Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Legea administrației publice locale și cea a finanțelor publice locale, completate de Guvern. Cum se rezolvă situaţia de „vid de putere” în primării şi CJ


Publicat

palatul victoria guvernGuvernul a găsit soluţii pentru cazurile în care primarii sau preşedinţii de CJ îşi pierd funcţiile dacă sunt arestaţi sau în alte situaţii şi nu sunt disponibili nici cei din eşalonul doi al conducerii sau secretarii de oraşe şi judeţ. A completat prin Ordonanţă de Urgenţă Legea administrației publice locale, instituind un mecanism temporar care să asigure gestionarea intereselor comunităților locale în situațiile de “vid de putere”, apărute ca urmare a dizolvării autorității deliberative și imposibilității concomitente de exercitare a atribuțiilor de către autoritatea executivă.

Guvernul a stabilit că, în situația excepțională în care primarul se află în imposibilitatea exercității atribuțiilor, iar funcția de secretar al unității administrativ-teritoriale este vacantă, prefectul numește, prin ordin, o persoană, prin detașare, în condițiile Legii funcționarilor publici, care să exercite atribuțiile de secretar al localității respective.

Prefectul face această numire la propunerea Agenției Naționale a Funcționarilor Publici.

Persoana astfel numită va rezolva problemele curente ale comunei, orașului sau municipiului și va îndeplini funcția de ordonator principal de credite pentru activități curente până la ocuparea funcției publice de conducere de secretar, conform legislației privind funcția publică și funcționarii publici. Persoana desemnată temporar trebuie să îndeplinească condițiile de studii și vechime în specialitatea studiilor. Totodată, prefectul trebuie să solicite cu celeritate Agenției Naționale a Funcționarilor Publici organizarea concursului pentru ocuparea funcției de conducere de secretar al comunei, orașului sau municipiului.

Executivul a dat exemplul de la Municipiul Rădăuți, unde mandatul de primar a fost suspendat până la încetarea arestării preventive (și, ulterior, a arestării la domiciliu), Consiliul Local a fost dizolvat prin hotărâre judecătorească (nemaiavând, astfel, nici viceprimar), iar funcția publică de secretar al municipiului este vacantă. Prefectul județului Suceava a semnalat la nivelul Guvernului această situație, precum și dificultățile de funcționare ce derivă din “vidul de putere”; concret, la nivelul municipiului, nu pot fi plătite salariile din învățământ, sănătate, administrație publică locală, siguranță publică, nu pot fi onorate unele angajamente ale municipalității.

Un mecanism temporar similar este instituit de actul normativ și în situațiile în care președintele consiliului județean se află în imposibilitatea exercitării funcției, iar funcția de secretar al județului este vacantă. Și în aceste situații, prefectul numește, prin ordin, o persoană care să exercite temporar, prin detașare, atribuțiile de secretar al județului, pentru a rezolva problemele curente, până la ocuparea funcției publice, în condițiile legii. Numirea se face potrivit acelorași proceduri urmate și în cazul numirii temporare a secretarului comunei, orașului, municipiului.

Cele două numiri temporare, în situațiile excepționale prevăzute, vor fi făcute de prefect din două considerente:

– prefectul este cel informat oficial în legătură cu situația juridică a primarului și a Consiliului Local și el știe când aceștia nu-și mai pot exercita atribuțiile;

– până în anul 2005, prefectul numea în funcție, prin ordin, secretarul unităților administrativ-teritoriale, în urma promovării concursului.

O altă prevedere a Ordonanței de Urgență aduce unele completări articolului 39 din Legea privind finanțele publice locale nr. 273/2006.

Astfel, în cazul în care consiliile locale sau județene sunt dizolvate sau în curs de dizolvare, primarii și președinții consiliilor județene pot aplica, în anul financiar în curs, ultimul buget aprobat, actualizat cu sumele repartizate, în anul curent, de la bugetul de stat sau alte bugete, cu încadrarea cheltuielilor în limita lunară de 1/12 din totalul acestui buget.

Această completare a legii a fost făcută în condițiile în care o serie de unități administrativ-teritoriale se confruntă cu situația în care bugetul local pe anul 2015 nu a fost aprobat de către autoritățile deliberative (consilii locale, județene) din cauza faptului că acestea au fost dizolvate, iar autoritățile executive nu pot finanța cheltuielile, transmite Guvernul.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

BLAJ

Ce MĂSURI au fost luate la Spitalul Municipal Blaj, unitate-suport pentru tratarea pacienților cu coronavirus

Publicat

Instituția Prefectului Alba a anunțat, luni, ce măsuri au fost luate la Spitalul Municipal Blaj, stabilit ca spital-suport pentru pacienţii testaţi pozitiv cu virusul SARS-COV-2.

Unitatea folosește acum, temporar, cinci aparate de ventilație ”împrumutate” de la alte spitale din județ, pentru că în prezent nu se găsesc furnizori care să livreze patru aparate ce sunt incluse în lista de investiții. De asemenea, a fost construit un tunel de la ieşirea din secţia ATI în zona amenajată ”cu risc mare de contaminare”.

Vezi și OFICIAL, coronavirus în Alba: 50 cazuri confirmate, din care 18 pacienți internați în spital și 4 persoane vindecate

De asemenea, personalul a fost organizat în echipe mici, care lucrează 15 zile în 3 ture. Aceștia au acces la cazare în hotelurile din oraș și la masă în regim catering. Sunt asigurate echipamentele de protecţie pentru personal pentru cel puţin 15 zile.

Potrivit Instituției Prefectului Alba, spitalul a luat următoarele măsuri pentru a putea să-şi îndeplinească obligaţiile conform Ordinului Ministrului Sănătăţii:

”1. Dotarea cu echipamente medicale:

Aparate de ventilaţie. Secţia ATI, cu 15 paturi, avea în dotare 2 aparate de ventilaţie mecanică, dar a încercat ca în termen scurt să îşi îmbunătăţească condiţiile, astfel:

– 4 aparate de ventilaţie au fost cuprinse prin rectificare de buget în lista de investiţii, dar la momentul acesta nu se găsesc furnizori pe piaţă care să poată livra aparatele în termen optim;

– s-a luat legătura cu spitalele din judeţul Alba şi s-au primit, prin transfer, pentru folosinţă temporară, în această perioadă pentru tratarea pacienţilor critici: 3 aparate de ventilaţie mecanică de la SJU Alba, 1 aparat de ventilaţie mecanică de la Spitalul Orăşenesc Abrud, 1 aparat de ventilaţie mecanică de transport de la Spitalul Orăşenesc Cugir.

Transferul aparatelor s-a realizat în baza protocolului de colaborare pentru asigurarea managementului şi pregătirea unităţilor sanitare, în vederea adaptării la fluxul de persoane infectate cu coronavirusul COVID-19, în care Spitalul Municipal Blaj este parte, alături de celelalte spitale din judeţ. Prin acest document au fost stabilite modalităţile de gestionare a urgenţelor medicale la nivelul spitalelor din judeţul Alba, organizarea spaţiilor pentru acordarea asistenţei medicale, acordarea tratamentului specific tipurilor de boli, gestionarea resurselor umane şi materiale, dar şi modalităţile de lucru. Astfel, la nevoie, mai pot fi transferate şi alte echipamente între spitale.

2. Reorganizarea circuitelor funcţionale şi modul de lucru. S-au stabilit protocoale şi reguli care să protejeze personalul medical şi pacienţii, prin identificarea continuă a posibilelor riscuri de contaminare şi măsuri punctuale.

Astfel, au fost împărţite spaţiile spitalului în 2 zone:

I. Zona cu risc mare de contaminare. Este zona unde personalul medical întâlneşte pacienţii şi are la ieşire o zonă de decontaminare. A fost construit un tunel de la ieşirea din secţia ATI şi decontaminarea se face după reguli stricte într-un container pus la dispoziţie de DSU;

II. Zona cu risc scăzut de contaminare, în care pacienţii nu pot ajunge (zona de odihnă personal, administrativă, depozit, farmacie).

3. Asigurarea circuitelor funcţionale ale personalului, pacienţilor şi deşeurilor, pentru a nu se expune riscului de contaminare personalul A fost reorganizată activitatea personalului pe secţii, după următoarele principii:

– s-a împărţit personalul în echipe mici, cu un minim de personal, care să poată desfăşura activitatea pentru a expune cât mai puţine cadre medicale. Aceştia lucrează 15 zile în 3 ture astfel: 12 ore de serviciu la spital, cu 24 ore liber, urmând apoi să fie înlocuiţi cu personalul aflat în aşteptare. Personalul medical şi auxiliar medical este cazat la hotelurile din oraş care şi-au oferit sprijinul pentru Spitalul din Blaj. Acestora li se asigura masă în regim catering. Pentru personalul medical şi administrativ sunt disponibile trei hoteluri, iar administraţia locală decontează cheltuielile de cazare şi masă. De asemenea, este pus la dispoziţie un mijloc de transport, cu un şofer angajat al Primăriei Blaj, care transportă personalul medical de la hotel la spital şi retur, şoferul stă izolat la domiciliu şi efectuează doar acest tip de activitate, iar Poliţia Locală asigură paza perimetrului locaţiilor de cazare, pentru ca persoanele neautorizate să nu intre în incinta acestora;

– au fost deschise în prima etapă Secţia ATI, compartimentul de boli infecţioase şi secţia medicină internă;

– personalul implicat care acordă îngrijiri la patul bolnavului este format din 8 medici, 18 asistente şi 10 infirmiere;

– a fost scurtat timpul de activitate în zona mare de contaminare, pentru eficientizarea acesteia;

– secţiile chirurgie, obstetrică-ginecologie, pediatrie şi blocul operator sunt pregătite şi se află în aşteptare, până când vor sosi primii pacienţi confirmaţi pozitiv cu SARS-COV-2 cu astfel de comorbidităţi;

– personalul Spitalului Blaj a fost antrenat în ceea ce priveşte echiparea şi dezechiparea echipamentului de protecţie, manevre care reprezintă risc de contaminare a personalului medical;

– sunt asigurate echipamentele de protecţie pentru personal pentru cel puţin 15 zile.

În perioada următoare vor fi alocate din nou echipamente de protecţie pentru spitalul suport de la Blaj, cât şi pentru alte spitale din judeţ.

Obiectivul Spitalului Municipal Blaj este tratarea bolnavilor confirmaţi cu COVID-19 care au şi alte boli asociate. La fel de importantă este şi asigurarea tuturor măsurilor pentru protejarea cadrelor medicale, cu scopul de a dispune de un spital pregătit din toate punctele de vedere pentru misiunea pe care o are în această perioadă”, a transmis Instituția Prefectului Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OFICIAL, coronavirus în Alba: 50 cazuri confirmate, din care 18 pacienți internați în spital și 4 persoane vindecate

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba a transmis luni situația actualizată privind cazurile de COVID-19 în județ, până la ora 17.00.

Sunt 50 de cazuri confirmate, cele 49 transmise până luni la ora 13.00 și cel al bărbatului cu domiciliul în Alba, preluat de pe aeroportul din Cluj-Napoca (întors din Londra) și internat la spital în Cluj. Din cele 50 de cazuri, 19 sunt pacienți internați la spital (18 în Alba și 1 la Cluj), 28 sunt înregistrați la domiciliu și 4 sunt declarați vindecați.

Vezi și Cazul 50 pentru județul Alba: Un bărbat, pasager într-un avion, care prezenta simptome. A fost testat și internat la Cluj

La ora de referință, erau 457 persoane în carantină (98 ieșite din carantină), 901 persoane izolate la domiciliu (2981 ieșite din izolare).

De asemenea, 457 de locuri erau ocupate în spații de carantinare (64 locuri libere).

Corturi instalate pentru pretriaj la unitățile spitalicești: 14 (1 la Alba Iulia, 1 Centru de Dializă Alba Iulia, 2 la Aiud, 2 la Cimpeni, 1 la Abrud, 1 la Blaj, 1 la Cugir, 2 la Sebes, 2 la A1 km 312 – parcare CIC Pianu, 1 la SAJ Alba).

Containere modulare instalate pentru pretriaj la unitățile spitalicesti – 9 (4 la Alba Iulia – puse la dispozitie de Institutia Prefectului Alba si Primaria Alba Iulia, 1 la Sebes, 2 la Aiud, 2 la Blaj).

Datele au fost transmise de DSP Alba, cu sursa ISU Alba/CJCCI.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Peste un milion de români, trimiși în șomaj. Aproape 200.000 au fost concediați. Date de la Ministerul Muncii

Publicat

angajat lucru munca

Ministerul Muncii a actualizat, luni, situația contractelor de muncă suspendate sau încetate, în contextul epidemiei COVID-19 și celor mai recente măsuri stabilite de stat. Potrivit raportului, peste un milion de români intră în șomaj.

Sunt peste 900.000 de contracte individuale de muncă suspendate (șomaj tehnic), iar alte aproape 200.000 sunt încheiate (concedieri).

Situația prezentată de Minister (date centralizate până în 6 aprilie):

Contracte individuale de muncă suspendate – 952.929 din care: 278.408 – industria prelucrătoare; 188.468 – comerț cu ridicata și cu amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 118.277 – hoteluri și restaurante

Contracte individuale de muncă încetate – 187.548 din care: 36.783 – Comerț cu ridicata și amănuntul; repararea autovehiculelor și motocicletelor; 32.494 – industria prelucrătoare; 23.286 – construcții

Salariații angajatorii aflați în șomaj tehnic pot primi de la stat acoperirea integrală a fondurilor aferente salariilor.

Angajatorii care au salariați prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic, se pot adresa Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă din județul în care angajatorul are sediul social.

Vezi integral: ȘOMAJUL TEHNIC: AJOFM Alba primește documentele transmise electronic. FORMULARE și alte detalii pentru angajatori

Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și inspecție socială din județul în care au înregistrat activitatea.

Vezi ȘOMAJUL TEHNIC: Formularele pentru PFA, întreprinderile individuale și profesii liberale. Se transmit online la AJPIS

Întreaga comunicare între solicitanți și instituțiile vizate, respectiv solicitările și depunerea documentelor, se face prin poșta electronică.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Crucea Roşie a distribuit 1000 de măşti şi mănuşi în comuna Ciuruleasa, unde au fost confirmate 11 cazuri de coronavirus

Publicat

Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba anunță că a distribuit 500 de măşti şi 500 de perechi mănuşi în comuna Ciuruleasa, unde au fost confirmate 11 cazuri de îmbolnăvire cu COVID-19.

”În contextul derulării unei anchete epidemiologice în comuna Ciuruleasa şi a necesităţii implementării unor măsuri imediate de protecţie a populaţiei pentru a se evita răspândirea virusului la o scară mai largă, organizaţia noastră a oferit în această dimineaţă, în regim de urgenţă, 500 măşti şi 500 perechi mănuşi, Primăriei comunei Ciuruleasa.

Citește și DSP Alba a cerut carantina pentru localitatea Ciuruleasa. Decizia vine de la București

Materialele de protecţie vor fi distribuite personalului din administraţia publică locală precum şi locuitorilor care îşi desfăşoară în continuare activitatea profesională în afara comunei”, transmit reprezentanții organizației.

În total, până acum, Filiala de Cruce Roşie a Judeţului Alba a distribuit aproximativ 4.000 de măşti şi peste 1500 de perechi mănuşi, următoarelor instituţii/unităţi:

– Serviciul Judeţean de Ambulanţă Alba

– Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „UNIREA” al Judeţului Alba

– Insitutuţia Prefectului Judeţul Alba

– Directia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

– Garda de mediu Alba

– U.M. 01684

– Inspecţia de stat în construcţii Alba

– Protecţia Consumatorului Alba

– Spitalul Municipal Blaj

– S.J.P.T. Alba

– Primăria municipiului Aiud

– Prămăria comunei Ciugud

– Primăria comunei Ighiu

– Primăria oraşului Teiuş

– Primăria comunei Cergău

– Primăria comunei Şona

– Grădiniţa „Dumbrava Minunată” Alba Iulia

– Asociaţia SPEROMAX Alba.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate