Economie
Informații utile pentru clienții Euroins: când expiră polițele RCA, cum pot fi depuse cereri de despăgubire. Formulare online
Fondul de garantare a asiguraților (FGA) a anunțat că va putea primi cereri de plată, din partea potențialilor creditori de asigurare ai Euroins Romania Asigurare Reasigurare SA.
FGA a luat act de Decizia Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) prin care s-a dispus retragerea autorizaţiei de funcţionare a Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A. și constatarea stării de insolvență a societății. Autoritatea de Supraveghere Financiară va promova, în instanță, cererea de deschidere a procedurii de faliment împotriva asigurătorului.
Începând de la data publicării deciziei ASF în MO, FGA poate proceda, la cererea oricărei persoane care invocă un drept de creanță împotriva Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A., la deschiderea dosarelor de daună.
Cererea de deschidere a dosarului de daună (Anexa 7) se completează în situația în care, pentru un eveniment asigurat acoperit de o poliță de asigurare în vigoare, nu a fost deschis un dosar de daună de către societatea EUROINS S.A.
Ce se întâmplă cu polița RCA, în cazul falimentului unei companii de asigurări. Cine plătește în cazul unui eventual accident
Cereri de plată
Potrivit legii, tot de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial al României, creditorii de asigurări ai Societăţii EUROINS Romania Asigurare Reasigurare S.A. pot depune cereri de plată la FGA (Anexa nr 10) sau cereri de restituire primă (Anexa nr 9).
Cererile de plată se pot depune până la maximum 90 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment. Polițele clienților Euroins expiră la 90 de zile după deschiderea procedurii falimentului.
Pentru creanţele de asigurări născute ulterior rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti de deschidere a procedurii de faliment, cererile de plată pot fi depuse în maximum 90 de zile de la data naşterii dreptului de creanţă al creditorului de asigurări.
Fondul de garantare a asiguraților va prelua evidențele complete ale dosarelor de daună, precum și evidențele tehnico-operative și contabile aferente acestora, în termen de 30 de zile de la data retragerii autorizației de funcționare a societății.
După preluarea acestora, FGA va proceda la publicarea listelor potențialilor creditori de asigurare.
Instrumentarea de către Fond a cererilor de plată se va face după preluarea evidențelor complete ale dosarelor de daună precum și a evidențelor tehnico-operative și contabile.
Plăți către creditorii de asigurări
FGA este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale către creditorii de asigurări, în termen de 60 de zile de la data publicării în MO al României a deciziei ASF de retragere a autorizației de funcționare.
Plata despăgubirilor se va face în limita a 500.000 lei pentru o creanță de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de asigurătorul aflat în insolvență.
”Ca schemă de protecție a asiguraților, Fondul de garantare a asiguraților este pe deplin conștient de situația specială în care se regăsește piața asigurărilor la acest moment, prin falimentele societăților City Insurance S.A. și a Euroins S.A. și mai ales de așteptările creditorilor de asigurare ai celor doi asigurători. FGA și-a propus să reprezinte un element de stabilitate și să vină în ajutorul cetățenilor prin desfășurarea activității-instrumentarea dosarelor de daună, plata despăgubirilor cuvenite etc. într-un mod profesionist cu rezultate rapide, în limita resurselor materiale și umane”, a anunțat FGA.
Formulare online
FGA recomandă transmiterea documentelor Online, pe portalurile dedicate:
Deschidere dosare daună: Formular Daune
Cereri de plată privind acordarea despăgubirilor (Anexa 10): Cerere de plată privind acordarea despăgubirilor/ indemnizațiilor
Cereri de plată privind restituirea restituirii de primă: Cerere de plată privind acordarea restituirii de primă
Potențiali clienți FGA
Potrivit calculelor economica.net, cel puțin 140.000 de șoferi nu vor mai fi despăgubiți de societate și vor trebui să se adreseze Fondului de Garantare a Asiguraților. În același timp, oricare dintre cei 2,8 milioane de clienți poate denunța polița pe care o deține, cerând tot FGA să îi returneze partea din primă echivalentă cu perioada rămasă până la expirarea poliței.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News