Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Ministrul Sănătăţii, despre transplanturi: Pacienţii de pe listele de aşteptare nu beneficiază de şanse egale

Publicat

sectie chirurgie spital albaMinistrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a anunțat că o anchetă a Corpului de control al ministerului a constatat că există „nereguli grave” și „criterii subective” în ceea ce privește aprobarea și prioritizarea operațiilor de transplant în România. „Criterii și proceduri de alocare a organelor nu există, iar legile, dacă sunt, nu sunt respectate. Nu există un regulament de alocare a organelor, ci doar o cutumă. Nu există lista de așteptare corelate la nivel național pentru fiecare organ, iar pacienții de pe listele de așteptare nu beneficiază întotdeauna de șanse egale”, a afirmat ministrul Sănătății.

„Pacienții de pe listele de așteptare pentru transplant nu beneficiază întotdeauna de șanse egale. Este posibil ca un pacient să fie în vârful listei de așteptare, să existe un organ compatibil pentru acest pacient dar totuși nu el să fie cel care intră în sala de operație”, a explicat ministrul Sănătății.

Din acest motiv, el a cerut realizarea, în regim de urgență, a unui regulament clar de alocare a organelor la nivel național.

Vlad Voiculescu a adăugat că Ministerul a sesizat organele statului în legătură cu neregulile constatate și că „investigațiile în acest domeniu continuă și vor continua, în ciuda oricaror calomnii”, subliniind că „vorbim de viețile unor oameni”.

Ministrul Sănătății a mai arătat că nu există proceduri clare de contactare a pacienților potențiali beneficiari de transplant, în timp ce normele europene prevăd ca un pacient aflat pe lista de așteptare pentru transplant este contactat, iar în cazul în care acesta nu răspunde, sunt contactate rudele sale sau persoane apropiate. Numai în cazul în care acestea nu răspund, se trece la următorul pacient aflat pe lista de așteptare, în țările europene.

Potrivit ministrului Sănătății, în anul 2014 au existat cazuri de pacienti înscriși chiar în acel an pe lista de așteptare pentru transplant, care au avut prioritate în fața unor pacienti aflați pe listă încă din anul 2005.

„Corpul de control al Ministerului Sănătății a descoperit, de asemenea, existența unor fenomene care indică suspiciuni cu privire la corectitudinea alocării organelor pentru transplant. Într-unul dintre centrele de transplant din România, pentru o singură arie patologică, s-au efectuat, în anul 2014, 140 de transplanturi. 60% dintre pacienții care au beneficiat de aceste transplanturi au fost înscriși pe lista de așteptare chiar în același an deși erau pacienți pe lista de așteptare încă din anul 2005. Într-un alt an, în anul 2015, de asemenea, într-un centru și pe o singură arie patologică, 80% dintre beneficiarii de transplant au fost înscriși în același an 2015. 80%!”, afirmă ministrul Sănătății.

Vlad Voiculescu a cerut ca subiectul transplanturilor să nu fie „transformat în cal de bătălie electorală”: „Este vorba despre viețile unor oameni”, a subliniat ministrul Sănătății.

„Când viața ta depinde de un organ nu ar trebui să conteze că ești din Timișoara, București, Cluj. Nu ar trebui să conteze deloc dacă ești pacientul unui centru de transplant condus de o anumită persoană și nu de alta. De asemenea, nu ar trebui să conteze că ești mai vedetă decât ceilalți pacienți de pe lista de așteptare”, mai spune ministrul Sănătății.

Despre transplantul pulmonar, Vlad Voiculescu spune că este nevoie ca acest tip de transplant să fie dezvoltat în România – oameni specializați și infrastructura – iar țara noastră nu poate asigura, în acest moment, nici macar îngrijirea post-transplant a celor care beneficiază de acest tip de transplant în străinătate.

sursa: hotnews.ro

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ADMINISTRATIE

FOTO: A început amenajarea unui skate park la Aiud. Spații de agrement cu dotări de ultimă oră și WIFI

Publicat

Municipiul Aiud va avea un skate park, grație unui proiect european obținut de primărie, în valoare de 6,8 milioane de lei. 

”Iubitorii de skate ne-au solicitat în repetate rânduri amenajarea unui Skate Park la Aiud, cu piste și rampe specifice, iar noi ne bucurăm să le comunicăm faptul că pe strada Avram Iancu (zona fostului cartodrom) se pregătește peretele de rezistență a pistei de skateboard, iar în paralel, au fost comandate elementele care țin de amenajarea skate parkului” au transmis reprezentanții primăriei.

Proiectul este finanțat din fonduri europene, iar în cadrul acestuia vor fi amenajate două zone de agrement în municipiul Aiud – pe str. Avram Iancu și pe str. Ecaterina Varga.

Suprafața zonelor verzi din municipiul Aiud va crește cu 1,3 hectare, mai spun reprezentanții primăriei.

Vor fi create spații publice de agrement și recreere dotate într-o manieră modernă, eco-eficientă și protectivă, accesibilă publicului larg și celui cu dizabilități diverse, cu următoarele categorii de mobilier urban: suporți pentru biciclete, cișmele de apă potabilă, ecran de proiecție, zona de labirint, pistă pentru role, patinoar, scenă, pistă skate, pistă bicicliști, loc de joacă pentru copii, sistem artezian, bănci, WIFI etc.

Proiectul este finanțat prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020 și are o valoare totală de 6.870.194,26 lei.

Citeste mai mult
Publicitate

CÂMPENI

O porțiune de 2 kilometri dintr-o stradă din orașul Câmpeni va fi asfaltată printr-o investiție de peste 5,6 milioane de lei

Publicat

Un tronson de 2 kilometri dintr-o stradă din orașul Câmpeni, ce face legătura cu DN 75, spre Mihoiești, urmează să fie modernizat și asfaltat. Valoarea totală a lucrărilor este de peste 5,6 milioane de lei, fără TVA. 

Primăria Câmpeni a lansat marți, 5 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de modernizare a străzii Horea – drum Mihoiești, din cadrul proiectului „Îmbunătățirea calității vieții populației din orașul Câmpeni”.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 5.695.941,58 de lei, fără TVA. 

Potrivit documentației, lucrarea vizează modernizarea unei porțiuni de 2 km din strada Horea, de la km 1+275 până la km 3+275. Strada are originea în intersecția străzii Calea Turzii cu strada Revoluția 1848 – DC 96 și a fost modernizată anterior de la km 0+000 până la km 1+275.

Tronsonul strada Horea – drum Mihoiești urmează să fie asfaltat, soluția tehnică proiectată fiind următoarea:

  • lățimea părții carosabile: între 4 și 5,5 metri
  • ampriza medie a străzii: 7,2 metri
  • accese auto: 531 mp
  • lățimea trotuarelor: între 0,3 – 2 metri
  • zid de sprijin din beton armat: 18 metri
  • parapet direcțional semigreu: 453 metri
  • parapet pietonal: 254 metri
  • fundație adâncită de parapet: 160 metri
  • podețe: 3 bucăți cu lungimea între 6,2 și 6,3 metri, cu diametrul de 600 mm
  • rigolă carosabilă: 13 metri

Pentru evitarea exproprierilor, traseul străzii existente se păstrează în plan. Acesta este alcătuit dintr-o succesiune de aliniamente și curbe, viteza de proiectare luată în calcul fiind de 25 km/h.

Structura rutieră propusă este următoarea:

  • 4 cm strat de uzură BA16
  • 6 cm strat de legătură BAD22,4
  • 16 cm strat de bază din piatră spartă
  • 30 cm strat de fundație din balast
  • 7 cm strat de nisip cu rol de separație și anticontaminant

Se propune realizarea de trotuare, pe ambele părți ale străzii, unde este posibil. Acestea urmează să fie separate de partea carosabilă prin borduri de beton.

Structura trotuarului este următoarea:

  • 6 cm strat de uzură din pavele autoblocante
  • 4 cm strat de egalizare din nisip
  • 10 cm strat din piatră spartă
  • 15 cm strat de balast

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

De astăzi: Noi norme pentru autovehicule, în Uniunea Europeană. Ce este obligatoriu

Publicat

Noul Regulament privind siguranța generală a vehiculelor se aplică de miercuri, a anunțat Comisia Europeană. Acesta introduce o serie de sisteme avansate obligatorii de asistență pentru șofer și stabilește cadrul juridic pentru omologarea vehiculelor automatizate și complet autonome în UE.

Potrivit unui comunicat al CE, noile măsuri de siguranță vor contribui la o mai bună protecție a pasagerilor, a pietonilor și a bicicliștilor din întreaga UE, salvând, potrivit estimărilor, peste 25 000 de vieți și evitând cel puțin 140 000 de vătămări grave până în 2038.

De asemenea, CE anunță că va prezenta în această vară norme tehnice pentru omologarea vehiculelor complet autonome, care vor contribui la creșterea încrederii cetățenilor, la stimularea inovării și la îmbunătățirea competitivității industriei europene a autovehiculelor.

Începând de miercuri, noile măsuri care introduc funcții de siguranță pentru asistarea conducătorului auto includ:

pentru toate vehiculele rutiere (și anume, autoturisme, camionete, camioane și autobuze): asistență inteligentă pentru controlul vitezei, avertizare la mersul înapoi cu cameră sau senzori, avertizare cu privire la somnolența și lipsa de atenție a conducătorului auto, dispozitive de înregistrare a datelor privind evenimentele, precum și semnal de oprire de urgență;

pentru autoturisme și camionete: funcții suplimentare, cum ar fi sistemele de menținere a benzii de circulație și frânarea automată;

pentru autobuze și camioane: tehnologii pentru o mai bună recunoaștere a posibilelor unghiuri moarte, avertizări pentru prevenirea coliziunilor cu pietoni sau bicicliști și sisteme de monitorizare a presiunii în pneuri.

Normele se vor aplica mai întâi noilor tipuri de vehicule, începând de miercuri, și ulterior tuturor vehiculelor noi, începând cu 7 iulie 2024. Unele dintre noile măsuri vor fi extinse pentru a fi aplicate mai multor tipuri de vehicule rutiere până în 2029.

„Tehnologia ne ajută să îmbunătățim nivelul de siguranță al autoturismelor noastre. Noile funcții avansate de siguranță obligatorii vor ajuta în continuare la reducerea numărului de victime ale accidentelor. Totodată, astăzi facem ceea ce este necesar pentru a ne asigura că normele noastre ne permit să introducem în condiții de siguranță vehiculele autonome în UE, într-un cadru care pune siguranța persoanelor pe primul loc”, a declarat Margrethe Vestager, vicepreședintă executivă și comisar responsabil cu o Europă pregătită pentru era digitală.

sursă: Mediafax

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Clădirea noului liceu tehnologic din Sebeș prinde formă: a fost turnat planșeul peste subsol. Cum va arăta la final

Publicat

Noul liceu tehnologic de la Sebeș prinde formă, anunță reprezentanții administrației locale. Miercuri a fost turnat planșeul peste subsol, estimându-se că până la finalul anului vor fi încheiate lucrările de zidărie, astfel încât, în sezonul rece să se poată interveni pentru amenajările interioare.   

Este unul dintre cele mai mari proiecte finanțate din fonduri europene derulate de : 27.308.048,99 lei (prin Programul POR 2014-2020).

Conform contractului adjudecat prin licitație publică de compania Lincoln Plus, termenul de finalizare este 30 noiembrie 2023.

Va rezulta o clădire nouă și modernă pentru Liceul Tehnologic Sebeș, care va cuprinde: 34 de săli de clasă, 3 laboratoare de informatică, un laborator de fizică, un laborator de mecanică, un laborator de chimie, o sală profesorală, o sală de festivități, o sală de sport, realizarea sistemului de încălzire centralizat, amenajarea curții și a terenului aferent liceului, amenajarea terenului de sport în curtea liceului, branșamentele la rețelele de utilități.

Așa va arăta noul liceu tehnologic din Sebeș

De noua clădire vor beneficia cei 777 de actuali elevi, urmând ca unitatea școlară să crească până la numărul de 900 de elevi.

„În mod simbolic, la temelia noii clădiri am zidit memoriile academicianului Dorin Pavel, «Arhitectura apelor», ca un omagiu adus părintelui hidroenergeticii românești, o mare personalitate a acestor locuri, urmând ca acesta să fie și mentorul generațiilor de tineri care vor studia la noul liceu tehnologic de la Sebeș”, a transmis primarul Dorin Nistor.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax