termenul de execuție a lucrărilor este de 3 luni.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

ÎPS Andrei Andreicuț, Mitropolitul Clujului S-A VACCINAT anti-COVID, deși a trecut prin boală și are anticorpi

Publicat

ÎPS Andrei al Clujului, Maramureșului și Sălajului s-a vaccinat. Mitropolitul a confirmat informația pentru Cluj24 și a declarat că în această perioadă nu se află în România.

IPS Andrei a anunțat dealtfel încă de la Sfintele Paști că se va imuniza prin vaccinare după ce în toamna lui 2020 a trecut prin boală și a fost spitalizat timp de 10 zile.

”Eu nu m-am vaccinat, dar mă voi vaccina. Îmi veți zice de ce nu am făcut-o până acum?” a spus mitropolitul Clujului când a prezentat Pastorala de Paște în 2021

”Nu am făcut-o pentru că am trecut prin COVID. Am stat 10 zile în spital. Eu ascult de sfatul medicilor.

Atenție! Încă mai am anticorpi și parcă așa trebuie ca vaccinarea să fie la un moment potrivit, după câtăva vreme de ieșirea din spital”.

”Eu am suferit de o oboseală cruntă după ce am fost infectat”, declara ÎPS Andrei când a prezentat Pastorala de Paște.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Încărcător universal pentru telefoanele mobile în UE. Comisia Europeană a finalizat legea prin care sa poată obliga producătorii

Publicat

Comisia Europeană a ajuns la final cu un proiect de reglementare pentru impunerea unui încărcător de telefon universal, a anunțat luni Margrethe Vestager, vicepreşedinta responsabilă cu politica de concurenţă.

„Să ai un încărcător universal care se poate cumpăra independent de marca telefonului permite economisirea de resurse şi simplificarea lucrurilor”, a declarat comisarul european.

„Ne aflăm în ultima linie dreaptă pentru a da tuşa finală acestui proiect. Nu cunosc calendarul cu exactitate, dar credeţi-mă, suntem în ultima fază”, a adăugat ea, potrivit Franceinfo.

În ianuarie 2020, eurodeputaţii au adoptat o rezoluţie neconstrângătoare în favoarea unui încărcător universal pentru telefoanele mobile în Europa, în numele drepturilor consumatorilor şi mediului.

Ei au cerut atunci o legislaţie europeană în termen de şase luni, dar s-au lovit de mari reticenţe din partea industriei, cu Apple în frunte.

„Acest tip de normă este genul de lucruri la care putem şi trebuie să ne aşteptăm în Europa, noi toţi cetăţeni europeni şi utilizatori ai acestor diferite echipamente”, a mai spus Margrethe Vestager luni, insistând asupra cantităţii mari de încărcătoare depăşite stocate în gospodării.

Întrebată despre intrarea în vigoare a planului european pentru impunerea de noi constrângeri marilor giganţi din domeniul digital, comisarul european a afirmat că îşi pune speranţele în preşedinţia franceză a UE, în primul semestru a lui 2022, scrie Agerpres.

„Avem afaceri juridice în curs în mai multe ţări”, a declarat ea, citând „probleme” cu Google, Amazon şi Apple. „Nu este suficient, trebuie ca reglementarea să acţioneze înainte chiar de a exista o suspiciune privind orice ilegalitate”, a adăugat ea.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate