Contacteaza-ne si pe
Publicitate

ACTUALITATE

Guvernul pregăteşte un nou pachet de măsuri pentru debirocratizare, care să vizeze în special mediul economic. Ar putea fi adoptat în această toamnă

Publicat


ciolosGuvernul va propune un nou pachet de măsuri de debirocratizare, care să vizeze în mod special mediul economic, a anunțat miercuri, premierul Dacian Cioloș.

„O să venim cu un nou pachet de simplificare care să vizeze cu precădere mediul economic. Am avut discuţii deja cu companii, cu sectorul privat şi am deja sugestii de simplificare şi în toamnă, cred în septembrie, vom veni cu un nou pachet”, a spus Cioloş la postul public de televiziune.

Premierul a explicat că pentru aplicarea ordonanţei de urgenţă privind debirocratizarea, aprobată săptămâna trecută, trebuie luate unele măsuri concrete la nivelul administraţiilor din subordinea ministerelor.

„Unele rezultate se vor vedea imediat, în următoarele săptămâni, în următoarele luni, altele vor avea nevoie de mai mult timp pentru că avem nevoie de a interconecta baze de date, de exemplu între Ministerul de Interne, Ministerul Muncii, Ministerul de Finanțe, pentru ca ministerele să facă schimburi de informații fără să mai ceară acele documente cetățenilor”, a precizat Cioloș.

Ministerele urmează să desemneze până la data de 15 iulie 2015 o persoană din minister care va fi responsabilă cu aplicarea şi monitorizarea măsurilor din pachetul pentru simplificare. De asemenea, ministerele vor înainta un raport către Guvern în termen de 40 de zile de la emiterea ordonanţei, care va preciza inclusiv numărul documentelor solicitate şi taxele aferente serviciilor furnizate. De asemenea, ministerele vor transmite raportări lunare privind stadiul implementării pachetului legislativ de simplificare şi debirocratizare, a informat Guvernul.

Premierul s-a referit şi la reforma din administraţie, subliniind că ideea a fost să contureze mai clar responsabilităţile funcţionarilor.

„Atunci când regulile sunt clare, e mult mai simplu și pentru un funcționar să știe care e responsabilitatea pe care și-o asumă”, este de părere primul-ministru. Potrivit acestuia, sunt cazuri de funcţionari care evită să-şi asume anumite responsabilităţi, tocmai pentru că acestea nu sunt clare.

“Pentru o decizie avem nevoie de șase-șapte semnături ierarhice și atunci când toată lumea e responsabiă, practic niciunul nu e responsabil. Reforma administrației la care ne gândim, Codul administrativ și Codul de procedură administrativă, pe care le pregătim, vor merge și în această direcție de a clarifica anumite suprapuneri și anumite contradicții din anumite legi, care vizează administrația publică”, a mai spus premierul.


TOP articole in ultimele zile


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comenteaza

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Publicitate

ADMINISTRATIE

Iluminat public modernizat în cinci zone ale orașului Alba Iulia. Alte două treceri de pietoni vor avea senzori de prezență

Publicat

Primăria Alba Iulia pregătește documentația pentru semnarea contractului de finanțare a unei investiții în valoare de peste 8 milioane de lei prin care să fie modernizat și extins sistemul de iluminat public în cinci zone ale orașului. Acest proiect include și 2 treceri de pietoni ce vor fi iluminate cu sistem cu senzori. Pe lângă […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

Angajări la stat. POSTURI la primării, școli, spitale și alte instituții publice din județul Alba. Condiții pentru candidați

Publicat

birou-gol-zile-libere-e1519215884228

În această perioadă sunt organizate mai multe concursuri, pentru ocuparea unor posturi vacante, în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe. POSTURI VACANTE Spitalul Municipal Sebeș – director medical Condiții: absolvenți de învățământ universitar de lungă […]

Citește mai departe
Publicitate

ADMINISTRATIE

MARȚI: Ședință a Consiliului Local Alba Iulia. Alegerea viceprimarului, buget pe 2020, modernizări și alte investiții

Publicat

primaria alba iulia

Consilierii locali din Alba Iulia se reunesc marți, 18 februarie, de la ora 13.00, în ședință extraordinară. Vor avea de aprobat 18 proiecte, printre care confirmarea oficială a demisiei viceprimarului Gabriel Pleșa, alegerea altui viceprimar, validarea mandatelor pentru doi consilieri locali – Rareș Buglea și Maria Onețiu, în locul celor care au demisionat și au […]

Citește mai departe
Publicitate

EVENIMENT

Prognoza meteo lunară. Temperaturi maxime și precipitații, la final de februarie și în primele săptămâni de primăvară

Publicat

ghiocei

Vremea va fi mai caldă decât de obicei în următoarele patru săptămâni. Vor mai fi și câteva zile cu ploi și ninsori, însă precipitațiile vor fi puține, comparativ cu alți ani. Administrația Națională de Meteorologie a prezentat prognoza de vreme valabilă până în 16 martie. În a doua jumătate a lunii februarie, în județul Alba, […]

Citește mai departe
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate