Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Investiții în infrastructura medicală, la Spitalul suport COVID din Aiud. Echipamente și aparatură de peste 12 milioane de lei


Publicat

spital aiud

Spitalul suport Covid din Aiud urmează să fie dotat cu echipamente și aparatură medicală în valoare de peste 12,3 milioane de lei. De asemenea, se prevede creșterea capacității de tratare și asigurarea unei capacități adecvate de îngrijire și tratament a cazurilor de infecție cu virusul SARS-CoV-2 la nivelul spitalului.

Spitalul Municipal Aiud a lansat vineri, 27 martie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția de echipamente și aparatură medicală.

Valoarea totală estimată este de 12.316.547,9 de lei, fără TVA. 

Potrivit caitului de sarcini, prin achiziția echipamentelor care fac obiectul prezentei proceduri de achiziție, se va realiza consolidarea capacității de reacție la criza de sănătate publică cauzată de răspândirea virusului SARS-CoV-2 la nivelul Spitalului Municipal Aiud.

Spitalul Municipal Aiud a fost desemnat ca Unitate suport Covid la nivelul județului Alba, asigurând asistența medicală de specialitate a peste 330.000 de locuitori și 8 unități sanitare
din rețeaua Ministerului Sănătății și a furnizorilor de servicii medicale private în ceea ce privește gestionarea pacienților confirmați Covid-19 și patologii asociate (afecțiuni cardiovasculare, gastrointestinale, neurologice, chirurgicale, ortopdice etc). În acelasi timp, Spitalul Municipal Aiud asigură asistența medicală de specialitate în cazul patologiilor non-Covid în regim de urgență prin Compartimentul de Primire Urgențe 24/24h și ambulatorial prin intermedlul Ambulatoriului Integrat a peste 50 000 locuitori din municipiul Aiud și zonele arondate acoperind o rază de 30 km. Spitalul acoperă 31 de specialități medicale.

De la declanșarea pandemiei până, în cadrul spitalului au fost tratați un număr de 403 pacienți confirmați pozitiv SARS-CoV-2 din care 43 au decedat, aceștia fiind internați în cadrul Serviciului de Anestezie Terapie Intensivă (20 de paturi), Boli Infecțioase (8 paturi), Secției de Medicină Internă (30 paturi), Obstetrică-Ginecologie (18 paturi).

Proiectul are în vedere achiziționarea de echipamente și aparatură medicală pentru compartimentele ATI, Boli Infecțioase, Ginecologie-Obstetrică, Radiologie și Imagistică Medicală, zona desemnată de către DSP cu destinația de izolator/zona tampon, dar și pentru celelalte compartimente/secții, care nu dețin aparatura necesară pentru a putea fi tratați pacienții COVID-19, luând în considerare posibilitatea de a interna și trata un număr mai mare de pacienți în 6 saloane cu posibilitatea de extensie la 48 de paturi.

Așa cum se observa și din statisticile publicate zilnic de autoritățile din România, în ultima perioadă s-a constatat o creștere alarmant a cazurilor de infectări cu noul coronavirus pe teritoriul României, fapt ce exercită o presiune asupra întregului sistem sanitar, datorită creșterii rapide a numărului pacienților infectați cu noul Coronavirus care au nevoie de asistență medicală în Spitalul Municipal Aiud.

Proiectul este împărțit în șase loturi, astfel:

Lot 1 – Bloc operator

  • linie de chirurgie laparoscopică – 1 buc.
  • aparat ligasure – 1 buc.
  • instrumentar complet pentru sala de operații și sala nașteri – 4 seturi
  • trusă chiuretaj – 2 seturi
  • masă chirurgicală sală operație ginecologie – 2 buc.
  • lampă sală operație ginecologie – 3 buc.
  • trusă instrumentar chirurgie, sala de operații – 2 buc.
  • trusă instrumentar chirurgie plastică – 2 buc.
  • linie de artroscopie – 1 buc.
  • masă chirurgicală sală operație trapumatologie, ortopedie – 1 buc.
  • trusă instrumentar traumatologie – ortopedie – 2 seturi
  • trusă instrumentar chirurgie – secție chirurgie – 2 buc.
  • videoendoscoape (gastroscop + colonoscop) – 1 buc.
  • ventilator mecanic pacienți – 5 buc.
  • scaun operator – 1 buc.

Lot 2 – Diverse aparate medicale

  • dispozitiv de dezinfecție cu lumină ultravioletă – 10 buc.
  • lampă scialitică cu picior – 2 buc.
  • cozoroc cu lupă și lanternă LED – 2 buc.
  • aparat EKG mobil – 5 buc.
  • electrocardiograf 12 canale – 5 buc.
  • holter EKG – 3 buc.
  • holter TA – 3 buc.
  • tensiometru electronic – 5 buc.
  • pulsoximetru – 10 buc.
  • defibrilator – 5 buc.
  • monitoare funcții vitale – 12 buc.
  • monitoare mobile pacienți – 7 buc.
  • trusă de reanimare – 2 buc.
  • trusă de urgență – 2 buc.
  • electroencefalograf – EEG – 1 buc.
  • diapazon multifuncțional de stimulare neurologică – 2 buc.
  • cântar sugari – 3 buc.
  • tensiometru cu manșetă pentru copii – 5 buc.
  • incubator – 3 buc.
  • spirometru – 2 buc.
  • unitate ORL cu scaun de consultație – 1 buc.
  • biomicroscop oftalmologic  – 1 buc.
  • facoemulsificator – 1 buc.
  • termometru / termoscanner non-contact – 10 buc.

Lot 3 – Echipamente pentru sterilizare

  • dispozitiv dezinfecție prin nebulizare – 3 buc.
  • autoclav cu abur saturat – 1 buc.
  • pupinel – 1 buc.
  • sterilizator cu aburi, capacitate minimă 340 litri, cu două uși – 1 buc.
  • sigilator automat de pungi – 2 buc.
  • mașină de spălat și dezinfectat instrumentar, capacitate minimă 255 litri, cu două uși – 1 buc.

Lot 4 – Ecografie

  • ecograf (eco abdominal) cu sondă convexă și liniară – 1 buc.
  • ecograf (eco cardiac) cu sondă de cord și sonda liniară – 1 buc.
  • ecograf multifuncțional cu minimum sonda cord, sondă părți moi – 1 buc.
  • ecograf părți moi – secția Traumatologie Ortopedie – 1 buc.
  • ecograf sondă convexă și liniară – Laborator Radiologie și Imagistică Medicală – 1 buc.
  • ecograf portabil – 2 buc.

Lot 5 – Radiologie

  • aparat roentgen portabil – 1 buc.
  • osteodensitometru dexa whole body – 1 buc.
  • aparat de roentgen diagnostic c-arm – 1 buc.

Lot. 6 – Mobilier medical

  • masă de consultație ginecologie – 1 buc.
  • tăvițe renale – 5 buc.
  • brancard cu suporți laterali rabatabili, butelie oxigen, ventilator transport, monitor transport, seringi automate – 3 buc.
  • targă transport pacienți – 3 buc.
  • rampa acces și transport pacienți – 1 buc.
  • saltele antiescara – 18 buc.
  • noptiere cu măsuțe – 108 buc.
  • paturi medicale cu stativ și saltea – 93 buc.
  • cadru metalic de mers cu două roți – 5 buc.
  • canapele consultație pacienți – 7 buc.
  • paturi mari școlari – 10 buc.
  • paturi mici sugari – 10 buc.
  • paturi electrice ATI – 2 buc.
  • paturi pacienți speciale pentru ortopedie – 15 buc.
  • scaune vizitatori – 13 buc.
  • scaun toaletă pacienți – 13 buc.
  • frigidere pentru salon pacienți – 5 buc.
  • cărucioare pentru tratament la patul bolnavului – 8 buc.
  • cărucior lenjerie – 1 buc.
  • cărucior medicamente / pansamente – 1 buc.
  • cărucior pentru curățenie – 2 buc.
  • cărucior pentru rufe din inox cu sac de depozitare rufe murdare și rafturi, pe roți – 2 buc.
  • cărucior tratament cu cadru aluminiu, trei etajere și două sertare – 2 buc.
  • masă instrumente cu poliță – 1 buc.
  • scaun pentru recoltat analize sânge – 1 buc.
  • stativ perfuzie – 5 buc.
  • cărucior pacienți – 8 buc.
  • masă pentru salon – 10 buc.
  • banchetă sală așteptare – 7 buc.

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

CJSU Alba: Noi măsuri restrictive pentru diminuarea cazurilor de COVID în comunele Ciugud, Crăciunelu de Jos și Noșlac

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis miercuri măsuri ce trebuie respectate în comunele Ciugud, Crăciunelu de Jos și Noșlac. Acestea intră în vigoare de joi, 15 aprilie, ora 00:00.

Hotărârea nr. 103 din 14.04.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire a răspândirii virusului SARS-COV-2 pe raza comunelor Ciugud, Crăciunelu de Jos și Noșlac.

Vezi Hotărârea nr. 103 – CJSU ALBA din 14 aprilie 2021

Art. 1 Se constată rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2, la data de 14.04.2021, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială de pe raza județului Alba, conform Anexei la prezenta hotărâre.

Anexa_Hotararea nr. 103 din 14.04.2021

Art. 2 (1) La nivelul comunei Ciugud unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 4 şi mai mică sau egală cu 7,5/1.000 de locuitori, începând cu data de 15.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, în zilele de luni, marți, miercuri și joi în intervalul orar 2200-0500, iar în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 2000-0500, cu următoarele excepţii:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuinţă/gospodărie şi locul/locurile de desfăşurare a activităţii profesionale şi înapoi;
deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente;
deplasări în afara localităţilor ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicţiei, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane, şi care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoţirea copilului, asistenţa persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilităţi ori decesul unui membru de familie;

b) Operatorii economici care desfăşoară activităţi de comerţ/prestări de servicii în spaţii închise şi/sau deschise, publice şi/sau private, își vor organiza şi desfăşura activitatea în zilele de vineri, sâmbătă şi duminică în intervalul orar 0500-1800. Prin excepție, în data de 23 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 0500- 2000.

c) În zilele de vineri, sâmbătă şi duminică, în intervalul orar 1800-0500, operatorii economici pot activa doar în relaţia cu operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu. Prin excepție, în data de 23 aprilie 2021, activitatea se va putea organiza și desfășura în intervalul orar 2000-0500;

d) Unităţile farmaceutice, benzinăriile, operatorii economici cu activitate de livrare la domiciliu, precum şi operatorii economici din domeniul transportului rutier de persoane care utilizează autovehicule cu capacitate mai mare de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului auto, şi cei din domeniul transportului rutier de mărfuri care utilizează autovehicule cu masa maximă autorizată de peste 2,4 tone îşi pot desfăşura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

e) Se suspendă activitatea operatorilor economici desfăşurată în spaţii închise în domeniul sălilor de sport şi/sau fitness;

f) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

g) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

h) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

i) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

j) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

k) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

l) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

m) Măsurile stabilite la lit. k) și lit. l) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

n) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

o) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. m), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

p) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

q) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc;

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există;

(3) Centrele de vaccinare și cabinetele medicale își vor desfășura activitatea în regim normal de muncă, cu respectarea normelor de protecţie sanitară;

(4) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 3 (1) La nivelul comunelor Crăciunelu de Jos și Noșlac unde rata de incidență cumulată la 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS–CoV-2 este mai mare de 3 şi mai mică sau egală cu 4/1.000 de locuitori, începând cu data de 15.04.2021, ora 0000, pentru o perioadă de 14 zile, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este interzisă;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2200-0500, cu următoarele excepții:

deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
deplasarea pentru asistență medicală care nu poate și amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistență persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este interzisă;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă doar pentru persoanele cazate în cadrul acestor unități;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este interzisă;

m) Instituțiile cu atribuții în domeniu, reprezentate în Grupa de coordonare și a comisiilor mixte de verificare a modului de respectare a măsurilor de limitare a răspândirii COVID-19, vor intensifica activitățile de verificare a respectării măsurilor de prevenire a răspândirii virusului SARS-CoV-2 în zonele de risc.

(2) Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

(3) La finalul perioadei stabilite la alin. (1), sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență, măsurile dispuse vor fi reevaluate.

Art. 4 Pentru deplasarea la centrele de vaccinare sau cabinete medicale, motivul menționat pe declarația pe proprie răspundere va fi „deplasarea pentru asistenţă medicală care nu poate fi amânată şi nici realizată de la distanţă, precum şi pentru achiziţionarea de medicamente”.

Art. 5 Măsurile stabilite prin prezenta hotărâre se completează cu măsurile cu caracter general stabilite prin H.G. nr. 432/2021.

Art. 6 Hotărârile adoptate de CJSU Alba până la data adoptării prezentei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Art. 7 Prezenta hotărâre se transmite membrilor Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Alba, la toate U.A.T.-urile de pe raza județului Alba, în vederea aducerii la cunoștința populației, operatorilor economici și instituțiilor publice, prin toate mijloacele de comunicare avute la dispoziție. De asemenea, prezenta hotărâre se transmite la Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și la Departamentul pentru Situații de Urgență de către Inspectoratul pentru Situații de Urgență „UNIREA” al județului Alba. Totodată, hotărârea se va afișa pe site-ul Instituției Prefectului – Județul Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Centrul Europe Direct Regiunea Centru: Acțiune de plantare de arbori pe Valea Vințului, în 22 aprilie. Cum poți participa

Publicat

Albaiulienii pot participa în 22 aprilie la o acțiune inițiată de Centrul Europe Direct Regiunea Centru, prin care vor fi plantați puieți pe Valea Vințului.

Activitatea este cu număr limitat de participanți, având în vedere restricțiile din pandemie. Înscrierile se pot face până vineri, online.

”Centrul Europe Direct Regiunea Centru – susținut de structura gazdă Agenția pentru Dezvoltare Regională Centru – propune în 22 aprilie 2021, o activitate în aer liber, pe parcursul căreia vom discuta despre prioritățile și acțiunile Comisiei Europene în privința mediului și vom pune în practică implicarea publică în domeniul ecologiei, prin plantarea de puieți.

Cu sprijinul Direcției Silvice Alba și al cetățenilor ce vor să participe, vom planta câteva sute de puieți într-o zonă de pe Valea Vințului ce are nevoie de împădurire”, transmit organizatorii.

Din cauza restricțiilor impuse de pandemie, numărul participanților la acest eveniment nu poate fi mai mare de 50 de persoane.

Cei care doresc să participe se pot înscrie online până vineri, 16 aprilie 2021, prin completarea formularului AICI (nume, prenume, nr. telefon mobil, număr persoane, modalitate deplasare până la locație).

Vor primi ulterior din partea Europe Direct Regiunea Centru, confirmarea de participare, precum și informații punctuale referitoare la participarea la acțiune.

Locația de plantare este Valea Vințului, zona Căleanu. Voluntarii vor fi sprijiniți și îndrumați de către reprezentații Direcției Silvice Alba, care  pun la dispoziție uneltele și  puieții necesari.

Plecarea către locație va fi la ora 11.30. Accesul se poate face cu auto pe un drum forestier de cca 4-5 km de la drumul principal. Activitatea de plantare ar urma să fie finalizată până la ora 17.00, organizatorii oferind produse de energizare.

”Omul nu este împlinit până nu plantează un copac”

”O vorbă din popor spune că omul nu este împlinit până nu plantează un copac. Alături de ceilalți cetățeni responsabili care vor să participe, dorim să plantăm acești puieți, care vor completa numărul celorlalți plantați, pentru a contribui la îmbunătățirea calității aerului.

Cu gândul la viitorul copiilor și nepoților noștri, susținem revigorarea pădurilor și curățarea aerului. Prin această activitate dorim să subliniem importanța pe care UE o acordă problemelor generate de schimbările climatice, susținerea trecerii la o economie circulară, refacerea biodiversității și reducerea poluării”, a declarat Simion Crețu, director general ADR Centru.

Pădurile și zonele împădurite acoperă peste 42% din suprafața terestră a Uniunii Europene, respectiv 36,6% la nivelul Regiunii Centru. Schimbările climatice și degradarea mediului sunt o amenințare existențială pentru Europa și lume, cu atât mai mult cu cât despăduririle se produc într-un ritm alarmant.

Pentru a depăși aceste provocări, Comisia Europeană susține o nouă strategie de creștere care să transforme Uniunea într-o economie modernă, eficientă din punct de vedere al resurselor și competitivă, unde nu există emisii nete de gaze cu efect de seră, iar creșterea economică este decuplată de utilizarea resurselor.

Astfel, până în 2050, se dorește ca, în UE, nicio persoană și niciun loc să fie lăsat în urmă. Acordul verde european sau European Green Deal este planul global de a face economia UE durabilă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

VERONELLA SRL: Anunț Demarare Proiect „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” (P)

Publicat

VERONELLA SRL anunta lansarea proiectul cu titlul ”VERONELLA capital” proiect nr RUE M2-7420 înscris în cadrul Măsurii ”Granturi pentru capital de lucru”, instituită prin OUG nr 130/2020.

Proiectul se derulează pe o perioada de maxim 12 luni, începând cu data semnării contractului de finanțare cu Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri/ AIMMAIPE, respectiv 12.04.2021.

Obiectivul proiectului îl reprezintă sprijinirea VERONELLA SRL în combaterea efectelor negative ale crizei provocate de COVID-19 asupra activității societății, prin intermediul ajutorului de stat acordat.

Proiectul are printre principalele rezultate următoarele:

-menținerea activității pe o perioada de minim 6 luni,

-menținerea/suplimentarea numărului locurilor de munca față de data depunerii cererii, pe o perioadă de minimum 6 luni, la data acordării granturilor

Valoarea proiectului este de 373.650,18 lei (valoarea totala) din care: 324.913,20 lei grant si 48.736,98 lei cofinanțare.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regionala prin Programul Operațional Competitivitate 2014-2020

Persoană de contact:

IOAN MOGA

TEL 0744555390

MAIL veronellatransport@yahoo.com

Anunțul poate fi vizualizat în format PDF: VERONELLA SRL: Anunț Demarare Proiect „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor”

 

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Criză politică în România. Dan Barna a anunțat că USR PLUS nu îl mai susține pe Florin Cîțu pentru funcția de premier

Publicat

Vicepremierul Dan Barna a anunțat miercuri după-amiaza că Alianța USR PLUS nu îl mai susține pe Florin Cîțu pentru funcția de prim-ministru. Potrivit acestuia, demiterea lui Vlad Voiculescu este o decizie imatură, care ridică semne de întrebare asupra capacității lui Cîțu de a conduce cabinetul. 

Principalele declarații ale vicepremierului Dan Barna susținute miercuri, într-o conferință de presă:

  • În astfel de momente se testează maturitatea politică a liderilor. Demiterea în această dimineață a ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu este o decizie imatură, care ridică semne de întrebare asupra capacității lui Cîțu de a conduce cabinetul.
  • În această dimineață am fost invitat de premier la o discuție, în care mi-a comunicat o decizie deja luată și transmisă președintelui României. Cu atât mai mult cu cât luni agreaserăm că ieșim din acest joc de balet politic și ne întoarcem spre programul de guvernare.
  • Este o decizie care aruncă coaliția de guvernare într-o criză majoră. Premierul nu mai are susținerea USR PLUS. Vlad Voiculescu, încă din prima zi a mandatului, a intrat într-o luptă cu sistemul de sănătate căpușat. A încercat transparentizarea datelor despre vaccinare, accelerarea construcției de spitale.
  • Anunțul de a prelua eu interimatul ministrului a fost fără consultarea mea, iarăși o decizie imatură și luată unilateral. Am discutat cu președintele și vom găsi o soluție.
  • S-a vorbit despre dreptul premierului de a evalua miniștri. Da, există acest drept al premierului. Numai că demiterea de azi nu se bazează pe nicio evaluare. Înțeleg că premierul și-a asumat-o unilateral.
  • O coaliție poate funcționa numai în baza respectului. Nu avem cum guverna funcționar România dacă suntem anunțați când premierul ia o decizie, fără a ne consulta.
  • Cerem o întâlnire de urgență a coaliției, pentru un dialog, pentru a discuta retragerea susținerii premierului Cîțu. Stăm de săptămâni întregi într-un balet politic, fără să vedem sprijin de la premier.
  • I se imputează lui Voiculescu lucruri pe care nu le-a avut niciodată sub control. Campania de vaccinare este coordonată de prim-ministru. Din această perspectivă, o discuție în coaliție sper să aibă loc azi sau mâine dimineață, pentru că USR PLUS este asumată pentru reformare.

Comunicatul USR-PLUS după demiterea lui Voiculescu și Moldovan de la Ministerul Sănătății

Din acest moment, Florin Cîțu nu mai are susținerea Alianței USR PLUS pentru rămânerea în funcția de prim-ministru, anunță Alianța USR PLUS.

Birourile Naționale ale USR și PLUS, reunite, au decis în ședința de urgență de miercuri, că demiterea ministrului Sănătății, Vlad Voiculescu, este o decizie unilaterală și imatură a premierului Florin Cîțu care pune sub semnul întrebării „capacitatea domniei sale de a conduce un guvern de coaliție funcțional”.

„A luat o decizie în mod unilateral, ceea ce este împotriva spiritului în care am format această Coaliție de guvernare.

De la bun început am decis să lucrăm în echipă pentru a reforma România și până azi așa au fost luate deciziile comune.

Din acest moment, Florin Cîțu nu mai are susținerea Alianței USR PLUS pentru rămânerea în funcția de prim-ministru”, transmite USR PLUS.

Conform Alianței, încă din prima zi a mandatului său, Vlad Voiculescu a început un proces de reforme pentru realizarea cărora s-a angajat întreaga coaliție, inclusiv domnul Cîțu, atunci când a primit invitația de a-și asuma rolul pe care încă îl deține:

„Amintim între acestea: transparența actului de guvernare, demararea procesului de depolitizare în sănătate, aducerea de profesioniști la casele de asigurări de sănătate și demararea procedurilor necesare construirii de spitale noi”.

„În al doilea rând, anunțul privind preluare a interimatului de la Sănătate este făcut fără consultarea USR PLUS. Și aceasta este o dovadă de lipsă de responsabilitate politică într-un moment foarte greu pentru țară.

Florin Cîțu l-a demis unilateral pe Vlad Voiculescu fără nicio evaluare, făcând jocul celor care frânează de trei luni reformele din programul de guvernare pe care l-am agreat și votat împreună.

Alianța USR PLUS își dorește să rămână într-o coaliție de guvernare care își asumă reforme, nu una în care doar le aprobă dar nu le și face. Cerem de urgență o ședință a Coaliției pentru a discuta retragerea sprijinului politic pentru premierul Cîțu”.

Ludovic Orban, președintele PNL: Îl sprijinim în continuare  pe Florin Cîțu

Îl susținem pe premier și considerăm că e mai importantă buna guvernare decât persoana unui ministru, spune președintele PNL, Ludovic Orban, după ce Florin Cîțu a decis revocarea lui Vlad Voiculescu din funcția de ministru al Sănătății.

„Am luat act de decizia premierului. Așa cum am declarat și luni, e nu numai dreptul, este obligația constituțională a premierului de a veghea la buna funcționare a guvernului și de a interveni când e necesar chiar și prin schimbarea unui ministru.

Pentru PNL nu există o altă soluție politică de guvernare decât actuala coaliție. E strict o decizie care urmărește ca la MS, unul dintre cele mai importante mininistere din structura guvernamentală, evident tot USR PLUS să desemneze un ministru care să gestioneze cu responsabilitate domeniul și care să aibă capacitatea de a lupta eficient pentru creșterea calității actului medical și pentru bătălia împotriva pandemiei”, spune Ludovic Orban.

El precizează că liberalii îl susțin pe Florin Cîțu.

„În ceea ce ne privește, îl susținem pe premier și considerăm că e mai importantă buna guvernare decât persoana unui ministru.

Decizia de susținere în funcția de premier a dlui Florin Cîțu a fost o decizie a PNL și ulterior a coaliției.

Schimbarea premierului nu poate fi decisă decât tot de coaliție.

Îl sprijinim în continuare, evident, pe Florin Cîțu, care e premierul care reprezintă PNL”, adaugă liderul liberal.

Potrivit lui Orban, decizia PNL este de a menține actuala coaliția de guvernare.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate