Actualitate
Limitarea numărului de elevi în clasa a V-a. Ministru: ”riscuri de traumatizare a unor copii”, din cauza despărțirii de colegi
Ministrul Educației a recunoscut că limitarea numărului de elevi la clasele a V-a poate genera probleme prin ”schimbări de colectiv”.
Acesta s-a referit chiar la ”posibile riscuri de traumatizare a unor copii încă mici” prin aceste modificări.
În opinia sa, directorii „trebuie să găsească” soluții prin care această mutare să „nu genereaze efecte în rândul copiilor”.
Din acest an, prin aplicarea Legii 185/2020, grupele de la grădiniță și clasele de elevi pot să depășească limita maximă stabilită de lege „cu cel mult 3 preșcolari/elevi”.
Anul școlar 2021-2022 este primul în care grupele mici de grădiniță vor avea maximum 23 de copii, clasele pregătitoare vor fi compuse din maximum 25 de elevi și clasele de-a V-a din cel mult 29 de elevi.
Anul acesta este primul în care legea modificată se aplică, deocamdată schimbarea fiind doar la clasele de început de ciclu, potrivit edupedu.ro.
Declarații ale ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, la TVR:
- Este Legea 185 care limitează efectivele de elevi la clasă. A fost o cerință a noastră, a tuturor, de evitare a supraaglomerării claselor în vederea unei educații de calitate pentru un învățământ mai aproape de ceea ce trebuie să fie acel învățământ personalizat, pentru ca profesorul, cadrul didactic, să se poată concentra asupra elevilor.
- Au fost reduse limitele maxime pentru învățământul primar la 22 + 3, prin excepție 25 de elevi în clasă, pentru învățământul gimnazial la 26 + 3, 29 de elevi în clasă, învățământul liceal 29 + 3 elevi în clasă, cu excepție la clasa a IX-a, unde clasele nou constituite au respectat ordinul de ministru pe care l-am susținut, l-am semnat, l-am asumat, cu efective coborâte de la 28 la 26, respectiv 24 de elevi în clasă, în funcție de profil.
- Este un pas important pentru calitate, dar el creează în aplicare, pentru început, probleme mari, la clasa a V-a mai ales, așa este, din perspectiva, să spunem, a posibilelor riscuri de traumatizare a unor copii încă mici prin schimbările de colectiv.
- Suplimentăm oricâte clase este nevoie.
- Rămâne acea problemă care ține de priceperea directorilor de școli de a se organiza, pentru că punem la dispoziție și finanțare și număr de posturi și aprobare pentru suplimentarea numărului de clase, în așa fel încât Legea 185 să fie respectată.
- Acum, fiecare director trebuie să găsească acele soluții care nu generează efecte în rândul copiilor. Dacă luăm un exemplu, sunt 30 de copii în clasă și trebuie să plece unul este foarte complicat să alegi acel copil care va trebui să plece. Se pot găsi soluții alternative. Pentru asta este nevoie de management profesionist în școli, tocmai pentru a găsi soluții oneste și echitabile.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News