Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Noi reguli pentru recepția lucrărilor de construcții, în vigoare din 29 iulie. Ce prevede noul Regulament

Publicat

case1 constructii

case1 constructiiLa aproximativ 23 de ani de la intrarea în vigoare a Regulamentului de recepție a lucrărilor de construcții și instalații aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 273 din 1994, acesta a fost înlocuit integral de Regulamentul aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 343/2017 publicată în Monitorul Oficial nr. 406 din 30 mai. Prevederile noului Regulament vor intra în vigoare la data de 29 iulie. 

Noul Regulament conține modificări importante cu privire la întreg procesul de recepție, printre care componenta și procedura recepției, modalitatea de adoptare a hotărârilor comisiei de recepție, recomandările comisiei, precum și data finalizării recepției.

Publicat în Monitorul oficial nr. 406/2017, din 30 mai, Regulamentul va intra în vigoare la 29 iulie, iar câteva precizări tranzitorii din hotărâre sunt de reţinut :

  • procedura modificată nu se aplică construcţiilor pentru care recepţia la terminarea lucrărilor, respectiv recepţia finală, se află în desfăşurare la data intrării în vigoare a recentei hotărâri de Guvern;
  • în cazul în care recepţia la terminarea lucrărilor a fost efectuată conform prevederilor Regulamentului până la data intrării în vigoare a H.G. nr. 343/2017, iar comisia de recepţie a recomandat admiterea recepţiei cu obiecţii, sunt considerate neconformităţi acele obiecţii neremediate în termenele convenite. În acest caz, recepţia finală se realizează potrivit prevederilor regulamentului, iar neconformităţile neremediate determină suspendarea procesului de recepţie finală, aplicându-se noile prevederi referitoare la suspendarea recepţiei, stabilirea de termene de remediere, inclusiv obligaţiile pentru vicii apărute în perioada garanţie.

Drepturi şi obligaţii în legătură cu recepţia

Regulamentul tratează:

  • recepţia pentru construcţii noi, cât şi pentru intervenţiile la construcţii existente;
  • etapele în care se aplică procedura – recepţia la la terminarea lucrărilor şi recepţia finală, la expirarea perioadei de garanţie.
  • posibilitatea ca ambele tipuri de recepţii să fie făcute şi pentru părţi/obiecte/sectoare din/de construcţie, dacă acestea sunt distincte/independente din punct de vedere fizic şi funcţional.
  • dreptul de dare în folosinţă a construcţiei doar în cazul admiterii de către investitor a recepţiei la terminarea lucrărilor, preluării construcţiei de către proprietar şi obţinerii de către acesta a autorizaţiilor necesare utilizării construcţiei.

În cazul în care investitorul decide, motivat, preluarea de la executant a unei părţi din construcţie într-un anumit stadiu fizic de execuţie, între investitor şi executant se încheie un proces-verbal de recepţie parţială, în care se consemnează, în mod obligatoriu, după caz: starea părţii de construcţie în cauză, viciile constatate rezultate în urma execuţiei necorespunzătoare pentru care au fost dispuse măsuri şi termene în vederea remedierii acestora, măsurile de conservare a lucrărilor executate.

La terminarea lucrărilor, executantul trebuie să comunice investitorului, în perioada de valabilitate a autorizaţiei de construire/desfiinţare, data terminării tuturor lucrărilor prevăzute în contract, respectiv a lucrărilor aferente părţilor/obiectelor/sectoarelor din/de construcţie; executantul trebuie să solicite investitorului, prin document scris cu confirmare de primire, efectuarea recepţiei la terminarea lucrărilor, inclusiv stabilirea datei şi locului de întrunire a comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor.

În termen de 5 zile de la primirea comunicării, investitorul:

  • a) solicită celor în drept desemnarea reprezentanţilor în comisia de recepţie la terminarea lucrărilor;
  • b) stabileşte data, ora şi locul la care se întruneşte şi îşi începe activitatea comisia de recepţie la terminarea lucrărilor;
  • c) transmite Inspectoratului de Stat în Construcţii – I.S.C. comunicarea executantului către investitor, referatele pe specialităţi întocmite de proiectant şi de dirigintele de şantier cu privire la modul în care a fost executată lucrarea şi valoarea, fără TVA, a lucrărilor executate supuse recepţiei în vederea eliberării adeverinţei prin care se confirmă plăţile efectuate către I.S.C.

Din componenţa comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor fac parte, în mod obligatoriu:

  • un reprezentant desemnat de către investitor, care este şi preşedintele comisiei;
  • un reprezentant desemnat de către autoritatea administraţiei publice competente care a emis autorizaţia de construire/desfiinţare;
  • 1-3 specialişti în domeniul lucrărilor de construcţii supuse recepţiei, în funcţie de categoria şi clasa de importanţă a construcţiilor, desemnaţi de investitor, alţii decât cei implicaţi în proiectarea/execuţia obiectivului de investiţii; aceştia îşi desfăşoară activitatea ca angajaţi ai investitorului, cu contract de muncă sau pe bază de contract de prestări servicii, ca persoană fizică autorizată, după caz, potrivit legii.

Dirigintele de şantier nu face parte din componenţa comisiei de recepţie.

Reprezentanţii executantului şi ai proiectantului participă, în mod obligatoriu, în calitate de invitaţi, la recepţia la terminarea lucrărilor.

Potrivit noului Regulament, proprietarul trebuie să organizeze recepția finală în termen de 10 zile de la data expirării perioadei de garanție. Potrivit vechii reglementări, termenul era de 15 zile.

Vicii în perioada de garanţie

Comisia de recepţie finală decide suspendarea recepţiei dacă descoperă apariţia, în perioada de garanţie, a unor vicii, altele decât cele rezultate din exploatarea necorespunzătoare a construcţiei, care pot fi înlăturate.

În cazul în care executantul nu remediază viciile descoperite în termenul de remediere, proprietarul îl va soma în acest sens, iar dacă executantul nu dă curs somaţiei, proprietarul este în drept să execute remedierile pe cheltuiala şi riscul executantului în culpă şi să pretindă plata prejudiciului produs, potrivit legii.

Procesul-verbal încheiat cu ocazia recepţiei la terminarea lucrărilor sau a recepţiei finale, cu încălcarea prevederilor legale, poate fi anulat de către instanţele competente. Cheltuielile de orice natură privind activitatea comisiei de recepţie la terminarea lucrărilor cad în sarcina investitorului, iar cele privind recepţia finală cad în sarcina proprietarului/asociaţiei de proprietari.

Cartea tehnică se întocmeşte prin grija investitorului şi se predă proprietarului construcţiei.

Vezi AICI Hotărârea Guvernului nr. 343/2017.

sursa: legestart.ro, hotnews.ro

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Lemn fără acte, confiscat de la o firmă din comuna Unirea. Amendă de 10.000 de lei pentru reprezentantul societății

Publicat

Polițiștii din Alba au confiscat lemn fără acte de la o societate comercială din comuna Unirea. Reprezentantul societății a fost amendat cu 10.000 de lei.

Potrivit IPJ Alba, miercuri, 10 august, poliţiştii Secției 4 Poliție Rurală Ocna Mureș au efectuat un control la o societate comercială din comuna Unirea, specializată în depozitarea, prelucrarea şi comercializarea materialului lemnos.

În urma verificărilor efectuate, poliţiştii au constatat că reprezentanţii societăţii nu au putut prezenta documente legale pentru cantitatea de 56,9 metri cubi de material lemnos.

Întreaga cantitate de material lemnos a fost confiscată, iar reprezentantul societății comerciale a fost sancţionat contravenţional, în conformitate cu prevederile art. 19 din Legea 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, cu amendă în valoare de 10.000 de lei.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Programul de lucru al RER Vest-RETIM în județul Alba, valabil în data de 15 august 2022, sărbătoare legală

Publicat

Asocierea RER Vest – RETIM informează clienţii şi colaboratorii săi din județul Alba asupra programului de lucru valabil în data de 15 august 2022, „Adormirea Maicii Domnului”, sărbătoare legală.

Colectarea de deșeuri

Activitatea de colectare a deşeurilor din toate localităţile din județul Alba în care operează Asocierea RER Vest – RETIM se va desfăşura la fel ca într-o ZI OBIȘNUITĂ.

Astfel, dacă în ziua de luni, 15 august2022, erau programate colectări de la adrese, acestea se vor face ca de obicei, compania RETIM asigurând permanența serviciului.

Utilizatorii serviciului de salubrizare sunt rugați să scoată la stradă recipientele de colectare a deșeurilor, ca de obicei.

Birouri de relații clienți din Alba Iulia, Sebeș, Cugir, Aiud, Teiuș, Ocna Mureș

Birourile de relaţii clienţi vor fi:

  • ÎNCHISE în ziua de 15 august 2022, sărbătoare legală.

  • DESCHISE din data de 16 august 2022, de când se va relua programul obișnuit, de la ora 08:00 până la ora 16:00

Asocierea RER Vest recomandă utilizarea cu precădere a instrumentelor de plată electronice disponibile pe site-ul www.rervest.ro , a sistemelor de plată rapidă PayPoint, Un-Doi, Self-Pay sau a aplicației mobile Pago.

Asocierea rămâne în contact direct cu clienţii săi pe canalele de comunicare online – website www.rervest.ro, www.retim.ro și pagina oficială de Facebook. De asemenea, operatorii serviciului de Call Center sunt disponibili la numărul +40 374 885 694, de luni până vineri, între orele 07:00 – 19:00.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Autoritatea pentru Reformă Feroviară cumpără 20 de trenuri electrice care vor atinge 200 de km/h. Alba Iulia, pe una dintre rute

Publicat

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) deschide seria achiziţiilor de material rulant prin PNRR, anunţul fiind publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SICAP), în urma validării de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP.

Este vorba despre 20 de trenuri de lung parcurs, electrice. Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare.

ARF menţionează că a fost lansată, prin PNRR, procedura de atribuire în vederea achiziţiei unui număr de 20 de rame electrice RE-IR2 de lung parcurs, destinate conectării centrelor urbane din România, precum şi achiziţionarea serviciilor accesorii de mentenanţă, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie, conform Caietului de Sarcini.

„Precizăm că perioada de mentenanţă şi servicii de reparaţii este de 15 ani, necesară funcţionării respectivelor trenuri. Astfel, contractul de achiziţii are prevăzută o clauză de revizuire, respectiv posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani, fără organizarea unei proceduri competitive, prin încheierea unui act adiţional”, se arată în comunicatul ARF, citat de Agerpres.

Obiectivul Componentei 4 – Transport sustenabil, prevăzută în PNRR, este de a îmbunătăţi oferta de transport prin creşterea numărului de trenuri pe rută şi pe zi, corelat cu introducerea unei frecvenţe predictibile, asigurarea unor legături directe şi rapide între marile oraşe ale României, punerea în valoare a investiţiilor de modernizare derulate pe întreaga reţea feroviară TEN-T de pe teritoriul României, susţinerea programului de trecere la sistemul de comandă – control al trenurilor bazate pe standardul european ERTMS, precum şi înlocuirea tracţiunii diesel cu una electrică pe liniile ferate în prezent neelectrificate şi în curs de electrificare.

Ramele achiziţionate vor fi distribuite tuturor operatorilor feroviari de călători pe baza contractelor de servicii publice care urmează a fi elaborate în conformitate cu prevederile Regulamentului UE 1370/2007, cu modificările ulterioare şi în baza legislaţiei din România şi vor circula pe o serie de rute de pe reţeaua feroviară publică electrificată sau în curs de electrificare.

Trenurile vor circula și prin Alba Iulia

Rutele sunt: Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov; Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi; Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava; Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi; Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava; Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia.

Alte rute menţionate sunt: Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia; Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia; Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi.

Valoarea estimată este cuprinsă între 1,201 miliarde lei, fără TVA şi 2,374 miliarde lei, fără TVA.

Finanţarea proiectului este asigurată prin PNRR şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.

Durata contractului/contractelor aferente loturilor atribuite va fi de 208 luni. Criteriul de atribuire este dat de cel mai bun raport calitate-preţ.

„Procedura de atribuire este licitaţie deschisă, iar modalitatea de desfăşurare este online pe site-ul www.e-licitatie.ro. Orice operator economic are dreptul de a participa la procedura de atribuire în calitate de ofertant individual ori în comun cu alţi operatori economici, inclusiv în forme de asociere temporară constituite în scopul participării la procedura de licitaţie”, se mai precizează în comunicat.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 26 septembrie 2022, ora 15:00.

Potrivit sursei citate, se pot solicita clarificări cu maxim 20 de zile înainte de termenul limită pentru depunerea ofertelor. Ofertele se transmit în limba română, iar moneda de referinţă este lei.

Autoritatea de Reformă Feroviară – structură specializată aflată în subordinea Ministerului Transporturilor – are ca obiect de activitate implementarea reformei în sectorul feroviar, conform Master Planului General de Transport, care este orientată pe câteva direcţii majore, cum ar fi: restructurarea reţelei de transport feroviar, atribuirea contractelor de servicii publice către operatorii de transport feroviar, introducerea indicatorilor de performanţă care să stea la baza monitorizării contractelor de servicii publice legal încheiate, introducerea unor programe de eficientizare a activităţilor desfăşurate în sectorul de transport feroviar, precum şi achiziţionarea de material rulant care se va preda, în condiţiile legii, operatorilor de transport public feroviar de călători.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Recomandările MAE pentru turiștii români aflați în zona incendiului de pădure din insula Thassos

Publicat

Ministerul Afacerilor Externe (MAE) recomandă, în contextul izbucnirii unui incendiu în insula Thassos din Grecia, zona Limenaria, ca turiștii români să evite deplasările în zona afectată.

Potrivit sursei citate, incendiul de vegetaţie afectează estul insulei. Autoritățile elene au dispus evacuarea persoanelor din zonă, în timp ce pompierii luptă pentru stingerea incendiului.

MAE informează că, până la acest moment, la nivelul misiunii diplomatice și al oficiului consular nu au fost recepționate solicitări de asistență.

MAE recomandă cetățenilor români care se află pe Insula Thassos să evite deplasările în zona afectată de incendiu și să informeze de îndată Consulatul General al României la Salonic dacă sunt afectați de efectele acestui incendiu.

Ambasada României la Atena și Consulatul General al României la Salonic continuă monitorizarea cu atenție a situației și menţin permanent contactul cu autoritățile locale, fiind pregătite să acorde asistență consulară, conform competențelor legale, în funcție de solicitări.

MAE reamintește că cetățenii români afectaţi pot solicita asistenţă consulară la următoarele numere de telefon ale Ambasadei României la Atena :+30 210 6728879, +30 210 6744544, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanență sau la numărul de urgenţă al misiunii diplomatice: +30 697 8996222.

sursă: Mediafax

Sursa foto: Facebook, grupuri dedicate vacanțelor în Thassos

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax