Connect with us
Publicitate

Eveniment

O nouă legătură spre Transalpina de Apuseni. Se umple de drumuri faine în Țara Moților

Publicat

O porțiune de 13,8 km din DJ 107 K, între satul Ivăniș (comuna Întregalde) și satul Bârlești (comuna Mogoș) va fi asfaltată și modernizată. Drumul va asigura astfel legătura între Galda de Jos și DJ 107 I – Transalpina de Apuseni. 

Consiliul Județean Alba a lansat marți, 21 februarie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru execuția lucrărilor de consolidare a drumului județean DJ 107 K: Galda de Jos (DJ 107H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modolești – Întregalde – Ivăniș – Ghioncani – DJ 107I (Bârlești), tronson IV: km 23+700 – km 37+500.

Citește și Drumul județean DJ 750 C, între Sălciua de Sus și Teiuș, va fi reabilitat. Un tronson spectaculos trece pe lângă Cheile Mănăstirii

Valoarea totală estimată a investiției este de 17.167.698,28 de lei, fără TVA. Proiectul este finanțat din bugetul local al CJ Alba și programul național „Anghel Saligny”.

Drumul județean DJ 107 K traversează localitățile Mesentea, Galda de Sus, Măgura, Poiana Galdei, Modolești, Întregalde, Ivăniș, Ghioncani și Bârlești.

Vezi și VIDEO Cum arată Transalpina de Apuseni, înainte de asfaltare. Peisaje sălbatice și case din alte secole, în care nu mai stă nimeni

Acesta asigură legătura între localitatea Galda de Jos, de la intersecția cu DJ 107 H și comuna Mogoș, satul Bârlești, până la intersecția cu DJ 107 I – Transalpina de Apuseni.

Tronsonul propus spre modernizare are o lungime de 13,8 km și se află pe teritoriul comunelor Întregalde și Mogoș. Drumul este pietruit, având o stare tehnică mediocră și rea.

Ce prevede proiectul

Potrivit proiectului, lucrările de consolidare a tronsonului din DJ 107 K vor presupune:

  • lucrări de amenajare a sistemului rutier (structură rutieră din beton asfaltic, parte carosabilă de 4/5/5,5 m)
  • lucrări de amenajare a acostamentelor – aducerea la nivelul sistemului rutier
  • lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale – execuția de șanțuri pereate dar și de rigole carosabile
  • lucrări de amenajare a drumurilor laterale – amenajare parte carosabilă pe o lungime de maxim 15 m
  • lucrări de podețe – executarea unor podețe noi
  • accese la proprietăți
  • lucrări de stabilizare a corpului drumului – construirea de ziduri de sprijin
  • realizarea a 5 poduri – demolarea a patru poduri existente peste râul Galda și construirea de poduri noi, respectiv reabilitarea unui pod existent peste râul Geoagiu

Durata de execuție a lucrărilor este de maxim 24 de luni de la data stabilită prin ordinul de începere a lucrărilor.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

2 Comentarii

2 Comentarii

  1. al doilea

    miercuri, 22.02.2023 at 10:20

    sa le ia dresaq de drumuri intara motilor ca nici vulpea nu merge pe el..drum de nicaieri pana la niciunde..uvanis are 61 de locuitori (poate) din care 60 au sigur poeste 80 de ani..cine mama dreaq umbla pe le..intre timp drumul pana la sureanu care ar putea fi cea mai faina statiune de schi din tara ramane tot asa…asta a facut CJ drumuri pe care nu le foloseste nimeni si „centre de informare si vizitare” care sunt GOALE..nu functioneaza..nu e nimeni in ele..

  2. Urdea Petru

    vineri, 24.02.2023 at 19:14

    Abandonați termenul ,,Transalpina” dacă nu traversează un munte de peste 1800 m, mai potrivit ,,Transmontan” Transapuseni”.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate