Actualitate
Guvernul pregăteşte un nou pachet de măsuri pentru debirocratizare, care să vizeze în special mediul economic. Ar putea fi adoptat în această toamnă
Guvernul va propune un nou pachet de măsuri de debirocratizare, care să vizeze în mod special mediul economic, a anunțat miercuri, premierul Dacian Cioloș.
„O să venim cu un nou pachet de simplificare care să vizeze cu precădere mediul economic. Am avut discuţii deja cu companii, cu sectorul privat şi am deja sugestii de simplificare şi în toamnă, cred în septembrie, vom veni cu un nou pachet”, a spus Cioloş la postul public de televiziune.
Premierul a explicat că pentru aplicarea ordonanţei de urgenţă privind debirocratizarea, aprobată săptămâna trecută, trebuie luate unele măsuri concrete la nivelul administraţiilor din subordinea ministerelor.
„Unele rezultate se vor vedea imediat, în următoarele săptămâni, în următoarele luni, altele vor avea nevoie de mai mult timp pentru că avem nevoie de a interconecta baze de date, de exemplu între Ministerul de Interne, Ministerul Muncii, Ministerul de Finanțe, pentru ca ministerele să facă schimburi de informații fără să mai ceară acele documente cetățenilor”, a precizat Cioloș.
Ministerele urmează să desemneze până la data de 15 iulie 2015 o persoană din minister care va fi responsabilă cu aplicarea şi monitorizarea măsurilor din pachetul pentru simplificare. De asemenea, ministerele vor înainta un raport către Guvern în termen de 40 de zile de la emiterea ordonanţei, care va preciza inclusiv numărul documentelor solicitate şi taxele aferente serviciilor furnizate. De asemenea, ministerele vor transmite raportări lunare privind stadiul implementării pachetului legislativ de simplificare şi debirocratizare, a informat Guvernul.
Premierul s-a referit şi la reforma din administraţie, subliniind că ideea a fost să contureze mai clar responsabilităţile funcţionarilor.
„Atunci când regulile sunt clare, e mult mai simplu și pentru un funcționar să știe care e responsabilitatea pe care și-o asumă”, este de părere primul-ministru. Potrivit acestuia, sunt cazuri de funcţionari care evită să-şi asume anumite responsabilităţi, tocmai pentru că acestea nu sunt clare.
“Pentru o decizie avem nevoie de șase-șapte semnături ierarhice și atunci când toată lumea e responsabiă, practic niciunul nu e responsabil. Reforma administrației la care ne gândim, Codul administrativ și Codul de procedură administrativă, pe care le pregătim, vor merge și în această direcție de a clarifica anumite suprapuneri și anumite contradicții din anumite legi, care vizează administrația publică”, a mai spus premierul.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News