Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă la Consiliul Judeţean ALBA. Restricţii temporare pe drumuri judeţene, rectificare de buget şi „Fotbal la orice vârstă”


Publicat

sediul CJ, prefectura AB

Prefectura, CJ AlbaConsilierii judeţeni s-au reunit joi, 28 aprilie, de la ora 11.00, în şedinţă ordinară, cu 23 de proiecte pe ordinea de zi. Au avut de aprobat documentaţii pentru reabilitarea şi extinderea sediului Teatrului de Păpuşi din Alba Iulia, rectificare de buget, modificarea liniilor de gardă la domiciliu în specialităţi la spital, Planul de analiză şi acoperire a riscurilor la nivelul judeţului, regulamentul de desfășurare a activității ”Fotbal la orice vârstă” – 2016 şi restricții temporare parțiale de circulație pe unele sectoare de drumuri județene.

UPDATE: Toate proiectele de pe ordinea de zi au fost aprobate de consilierii județeni. Suplimentar, pe ordinea de zi au fost introduse trei proiecte, privind emiterea acordului pentru obţinerea Autorizaţiei de construire în vederea începerii lucrărilor de construire Mansardare Policlinică ( Corpurile C și D) și Reparație Capitală la Farmacia Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia și privind aprobarea unor măsuri pentru asigurarea continuității serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate în Judeţul Alba și privind aprobarea standardului de cost pentru serviciile sociale acordate în comunitate, destinate persoanelor fără adăpost.

Proiectul ordinii de zi.

1. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării valorii de inventar a unui bun imobil, proprietate publică a Judeţului Alba, aflat în administrarea Spitalului de Pneumoftiziologie Aiud, ca urmare a efectuării unor de lucrări de reparaţii capitale

2. Proiect de hotărâre privind prelungirea perioadei de închiriere a spaţiului în suprafaţă utilă totală de 40 mp, situat la etajul doi al imobilului din municipiul Alba Iulia, str. Basarabiei, nr. 5A, proprietate privată a Judeţului Alba

3. Proiect de hotărâre privind includerea unor bunuri în Inventarul proprietăţii private a Judeţului Alba şi aprobarea concesionării acestora către Apa CTTA SA Alba

4. Proiect de hotărâre pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi lucrărilor de intervenţie la obiectivul de investiții “Lucrări de intervenție asupra clădirii, pentru reabilitarea și extinderea Teatrului de Păpuși Prichindel, Alba Iulia” (valoarea totală a investiţiei este de 2.428.506 lei, fără TVA, din care C+M este 1.685.914 lei, durata de execuţie a obiectivului: 36 luni; regim de înălțime: P + 1E (parțial); suprafaţa construită totală: 726,92 mp; suprafaţa desfăşurată totală: 904,17 mp)

5. Proiect de hotărâre privind modificarea Statului de funcţii al Spitalului de Pneumoftiziologie Aiud

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Organigramei şi a Statului de funcţii ale Consiliului Judeţean Alba

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Statului de funcții al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Organigramei şi a Statului de funcţii ale Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia

9. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Organigramei şi a Statului de funcţii ale Bibliotecii Judeţene „Lucian Blaga” Alba

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării liniilor de gardă la domiciliu în specialităţi în cadrul Spitalului Judeţean de Urgenţă Alba Iulia

(secțiile care vor asigura continuarea activității prin liniile de gardă la domiciliu sunt: Oncologie medicală -1 linie de gardă, ORL – 1 linie de gardă, Urologie -1 linie de gardă, Oftalmologie -1 linie de gardă; finanţarea se asigură de către Spitalul Judeţean de Urgenţă Alba Iulia)

11. Proiect de hotărâre privind validarea desemnării unui membru în Autoritatea Teritorială de Ordine Publică Alba (suprefectul Mihaela Maria Albu)

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de analiză şi acoperire a riscurilor la nivelul Judeţului Alba

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului de desfășurare a activității ”Fotbal la orice vârstă” – 2016

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea instituirii de restricții temporare parțiale de circulație pe unele sectoare de drumuri județene

(restricție temporară de circulație pentru vehiculele cu masa totală mai mare de 7,5 to în perioada 28 aprilie 2016 -27 aprilie 2017 cu excepția riveranilor, pe DJ 762: Limita HD – Dealu Crișului – Valea Maciului – Martești – Vidra – Lunca de Jos – Vîrtănești – Burzonești – Mihoiești (DN75); de la km 42+200 la km 47+700 pe distanța de 5+500 km între limita Jud. Hunedoara și Valea Vidrișorii (intersecție cu drumul comunal din localitatea Avram Iancu şi DJ 762A: DJ 762 – Vidrișoara – Muntele Găina – Limita Jud. Arad; de la km 0+000 la km 1+300 pe distanța de 1+300 km, în localitatea Vidrișoara)

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea contractării de către Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba a serviciilor sociale de asistenţă maternală în concordanţă cu modificările legislaţiei privind salarizarea şi standardele minime de cost prevăzute în H.G. nr. 978/2015

16. Proiect de hotărâre aprobarea conturilor de execuţie ale bugetului local al Judeţului Alba, bugetului creditelor interne, bugetului fondurilor externe nerambursabile și a bugetelor instituţiilor publice și activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii pentru trimestrul I al anului 2016

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea conturilor de execuţie ale bugetului local al Judeţului Alba, bugetului creditelor interne, bugetului fondurilor externe nerambursabile şi bugetelor instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, pe anul 2015

18. Proiect de hotărâre pentru modificarea și completarea art. 1 al Hotărârii Consiliului Județean Alba nr. 21/2016 privind constituirea şi utilizarea excedentului bugetului local, a bugetului fondurilor externe nerambursabile şi a bugetelor instituţiilor publice şi activităţilor finanţate integral sau parţial din venituri proprii, în anul 2016

19. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general al Județului Alba, bugetului propriu al județului Alba și a bugetelor instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii pe anul 2016

20. Raport privind situația gestionării bunurilor care aparțin Județului Alba, pe anul 2015



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

2 IUNIE: Un an de la vizita istorică a Papei Francisc la Blaj. Zeci de mii de pelerini au fost prezenți pe Câmpia Libertății

Publicat

papa la blaj

În urma cu un an, pe 2 iunie 2019, zeci de mii de pelerini au participat la vizita istorică pe care Papa Francisc a făcut-o pe Câmpia Libertății din Blaj. 

Pregătirile pentru primirea Sanctității Sale au început cu câteva săptămâni înainte de data de 2 iunie, iar Blajul a devenit pentru un timp cel mai sigur oraș din țară. Toate structurile din România au fost angrenate pentru ca vizita istorică să se desfășoare fără probleme.

p

Papa a ajuns pe Câmpia Libertății în jurul orei 11.00 și a fost întâmpinat de președintele țării, Klaus Iohannis. La Blaj, Papa Francisc a participat liturghia greco-catolică şi la ceremonia de beatificare a şapte episcopi greco-catolici martiri.

Acesta a stat pe un tron din lemn autentic, cules din arhitectura pușcăriilor de la Sighet și Gherla, iar designul a făcut trimitere la calvarul detenției, la suferința și la moartea pentru Hristos.

papa la blaj

După evenimentul de pe Câmpia Libertății, Pontiful Roman a luat prânzul, împreună cu suita papală, iar de la ora 15.45 s-a întâlnit cu comunitatea rromă din oraș. Tot acolo a fost programat și salutul Sfântului Părinte.

Imediat, după întâlnirea cu comunitatea rromă, Papa a plecat spre Sibiu unde a avut avion direct către Roma.

papa345

Pe lângă vizita istorică a Sanctității Sale, un alt eveniment a marcat ziua de 2 iunie: comportament exemplar al pelerinilor.

Toate sectoarele în care s-au aflat aceștia au rămas curate. Oamenii și-au strâns toate gunoaiele și le-au luat cu ei. Nu au rămas hârtii, resturi de mâncare sau peturi.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Redeschiderea teraselor: obligații care le dau bătăi de cap proprietarilor de localuri

Publicat

Redeschiderea teraselor este posibilă de astăzi, însă în condiții stricte pentru protejarea sănătății clienților și angajaților. Unele reguli însă sunt considerate drept greu de respectat de către o parte dintre patronii de localuri.

Unii dintre aceștia spun că nu-și permit să le ceară clienților date personale, pentru că ”nu sunt polițiști” și că la terase clienții ar trebui să se simtă ”ca acasă”, potrivit ziare.com. 

Se referă la obligația privind registrul de rezervări ale clienților, ce presupune prelucrarea datelor personale, precum și la condițiile în care rezervarea este obligatorie, destul de neclară în legislație.

Altă regulă ce trebuie respectată la terase este triajul observațional. Cu alte cuvinte, clienților nu li se va lua temperatura, la fel ca în cazul triajului epidemiologic la intrarea în spațiile închise, doar se va observa dacă au simptome respiratorii (de tipul: tuse frecventă, strănut frecvent, stare generală modificată). Pentru acest triaj observațional nu este necesar ca persoanele desemnate să aibă o pregătire specială în acest sens.

Reguli de respectat la terase (potrivit normelor aprobate prin Ordin 966/1.809/105/2020 – Ministerul Sănătății, Ministerul Economiei, ANSVSA)

– acces interzis pentru clienții cu simptome respiratorii (triaj observațional)

– minimum 2 metri între mese (minimum 2 m între ocupanții scaunelor meselor alăturate); în funcție de amplasarea meselor cu respectarea prevederilor, se va stabili numărul maxim de locuri care pot fi ocupate în cadrul spațiului special amenajat din exteriorul clădirii unității de alimentație publică (terase)

– păstrarea distanței de cel puțin 1,5 metri între clienți, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii

– cel mult 4 persoane la o masă, dacă nu sunt membri ai aceleiași familii

– este interzis transferul de la o masă la alta a meniurilor, solnițelor sau altor obiecte; acestea se vor dezinfecta după plecarea clienților de la o masă

– chelnerii trebuie să poarte măști și mănuși

– rezervarea locurilor: obligația unui registru de evidență a rezervărilor clienților, pentru ca, în cazul apariției unei îmbolnăviri, să poată fi făcută ancheta epidemiologică

– se recomandă stabilirea de circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul terasei, astfel încât să se minimizeze contactele între clienți (de exemplu, înspre și dinspre toaletă); trebuie reorganizate circuitele de producție și livrare, unde este cazul

– trebuie monitorizată starea de sănătate a angajaților

– măsuri de respectare a distanței între angajați; dacă nu este posibil, măsuri suplimentare de protecție (reducerea numărului de angajați și lucrul în ture, folosirea de echipament de protecție)

– dezinfectarea spațiilor trebuie făcută frecvent

– dezinfectant pentru mâini la intrarea pe terasă și la grupurile sanitare.

– interzis consumul produselor în picioare, pentru a minimiza circulația clienților în interiorul terasei

– instalarea de panouri de protecție din plexiglas în unitățile cu plata la casă de marcat

foto: arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

UPDATE: BACALAUREAT 2020. Sesiune specială a examenului în iulie, pentru elevii cu probleme medicale

Publicat

examen

O sesiune specială de Bacalaureat ar putea fi organizată din 6 iulie, pentru cei care, din motive medicale, nu vor putea susține probele de examen din 22 iunie.

UPDATE: „Sesiunea specială de BAC va începe, de principiu, pe 6 iulie, cu proba la română. Pe 7 iulie, proba obligatorie la Matematică sau Istorie și pe 8, cea la alegere”, a anunțat ministrul Educației, Monica Anisie, potrivit știriedu.ro.

Declarația a fost făcută la EuropaFM de către ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Citește și BACALAUREAT 2020: Toate testele de pregătire și baremele. Modele de subiecte pentru examenul elevilor de clasa a XII-a

Acesta a spus că este o propunere ce se află în discuții și că anunțul oficial va fi făcut de Ministerul Educației.

Premierul Ludovic Orban a declarat că și-a dat acordul pentru organizarea sesiunii speciale, potrivit digi24.ro.

„Am avut o discuție cu dna ministru (ministru al Educației -n.r.) și mi-am dat acordul. Pentru copiii care au temperatura nu li se poate răpi șansa de a da bacalaureatul”, a anunțat și premierul Ludovic Orban, la Digi 24, precizând că propunerea i s-a părut corectă.

Ministerul Sănătății și Ministerul Educației trebuie să se pună de acord, astfel încât să se organizeze foarte bine – din punct de vedere sanitar și logistic – noua sesiune de bacalaureat. Ludovic Orban a arătat că practic trebuie organizate într-un interval scurt de timp trei sesiuni de bacalaureat și este nevoie nu numai de igienizare, ci și de asigurarea numărului de cadre didactice necesare.

Reamintim că și în cazul Evaluării Naționale s-a decis organizarea sesiunii speciale, ce va începe în 29 iunie.

Vezi  EVALUARE NAȚIONALĂ 2020: Marți încep înscrierile pentru examen. Calendarul probelor și detalii pentru elevii de clasa a VIII-a

Examenul propriu-zis de Bacalaureat începe în 22 iunie, cu probele scrise.

După încheierea situației școlare, elevii care au terminat clasele XII-XIII se înscriu la Bacalaureat, în perioada 3-10 iunie.

Vezi și BACALAUREAT 2020: Ghidul de înscrieri la examen. Model de cerere și procedura pentru echivalarea probelor de competențe

Echivalarea/recunoașterea nivelurilor de competență, la probele de profil din cadrul examenului național de Bacalaureat (2020), se face în perioada 11 – 17 iunie 2020.

surse: Europa FM, Digi24

Citeste mai mult
Publicitate

CÎMPENI

Pregătiri pentru iarnă, din vară. Ce vrea să cumpere, cu 100.000 de euro, o primărie din Apuseni

Publicat

„Iarna car și vara sanie”, așa spune un vechi şi popular proverb românesc, uitat aproape cu desăvârşire în zilele noastre. Esenţa acestuia se bazează pe experienţa acumultă în timp şi ar spune că este mai bine să fii prevăzător şi să anticipezi nevoile pentru a le putea găsi soluţii optime din timp. O astfel de situație este întâlnită și în comuna Sohodol din Munții Apuseni, unde în luna iunie Primăria cumpără un utilaj multifuncțional pentru lucrări de deszăpezire și întreținere a drumurilor.  

Primăria comunei Sohodol a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unui utilaj multifuncțional cu accesorii (lamă frontală, lanțuri antiderapante, sărăriță) pentru lucrări de deszăpezire. Valoarea totală estimată este de 488.210,8 lei, fără TVA. 

Potrivit caietului de sarcini, în comuna Sohodol sunt aproximativ 150 de kilometri de drumuri ce trebuie să fie întreținute de Primărie. Satele componente ale comunei sunt dispersate, accesul între ele făcându-se pe drumuri comunale care necesită lucrări de întreținere.

Utilajul aflat în prezent în dotarea Serviciului public de gospodărie comunală, deszăpezire și întreținere spații verzi din cadrul Primăriei este insuficient pentru deservirea întregii suprafețe de drumuri, străzi, ulițe și drumuri forestiere.

„Primăria desfășoară acțiunile de întreținere drumuri locale în general prin contractarea unei firme specializate, iar achiziționând utilajul, suma alocată din bugetul local al Primăriei pentru prestarea serviciilor va rămâne în buget pentru alte cheltuieli necesare”, se precizează în documentul citat.

Astfel, serviciile prestate cu ajutorul noului utilaj ce urmează a fi achizițonat se vor executa în regie proprie, prin compartimentul Primăriei. Cu ajutorul noului utilaj vor fi asigurate următoarele tipuri de activități:

  • Administrare, întreținere și reparații străzi
  • Administrarea, amenajarea și întreținerea spațiilor verzi, a locurilor de joacă pentru copii, a statuilor și monumentelor
  • Curățarea și transportul zăpezii de pe căile publice și menținerea în funcțiune a acestora pe timp de polei și îngheț
  • Măturatul, spălatul, stropirea și întreținerea căilor publice
  • Administrarea, amenajarea și regularizarea cursurilor de apă

„Prin achiziția utilajului se asigură dezvoltarea infrastructurii edilitare locale prin posibilitatea întreținerii drumurilor din comună, asigurarea întreținerii infrastructurii locale la standarde ridicate și totodată se creează premise pentru facilitarea accesului în zonă a diferitor investitori pentru dezvoltarea comunei astfel reducându- se migrarea către zonele urbane”, se mai precizează în caietul de sarcini.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate