Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

NOUTĂŢI pentru șoferi: Parcarea pe trotuar, doar în anumite condiţii. Cum vor putea fi ridicate maşinile de pe spaţiul public. PROIECT de modificare a Codului Rutier


Publicat

parcare_pe_trotuarȘoferii, mai ales cei din orașele aglomerate ar trebui să știe că în curând nu vor mai putea parca pe trotuar, decât în anumite condiţii. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) arată că prin inițiativa proiectului de lege de modificare a Ordonanței 195/2002 se intenționează instituirea regulii interzicerii parcării pe trotuar.

„Singura excepție va fi aceea în care administratorul drumului public poate permite, cu avizul poliției rutiere, oprirea sau staționarea, parțial sau total, a vehiculelor pe anumite zone ale trotuarelor, marcate și semnalizate în mod corespunzător”, informează un comunicat al MAI.

Excepția la care MAI face referire are în vedere situațiile în care dimensiunile trotuarului pot permite inclusiv parcarea de vehicule, administratorul drumului urmând a semnaliza posibilitatea de oprire sau staționare pe trotuar și marca zona destinată parcării sau staționării, după caz. Numai în aceste situații este posibilă parcarea pe trotuar a vehiculelor.

„Norma se regăsește la art. 1176 alin. (2), ca obligație a administratorului drumului public. Odată cu intrarea în vigoare a acestei legi, urmează a fi aduse modificări, în acord cu aceasta și regulamentului de aplicare a OUG 195/2002, aspect prevăzut la art. VI din proiectul de lege”, se mai arată în comunicatul MAI.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat vineri, 24 iunie, proiectul de hotărâre de guvern care va reglementa modul în care pot fi ridicate vehiculele staţionate neregulamentar.

Alte schimbări propuse în proiectul de modificare a Codului Rutier

Înmatricularea

Se introduce suspendarea înmatriculării/ înregistrării, ca măsură de retragere provizorie a dreptului de utilizare a unui vehicul pe drumul public, care să intervină de drept în condițiile prevăzute de OUG nr.195/2002. Condițiile se referă la neîndeplinirea obligațiilor noului proprietar al autovehiculului de a solicita autorității de înmatriculare sau de înregistrare, în termen de maximum 30 de zile de la data transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, transcrierea transmiterii dreptului respectiv și, după caz, emiterea unui nou certificat de înmatriculare sau de înregistrare. Ca măsură de sancționare, identificarea de către polițiștii rutieri a unui autovehicul a cărui înmatriculare a fost suspendată, determină reținerea certificatului de înmatriculare și retragerea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare.

Ridicarea maşinilor de pe spaţiul public

Se propune reconsiderarea întregului mecanism în care operează ridicarea vehiculelor și, pentru eficiență, se introduce și blocarea vehiculelor. Se stabilesc (în corpul OUG nr.195/2002) situaţiile în care poate fi dispusă ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, prin raportare la pericolul pe care îl prezintă aceste vehicule pentru siguranţa circulaţiei pe drumurile publice.

Măsura este dublată de introducerea obligației administratorului drumului public de a delimita și semnaliza corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă staționarea vehiculelor pe o anumită distanță stabilită în metri, prin marcaje de începere și sfârșit al interdicției, numai pe prima bandă a sensului de mers.

Se creează posibilitatea ridicării vehiculelor pentru situații care privesc realizarea unui interes public: intervenția serviciilor de urgență, efectuarea unor lucrări urgente pe un sector de drum sau adoptarea unor măsuri de ordine și siguranță publică. În această situație, ridicarea vehiculului se dispune la solicitarea serviciului de urgență, administratorului drumului public sau organului care a dispus măsurile de ordine și siguranță publică, după caz. În acest caz, poliția rutieră are obligația de a înștiința proprietarul sau deținătorul vehiculului despre locul unde a fost depozitat vehiculul.

Se instituie situațiile în care ridicarea vehiculului nu poate fi dispusă sau trebuie să înceteze executarea măsurii: – în vehicul este vizibilă prezența unor persoane, – vehiculul aparține instituțiilor enumerate de lege, având în vedere regimul prioritar de circulație conferit de deplasarea „în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă”.

Se instituie blocarea vehiculului, atunci când măsura anterioară nu este posibilă. Reglementarea se referă la vehiculele a căror masă maximă autorizată depășește 3,5 tone, care, evident, nu pot fi ridicate și transportate în condiții similare unui autoturism. Măsura este supusă, de asemenea, unor condiții, una dintre acestea referindu-se la situația în care staționarea vehiculului, în locul în care ar fi blocat, ar constitui un pericol imediat pentru siguranța sau fluența circulației pe drumul public.

Blocarea vehiculului va consta în aplicarea unor dispozitive speciale pe roata din față a vehiculului, pe partea pe care acesta are amplasate comenzile de conducere, respectiv a unui avertisment scris, pe geamul lateral, corespondent comenzilor de conducere, cu privire la amplasarea dispozitivului și modalitatea de contactare a celui care a dispus măsura.

Dispoziția de ridicare/ blocare a vehiculului va avea natura unui act administrativ, putând fi contestat potrivit Legii contenciosului administrativ, nr.554/2004, cu parcurgerea obligatorie a procedurii prealabile Informațiile care trebuie redate în cuprinsul dispoziției se referă la: prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat (și, implicit, faptul că ocupa abuziv o anumită porțiune de carosabil); necesitatea aplicării măsurii tehnico-administrative (scopul fiind de a reda carosabilul celorlalți participanți la trafic, aflați în mișcare); starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia (în acest sens, înregistrarea foto sau video devine o măsură necesară și utilă).

Sunt stabilite condiții clare de executare a operațiunilor care privesc cele două măsuri tehnico-administrative și este exprimată clar ideea că acestea reprezintă un serviciu public.

Administratorul drumului public poate autoriza un operator economic specializat să execute, în numele său, operațiunile pentru ridicarea vehiculelor sau blocarea vehiculelor.

Totodată, administratorului îi vor reveni o serie de obligații clare (pe lângă cea prezentată deja la pct.a.): amenajarea și creșterea progresivă a numărului spațiilor special destinate staționării sau parcării vehiculelor; informarea conducătorilor de autovehicule, cu privire la aceste spații și la spațiile destinate depozitării vehiculelor ridicate; organizarea și menținerea unui standard ridicat al activităților desfășurate pentru executarea celor două măsuri tehnico-administrative, respectiv de a ține evidența vehiculelor ridicate sau blocate; asigurarea unui serviciu continuu, pe durata a 24 de ore/zi, 7 zile pe săptămână, care să permită oricând recuperarea vehiculului.

Se prevăd o serie de reguli privind transportul și depozitarea vehiculelor ridicate, precum și responsabilitățile administratorului drumului public pe perioada cât vehiculul e în custodia sa.

Se prevede clar care sunt cheltuielile ce vor fi suportate de deținătorul vehiculului, în funcție de operațiunile executate, și modul de stabilire a tarifelor, astfel încât acestea să fie transparente, adecvate și să nu lase loc abuzurilor.

Pentru constatarea contravențiilor, se propune crearea unei prezumții legale că proprietarul sau utilizatorul vehiculului (înscris în evidențele autorităților) este conducătorul autovehiculului la momentul săvârșirii faptei; aceasta ar trebui să opereze numai în privința opririi neregulamentare și staționării neregulamentare, când se constatată fapta cu mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic (disponibile și pe autospecialele poliției rutiere) și lipsește persoana care a condus vehiculul la momentul săvârșirii faptei.

Proiectul conține și o serie de garanții, pentru proprietarul sau utilizatorul vehiculului, în situația în care acesta nu este autorul faptei; pe baza declarației sale sau a persoanei indicate ca fiind autorul contravenției, procesul-verbal încheiat se revocă și se încheie un nou proces-verbal, cu datele contravenientului.

La funcționarea mecanismului propus ar trebui să contribuie și măsura suspendării înmatriculării/ înregistrării.

Regulile privind executarea ridicării vehiculelor se vor aplica și pentru măsurile dispuse potrivit Legii nr.155/2010, respectiv Legii nr.448/2006.

Se propune abrogarea prevederii care permitea staționarea autovehiculului pe trotuar, atunci când lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor era de cel puţin un metru. În multe situații, această prevedere a permis săvârșirea unor abuzuri și, în general, desconsiderarea dreptului pietonilor la condiții civilizate de deplasare pe drumul public. Pentru un control mai riguros, se propune ca administratorul drumului public să poată permite, cu avizul poliției rutiere, oprirea sau staționarea, parțial ori total, a vehiculelor pe anumite zone ale trotuarelor, marcate și semnalizate în mod corespunzător.

Intrarea în vigoare a legii, la o dată ulterioară, este justificată de necesitatea revizuirii viabilității prevederilor Regulamentului aprobat prin H.G nr.1391/2006 și formulării unor propuneri corelate cu noile dispoziții legale.

sursa: digi24.ro



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

Rabla pentru electrocasnice, etapa a treia. Vauchere pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare

Publicat

Etapa a treia a programului Rabla pentru Electrocasnice demarează vineri, ora 10:00, de când vor putea fi generate vouchere pentru aparate de aer condiţionat, uscătoare de rufe şi aspiratoare. 

Această etapă va dura până în data de 1 iulie, ora 23:59, sau până la epuizarea bugetului, care se ridică la 15 milioane lei.

Valoarea voucherelor este de 400 de lei pentru aparate de aer condiţionat, inclusiv aparate de aer condiţionat portabile, cu eficienţă energetică la răcire cel puţin A++; 400 lei pentru uscătoare de rufe cu eficienţă energetică cel puţin A++; 200 de lei pentru aspiratoare cu un consum de energie mai mic de 43 kWh/an.

Potrivit Administraţiei Fondului de Mediu, pentru aparatele de aer condiţionat se poate preda un electrocasnic din aceeaşi categorie, pentru aspiratoare un electrocasnic echivalent, iar pentru uscătoarele de rufe orice electrocasnic vechi inclus în program.

Programul „Rabla pentru electrocasnice” – sesiunea 2021 a debutat pe data de 14 mai, cu perioada de înscriere a persoanelor fizice, timp de o săptămână.

La sesiunea din acest an, modalitatea de accesare a programului a fost revizuită, astfel încât persoanele fizice să poată beneficia de oportunitatea de a se înscrie şi de a obţine unul sau mai multe vouchere.

Ediţia din 2021 a programului „Rabla pentru electrocasnice” se desfăşoară etapizat. Astfel, în etapa I a avut loc selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte maşinile de spălat rufe/vase şi frigiderele/congelatoarele (21 mai – 3 iunie), iar în etapa II selecţia voucherelor aferente categoriei din care fac parte televizoarele, laptopurile şi tabletele (4 – 17 iunie).

Bugetul alocat ediţiei din acest an a programului „Rabla pentru electrocasnice” este de 75 milioane de lei, aproape dublu faţă de sesiunea din 2019, când a fost alocată suma de 40 de milioane de lei.

Sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

AIUD

VIDEO: Șase bărbați din Aiud, Ocna Mureș și Unirea, bănuiți că ar fi sustras peste 1.000 de litri de combustibil, REȚINUȚI

Publicat

În urma perchezițiilor care au avut loc joi, 17 iunie, la persoane bănuite de furt, au fost indisponibilizată cantitatea de 500 de litri de combustibil. Cele 6 persoane, conduse la sediul poliției, au fost reținute și vor fi prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, pentru dispunerea măsurilor legale.

Potrivit IPJ Alba, la data de 17 iunie 2021, poliţiştii Serviciului de Investigații Criminale din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, au efectuat 8 percheziţii, toate în județul Alba, la o stație de carburanți și la domiciliile a 6 persoane, angajați ai stației, bănuiți de săvârșirea infracțiunii de furt calificat.

Din cercetări a rezultat că, în perioada 14 – 28 aprilie 2021, angajații unei stații de carburanți, cu complicitatea unor șoferi de camioane care ar fi intrat în stație pentru a alimenta, ar fi sustras peste 1.000 de litri de combustibil pe care, ulterior, l-ar fi depozitat în bidoane și l-ar fi comercializat către diverse persoane.

Cu ocazia perchezițiilor, a fost identificată și indisponibilizată cantitatea de 500 de litri de combustibil, în legătură cu care există suspiciunea că provine din furt.

Cele 6 persoane vizate de anchetă au fost depistate și conduse la sediul poliției.

Față de cei 6 bărbați, cu vârste cuprinse între 19 și 44 de ani, din Aiud, Ocna Mureș și comuna Unirea, a fost luată măsura reținerii, pentru 24 de ore, iar în cursul zilei de azi, 18 iunie, vor fi prezentați Parchetului de pe lângă Judecătoria Aiud, pentru dispunerea măsurilor legale.

Cercetările sunt continuate, pentru stabilirea întregii lor activități infracționale.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Dacia schimbă identitatea vizuală. Un nou logo și o nouă emblemă, de anul viitor

Publicat

Dacia, cea mai importantă companie românească, are începând de joi o altă identitate vizuală – o nouă siglă, un nou logotip și o nouă culoare. Noua identitate vizuală este una pentru „o marcă modernă și mai digitală”, iar noul logo exprimă „simplitate și robustețe”, afirmă compania.

Dacia are și o nouă culoare de brand, respectiv un verde kaki, despre care compania spune că este „o nuanță ce evocă apropierea de natură”.

„Dacia începe un nou capitol în istoria sa cu o identitate vizuală complet redesenată. Ne-am dorit un design simplu, curajos și cu substanță, în linie cu ADN-ul brandului. Descoperă calea către o nouă viziune care aduce o perspectivă contemporană pentru ce înseamnă, de fapt, esențialul: oameni autentici bucurându-se de plăcerile simple împreună cu cei dragi. O călătorie spre redescoperire”, se precizează în descrierea video-ului de prezentare.

Numele „Dacia” pe viitoarele mașinil ale brandului va fi scris cu un font geometric, similar cu sigla. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.

La rândul său, emblema este constituită din literele „D” și „C” unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță.

De asemenea, culoarea definitorie a mărcii se schimbă din albastru în verde kaki, pentru a induce ideea că Dacia este apropiată de natură.

Noile elemente vizuale vor apărea pe mașini începând cu anul viitor.

Autoturisme marca „Dacia” sunt produse în România și Maroc, și vândute în toată Europa.

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ghidul consumatorului informat: Electrica Furnizare explică prețurile energiei de la 1 iulie și cum își protejează clienții (P)

Publicat

În contextul în care la 1 iulie 2021 se încheie perioada de aplicare a reducerii comerciale de către furnizorii de energie electrică, în baza recomandărilor cuprinse în Ordinul ANRE nr.5/2021, Electrica Furnizare anunță acordarea unui discount tuturor clienților săi care aleg până la data de 31.08.2021 un produs din piața concurențială. Valoarea discountului acordat pentru perioada 01.07-31.08.2021 este echivalentă cu diferenţa dintre preţul din oferta pentru serviciu universal şi prețul celei mai mici oferte Electrica Furnizare din piaţa liberă, „Stabil 30”, valabile începând cu 1 iulie. Tot ce trebuie să facă un client pentru a beneficia de discount este să își exprime opțiunea, oricând în intervalul menționat, pentru o ofertă concurențială din portofoliul Electrica Furnizare.

Având în vedere dezbaterile publice cu privire la prețul energiei electrice aplicat de la 1 iulie 2021, Electrica Furnizare face precizarea că prețurile de furnizare a energiei electrice pentru clienții casnici sunt stabilite, în prezent, în condițiile pieței libere de energie, la construirea lor contribuind, în principal, prețul la care energia este achiziționată de furnizori de pe piața angro, stabilit în mod liber de producători.

Prețul facturii este format din prețul energiei marfă (aproximativ 47% din valoarea facturii), la care se adaugă tarifele reglementate pentru serviciile de transport, serviciul de sistem, serviciul de distribuție, contravaloarea certificatelor verzi, contribuția pentru cogenerare de înaltă eficiență, TVA și acciza (ce reprezintă aproximativ 53% din valoarea facturii). Costul facturii diferă și în funcție de zona de rețea în care se află clientul final, tarifele fiind aprobate de către ANRE la nivel zonal, în raport direct cu factori precum costurile și investițiile necesare pentru asigurarea serviciilor.

În continuare consumatorii au la dispoziție mai multe modalități de încheiere a contractelor în piața concurențială:

1. Contractarea prin poștă, până la data de 30 iunie: clienții trebuie să știe că în continuare este suficientă transmiterea unui singur formular de selecție ofertă în care și-au exprimat opțiunea pentru un produs din piața concurențială. În situația în care un client completează și transmite mai multe formulare de selecție ofertă, va fi luat în considerare primul dintre acestea. Liberalizarea pieței de energie electrică a generat un volum foarte mare de cereri de contractare, care sunt adresate în ordinea primirii lor, însă este important pentru clienți să știe că prețul de contractare, corespunzător perioadei în care a fost transmis formularul de selecție, se va păstra identic, indiferent de momentul procesării acestuia. Formularul de selecție ofertă conține oferta concurențială cu prețul cel mai mic- „Stabil 30”, oferta concurențială „Electrica 3in1” (care are incluse beneficii din zona asigurărilor) și oferta de Serviciu Universal, clienții fiind informați astfel și cu privire la prețul practicat în cazul în care nu accesează o ofertă din piața concurențială.

2. Semnarea contractului într-un Centru de Relații cu Clienții: clienții ne pot vizita în oricare dintre Centrele noastre de Relații cu Clienții, lista acestora fiind disponibilă pe site-ul https://www.electricafurnizare.ro/, iar acolo sunt preluați de un reprezentant Electrica Furnizare și îndrumați pe parcursul procesului de contractare.

3. Contractarea online: clienții demarează procesul de contractare în cadrul paginii dedicate din site-ul companiei, https://www.electricafurnizare.ro/contract-online/?prod=ee, unde primul pas în procesul de contractare este bifarea uneia dintre opțiunile “Sunt client nou” sau “Sunt client existent”, iar continuarea procesului va reflecta, la nivel de documente solicitate, particularitățile specifice celor două categorii de clienți. În cazul clienților proprii este pusă la dispoziție o procedură simplificată de contractare care implică doar un act oficial, și anume actul de identitate, alături de care trebuie să ofere informații cu privire la codul de client și numărul locului de consum. Pentru consumatorii care doresc să facă parte din portofoliul Electrica Furnizare procesul de contractare, de asemenea simplificat, implică prezentarea actului de identitate, a actului legal de deținere a spațiului pentru care se solicită furnizarea energiei (ori semnarea unei declarații pe propria răspundere) și ultima factură de utilități.

Dacă un client casnic din portofoliul companiei nu încheie un contract pe piața liberă, acesta va beneficia în continuare de furnizarea energiei electrice fără întrerupere, asigurată de Electrica Furnizare, în regim de Serviciu Universal.

Pentru a beneficia de produsele și serviciile Electrica Furnizare din piața concurențială, consumatorii pot studia și alege în continuare oferta potrivită, consultând pagina dedicată liberalizării pieței:

https://www.electricafurnizare.ro/liberalizarea-pietei-de-energie-electrica/

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate