Actualitate
Normele pentru acordarea fondurilor europene au fost modificate. Care sunt noutăţile
Regulile pentru acordarea fondurilor europene au fost modificate recent, prin HG 570/2017: Actul normativ aduce completări OUG 40/2015, privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020.
Potrivit noilor reguli, cheltuielile indirecte se pot rambursa pe bază de rată forfetară, astfel cum rata a fost stabilită în contractul/decizia/ordinul de finanţare, în conformitate cu Regulamentul UE nr. 1.303/2013, caz în care nu este necesar să fie însoţite de facturi ori de alte documente justificative.
Transferul sumelor reprezentând prefinanţarea solicitată de beneficiari se realizează după cum urmează:
– pentru beneficiarii care nu primesc finanţare sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis, cu condiţia îndeplinirii cumulative a următoarelor cerinţe:
– depunerea de către beneficiar/lider de parteneriat a unei cereri de prefinanţare, pentru fiecare tranşă;
– existenţa conturilor, deschise pe numele beneficiarului, unde vor fi virate sumele aferente prefinanţării, conform activităţilor asumate în contract;
– pentru beneficiarii care primesc finanţare sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis, în plus faţă de cerinţele de mai sus, trebuie constituită o garanţie pentru suma aferentă prefinanţării solicitate prin depunerea unui instrument de garantare de o societate bancară sau de o societate de asigurări. În acest caz, valoarea cumulată a tranşelor de prefinanţare nu poate depăşi 40% din valoarea totală a ajutorului care trebuie acordat unui beneficiar pentru o anumită operaţiune.
Contribuţia proprie se suportă din bugetul propriu al beneficiarului/liderului de parteneriat/partenerului şi se reflectă, în mod obligatoriu, în cererea de rambursare aferentă prefinanţării.
Cu excepţia primei cereri de prefinanţare, celelalte cereri de prefinanţare vor îndeplini noi cerinţe, cumulativ cu cele deja existente în Norme, astfel:
– depunerea extraselor de cont din care să reiasă situaţia prefinanţării rămase neutilizată din tranşa anterioară, pentru fiecare entitate, respectiv beneficiar/lider de parteneriat/partener;
– depunerea unei cereri de rambursare în vederea justificării prefinanţării acordate anterior.
În cazul proiectelor în parteneriat în care liderul de parteneriat este o entitate care se încadrează în anumite categorii prevăzute de O.U.G. nr. 4072015, tranşa de prefinanţare acordată partenerului nu poate depăşi 10% din valoarea bugetului aferent activităţilor derulate de acesta în cadrul proiectului.
Prefinanţarea se acordă în tranşe, fără ca perioada pentru care se acordă ultima tranşă să depăşească durata contractului/deciziei/ordinului de finanţare.
Suma efectiv transferată de către unităţile de plată, aferentă fiecărei solicitări de tranşă de prefinanare, cu excepţia celei aferente primei tranşe, reprezintă diferenţa dintre cuantumul estimat al prefinanţării solicitate şi prefinanţarea rămasă neutilizată, în conturile beneficiarului/liderului de parteneriat/partenerilor, din tranşa anterioară.
Suma reprezentând dobânda netă, respectiv diferenţa dintre dobânda brută acumulată, corespunzătoare sumelor de prefinanţare rămase disponibile în conturi, şi valoarea cumulată a impozitelor aferente dobânzii şi a comisioanelor aferente conturilor respective, se raportează autorităţii de management şi se virează în contul indicat de aceasta în notificarea privind acordarea prefinanţării, cel târziu înainte de depunerea ultimei cereri de rambursare.
sursa: legestart.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News