Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

NOUTĂŢI pentru șoferi: Parcarea pe trotuar, doar în anumite condiţii. Cum vor putea fi ridicate maşinile de pe spaţiul public. PROIECT de modificare a Codului Rutier


Publicat

parcare_pe_trotuarȘoferii, mai ales cei din orașele aglomerate ar trebui să știe că în curând nu vor mai putea parca pe trotuar, decât în anumite condiţii. Ministerul Afacerilor Interne (MAI) arată că prin inițiativa proiectului de lege de modificare a Ordonanței 195/2002 se intenționează instituirea regulii interzicerii parcării pe trotuar.

„Singura excepție va fi aceea în care administratorul drumului public poate permite, cu avizul poliției rutiere, oprirea sau staționarea, parțial sau total, a vehiculelor pe anumite zone ale trotuarelor, marcate și semnalizate în mod corespunzător”, informează un comunicat al MAI.

Excepția la care MAI face referire are în vedere situațiile în care dimensiunile trotuarului pot permite inclusiv parcarea de vehicule, administratorul drumului urmând a semnaliza posibilitatea de oprire sau staționare pe trotuar și marca zona destinată parcării sau staționării, după caz. Numai în aceste situații este posibilă parcarea pe trotuar a vehiculelor.

„Norma se regăsește la art. 1176 alin. (2), ca obligație a administratorului drumului public. Odată cu intrarea în vigoare a acestei legi, urmează a fi aduse modificări, în acord cu aceasta și regulamentului de aplicare a OUG 195/2002, aspect prevăzut la art. VI din proiectul de lege”, se mai arată în comunicatul MAI.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat vineri, 24 iunie, proiectul de hotărâre de guvern care va reglementa modul în care pot fi ridicate vehiculele staţionate neregulamentar.

Alte schimbări propuse în proiectul de modificare a Codului Rutier

Înmatricularea

Se introduce suspendarea înmatriculării/ înregistrării, ca măsură de retragere provizorie a dreptului de utilizare a unui vehicul pe drumul public, care să intervină de drept în condițiile prevăzute de OUG nr.195/2002. Condițiile se referă la neîndeplinirea obligațiilor noului proprietar al autovehiculului de a solicita autorității de înmatriculare sau de înregistrare, în termen de maximum 30 de zile de la data transmiterii dreptului de proprietate asupra vehiculului, transcrierea transmiterii dreptului respectiv și, după caz, emiterea unui nou certificat de înmatriculare sau de înregistrare. Ca măsură de sancționare, identificarea de către polițiștii rutieri a unui autovehicul a cărui înmatriculare a fost suspendată, determină reținerea certificatului de înmatriculare și retragerea plăcuțelor cu numărul de înmatriculare.

Ridicarea maşinilor de pe spaţiul public

Se propune reconsiderarea întregului mecanism în care operează ridicarea vehiculelor și, pentru eficiență, se introduce și blocarea vehiculelor. Se stabilesc (în corpul OUG nr.195/2002) situaţiile în care poate fi dispusă ridicarea vehiculelor staţionate neregulamentar, prin raportare la pericolul pe care îl prezintă aceste vehicule pentru siguranţa circulaţiei pe drumurile publice.

Măsura este dublată de introducerea obligației administratorului drumului public de a delimita și semnaliza corespunzător sectoarele de drum public unde este interzisă staționarea vehiculelor pe o anumită distanță stabilită în metri, prin marcaje de începere și sfârșit al interdicției, numai pe prima bandă a sensului de mers.

Se creează posibilitatea ridicării vehiculelor pentru situații care privesc realizarea unui interes public: intervenția serviciilor de urgență, efectuarea unor lucrări urgente pe un sector de drum sau adoptarea unor măsuri de ordine și siguranță publică. În această situație, ridicarea vehiculului se dispune la solicitarea serviciului de urgență, administratorului drumului public sau organului care a dispus măsurile de ordine și siguranță publică, după caz. În acest caz, poliția rutieră are obligația de a înștiința proprietarul sau deținătorul vehiculului despre locul unde a fost depozitat vehiculul.

Se instituie situațiile în care ridicarea vehiculului nu poate fi dispusă sau trebuie să înceteze executarea măsurii: – în vehicul este vizibilă prezența unor persoane, – vehiculul aparține instituțiilor enumerate de lege, având în vedere regimul prioritar de circulație conferit de deplasarea „în acţiuni de intervenţie sau în misiuni care au caracter de urgenţă”.

Se instituie blocarea vehiculului, atunci când măsura anterioară nu este posibilă. Reglementarea se referă la vehiculele a căror masă maximă autorizată depășește 3,5 tone, care, evident, nu pot fi ridicate și transportate în condiții similare unui autoturism. Măsura este supusă, de asemenea, unor condiții, una dintre acestea referindu-se la situația în care staționarea vehiculului, în locul în care ar fi blocat, ar constitui un pericol imediat pentru siguranța sau fluența circulației pe drumul public.

Blocarea vehiculului va consta în aplicarea unor dispozitive speciale pe roata din față a vehiculului, pe partea pe care acesta are amplasate comenzile de conducere, respectiv a unui avertisment scris, pe geamul lateral, corespondent comenzilor de conducere, cu privire la amplasarea dispozitivului și modalitatea de contactare a celui care a dispus măsura.

Dispoziția de ridicare/ blocare a vehiculului va avea natura unui act administrativ, putând fi contestat potrivit Legii contenciosului administrativ, nr.554/2004, cu parcurgerea obligatorie a procedurii prealabile Informațiile care trebuie redate în cuprinsul dispoziției se referă la: prezența vehiculului în locul din care a fost ridicat (și, implicit, faptul că ocupa abuziv o anumită porțiune de carosabil); necesitatea aplicării măsurii tehnico-administrative (scopul fiind de a reda carosabilul celorlalți participanți la trafic, aflați în mișcare); starea vehiculului înainte de ridicarea acestuia (în acest sens, înregistrarea foto sau video devine o măsură necesară și utilă).

Sunt stabilite condiții clare de executare a operațiunilor care privesc cele două măsuri tehnico-administrative și este exprimată clar ideea că acestea reprezintă un serviciu public.

Administratorul drumului public poate autoriza un operator economic specializat să execute, în numele său, operațiunile pentru ridicarea vehiculelor sau blocarea vehiculelor.

Totodată, administratorului îi vor reveni o serie de obligații clare (pe lângă cea prezentată deja la pct.a.): amenajarea și creșterea progresivă a numărului spațiilor special destinate staționării sau parcării vehiculelor; informarea conducătorilor de autovehicule, cu privire la aceste spații și la spațiile destinate depozitării vehiculelor ridicate; organizarea și menținerea unui standard ridicat al activităților desfășurate pentru executarea celor două măsuri tehnico-administrative, respectiv de a ține evidența vehiculelor ridicate sau blocate; asigurarea unui serviciu continuu, pe durata a 24 de ore/zi, 7 zile pe săptămână, care să permită oricând recuperarea vehiculului.

Se prevăd o serie de reguli privind transportul și depozitarea vehiculelor ridicate, precum și responsabilitățile administratorului drumului public pe perioada cât vehiculul e în custodia sa.

Se prevede clar care sunt cheltuielile ce vor fi suportate de deținătorul vehiculului, în funcție de operațiunile executate, și modul de stabilire a tarifelor, astfel încât acestea să fie transparente, adecvate și să nu lase loc abuzurilor.

Pentru constatarea contravențiilor, se propune crearea unei prezumții legale că proprietarul sau utilizatorul vehiculului (înscris în evidențele autorităților) este conducătorul autovehiculului la momentul săvârșirii faptei; aceasta ar trebui să opereze numai în privința opririi neregulamentare și staționării neregulamentare, când se constatată fapta cu mijloace tehnice certificate sau mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic (disponibile și pe autospecialele poliției rutiere) și lipsește persoana care a condus vehiculul la momentul săvârșirii faptei.

Proiectul conține și o serie de garanții, pentru proprietarul sau utilizatorul vehiculului, în situația în care acesta nu este autorul faptei; pe baza declarației sale sau a persoanei indicate ca fiind autorul contravenției, procesul-verbal încheiat se revocă și se încheie un nou proces-verbal, cu datele contravenientului.

La funcționarea mecanismului propus ar trebui să contribuie și măsura suspendării înmatriculării/ înregistrării.

Regulile privind executarea ridicării vehiculelor se vor aplica și pentru măsurile dispuse potrivit Legii nr.155/2010, respectiv Legii nr.448/2006.

Se propune abrogarea prevederii care permitea staționarea autovehiculului pe trotuar, atunci când lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor era de cel puţin un metru. În multe situații, această prevedere a permis săvârșirea unor abuzuri și, în general, desconsiderarea dreptului pietonilor la condiții civilizate de deplasare pe drumul public. Pentru un control mai riguros, se propune ca administratorul drumului public să poată permite, cu avizul poliției rutiere, oprirea sau staționarea, parțial ori total, a vehiculelor pe anumite zone ale trotuarelor, marcate și semnalizate în mod corespunzător.

Intrarea în vigoare a legii, la o dată ulterioară, este justificată de necesitatea revizuirii viabilității prevederilor Regulamentului aprobat prin H.G nr.1391/2006 și formulării unor propuneri corelate cu noile dispoziții legale.

sursa: digi24.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO: Izolați fără pensie, în Munții Apuseni. Povestea unor bătrâni care la peste 80 de ani trăiesc încă din munca mâinilor lor

Publicat

Echipa emisiunii „Izolați în România” a urcat din nou în Munții Apuseni din Alba, unde a întâlnit bătrâni care trăiesc încă din munca mâinilor lor. Înțelepți și singuri nu se plâng deși nu au nimic, doar pădure și Dumnezeu. La peste 80 de ani, bătrânii cresc animale, cosesc iarba în grădini, fac pâine, pentru că pădurea la care au muncit o viață nu le dă pensie.

„La cei 84 de ani ai săi cosește și taie lemne, pentru că altfel nu ar avea ce să mănânce. (…) Pâinea o fac acasă pentru că drumul până la magazin e prea lung pentru anii pe care îi au. (…) Vecinii sunt departe, copii nu au și de aceea s-au învățat să se mulțumească cu ce produc din mâinile lor. (…) În Munții Apuseni întâlnești mulți bătrâni precum ei, care trăiesc din munca mâinilor lor, deși au peste 80 de ani. Au lucrat o viață întreagă acasă și la pădure, dar pădurea nu le dă pensie”, a explicat Dite Dinez, realizatorul emisiunii „Izolați în România”.

„Cu spatele am muncit mai mult. A fost bine că am putut munci. Eu nu am timp să stau, acum dacă bag pâinea în cuptor, dacă nu pot lucra la fân, am aici niște lemne, trebuie să ies prin ploaie, m-am dus, le-am adus să le tăiem, îmi e timpul foc și acuma vara, fierb la porci, fac de mâncare. (…) Greu, și iarna, nu are cine-ți aduce lemne de foc, nu are cine să te ia dacă se întâmplă ceva. (…) Mulțumim lui Dumnezeu că putem merge, că putem lucra”, spune o femeie.

„Nu am avut casă, a trebuit să facem casă, copii, trebuie să lucrăm și acum, suntem bătrâni și musai să lucrăm. Pensie nu avem, pădurea nu ne dă pensie”, spune o altă femeie.

sursa: Izolați în România 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

LIVE VIDEO: Legea privind izolarea și carantina, la vot în Senat. Ce măsuri va putea lua Guvernul

Publicat

Plenul Senatului s-a reunit joi pentru a dezbate şi vota legea privind izolarea şi carantina, iar premierul Ludovic Orban a fost prezent la şedinţă. Ședința este în plină desfășurare. 

Senatorii din Comisia Juridică au convenit asupra mai multor texte ale proiectului. Astfel, pacienţii COVID-19 vor fi evaluaţi în primele 48 de ore, iar cei asimptomatici, după maximum 48 de ore, pot merge în izolare la domiciliu până la 14 zile.

De asemenea, Comisia juridică a eliminat din text toate referirile la carantinarea bunurilor suspecte de a fi contaminate cu un agent înalt patogen.

Izolarea poate fi dispusă pe durată limitată, în mod nediscriminatoriu şi proporţional cu situaţia de fapt care o determină.

Izolarea pentru un pacient bolnav minor se dispune într-o primă fază la domiciliul aparţinătorului sau într-o locaţie declarată de acesta, au mai decis senatorii jurişti.

Institutul Naţional de Sănătate Publică are obligaţia de a comunica zilnic numărul cazurilor noi, numărul cazurilor retestate şi numărul total de teste pentru cazurile noi şi cazurile retestate, raportate separat la nivel naţional şi judeţean, inclusiv după criteriul domiciliului persoanei testate.

Ordinele şefului Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă sau ale persoanei desemnate de acesta se aplică de îndată de autorităţile competente şi se publică pe site-urile oficiale ale MAI, DSU şi IGSU iar autorităţile publice centrale şi locale asigură informarea publică a cetăţenilor din zonele supuse carantinei prin campanii de informare, a hotărât Comisia juridică, modificând astfel articolul 12 al proiectului de lege.

Ministerul Sănătăţii va fi obligat să creeze un corp al voluntarilor pentru situaţii de urgenţă la care statul să poată apela când e nevoie.

Persoanele care contestă juridic carantinarea sau izolarea vor fi monitorizate medical, iar decizia primei instanţe în acest sens este executorie.

Pe durata măsurilor dispuse, potrivit prezentei legi, nu pot fi interzise, ci doar limitate temporar, proporţional cu riscul epidemiologic sau biologic pentru sănătatea publică, următoarele drepturi: comunicarea cu orice autoritate, cu aparţinători, cu reprezentantul legal ori cu avocatul, accesul la corespondenţa personală şi utilizarea telefonului sau a altor dispozitive electronice de comunicare, dreptul la vot, dacă nu se află într-o situaţie de restrângere a drepturilor cetăţeneşti, exercitarea liberă a credinţei religioase.

Dezbaterile au început în Senat vinerea trecută, după ce cu o zi înainte proiectul fusese adoptat de Camera Deputaţilor.

Marţi, senatorii jurişti au lucrat timp de aproximativ 11 ore în mai multe reprize, public şi informal. La aceste şedinţe au participat miniştrii Sănătăţii, Nelu Tătaru, şi Justiţiei, Cătălin Predoiu, şi şeful DSU, Raed Arafat.

Dezbaterile au continuat miercuri, mai bine de 10 ore, până la finalizarea articolelor.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VREMEA în ALBA până DUMINICĂ: Trei zile cu temperaturi în scădere, ploi și furtuni. Prognoza meteo de weekend, 17-19 iulie

Publicat

Vremea se mai răcește, în acest weekend, în județul Alba și sunt anunțate perioade cu ploi sau furtuni puternice. Temperaturile vor scădea cel mai mult sâmbătă, potrivit prognozei prezentate de meteorologi.

Temperaturile maxime vor varia între 26-27 de grade vineri și 20-22 de grade sâmbătă, în zonele mai joase.

Vezi MESAJE de Sfântul Ilie. Felicitări pentru prieteni, familie şi cunoscuţi, de ziua numelui. Urări cu tâlc

La munte, vor fi 10-14 grade la Oașa și 14-19 grade la Arieșeni.

Vă prezentăm prognoza meteo în perioada 17-19 iulie, în localități din Alba:

Vineri, 17 iulie

Alba Iulia: minime de 15 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; aversă/furtună

Sebeș: minime de 15 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; aversă/furtună

Șugag: minime de 12 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; aversă/furtună

Oaşa: minime de 9 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; averse/furtuni

Aiud: minime de 15 grade Celsius, maxime de 27 grade Celsius; aversă/furtună

Blaj: minime de 15 grade Celsius, maxime de 27 grade Celsius; aversă/furtună

Ocna Mureş: minime de 15 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; averse/furtuni

Zlatna: minime de 15 grade Celsius, maxime de 25 grade Celsius; aversă/furtună

Abrud: minime de 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; aversă/furtună

Cîmpeni: minime de 14 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; aversă/furtună

Arieşeni: minime de 12 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; averse/furtuni

Cugir: minime de 15 grade Celsius, maxime de 26 grade Celsius; aversă/furtună

Sâmbătă, 18 iulie

Alba Iulia: minime de 16 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Sebeș: minime de 15 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Șugag: minime de 11 grade Celsius, maxime de 15 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Oaşa: minime de 8 grade Celsius, maxime de 10 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Aiud: minime 16 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Blaj: minime de 16 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Ocna Mureş: minime de 16 grade Celsius, maxime de 22 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Zlatna: minime de 15 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Abrud: minime de 13 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Cîmpeni: minime de 13 grade Celsius, maxime de 16 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Arieşeni: minime de 11 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Cugir: minime de 15 grade Celsius, maxime de 20 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Duminică, 19 iulie

Alba Iulia: minime de 14 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Sebeș: minime de 14 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Șugag: minime de 10 grade Celsius, maxime de 17 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Oaşa: minime de 8 grade Celsius, maxime de 14 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Aiud: minime de 14 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Blaj: minime de 14 grade Celsius, maxime de 24 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Ocna Mureş: minime de 15 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Zlatna: minime de 13 grade Celsius, maxime de 21 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Abrud: minime de 12 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Cîmpeni: minime de 12 grade Celsius, maxime de 19 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Arieşeni: minime de 10 grade Celsius, maxime de 18 grade Celsius; averse/furtuni puternice

Cugir: minime de 14 grade Celsius, maxime de 23 grade Celsius; averse/furtuni puternice

sursa: accuweather.com

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Tichete electronice de masă caldă pentru bătrânii cu pensii mici. Majoritatea stau la țară, unde nu sunt restaurante

Publicat

Guvernul României dă tichetele electronice de masă caldă pentru pensionarii de peste 75 de ani, cu pensii mai mici de 704 lei.

Anunțul a fost făcut în ședința de guvern, în care ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a explicat că 300.000 de pensionari vor beneficia de noua măsură economică.

Cei mai mulți dintre acești pensionarii din această categorie sunt, în proporție uriașă, din mediul rural, iar tichetele electronice sunt aproape inutilizabile în aceste condiții.

”Avem în vedere persoanele în vârstă de peste 75 de ani, cu pensia până în 704 lei, pensia socială, urmează să beneficieze de acest tichet de masă pe suport electronic în valoare de 180 de lei pe lună. Sunt 300.000 de beneficiari” a spus ministrul.

Sursă: stiripesurse.ro

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate